Kolik zhubnu, když nebudu jíst – Dlouhodobě nic, tady jsou rady, kolik jíst při hubnutí

0
133
Kolik zhubnu, když nebudu jíst - Dlouhodobě nic, tady jsou rady, kolik jíst při hubnutí

Pokud hladovíte delší dobu, organismus začíná sahat po uložených zásobách jako po zdroji energie. Jde o tukové tkáně, čili tukové zásoby. Na první pohled je tak vzorec pro úspěšné hubnutí jednoduchý a sestává z omezení přísunu potravin nebo jídel.

Ve skutečnosti to takto nefunguje, nakolik omezováním příjmu jídel dosáhnete pouze to, že hned, jak znovu začnete jíst, si tělo začne tvořit tyto zásoby nanovo. Odpověď na otázku, kolik zhubnu, pokud nebudu jíst nic nebo skoro nic, je tak jednoduchá, ale asi vás nepotěší. Na druhou stranu, existuje i způsob, jak vypočítat, kolik jíst, abyste hubli.

Jaký vliv má nejíst na hubnutí a další faktory, na nichž závisí

Jídlo a potraviny jsou pro lidský organismus nezbytné a to příjmem základních živin, jakož i kvůli příjmu energie potřebné pro fungování a fyzickou aktivitu. Absence jídla a potravy znamená tedy absenci příjmu živin i energie, ale i zásah do metabolismu.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Pokud je jídla nedostatek, tělo nejprve vyčerpá uložené zásoby, z pohledu hubnutí však ještě nedochází k žádné změně. Teprve později se začíná zásadní zlom, kdy začne organismus čerpat energii z uložených tuků, čili jejich spaluje. Toto spalování však má různou účinnost a souběžně s ním obvykle tělo spaluje i bílkoviny ze svalů.

Takové hubnutí je dlouhodobě neúspěšné, mnohem lepší je raději:
• vypočítat, kolik kalorií běžně během jednoho průměrného dne přijmete a následně omezit jejich příjem o 10 až 25%, nejlépe postupně za delší dobu
• zároveň s tím působit nejen na příjem kalorií přes jídlo a potraviny, ale i jejich spalování, kde třeba jíst menší porce a častěji, což podpoří trávení
• zároveň s tím je třeba zvýšit výdej kalorií pomocí pohybu nebo fyzické aktivity, čímž je vaše práce sedavá a klidnější, tím více se hýbejte
• dívat na poměr bílkovin, sacharidů a tuků, kde je také důležité, kolik jich jíte, převládat by měly bílkoviny, pak zdravé tuky a nakonec sacharidy

Pokud jde o poměr zmíněných makroživin, zhruba 50 až 60% by mělo být bílkovin, 20 až 30% tuků a zbytek sacharidů. Sacharidy přijímejte zejména dopoledne, abyste je stihli spálit. Na hubnutí třeba vydat alespoň o 20% kalorií více, než je přijmete.

Tak, jak vám nepomůže při hubnutí úplně nejíst, vám nepomůže přehánět to ani se snížením rozdílu mezi přijatými a spálenými kaloriemi. V tomto ohledu se snažte proto jít cestou postupného snižování, které bude stabilnější a nehrozí JOJO EFEKT.

Kolik jíst, abyste zhubli a kolik jíst při hubnutí

Pojďme se nyní podívat v praxi na to, kolik byste měli jíst, abyste zhubli a kolik jíst při hubnutí tak, abyste ho co nejvíce podpořili. V této oblasti je třeba sledovat podmínky, které se týkají metabolismu, denní fyzické aktivity i velikosti možné nadváhy.

Odpovědi na zmíněné otázky se skrývají v těchto faktorech:

Bazální metabolismus: Nejdůležitější proměnnou a faktorem pro určení toho, kolik jíst, je rychlost bazálního metabolismu. U žen a u mužů se vzorec pro výpočet bazálního metabolismu sice mírně odlišuje, ale v zásadě platí, že výsledný počet kalorií odpovídá zhruba 60 až 66% celého výdeje kalorií.

Míra fyzické aktivity: Zhruba 20 až 30% spálených kalorií představuje fyzická aktivita, čili pohyb nebo nějaká cílená činnost. Zde platí, že čím je aktivity více, tím více se spálí i kalorií a není potřeba tolik ubírat z těch přijatých. Pokud máte během dne pohybu méně, musíte jídelníček omezit více.

BMI: Za touto zkratkou se skrývá BMI, tzv. body mass index. Jde o jednoduchý vzorec, kdy se dělí tělesná hmotnost v kilogramech druhou mocninou tělesné výšky v metrech. Pokud vám vyjde hodnota nad 25, jde již o nadváhu, což znamená, že kalorický deficit musí být o 15%. Pokud více, klidně ho snižte i o 25%.

Obvod pasu: Kromě BMI je obvod pasu druhý důležitý ukazatel, který lze exaktně vypočítat a čím vyšší obvod je, tím více musíte zhubnout a tudíž i méně jíst. U mužů nastává nadváha při obvodu pasu nad 94 cm, u žen nad 80 cm. Více třeba hubnout, pokud má muž obvod nad 102 cm a žena nad 88 cm.

Další možnosti pro hubnutí, aniž byste museli přestat jíst

Jak vidno, úplné omezení jídla a potravin není řešením, které by vám mohlo dlouhodobě přinést výsledky. Kromě toho, že je důležité vědět, kolik jíst, abyste zhubli a kolik jíst už během hubnutí, jsou i jiné oblasti, kde byste měli přijmout účinná opatření.

Zde jsou, spolu s tipy, jak podpořit hubnutí bez omezení jídla:

Zlepšení obsahu jídelníčku

To, že hladovění nic nevyřeší, neznamená, že jídelníček netřeba měnit. Právě naopak, třeba z něj vyhodit polotovary, mastné maso, tučná jídla a snížit příjem sladkostí a solených pochutin. Naopak, přidejte do něj ryby, ořechy, zeleninu a libové maso.

Změny způsobu stravování

Na stimulaci metabolismu a spalování je nejlepší jíst pravidelně, častěji a v menších porcích. Ideální je systém 5 jídel a to snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře. Snídaně jezte půl hodinu po probuzení se, večeři nejpozději 2 hodiny před spaním.

Eliminace negativních vlivů

Kromě omezení nezdravých jídel je třeba omezit i některé negativní faktory týkající se životního stylu a životosprávy. Jde o kouření, konzumaci alkoholu, stres, nedostatek spánku a nadměrné fyzické vyčerpání. Odpočinek přes den a j v noci je důležitý.

Zlepšení pitného režimu

Na podporu trávení, metabolismu a hubnutí udělejte i změny týkající se pitného režimu. Omezte přísun kalorických, slazených a energetických nápojů, naopak, voda by měla být základem pitného režimu. K ní přidejte i čaje a ovocné a zeleninové šťávy.

Více pohybu a sportování

Pro spalování nadbytečných kalorií i uložených tuků uděláte nejvíce prostřednictvím fyzické aktivity, pohybu a sportování. Využijte zejména tzv. kardio aktivity, ať už jde o rychlou chůzi, běh v kombinaci se sprinty, skákání na švihadle, kolo či plavání.

Komplexnější změny

Pro ty, co chtějí hubnout dlouhodobě, účinně a zejména zdravě, je důležité zaměřit se na celkovou změnu a zlepšení životosprávy i životního stylu. V tomto případě víte dosáhnout dlouhodobější a viditelné výsledky a zároveň to, že hubnutí bude stabilnější.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Pokud jde o zmíněné komplexnější změny, tak přesně v tomto stylu funguje i Keto dieta. Ta představuje dlouhodobou dietu, jejímž cílem není hladovění a ani žádné drastické omezení příjmu jídel, zároveň je i velmi specifická pro spalování tuků.

Cílem Keto diety je ketóza, zde jsou konkrétní podmínky a zásady:
• v první řadě se mění složení jídelníčku, omezuje se totiž přísun sacharidů a nezdravých tuků, v případě sacharidů pod hranici 50 gramů denně
• na druhou stranu se v jídelníčku ve zvýšené míře konzumují bílkoviny, které byly zmíněné výše, díky tomu nehrozí hladovění a chřadnutí svalů
• výsledkem změny je dosažení stavu zvaného ketóza, což je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu a tělo využívá tuky namísto cukrů
• díky tomu dochází během ketózy k vyššímu spalování tukových zásob uložených v tukových tkáních, což je pro viditelnost hubnutí velmi důležité

Během Keto diety se ve zvýšené míře do jídelníčku přidávají i zelenina, ořechy a semena. Díky tomu máte tělo dostatek minerálů, vitamínů a především vlákniny. Ta je velmi důležitá z pohledu fungování metabolismu a také pro správné trávení.

Ketonová dieta má i jiné plusy, například snižuje hladinu cukru v krvi, působí preventivně proti vzniku cukrovky, pomáhá ke zvýšení tzv. dobrého cholesterolu a normalizuje i krevní tlak. Jde o dietu na 12 až 14 týdnů, která je rozložena do tří fází, díky čemuž se snižuje i riziko případného jojo efektu. Plusem je, že dieta neoslabuje výkon svalstva.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Chcete držet Keto dietu, protože má mnoho plusů a výhod? Nezapomínejte také na potenciální nevýhodu a to nutnost radikální změny jídelníčku. Dobrou zprávou je, že to víte eliminovat a to s využitím sortimentu hotových potravin, jídel a nápojů značky KetoMix.
Jde o producenta, který má hotové produkty právě pro tuto dietu:

V nabídce najdete hotové polévky různé příchutě, hlavní jídla, potraviny, suroviny, nápoje a koktejly v prášku, které jsou založeny na vysokém obsahu bílkovin

Využití tohoto sortimentu v praxi znamená usnadnění vaření a také:
• jednoduché vyřešení jídelníčku a pitného režimu na jednom místě
• urychlení přípravy jídel a nápojů, stačí jen pár minut míchání
• záruku, že ať už půjde o hlavní jídlo nebo o sladkost, nenarušíte dietu

Co se týče složení, v těchto jídlech a nápojích jsou jen kvalitní a ověřené suroviny, nemusíte se bát o to, že by obsahovaly jakékoli rizikové chemické přísady, konzervační látky a podobně. Kromě toho, plusem je i to, že s výjimkou pečiva v nich není ani lepek, mohou je konzumovat i celiatici. Jsou také dobrým zdrojem vitaminů a minerálů.

Výběr sortimentu jídel je široký a vybavíte ním snídaně, svačinu, oběd, svačina i večeři. V nabídce jsou proteinové polévky, kaše, omelety, palačinky, sušené maso, těstoviny, pečivo, tyčinky, pomazánky, dresinky a sladké či slané pochutiny od čokolád po chipsy.

Co se týče nápojů, KetoMix nabízí velký výběr koktejlů v prášku, kde nemusíte přidávat mléko, stačí jen voda a dobře koktejl zamíchat. Můžete si vybrat i veganské druhy, z příchutí máte v nabídce ovocné, kokosové, vanilkové či kávové chutě. Bez ohledu na to, který typ nápoje si vyberete, najdete v nich sójové a syrovátkové bílkoviny.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud byste chtěli ketogenní dietu vyzkoušet a nechcete se příliš namáhat s přípravou jídel, právě značka KetoMix představuje kvalitní alternativu pro všechny muže i ženy. Kompletní sortiment potravin a nápojů najdete na webu www.ketomix.cz.

Nachází se zde i internetový obchod, kde nakoupíte za pár minut:
• je přitom jedno, kde bydlíte, nákup i doručení vybavíte u vás doma
• nemusíte mít jen hotovost, zaplatit víte také přes internet a předem
• máte k dispozici celý sortiment skladem, víte si produkty porovnat
• protože jde o oficiální obchod, je zde jistota originality a dobré ceny

Potraviny, nápoje i doplňky výživy z nabídky KetoMix víte zakoupit jednotlivě i po celých balíčcích, například podle míry nadváhy nebo podle toho, zda chcete držet Keto dietu týden nebo celý měsíc. Objednávku uděláte přes počítač i přes smartphone.

Při platbě víte využít hotovost a dobírku, ale zaplatit se dá i přes internet banking či platební kartou. Doručení probíhá do 3 pracovních dnů a to buď přímo k vám na adresu nebo na odběrné místo zásilkový. Při větší objednávce je poštovné zdarma. Máte nějaké jiné dotazy k dietě nebo sortimentu? Neváhejte se jich zeptat na infolince.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno