Co je jojo efekt, kdy při hubnutí nastává, což znamená a která dieta je bez jojo efektu

0
1705
Co je jojo efekt, kdy při hubnutí nastává, což znamená a která dieta je bez jojo efektu

Jojo efekt je jednoznačně největším postrachem všech mužů a žen, kteří chtějí zhubnout z větší nadváhy a využívají k tomu diety. Přestože jde v principu o přirozený a automatizovaný reflex organismu, má velmi vážný dopad na motivaci hubnutí a stravování.

Kromě psychického faktoru má jojo efekt i negativní vlivy na tlak, srdce, trávení či svaly. Pokud chcete vědět, po kterých dietách hrozí jojo efekt nejčastěji, zda je rizikový například i u některých známých programech, například po Keto dietě nebo po sacharidových vlnách, nebo i to, jak snížit riziko výskytu jojo efektu, čtěte dál, vše se dozvíte.

Co je jojo efekt a jaký vliv má na hubnutí a tělesnou hmotnost

Pod pojmem jojo efekt se myslí opětovné zvýšení tělesné hmotnosti po jejím předešlé redukci nebo snížení. Toto zvýšení může být na svou původní hmotnost, ale hodně krát je problémem právě to, že přibrání nastane ještě více a tak je hmotnost vyšší.

Je však třeba říci, že tento efekt je pro lidské tělo přirozený. Ve většině případů nastává jojo efekt po nějaké větší a intenzivnější redukční dietě, kdy se snížil přísun některých živin, na které bylo naše tělo zvyklé. Jakmile se takový omezený režim uvolní, organizmus si začne vytvářet zásoby, což v praxi znamená přibírání hmotnosti.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Jojo efekt má i některé jiné negativní efekty a příznaky, zejména:
• kromě přibírání, což bývá někdy jen následkem a ne příčinou, je negativem i zvýšená chuť k jídlu, ať již obecně, nebo jen chuť na sladké
• během většiny diet, které jojo efekt doprovází, dochází ke snížení hmotnosti io svaly, ale při opětovném nabírání váhy se ukládají již více tuky
• vážným a přitom dost podceňovaným negativem je zvýšené riziko onemocnění srdce, zhoršení krevního oběhu, zúžení tepen a také zvýšení krevního tlaku
• jojo efekt ovlivňuje i hormonální hladinu, což může mít vliv například na inzulín a vznik cukrovky, ale i na psychickou vitalitu a demotivaci při hubnutí

NEJRIZIKOVĚJŠÍ JSOU RADIKÁLNÍ ZMĚNY

Obecně platí, že riziko vzniku jojo efektu přímo úměrně stoupá s tím, jak moc radikální a rychlé jsou kroky, které k hubnutí vedly. Vyhýbejte se drastickým dietám, příliš excesivní cvičení nebo příliš velkému omezení objemu jídel a potravin.

Nejčastější chyby a jak snížit riziko jojo efektu

Už tedy víme, co přesně jojo efekt je a jak nejčastěji vzniká, stejně tak i to, proč je nežádoucí a to nejen z pohledu hubnutí či přibírání. Zabránit mu je možné nejen výběrem vhodné diety či programu stravování, ale i dalšími opatřeními.
Jak snížit riziko vzniku jojo efektu? Pozor si dejte na tyto chyby:

Návrat k původnímu jídelníčku: Nejčastější chybou je, že po skončení nějaké diety se vrátí k původnímu jídelníčku, čili začnou znovu konzumovat ty nejhorší a nejvíce nezdravé potraviny. Problémem je i to, že udělají skok a od absolutně dietního jídelníčku přejdou na původní. Jděte na to jít postupně a vylučte nejvíce rizikové jídla.

Hladovění během dne: Výraznou chybou po skončení hubnutí je, že mnoho lidí začne hladovět. Může to mít formu vynechávání některých jídel, například snídaně nebo večeře, ale i podobu celodenní hladovky jednou za čas. Ani jedno není dobré, přijde ke zpomalení metabolismu a po nejbližším doplnění jídla k nadměrnému ukládání zásob.

Příliš velké porce: Mnoho diet je založených na tom, že namísto obvyklého stravování třikrát do dne se počet porcí zvýší na 5 nebo 6. Pokud takovou dietu skončíte a vrátíte se k původnímu stravování, velmi často se zvýší i objem jedné porce. To způsobí situaci, ž tělo si začne zbývající kalorie ukládat do tukových tkání a přijde k přibývání na váze.

Nepravidelné stravování během dne: Problematickým faktorem, který zvyšuje riziko vzniku jojo efektu, je i nepravidelnost stravování. Právě jasný harmonogram spolu s časovými odstupy jsou hodně krát základem úspěchu, takže pokud budete jíst vždy jindy, tělo si znovu začne vytvářet zásoby, zároveň se zpomalí trávení a zvýší pocit hladu.

Další důležité zásady pro hubnutí bez jojo efektu

Chcete-li úspěšně zhubnout, musíte dívat nejen na riziko jojo efektu, které eliminujete právě tím, že odstraníte výše zmíněné chyby, ale a na jiné oblasti. Omezit třeba některé negativní faktory životosprávy a naopak podpořit zas ty pozitivní.

Zde je 5 nejdůležitějších opatření a prostředků, které můžete použít:

Vyloučení nezdravých jídel a potravin
Pokud chcete hubnout nebo si udržet sníženou tělesnou hmotnost, jídelníček nesmí obsahovat nezdravé suroviny, potraviny a jídla. Do maximální možné míry eliminujte polotovary, přesolené potraviny, sladkosti, smažená jídla, tučné maso a konzervované jídla.

Pravidelný a zdravý pitný režim
Kromě stravování a jídelníčku má velký podíl na hubnutí a eliminaci přibírání i pití a pitný režim. Jeho základem by měla být čistá voda, případně bylinné čaje. Naopak, vyhýbejte se slazeným limonádám. Pijte pravidelně, nejlépe každou hodinu.

Omezení zlozvyků a rizikových faktorů
Negativem pro hubnutí obecně je kouření, pití alkoholu, stres a užívání některých léků, hlavně s působením na hormonální rovnováhu. Snažte se vliv těchto faktorů eliminovat, několik mohou nejen narušovat metabolismus, ale způsobují i ​​přejídání.

Zvýšení pohybu, sportování a aktivity
Abyste mohli všechny přijaté kalorie a živiny zužitkovat, kromě toho, že jejich tělo umí využít na své běžné fungování, je důležité i jejich spálení, společně se spálením uložených tukových zásob. Pravidelně proto sportujte, jděte všude pěšky a věnujte se i kardio cvičení.

Dostatek odpočinku a odpočinku
Kromě pravidelného sportování a fyzické aktivity je nezbytné mít i dostatek odpočinku, aby tělo mohlo obnovit sílu a zároveň mohli nerušeně probíhat trávení či látková přeměna. Odpočívejte tak během dne, tak v noci, ideální je kvalitní 7 až 8 hodinový spánek.

HUBNĚTE RADĚJI POMALEJI, ALE NA JISTOTU

Riziko jojo efektu úměrně roste s tím, jak rychle byste chtěli zhubnout a zbavit se nadbytečných kilogramů. Proto je dobré vyhýbat se drastickým redukčním dietám, které slibují obrovskou ztrátu hmotnosti za pár dní, obvykle právě ty mají jojo efekt.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Jednou z těch diet, kde se sice mluví o jojo efektu, ale v praxi je jeho riziko velmi nízké, je i Keto dieta. Hodně závisí na tom, jak budete dodržovat nastavený jídelníček, pokud ano, tak se jojo efektu vyhnete. Tato dieta je totiž dlouhodobá a není vůbec taková drastická.

Zde jsou její 4 základní pravidla, zásady a charakteristiky pro hubnutí:
• dieta je založena na ketóze, což je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, kdy organismus ve vyšší intenzitě spaluje tukové zásoby
• abyste dosáhli ketózu, musíte radikálně omezit příjem sacharidů v denním stravování a to pod 50 gramů, snížit třeba i příjem nezdravých tuků
• naopak zvýšit třeba proteiny v jídle a potravinách, což je třetí důležité pravidlo, nakolik proteiny jsou nezbytné pro fyzickou sílu a snížení pocitu hladu
• kromě toho třeba mít v jídelníčku i vyšší podíl vlákniny a to přes zvýšený příjem zeleniny, vláknina je důležitá pro stimulaci trávení i metabolismus

Díky uvedeným změnám dosáhnete během ketogenní dieta ketózu obvykle do 3 až 4 dní, přičemž když se tak stane, tělo začne jako primární zdroj energie využívat tuky a ne sacharidy. Začíná se tak spalování tukových zásob, což je pro hubnutí základ úspěchu.
Dieta má kromě toho i jiné pozitivní jevy, například pokles hladiny cukru v krvi, zvýšení tzv. dobrého cholesterolu v krvi, normalizaci krevního tlaku či prevenci vůči cukrovce. Jde o dlouhodobou dietu s trváním standardně 12 až 14 týdnů, která má tři fáze. I díky těmto parametrům je riziko jojo efektu nízké, pokud dodržíte všechna pravidla a zásady.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Držet ketonovou dietu je možné buď s radikální změnou vašeho jídelníčku, což je však pro mnohé lidi komplikované iz hlediska změny receptů, případně s využitím dietního programu KetoMix. V tom druhém případě jde o pohodlnější možnost.
KetoMix je producentem potravin a produktů speciálně pro Keto dietu:
V sortimentu naleznete hlavní jídla i menší potraviny využitelné po celý den, které mají proteinový základ, stejně tak i nápoje, koktejly a výživové doplňky

Jedná se o přípravky a produkty, které kromě pohodlnosti přinášejí také:
• záruku, že dodržíte přísun bílkovin a zároveň omezíte přísun cukrů
• kvalitní složení z pohledu látek většina potravin je bez obsahu lepku
• snadnou přípravu jídel i nápojů, při nápojích stačí voda a 5 minut

Připravit si všechna jídla a produkty KetoMix zvládne i naprostý laik, není třeba žádné složité vaření. Stravování s těmito výrobky znamená doplňování všech potřebných vitamínů, minerálů i stopových prvků. Naopak, nemusíte se vůbec bát, že by výrobce používal nějaké rizikové chemické či konzervační látky, nic takového nehrozí.

Co se týče konkrétního výběru, potraviny obsahují zejména proteinové polévky, omelety, kaše, těstoviny, palačinky, pečivo, sušené maso, dresinky a pomazánky různých druhů a příchutí. Nedílnou součástí jsou i více typů proteinových tyčinek.

Na mlsání jsou k dispozici proteinové čokolády, dezerty, chispas a jiné pochutiny, které nenaruší ketózu a tudíž nehrozí ani jojo efekt. Součástí nabídky jsou i proteinové nápoje a koktejly pro pitný režim. Všechny potraviny či nápoje si víte koupit jednotlivě, ale například i po celých balíčcích, například na 7, 14 či 21 dní diétovania, ale i na měsíc.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Zmíněné potraviny, větší i menší jídla, nápoje či doplňky výživy si umíte podívat detailněji přímo na oficiálním webu www.ketomix.cz, kde si je můžete i porovnat. K dispozici je zde samozřejmě internetový obchod s jednoduchou nákupem.
Objednávka online má oproti osobnímu nákupu v prodejně tyto benefity:
• časová úspora, nakoupíte za pár minut a klidně i přes váš smartphone
• komfort, objednávku a také doručení vyřídíte přímo z vašeho domu
• možnost detailního srovnání z pohledu složení z pohodlí gauče
• flexibilita při placení, kromě hotovosti víte platit i předem a online
Jelikož jde o oficiální eshop, máte tu jistotu, že všechny potraviny a produkty jsou originální, kromě toho máte garanci nejlepší možné ceny. Objednávka je velmi podobná, jako u jiných eshopů, vše je otázkou několika minut nebo kliknutí.

Plusem je několik možností platby od dobírky a hotovosti až po bezhotovostní platbu a to prostřednictvím internet bankingu nebo i přes platební kartu a online. Doručení zajišťují několik kurýrní služby, standardně do 3 pracovních dnů máte zásilku doma. Pokud byste měli nějaké jiné otázky, k dispozici je i online a telefonická Hotlink.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno