Kde se měří obvod pasu, jaký je ideální pro muže a ženy a kdy nastává obezita

0
344
Kde se měří obvod pasu, jaký je ideální pro muže a ženy a kdy nastává obezita

Pro většinu lidí znamená obezita vysokou tělesnou hmotnost, kdy se ručička na váze ne a ne zastavit. Ačkoliv primárním kritériem pro hodnocení obezity je řadě index BMI, ani zdaleka byste neměli dívat jen na tuto jednu hodnotu, důležitý je totiž i obvod pasu.

Právě jeho měření může hodně napovědět nejen o tom, zda trpíte obezitou, ale například i o riziku některých jiných problémů, které se týkají lidského zdraví. V neposlední řadě souvisí nadměrné ukládání břišního tuku i s tím, jaká je vaše celková fyzická kondice. V dalších řádcích si řekneme i to, jaký je ideální obvod pasu pro muže a ženu.

Co je obvod pasu a jak ovlivňuje hmotnost, obezitu a organismus

Obvod pasu je veličina, která udává délku obvodu těla kolem břicha, kde se zpravidla u většiny lidí nejčastěji usazuje tuk. Měření obvodu pasu je jedním z nejspolehlivějších způsobů, abyste zjistili, zda u vás nastala obezita a také to, zda opravdu hubnete.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


V případě, že byste například pouze ztrácely hmotnost, ale na obvodu pasu by se to nijak neprojevilo, hrozí, že nehubnete, ale chřadnout. V takové situaci se totiž nesnižuje objem tukových zásob, ale spíše přichází ke ztrátě svalové hmoty. Naopak, nadměrné ukládání tuku a tukových zásob znamená riziko nadváhy a obezity.

Mezi problémy, které může „velké břicho“ přinést, patří:
• problémy kardiovaskulárního systému, což je nejčastější kategorie, jde zejména o zvýšený krevní tlak, ischemická choroba srdeční a snížený krevní oběh
• metabolické potíže, zejména cukrovka, stejně tak problémy týkající se trávení a zdraví střev a střevní soustavy, objevit se mohou průjem a záněty
• problémy týkající se dýchací soustavy, například se zhoršuje dýchání a astma u těch lidí, co s ní mají problém, dostavují se i bolesti kloubů a kostí
• podceňovanou potíž je zhoršení celkové fyzické kondice a vitality, s obezitou bývají spojovány i problémy týkající se zhoršení přirozené imunity

POZOR NA METABOLICKÝ SYNDROM

Vážným rizikem obezity je, pokud u vás nastávají nejen některé izolované potíže, ale komplex několika rizikových problémů. Jde o tzv. metabolický syndrom, který přináší najednou vysoký tlak, cukrovku, astma, bolest kloubů a ischemickou chorobu srdeční.

Kde a jak měřit obvod pasu a jaký je ideální podle pohlaví

Pokud chcete vědět, jaká by měla být vaše optimální hmotnost podle výšky, je tu BMI index. Co ale dělat, abyste zjistili, jaký je ideální obvod pasu podle výšky nebo pohlaví? A jak a kde měřit obvod pasu, abyste získali nejpřesnější údaj pro srovnání?

Pokud vás zajímají odpovědi na tyto otázky, nyní se jich naleznete:

Kde se měří obvod pasu: Za účelem zjištění, zda opravdu efektivně a dostatečně hubnete, je vhodné měřit obvod pasu vždy na stejném místě a to bez ohledu na to, kde přesně to bude. Pokud však chcete vědět i to, zda jste rizikoví z pohledu obezity, není to jedno.

V takovém případě je třeba měřit obvod pasu na místě, kde bydlí opasek na kalhotách, což je zhruba 2 až 5 centimetrů pod pupkem. Jde o místo, které je uprostřed mezi žebry a vrchem pánevní kosti, laicky lze rozeznat tak, že tam je obvod vždy nejvíce.

Ideální obvod pasu podle výšky: Nejčastěji se porovnává obvod pasu s výškou. V tomto případě platí jednoduchý vzorec, kde se dělí obvod pasu v centimetrech v poměru k výšce v centimetrech. Výsledkem tohoto podílu je hodnota s desetinným vyjádřením.

V případě, že vám výsledek podílu vyšel pod hranicí 0,5, je poměr obvodu pasu podle výšky v pořádku. V případě, že je výsledkem hodnota mezi 0,5 a 0,6, už jste ve středním pásmu rizika obezity a zdravotních problémů. Pokud je nad 0,6, riziko je vysoké.

Ideální obvod pasu pro muže a pro ženy: Optimální obvod pasu je třeba přizpůsobit i pohlaví, přičemž v tomto aspektu třeba dívat na rizika obezity nebo nadváhy. Ty s sebou přinášejí zas riziko kardiovaskulárních potíží a civilizačních onemocnění.

Proto platí následující hodnoty. V případě mužů začíná riziko nadváhy od obvodu 94 cm, u žen je to od 80 cm. Pokud však má muž obvod pasu nad 102 cm, už jde o riziko obezity, u žen je to nad 88 cm. Optimální je mít obvod pasu pod obvodem rizika nadváhy.

Možnosti pro hubnutí a jak snížit obvod pasu doma

V případě, že je váš obvod pasu příliš daleko od ideálu, existuje řada možností, způsobů a prostředků, jak dosáhnout změny a zlepšení. Klíčem je působit co nejvíce komplexně a to tak na příjem kalorií, jakož i na jejich výdej, zejména na spalování tuků.

Zde jsou ty oblasti, kde můžete udělat nejvíce opatření i doma:

Omezení nezdravých jídel

Základem hubnutí a zejména omezení nadváhy je eliminace rizikových potravin z jídelníčku. Měli byste si dát pozor především na sladkosti, smažená jídla, tučné a tučné maso, přesolené jídla, polotovary, konzervy nebo plnotučné mléko.

Více ryb, zeleniny a koření

Naopak, do jídelníčku třeba ve zvýšené míře zařadit zdravé potraviny a jídla obsahující vlákninu, aminokyseliny a podobně. Konzumujte proto více ryb, zeleniny obecně, luštěnin a pokud se dá, používejte i chilli koření, pomáhá na spalování tuku.

Zdravý pitný režim během celého dne

V případě, že byste chtěli podpořit své trávení, metabolismus a hubnutí, pitný režim nesmíte vynechat. Jeho základem musí být čistá voda v kombinaci s čaji. Tekutiny pijte pravidelně a během celého dne, ideálně každou 1 až 2 hodiny 1 až 2 dcl vody.

Pohyb každý den a pravidelně

To, co pomáhá na spalování tuku a kalorií nejvíce, je pravidelný pohyb. Zkombinujte pravidelnou a každodenní chůzi s cíleným sportováním, ideálně typu běh, kolo nebo plavání. Zaměřte se také na dlouhodobý kardio trénink, ten spálí kalorií nejvíce.

Omezení externích vlivů

Velmi důležité je dívat nejen na jídelníček, ale i na jiné oblasti životosprávy a životního stylu. Minimalizovat třeba zejména kouření, alkohol, stres, nedostatek spánku či odpočinku a užívání takových léků, které mají špatný vliv na hormonální rovnováhu.

MUSÍTE BÝT DOSTATEČNĚ KLIDNÍ

Základní zásadou úspěchu v případě hubnutí a snižování obezity či obvodu pasu je trpělivost. Abyste spálili například 1 kg tuku, je třeba vydat až přes 7 tisíc kalorií. Hubnutí, cvičení a zdravá životospráva proto musí být opravdu dlouhodobé.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

V případě, že byste chtěli uplatnit dlouhodobější a hlavně komplexnější přístup, nejlepší možností je dieta. Ne však nějaká krátkodobá, redukční a příliš drastická, ale spíše taková, která bude trvat déle, bude dostatečně ověřena a bude mít i dobré výsledky.

Takovou dietou je i Keto dieta, která má následující pravidla:
• základem je změna jídelníčku tak, abyste snížili příjem nezdravých tuků, ale zejména příjem sacharidů, kde by měl být denní limit nejvýše do 50 gramů
• zároveň s tím je třeba zvýšit i příjem bílkovin, které jsou důležité pro potlačení hladu a jsou důležitou stavební jednotkou pro svaly, ty pak chřadnou méně
• výsledkem změn je, že organismus se dostane do stavu zvaného ketóza, což je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu cukrů a tuků
• během ketózy tělo vnímá jako primární zdroj energie ne cukry, ale tuky, konkrétně uložené tukové tkáně a zásoby, dochází k jejich lepšímu spalování

Během ketogenní diety navíc netrpíte hladem, právě díky bílkovinám, ale má i jiné plusy. V jídelníčku totiž bývá zastoupena ve větším množství i zelenina, což znamená dostatek vlákniny, která podporuje zdravé trávení a stimuluje metabolismus.

Neméně důležitými plusy jsou také zvýšení tzv. dobrého cholesterolu, naopak snížení hladiny cukru a normalizace krevního tlaku. Ketonová dieta je dlouhodobým dietním programem, který trvá 12 až 14 týdnů a má tři fáze. V té první jde o dosažení stavu ketózy, v té druhé o co nejefektivnější spalování tuků a ve třetí o prevenci vůči jojo efektu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Co se týče jídelníčku během Keto diety, zde mnoho lidí vidí nejen plusy, ale i slabiny, zejména pokud jde o náročnost změny ve prospěch bílkovin. Důležité je vědět, že existuje alternativa, která je pohodlná, jednoduchá, rychlá a z pohledu výsledku i dost efektivní.

Tou alternativou je značka KetoMix, výrobce potravin pro dietu:

Sortiment KetoMix obsahuje proteinové hlavní jídla i menší potraviny, nápoje, koktejly využitelné během celého dne a také doplňky výživy na spalování tuku

Sortiment potravin, nápojů a produktů je nejen široký, ale také:
• máte jistotu, že všechna jídla od sladkostí po polévky nenaruší ketózu
• jejich příprava je jednoduchá a rychlá a jde doslova o záležitost do 5 minut
• poměr živin je vyrovnaný a najdete zde i dostatek vitamínů a minerálů

Pokud se rozhodnete po jídlech a produktech KetoMix sáhnout, máte jistotu, že v nich nejsou použity žádné rizikové chemikálie a přísady, které by mohly vyvolat nežádoucí účinky. Pochopitelně je třeba počítat s možnými alergeny, ale není jich mnoho. S výjimkou pečiva nenajdete v těchto potravinách a jídlech ani lepek, jsou vhodné i pro celiaky.

Sortiment potravin a jídel zahrnuje zejména polévky, omelety, kaše, palačinky, sušené maso, těstoviny, dresinky, omáčky, pečivo, tyčinky, pomazánky a drobné sladké a slané pochutiny, zejména chipsy nebo čokolády. Všechny potraviny jsou založeny na proteinovém základě.

Pokud jde o nápoje, zde máte na výběr několik příchutí koktejlů, kde vám stačí dolít vodu a zamíchat. Tyto proteinové koktejly můžete mít s příchutí čokolády, kávy, vanilky, kokosu či ovoce. Kromě sortimentu jídel a nápojů nabízí značka KetoMix i doplňky výživy s L-karnitin na lepší spalování tuku nebo na detoxikaci střev.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Celou nabídku jídel, nápojů a přípravků KetoMix najdete v značkových kamenných prodejnách, ale i na internetu, konkrétně na oficiálním webu www.ketomix.cz. Zde si víte najít informace o složení, jakož i detaily týkající se celkově ketonovou diety.

Na webu se nachází také eshop, kde nakoupíte přes počítač a mobil:
• objednávka jakož i doručení probíhají přímo z pohodlí domácnosti
• celý nákup je věcí několik minut a kliknutí, postup je velmi rychlý
• platit můžete v hotovosti i bezhotovostně, zejména přes internet a předem
• všechny produkty jsou k dispozici skladem, odeslání je otázkou pár hodin

Při nákupu můžete objednávat jednotlivé potraviny, nápoje a produkty jednotlivě, ale i po balíčcích. KetoMix totiž nabízí kompletní balíky na 7, 14, 21 i 30 dní diety, takže vybavíte celodenní stravování i pitný režim na celý týden či měsíc předem.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Velkým plusem je i možnost flexibilních podmínek při platbě a doručení zásilek. Můžete si vybrat při placení tak hotovost a dobírku, jakož i platbu přes internet banking a platební kartou. Pokud jde o doručení, standardně do 3 pracovních dnů máte zásilku u sebe, při větší objednávce i bez poštovného. Doručení může být domů i do Zásilkovny.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno