Dopřejete si pivo, víno či tvrdé – Přibývání z alkoholu je časté, zde jsou rady, jak to zastavit

0
1708
Dopřejete si pivo víno či tvrdé Přibývání z alkoholu je časté zde jsou rady jak to zastavit

Alkohol je velmi známým zdrojem kalorií, není proto příliš čemu divit, pokud jde o přibírání od alkoholu. Důvěrně to znají hlavně všichni pivaři, ale ani víno není tak nevinné, jak by se mohlo zdát. Tento problém se týká jak mužů, tak žen.

Několik výzkumy ukazují, že ačkoli alkohol má s mnoha potravinami srovnatelné množství kalorií, výsledkem jeho zvýšené konzumace je vyšší riziko přibírání hmotnosti. Ještě více to platí v případě, že pijete alkohol spolu s jídlem, tehdy je přibírání ještě rychleji. Pokud chcete vědět, co se proti tomu dá dělat, zde najdete odpověď.

Jak ovlivňuje alkohol na přibírání a co se proti tomu dá udělat

Alkoholické nápoje jsou tekutinou, jako každou jinou, minimálně z pohledu složení. Nacházejí se zde různé druhy látek, živin a dokonce i vitamínů či jiných prvků, ale jen v minimálním množství. Naopak, je zde především nadměrné množství kalorií.

Jejich problémem však je, že jejich tělo neumí příliš zpracovat a proto je ukládá. Už i čistý alkohol obsahuje 700 kalorií na 100 gramů, což je poměrné například oproti tuku, kde je 900 kalorií či sacharidům, kde je 400 kalorií na 100 gramů. Problémem mnoha druhů alkoholu je i to, že obsahuje hodně sacharidů, což přijaté kalorie znásobí.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Co se týče přibírání na hmotnosti, alkohol působí i těmito účinky:
• v první řadě obsahuje již zmíněné kalorie, které jsou však problematické z toho důvodu, že jsou prázdné a ve většině případů jejich tělo jen ukládá
• zároveň platí, že konzumace alkoholu zvyšuje chuť k jídlu, což platí především pro pivo, takže dochází k sekundárnímu efektu k přibírání přes jídlo
• alkohol také mění rozložení tuku v těle, konkrétně zvyšuje ukládání tuku v břišní části a na hrudníku, to platí jak v případě mužů, tak u žen
• problémem alkoholu je i to, že narušuje energetický metabolismus v těle, člověk se cítí více a rychleji unavení a tedy nemůže kalorie spálit aktivitou

POZOR NA DALŠÍ NEGATIVNÍ ÚČINKY

Alkohol má kromě přibírání i mnohé jiné nepříznivé vlivy na organismus, hlavně při jeho nadměrném množství. Způsobuje například dehydrataci, snížení energie, snížení některých hormonů, oslabuje imunitu a má špatný vliv na trávení a střeva.

Které druhy alkoholu mají nejvíce kalorií a je třeba je omezit

Tak, jako v případě potravin, iv případě alkoholu platí, že ne všechny druhy nápojů s jeho obsahem jsou si rovny z pohledu vlivu na přibírání hmotnosti. Hodně závisí na původu a složení, jelikož právě suroviny použité na výrobu určují kalorie.
Zde je přehled nejčastějších alkoholických nápojů a jejich kalorií:

Pivo: Standardní „půl litr“ piva je zdrojem od 150 do 200 kalorií, což se pro zajímavost rovná konzumaci jednoho balení chipsů. Tmavé pivo má kalorií o něco více, než světlé. Pokud máte rádi letní radler, ten má obvykle kolem 160 až 170 kalorií.

Suché víno: Oblíbeným nápojem v našich končinách je i suché víno. V tomto případě je třeba rozlišovat odrůdu i barvu, bílé víno má v průměru kolem 110 až 120 kalorií na jeden 2 dcl pohár, červené o 10 více. Čím je víno sušší, tím méně kalorií obsahuje.

Perlivé víno: V případě, že suché víno neradi a dáváte spíše přednost tomu perlivý, nepotěším vás, tento druh má ještě více kalorií. Zhruba 2 dcl běžného sektu obsahují 120 až 160 kalorií, čímž je chuť sektu sladší, tím je kalorií pochopitelně více.

Tvrdý alkohol: Pokud máte rádi tequilu, whisky, fernet, rum, vodku, gin nebo koňak, s každým jedním „panákem“ či „panáky“ posílíte své tělo zhruba o 100 kalorií, hodně to závisí na druhu. Fernet má okolo 80 kalorií, některé druhy whisky i přes 100.

Likéry: Sladké likéry jsou z pohledu kalorií na tom ještě hůře, než standardní tvrdý alkohol a to právě proto, že obsahují množství sacharidů, v případě mléčných likérů i tuků. Běžně mají od 180 do 200 kalorií, což je na tak malé množství hodně.

Míchané nápoje: Absolutní kalorickou bombou jsou míchané nápoje, které jsou z pohledu kalorií to nejhorší, co se vám může přihodit. Známé Mojito má přes 300 kalorií, Cuba Libre 180, Sex na pláži přes 200, Margarita 280 a Cosmopolitan kolem 250.

Řešení omezení přibírání doma dalšími prostředky

Vhodným výběrem alkoholických nápojů a eliminací těch, které jsou z tohoto pohledu nejvíce rizikové a kalorické, sice víte ovlivnit přibírání, ale lépe je na to využít komplexnější přístup. Ten by měl zahrnovat více oblastí životosprávy.
Zde jsou nejlepší možnosti, prostředky a způsoby, které víte použít:

Pití vody a na doplnění i čajů

Nezbytným předpokladem spalování přijatých kalorií je funkční metabolismus a ten víte nejvíce podpořit zdravým pitným režimem. Pijte vodu, případně vodu s ovocem a zeleninou, pravidelně každou hodinu až dvě. Doplnit ji můžete bylinkovými čaji.

Jezte 5 krát denně a pravidelně

Pro stimulaci trávení je důležité jíst menší porce, ale častěji během dne. Snažte se jíst systémem snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře v pravidelných časových odstupech. První jídlo si dejte 30 minut po probuzení, poslední 2 hodiny před spánkem.

Omezení nezdravých jídel

Pokud jde o jídelníček, třeba radikálně snížit příjem jídel, které obsahují mnoho sacharidů, tuků a solí. Minimalizujte konzumaci polotovarů, hotových jídel, sladkostí, slaných pochutin, ale také tučného masa, plnotučného mléka a bílé mouky a potravin z ní.

Více čerstvých potravin

Nejen omezení nezdravých jídel, ale i zařazení čerstvého ovoce, ořechů, ryb, zeleniny a luštěnin může mít pozitivní vliv na hmotnost. Všechny tyto potraviny podporují trávení, zrychlují metabolismus a tak zlepšují spalování energie.

Pohyb, pohyb, pohyb

Poslední důležitou součástí snížení rizika přibírání je pohyb. Ten by měl být hlavně pravidelný, například chůze, všude, kam se dá, jděte pěšky. Cíleně pak můžete více krát týdně střídat jiné aktivity, například běh, plavání, kolo a fitko.

AK ALKOHOL, TAK S MÍROU, IDEÁLNÍ JE VÍNO

Co se týče konzumace alkoholu pochopitelně ideální by bylo vzdát se ho úplně, ale to někdy není možné. Pokud ho už budete pít, snažte se mít jistou míru, hlavně nemíchejte více druhů, vyhýbejte se míchaným nápojem a podle možnosti pijte jen víno.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Pokud jste již nabrali nějaký ten kilogram navíc, měli byste se snažit o komplexnější řešení, jen dílčí opatření totiž již nemusí pomoci. Takový přístup mají obvykle diety, ale ne ty klasické krátkodobé a drastické redukční, ale takové, které mají širší záběr.

Dobrým příkladem je Keto dieta, která má za sebou dobré výsledky:
• základem diety je dosažení stavu zvaného ketóza, což je metabolický a fyziologicky přirozený stav, během kterého si tělo bere jako primární zdroj energie tuky
• namísto spalování a využívání cukrů tak přichází ke spalování uložených tukových zásob, což je z pohledu hubnutí požadovaný a žádaný stav
• aby ke ketóze přišlo, je třeba omezit potraviny obsahující nezdravé tuky, ale zejména snížit příjem sacharidů pod hraniční limit 50 gramů za den
• díky tomu bude mít tělo nedostatek rychlých cukrů a bude spalovat tuky, přičemž aby se předešlo fyzickému vyčerpání, zvyšuje se také příjem bílkovin

Společně s bílkovinnými jídly je třeba do jídelníčku ve zvýšeném množství zařadit i zeleninu, alespoň v objemu půl kilogramu denně, která je cenným zdrojem vlákniny. Dieta probíhá po fázích, jde o postupné změny, obvykle je její trvání okolo 3 měsíců.

Díky tomu, že základem Keto diety jsou zmíněné změny příjmu živin, má dieta několik pozitivních efektů i na jiné oblasti. Jde o podporu trávení a metabolismu, protože se zvyšuje příjem vlákniny, ale také o snížení cukru v krvi a normalizaci cholesterolu. Z pohledu živin, vitamínů a minerálů je bezproblémová, nemusíte se obávat ani hladovění.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Zmíněnou ketonovou dietu by mnoho mužů i žen chtělo zkusit, ale obávají se, že příprava jídelníčku je příliš složitá a náročná z pohledu vyvážení jednotlivých živin. V tomto případě si však víte pomoci se speciálním dietním programem značky KetoMix.

Jde o výrobce a dodavatele potravin splňujících podmínky diety:
Nabídka KetoMix zahrnuje proteinové jídla a potraviny využitelné pro celodenní stravování, stejně tak nápoje různé příchuti a také podpůrné doplňky výživy
Využití těchto produktů a potravin má řadu praktických výhod:
• tato jídla i nápoje mají správný poměr bílkovin, sacharidů a tuků
• z hlediska vitamínů a minerálů je jejich složení vyvážené a dostatečné
• stejně tak se nemusíte bát použití nějakých rizikových chemických přísad

S výjimkou pečiva nenajdete v potravinách a produktech ani lepek, jsou tedy vhodné i pro celiaky. Příprava jídel a nápojů je jednoduchá, stačí obvykle přidat pouze vodu, za pár minut máte vše hotovo. Na jednom místě přitom vyřešíte celodenní jídelníček od snídaně až po večeře, díky doplňkům výživy s L-karnitin podpoříte i spalování tuků.

Základem sortimentu KetoMix jsou proteinové jídla a potraviny, zejména kaše, omelety, palačinky, pečivo, pomazánky, těstoviny, polévky, dresinky či sušené maso. Najdete zde také proteinové tyčinky využitelné po celý den, které nabízejí okamžité bílkoviny.
Na doplnění jídelníčku slouží drobné sladké a slané pochutiny, pitný režim zas pokryjete s koktejly obsahujícími syrovátkové a sojové proteiny. Všechny zmiňované jídla i nápoje si můžete zakoupit samostatně, případně v balíčcích. Ty se dají zvolit podle toho, jakou nadváhou trpíte, ale také podle toho, zda chcete dítě týden nebo rovnou celý měsíc.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud vás Ketogenní dieta oslovila a zároveň se vám zamlouvá i dietní program KetoMix, víte si kompletní sortiment všech produktů a potravin značky podívat na její oficiální webstránce www.ketomix.cz. Najdete zde i praktický internetový obchod.

V něm je nakupování doslova hračkou a mnoho lidí si pochvaluje to, že:
• mají záruku originality a jistotu nejlepší ceny, jde o oficiální eshop
• je možné platit nejen v hotovosti na dobírku, ale i předem a online
• celý sortiment lze podívat online a porovnat například složení
• k dispozici je i telefonická a online infolinka přímo s operátorem

Postup nákupu v internetovém obchodě KetoMix je podobný, jako v každém jiném běžném eshopu. Stačí do online košíku vložit potraviny, produkty či balíčky, vyplnit své osobní údaje a adresu doručení, zvolit kurýra a typ platby a objednávku pak odeslat.

Obvykle do 3 pracovních dnů byste měli mít zásilku buď doma nebo na odběrném místě, podle toho, kde jste zvolili doručení. Platit víte i přes internet banking nebo platební kartou, což je nejrychleji a nejpohodlněji. Pokud byste cokoli nevěděli nebo měli nějaké další otázky týkající se nakupování, diety či potravin, zavolejte na hotlinku.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno