Nejlepší a nejvhodnější zelenina na hubnutí – Na těchto 12 druhů nezapomeňte

0
592
Nejlepší a nejvhodnější zelenina na hubnutí - Na těchto 12 druhů nezapomeňte

Zdravé a účinně hubnutí se neobejde bez zeleniny. Ta je přitom i v běžných případech zcela přirozenou součástí jídelníčku, ale pokud chcete ještě účinněji snižovat a optimalizovat svoji hmotnost, je důležitý její výběr. Ne každá zelenina je totiž vhodná na hubnutí.

Základem by měla být čerstvá a ne mražená, velmi důležité je také to, jaké živiny obsahuje a to hlavně z pohledu kalorií, Pokud má být zelenina podporující hubnutí a metabolismus, musí mít minimum kalorií a co nejnižší glykemický index. V následujících řádcích si tedy řekneme, která je nejvhodnější a také to, na jakém principu vám zelenina může pomoci.

Jaký vliv má zelenina na hubnutí a na jaké oblasti působí

Využití zeleniny na hubnutí má své opodstatnění a je to vlastně i jeden z nejvíce přirozených způsobů, jak snížit svou hmotnost a zbavit se přebytečných kilogramů. Zeleninu můžete konzumovat totiž i samostatně a to jak běžné hlavní jídlo dne.

Její výhody začínají již při vysokém obsahu vlákniny, která je pro zachování zdravé dynamiky trávení nezbytná, stejně tak jako i pro správné vylučování přebytečných a škodlivých látek z těla. Mnoho stopových prvků, flavonoidů a jiných látek v zelenině může působit i na tuky či dokonce na inzulín, takže pomáhá snižovat chuť na sladké.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Pokud jde o hubnutí, zelenina něj působí několika dílčími vlivy:
• základem působení je podpora rychlejšího metabolismu, přičemž zároveň dochází i k celkové podpoře trávení a to díky obsahu vlákniny a stejně tak minerálů
• obsah draslíku v mnoha druzích zeleniny podporuje správné hospodaření organismu s vodou a pomáhá na vylučování přebytečné vody a odvodnění
• mnoho druhů zeleniny obsahuje i látky, které podporují spalování či odbourávání tuků, případně látky, které mohou zlepšit jejich využití ještě před jejich uložením
• stejně tak pomáhají některé flavonoidy obsažené v zelenině i na regulaci sacharidů, snižují chuť na sladké a díky vláknině i celkově chuť na jídlo

Pokud vám však má zelenina skutečně účinně pomoci, musíte ji konzumovat pravidelně, ideálně v 2 až 3 porcích za den. Nejlepší je ji zařadit k snídani na oběd jako přílohu a na večeři může tvořit i většinu jídla. Dodržujte však zásadu pestrosti a obměňujte druhy.

JAKÉ TEPELNÉ ZPRACOVÁNÍ ZELENINY?

V případě zeleniny je poměrně častou otázkou to, zda její tepelné zpracování neovlivní její vlastnosti. Ano, bohužel, mnoho minerálů a vitamínů se takto může zničit, vláknina však například ne. Pokud se ale dá, snažte se co nejvíce druhů konzumovat v syrovém stavu.

Která zelenina na hubnutí je nejlepší

Vhodně zvolený jídelníček se zeleninou, například pokud bude součástí přílohy k libovému masu nebo rybám, může výraznou měrou přispět ke snížení a optimalizaci hmotnosti. Důležité je správné zeleninu zkombinovat i s ohledem na pestrost.

Pro hubnutí je nejvhodnější a nejlepší hlavně tato:

Rajčata: Díky obsahu lykopenu a vitamínu C, což jsou dva asi nejvíce účinné antioxidanty obsažené v zelenině, vám mohou také rajčata pomoci na lepší trávení a podporu trávicího systému. Využít je můžete i v případě zažívacích a střevních potíží.

Cibule: Možná vás to překvapí, ale i cibule je výborným prostředkem na hubnutí. Můžete si ji připravit ve formě polévky, jakož syrovou a i jako šťávu k jídlu. Obsahuje totiž flavonoid kvercetin, který zrychluje metabolismus a brání také v ukládání tuku.

Brambory: Ačkoli brambory obsahují poměrně hodně sacharidů, v rozumném množství se určitě do jídelníčku na podporu metabolismu a hubnutí hodí. Měly by však být vařené, tehdy zvýší pocit sytosti. Jsou skvělým zdrojem draslíku zlepšujícího vylučování vody.

Květák: Minimální množství kalorií a cukrů má také květák, na talíř si ho můžete naložit takové množství, jaké se vám líbí. Díky vysokému obsahu vlákniny a dalších látek vás květák dokáže velmi rychle zasytit a zahnat pocit hladu, stejně tak pomáhá trávení.

Špenát: Pokud do svého jídelníčku určeného na podporu snížení hmotnosti zařadíte i špenát, určitě neuděláte žádnou chybu. Ten, i díky obsahu mnohých minerálů a stopových prvků, podporuje lepší trávení, činnost žaludku a střev a také lepší metabolismus.

Chřest: Velmi dobrým druhům zeleniny na hubnutí je i chřest. Obsahuje totiž nejen množství vlákniny a vitaminů, ale také železo a draslík. Dokáže tak působit jednak na zrychlení a zefektivnění látkové přeměny, ale i na účinné odvodnění organismu.

Brokolice: Pokud nevíte odolávat sladkostem a máte neustále hlad, sáhněte po brokolici. Tento druh zelené zeleniny neobsahuje žádný tuk, má hodně vlákniny, vysoký podíl vitamínu C a dokáže regulovat vylučování inzulínu, takže potlačuje chuť na sladké.

Mrkev: Mrkev se zřejmě nejvíce asociuje se zdravým zrakem, ale to zdaleka není jediný účinek, který nabízí. Jelikož obsahuje tak antioxidanty, jako minerál draslík a další stopové prvky, pomáhá významně na lepší trávení a hlavně na metabolismus.

Kel: Nízký obsah kalorií a uhlohydrátů, ale zato vysoký obsah vlákniny a důležitých vitamínů C a K, obsahuje také kapusta. Tato zelenina tak pomáhá na lépe natrávení potravy, stejně tak podporuje činnost žaludku a příznivě ovlivňuje střevní soustavu.

Paprika: Mezi zeleninu běžně se vyskytující i v našich zahradách, která může také napomoci snížení nadváhy, patří paprika, ať už červená, žlutá nebo zelená. Je bohatá na vitaminy A, E a C, přičemž hlavně ten poslední pomáhá zrychlit látkovou přeměnu.

Luštěniny: Několik druhy luštěnin, zvláště pokud jde o čočku, černou fazole a červenou fazole, vám mohou pomoci také s hubnutím. Mají hodně bílkovin a vlákniny, rychle navodí pocit sytosti, zároveň jsou i bohatým zdrojem více prospěšných minerálů.

Cuketa: Výběr té nejlepší zeleniny na hubnutí zakončíme cuketou. Tento druh zeleniny je velmi bohatý na vlákninu prospěšnou na trávení, ale také na vitamíny C a B6, stejně tak na draslík. Díky tomu pomáhá i na spalování tuků a odvod přebytečné vody.

PESTRÝ STRAVOVÁNÍ AJ POHYB

Kromě toho, že pro hubnutí je nutné vybrat si vhodné typy a druhy zeleniny, je zároveň důležité mít jídelníček dostatečně pestrý. Nezapomeňte proto ani na ovoce či koření, které vám také mohou pomoci. Pro hubnutí je nenahraditelný i pohyb.

Výživové doplňky a přípravky na hubnutí

Chcete-li pomoci svému hubnutí více a co nejefektivněji, sáhnout můžete i po volně dostupných doplňcích výživy a přípravcích speciálně zaměřených na hubnutí. Může se jednat o tabletky, tobolky, kapky a dokonce i čaje.

Princip jejich fungování je jednoduchý a existuje řada typů:
Mezi nejvíce využívané druhy patří ty, které podporují trávení, střevní mikroflóru, zrychlení metabolismu, snížení ukládání tuků a působí i na jejich spalování

Bez ohledu na zvolenou formu vám přípravky nabízejí:
• jednoduchý nákup, nemusíte mít recept a ani navštívit lékaře
• přirozené složení a s tím spojené přirozené působení
• možnost využití krátkodobě, ale i dlouhodobě a preventivní

Tyto přípravky se hodí jak pro muže, tak pro ženy. Díky tomu, že neobsahují žádné chemicky upravované aktivní látky, je jejich používání obvykle bez větších rizik spojených s nežádoucími účinky nebo kontraindikacemi. Na výběr máte přípravky podporující obecně trávení, jakož i ty, které jsou specializované na hubnutí.

V případě těch prvních jsou v jejich složení hojně zastoupeny hlavně vláknina, probiotické bakterie, enzymy, antioxidanty, rostlinné extrakty a výtažky, Psylium, pivovarské kvasnice, jablečný ocet nebo minerály. V případě čajů jde hlavně o bylinné složky.

Pokud sáhnete po specializovaných tabletách na hubnutí, jejich zaměření já na zrychlení metabolismu, spalování tuků a ke snížení pocitu hladu. Tomu bývá přizpůsobené i širší složení, které sestává standardně i z aminokyselin typu L-Karnitin, chilli extraktů a rostlinných extraktů působících na lepší trávení a zažívání.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na hubnutí

Všechny zmíněné druhy a typy přípravků, které vám mohou pomoci na hubnutí, metabolismus či trávení víte bez jakýchkoliv problémů zakoupit v každé lékárně. Oproti běžným eshopem mají výhodu hlavně v tom, že nabízejí odbornější zázemí.

V případě online lékáren získáte i lepší sortiment a více pohodlí:
• samozřejmostí jsou nižší ceny oproti klasickým kamenným provozům
• získáte nejen lepší sortiment, ale hlavně větší výběr skladem a ihned
• k dispozici máte více možností platby a to včetně online placení
• nemusíte nikam jít, objednávku i doručení vyřešíte přímo doma

Z pohledu postupu nákupu se online lékárny příliš neliší od běžné objednávky v eshopu. Vložíte do košíku ty přípravky, které chcete, vyplníte své údaje, zvolíte způsob dopravy a platby a počkáte na doručení. To nemusí trvat déle, než 24 až 48 hodin.

Hlavně větší a známější lékárny vám nabízejí opravdu kvalitní služby a zákaznický servis na úrovni. Díky tomu můžete platit například nejen přes internet banking, ale i platební kartou, případně nakupovat bez nutnosti zdlouhavé registrace. Lékárny, které jsou na trhu delší dobu, mají obvykle i více věrnostních akcí a slev.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Zvýšená konzumace zeleniny může pomoci na trávení a metabolismus, ale pokud chcete komplexně podpořit hubnutí, měli byste se zaměřit na větší změny v životosprávě. Na něčem podobném je založena i stále populárnější Ketogenní dieta.

Tato dieta kromě vyšší konzumace zeleniny zahrnuje i tyto zásady:
• základem je snížení příjmu sacharidů a tuků, především sacharidů, souběžně s tím dochází ke zvýšenému příjmu stravy s obsahem bílkovin
• součástí jídelníčku musí být ve vyšší míře i zmiňovaná zelenina a to hlavně kvůli obsahu vlákniny, za den byste měli sníst i hrst ořechů a semen
• výsledkem zmíněných změn jídelníčku by měla být ketóza, což je speciální stav metabolismu, kdy dochází ke zvýšenému spalování tuků v těle
ketóza je pro tělo přirozená a je výsledkem zmíněných změn při stravování, kdy organismus sahá po tuku namísto cukru jako po zásobě energie

Zmíněná dieta je dlouhodobější záležitostí, standardně trvá zhruba 3 měsíce, během nichž dojde jednak k tomu, že tělo se dostane do ketózy, ale zároveň dochází i k efektivnějšímu hubnutí. Proto je dieta rozdělena do tří postupných fází.

Plusem je, že kromě hubnutí mají zmíněné změny životosprávy i jiné pozitivní efekty. Jde jednak o trávení a metabolismus, což je zásluhou vlákniny v zelenině, ale io pozitivní efekty na krevní oběh a kardiovaskulární systém. Keto dieta tak příznivě působí například na hladinu cholesterolu, hladinu cukru v krvi a také preventivně vůči cukrovce.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud vás Keto dieta opravdu zaujala a chtěli byste ji zkusit, nejste nutně odkázáni pouze na domácí přípravu a výběr potravin pro jídelníček. K dispozici máte také možnost využít již hotové produkty a potraviny a to z dietního programu značky KetoMix.

Tyto produkty a přípravky vám pomohou při celodenním stravování:

V sortimentu naleznete proteinové jídla, potraviny, suroviny, nápoje, pochutiny, polévky i doplňky výživy, které svým složením a zaměřením splňují kritéria Keto diety

Pokud jde o jejich nejdůležitější charakteristiky a výhody, mezi ně patří:
• bezproblémová příprava, stačí vám jen voda, časově je to na pár minut
• použití pro kompletní jídelníček od snídaně, přes oběd až po večeři
• možnost výběru různých příchutí v případě polévek, nápojů a jiných jídel

Všechny tyto potraviny a produkty jsou z hlediska složení bezproblémové. Jednak mají ověřené kvalitu původu jednotlivých surovin, zároveň neobsahují kromě pečiva žádný lepek a také v jejich složení nenajdete problematické chemické přísady, konzervanty a podobně. Potraviny i nápoje lze konzumovat dlouhodobě i měsíce.

Co se týče konkrétního výběru, z jídel jsou k dispozici proteinové polévky, omelety, kaše, palačinky, pečivo, těstoviny, sušené maso, dresinky, pomazánky, tyčinky i různé pochutiny typu čokolád, dezertů, perníčků nebo chipsů. Vše s vyváženým složením.

Zároveň můžete sáhnout po proteinových nápojích bez příchuti i s ní, k dispozici máte několik druhů příchutí od kávy až po ovocné chutě. Potraviny si můžete zakoupit jednotlivě iv balíčcích a to buď podle míry obezity nebo podle času diety. Sáhnout tak víte po balíčcích na 7 dní, 2 týdny, 3 týdny nebo klidně i na celý měsíc.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Zaujala vás možnost zjednodušit si ketonovou dietu právě s produkty a potravinami značky KetoMix? V tom případě si je můžete všechny podívat, porovnat a také zakoupit na oficiálním webu značky www.ketomix.cz. Najdete zde totiž eshop s komplexním sortimentem.,

Kromě toho, že je to pohodlné a nezáleží na tom, kde bydlíte, tak:
• ušetříte, v oficiálním eshopu máte záruku originality i nejlepší ceny
• nemusíte nikam jít, nákup i doručení vyřešíte přímo u sebe doma
• můžete využít online i telefonickou linku, pokud budete mít otázky
• máte velmi flexibilní možnosti i ohledně bezhotovostní platby

Nakupování v oficiálním obchodě je záležitostí několika minut a kliknutí a bez větších problémů provedete objednávku tak přes počítač, jakož i tablet nebo mobil. Stačí jen vybrat ty přípravky a produkty, které chcete a zvolit podmínky platby a doručení.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Pokud se rozhodnete sáhnout po nákupu v tomto eshopu, můžete platit v hotovosti i bezhotovostně a to internet bankingem i platební kartou. Dobrou zprávou je, že na výběr máte více možností doručení domů nebo do zásilkového a také výběr kurýrních služeb. Zpravidla do 3 pracovních dnů je objednávka vyřízena a vy se nemusíte o nic starat.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno