Nechcete přibrat – Zdravé sladkosti jsou dobrá alternativa, nemusí jít jen o ty domácí

0
465
Nechcete přibrat - Zdravé sladkosti jsou dobrá alternativa, nemusí jít jen o ty domácí

Je všeobecné známo, že sladkosti patří mezi ty druhy potravin, které jsou považovány za „tabu“ pro každého, kdo myslí hubnutí vážně. Právě různým druhům čokolád, sušenek, dezertů, koláčů, zákusků a sušenek se dává za vinu nadměrné přibírání.

I na první pohled jednoduché pravidlo o tom, že při hubnutí se sladkosti jíst nemají, nicméně mnoho krát neobstojí tváří vůči praxi. Platí to dokonce i tehdy, pokud vám nejde přímo o cílené hubnutí, ale nechcete přibrat další kilogramy. Existuje však jedna alternativa, aby zůstala ovce celá i vlk sytý. Jaká? Zdravé sladkosti, které vám nyní představíme.

Jak ovlivňují sladkosti na přibírání a tělesnou hmotnost

Pod pojmem sladkosti si většina lidí představí sušenky, napolitánky, čokolády, zákusky, dorty, koláče a jiné podobné pochutiny. Většina z nás má s těmito potravinami asociované i to, že jsou nezdravé a při větší konzumaci způsobí přibírání na váze.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


To je také pravda, kromě toho, že mohou mít jiné negativní efekty. Jde hlavně o zvýšení hladiny cukru v krvi, zvýšení rizika pro pozdější rozvoj cukrovky, zároveň i vyšší chuť na jídlo obecně a pocit hladu, neprospívají ani trávení, protože obvykle neobsahují ani vlákninu a ani jiné látky zlepšující činnost trávicí soustavy nebo její stav.

Z hlediska přibírání a tělesné hmotnosti mají i tyto negativa:
• je všeobecně známo, že obsahují množství sacharidů, zejména pokud jde o jednoduché cukry, které se rychle spotřebují, obvykle je to do hodiny či dvou
• s tím souvisí i efekt rychlého pocitu hladu, nakolik zkonzumovaných sladkostí se krátkodobě zvýší cukr v krvi, následně opadne a ztratí se nasycení
• což je však ještě důležitější je to, že většina sladkostí obsahuje i tzv. ztužené tuky, které patří mezi lipidů mezi ty nejnevhodnější pro naše tělo
• výsledkem je, že tyto tuky zhoršují i ​​hladinu cholesterolu a zároveň se ukládají do tukových tkání, které pak způsobují přibírání a později nadváhu

V případě, že se neumíte chuti na sladké vzdát, dobrou zprávou je, že existují i ​​zdravější alternativy. Nejčastěji jde buď o hotové produkty, které představují přírodní náhradu cukru, případně o domácí recepty na sladkosti se zdravých surovin a přísad.

KDY JE CHUŤ NA SLADKÉ PŘIROZENÁ

Naše tělo potřebuje v rámci své stravy i sacharidy a proto je chuť na sladké opodstatněná. V některých případech ale jde i o projev nedostatku jiných látek, například minerálů chrom či hořčík, případně o vážný nedostatek sacharidů jako takových celkově.

Které zdravé sladkosti jsou nejlepší

Už tedy víme, že nezdravé sladkosti a pochutiny obsahují nejen příliš mnoho sacharidů a to hlavně v podobě jednoduchých cukrů, které jsou pro tělo ve velkém množství zbytečné, ale také nezdravé tuky. V případě těch zdravých se o něco podobného nemusíte bát.

Pokud hledáte sladkosti, které jsou zdravé, zde je těchto 12 příkladů:

Stévie: Velmi známým sladidlem, který je používán jako náhrada cukru, přičemž je až 200 krát sladší, je stévie. Použít ji můžete nejen do těsta na přípravu zdravých koláčů, ale i na oslazení čaje nebo kávy. Neobsahuje žádné kalorie, uklidňuje trávení a žaludek, zlepšuje stav kůže a snižuje krevní tlak.

Med: Druhou velmi zdravou alternativou cukru, kterou lze také použít v různých druzích jídel i nápojů, je med. Přírodní včelí med je vynikajícím zdrojem zdravých sacharidů, ale i vitamínů, zejména vitamínu C a vitamínů skupiny B. Standardně obsahuje hroznový a ovocný cukr, tvoří až 2/3 objemu

Kokosový cukr: Jak zdravější varianta bílého i třtinového cukru víte použít kokosový cukr. Získává se z květů kokosových palem a obsahuje železo, draslík, zinek, mangan či vitaminy skupiny B. Pro trávení a metabolismus má smysl v tom, že obsahuje dostatek vlákniny, zároveň má nízký glykemický index.

Batáty: Zelenina a sladkost? Pokud si myslíte, že taková kombinace je nereálná, o opaku vás přesvědčí batáty. Jde o sladké brambory, které pocházejí ze střední Ameriky, přičemž obsahují škrob, vlákninu a množství minerálů či vitamínů skupin B a C. Můžete si je uvařit, ale i péct a grilovat se slupkou.

Ovoce: Známým a zdravým zdrojem cukru a sacharidů jsou i více druhů ovoce. Jako zdravé sladkosti, které můžete konzumovat okamžitě a v syrovém stavu, jsou využitelné například granátová jablka, které pomáhají snížit hladinu cukru v krvi, kiwi zlepšující imunitu i jahody bohaté na vlákninu a antioxidanty.

Smoothie: Nejen jídla, ale i nápoje mohou být zdravou sladkostí a velmi dobrým příkladem toho jsou ovocné smoothie. Ty mohou mít základ z nízkotučného bílého jogurtu nebo z mandlového mléka a pak stačí přidat některé ze zmíněného ovoce a na dochucení med, kakao, stevia či kokosový cukr.

Cheescake: Chutný koláčem, který si umíte koupit i připravit doma, je cheescake, doslova „sýrový koláč“. Základem je zdravý sýr ricotta nebo tvaroh, neobsahuje bílou mouku naopak základem jsou ovesné vločky, sušenky a máslo. Pokud si ho budete dělat doma, použijte sušenky ze špaldové nebo celozrnné mouky.

Cookies: Další zdravou sladkostí, kterou si umíte koupit i připravit doma, jsou cookies, stále oblíbenější alternativa vůči muffiny. Důležité je, aby obsahovaly tmavou čokoládu s alespoň 80% kakaa. Pokud si je budete připravovat doma, přidat do nich můžete ovesné vločky, med, sušené brusinky nebo rozmačkaný banán.

Kakao: Možná si řeknete, že kakao ve skutečnosti nemá sladkou chuť, to se však může změnit, pokud ho využijete ve formě čokolád s jeho vyšším obsahem, například 70%. Ve zdravém množství vám taková čokoláda splní chuť na sladké a zároveň pomůže díky kakau na podporu imunity či proti volným radikálům.

Javorový sirup: Poslední zdravou sladkostí, kterou víte použít tak pro menší jídla, jako například i do těch hlavních na oběd či večeři, je javorový sirup. Je sladší než běžný bílý cukr, stejně zdravý, jako med a obsahuje antioxidanty, vitaminy B i minerály. K dispozici jsou různé druhy podle aroma nebo vůně.

NEPŘEHÁNĚJTE TO

Přestože oproti běžným sladkostem, koláčem či dezertem jsou výše zmíněné sladkosti mnohem zdravější a méně rizikovou alternativou z pohledu přibírání či nadváhy, neměli byste to s nimi příliš přehánět. Dejte si je občas, například „za odměnu“.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

V případě, že máte vážnější problémy s nadváhou či obezitou, měli byste se snažit působit intenzivnější a účinnější. Takovým prostředkem mohou být diety, ale ne ty drastické nebo krátkodobé, kde hrozí riziko jojo efektu a tak máte po pár dnech váhu zpět.

Řešením jsou komplexní a dlouhodobé diety, přesně tak Keto dieta:
• tato dieta je dlouhodobým typem dietního postupu, má tři fáze a trvá 12 až 14 týdnů, přičemž její principem je dosažení ketózy, což je stav metabolismu
• v první fázi diety jde právě o dosažení ketózy, pro kterou je typické to, že tělo namísto cukrů sahá jako po prvním zdroji energie po uloženém tuku
• v druhé fázi je pak cílem maximálně možné hubnutí a to právě přes stimulaci spalování tukových zásob za účelem získávání okamžité energie
• poslední fáze je typická tím, že se vracíte postupně zpět do „běžného“ jídelníčku, ale zároveň se stravujete tak, abyste předešli známému jojo efektu

Přestože je ketóza fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, abyste ji dosáhli je nutné udělat změny ve stravování. Omezit třeba příjem sacharidů a to pod 50 gramů za den, stejně tak nezdravých tuků. Naopak více třeba bílkovin.

Právě díky takovéto kombinaci nehrozí pocity hladu nebo fyzického oslabení, protože bílkoviny jsou důležitou látkou pro výkonnost svalů i pro zasycení žaludku. Kromě nich je třeba přijímat i více zeleniny, ořechů a semen, obsahují důležitou vlákninu pro podporu metabolismu. Keto dieta pomáhá i snižovat cukr v krvi a zlepšit cholesterol.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že se rozhodnete pro ketonovou dietu, může se vám stát, že budete mít problém se změnou jídelníčku, zvláště pokud jde o přípravu jídel s vyšším obsahem proteinů. V takovém případě je tu KetoMix, speciální dietní program určený právě pro tuto dietu.

Jde o producenta různých druhů a typů jídel, potravin a nápojů:

Základem sortimentu KetoMix jsou proteinové polévky, hlavní jídla i menší potraviny, které jsou doplněny o nápoje splňující požadavky Keto diety

Využití těchto hotových jídel a produktů znamená tyto výhody:
• rychlost přípravy, stačí přidat pouze vodu a do 5 minut je to hotové
• komplexnost, na jednom místě vyřešíte své celodenní stravování
• jistota, že z pohledu živin jsou všechny potraviny i nápoje v pořádku

Při jídlech a nápojích KetoMix se můžete spolehnout na to, že jsou bohaté iz hlediska vitamínů a minerálů naopak neobsahují žádné rizikové chemické přísady či problémové látky. S výjimkou pečiva v nich nenajdete ani lepek, jsou tedy vhodné i pro celiaky. Na doplnění spalování tuků víte použít také doplňky výživy s L-karnitin.

Pokud jde o výběr, z potravin jsou nejvíce využívány proteinové kaše, omelety, polévky, palačinky, sušené maso, těstoviny, pečivo, pomazánky, dresinky a proteinové tyčinky. Pokud byste měli chuť na pochutiny, víte sáhnout po sladkých i slaných druzích pochutin.

KetoMix totiž nabízí zdravé čokolády, perníky, sušenky, krekry, chipsy nebo nachos, které jsou také na proteinovém základě a nenaruší ketózu. Pokud jde o pitný režim, na výběr máte několik druhů koktejlů včetně veganských, můžete si je zakoupit bez příchuti is ní. Výběr je bohatý, k dispozici jsou vanilka, kokos, káva a různé ovocné příchutě.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že Ketogenní dieta je přesně to, co byste chtěli vyzkoušet, ale zároveň nechcete doma nic pracně vařit, právě KetoMix produkty jsou to, co vám může pomoci. Celý sortiment jídel a nápojů naleznete na www.ketomix.cz, kde se nachází oficiální eshop.

Nakupování přes internet není nic nového a má tyto zásadní plusy:
• záruka originality a nejlepší ceny, jde totiž o oficiální online obchod
• jednoduchost, na nákup vám stačí počítač, notebook nebo smartphone
• rychlost, objednávku uděláte do pár minut, jde o věc pár kliknutí
• flexibilita a to při způsobu platby, jakož i při výběru místa doručení

Zmíněné potraviny, jídla a nápoje si můžete objednat samostatně i v rámci balíčků. Výživoví specialisté KetoMix vám nastaví na míru balíček podle míry vaší nadváhy, případně máte na výběr balíčky podle toho, jak dlouho chcete Keto dietu držet.

Co se týče placení, kromě hotovostní platby na dobírku můžete sáhnout i po platbě bezhotovostně a předem, k dispozici je internet banking i platba kartou samozřejmě online. Doručení trvá standardně do 3 pracovních dnů a může být k vám domů i na odběrné místo. Při větší objednávce neplatíte žádné poštovné.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno