7 tipů, co nejlépe pomáhá na nadváhu u mužů a žen a jaké příznaky má ta lehká

0
264
7 tipu co nejlepe pomaha na nadvahu u muzu a zen a jake priznaky ma ta lehka

Nadváha má svou odbornou definici, ale bez ohledu na to, abychom přesně zkoumali BMI nebo obvod pasu, je už i na první pohled zřejmé, že jde o jeden z nejčastějších a zároveň nejvíce podceňovaných problémů u nás. Týká se tak dospělých lidí i dětí.

Pro ty, co si myslí, že ani lehká nadváha není problémem, jsou nejlepší odpovědí statistiky týkající se rizika kardiovaskulárních onemocnění či metabolických problémů. To nejlepší, co víte proti nadváze udělat a co pomáhá nejvíce, je komplexní a dlouhodobá změna životního stylu, životosprávy, stravování, jídelníčku a pitného režimu.

Co je nadváha, jak vzniká a jaké má příznaky

Pod pojmem nadváha se myslí zvýšená tělesná hmotnost. Jak nadváha bývá označován i předstupeň obezity či její první stádium. Z hlediska BMI jde o stav definovaný hodnotou v rozmezí 25 až 30, závisí to i na pohlaví, případně rozdíly jsou i podle rasy.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Kromě BMI třeba vidět i na obvod pasu, kde obvykle platí, že u mužů se za nadváhu považuje obvod pasu přes 94 cm a u žen přes 80 cm. Zvýšená hmotnost a zejména větší objem břicha nebo tukových tkání v pase, na bocích a na stehnech, jsou nejtypičtější příznaky a projevy nadváhy. U každého však mohou být individuálně i podle proporcí těla.

Co se týče dalších důležitých projevů, komplikací a symptomů, tak:
• při nadváze sice nejsou zdravotní komplikace tak intenzivně, jako i při obezitě, ale je třeba počítat i se zvýšeným cholesterolem a zhoršeným krevním oběhem
• roste také riziko vysokého krevního tlaku, který poškozuje cévy a jejich stěny, zvyšuje se i pravděpodobnost cukrovky, ischemické choroby srdeční a rakoviny
• už i při lehké nadváze třeba počítat s tím, že člověk bude mít méně fyzické výkonnosti, spíše se vyčerpá, bude cítit nedostatek energie a bolesti svalů
• nadváha má negativní dopady i na psychiku, ať už jde o zhoršení sebevědomí, nedostatek mentální odolnosti, snížení psychické vitality a zvýšení únavy

PROBLÉMY ZAČÍNAJÍ JIŽ U DĚTÍ

Nadváha či obezita nejsou problémem pouze v dospělosti, ale první příznaky a projevy lze pozorovat již u dětí, častokrát v předškolním věku. V drtivé většině případů se jedná o přímý důsledek kombinace nezdravé stravy a jídelníčku spolu s nedostatkem pohybu.

Příčiny a kdy vzniká nadváha

Každá lehká ale i těžší nadváha vzniká postupně a pro většinu lidí dokonce úplně nepozorovaně. Samozřejmě, prvotní příčinou je vyšší tělesná hmotnost, ale do hry vstupují i ​​jiné rizikové a negativní faktory, ať už venkovního nebo i vnitřního typu.

Nedostatek pohybu: Nejen nadměrný příjem nezdravých jídel nebo kalorií, ale také nedostatek spalování kalorií a energie vede postupně k nadváze. Zde je rizikovým faktorem nedostatek pohybu, příliš sedavý životní styl a nedostatek fyzické aktivity.

Vliv užívání některých léků: Negativním faktorem jsou i některé léky a léčiva, které mohou působit například na hormonální rovnováhu, srdce a štítnou žlázu, případně některé léky z kategorie antipsychotik a antidepresiv, které způsobují přibírání.

Další vnější a vnitřní faktory: Mezi další faktory a negativní vlivy zvyšující riziko nadváhy patří poruchy metabolismu, trávicí onemocnění a nemoci, stres, psychické problémy a u žen i narušení hormonální rovnováhy v období menopauzy.

Řešení nadváhy doma

Většina případů nadváhy se řeší přímo doma a to širokým spektrem opatření týkajících se životosprávy, životního stylu, stravování a změny trávení volného času. Na druhou stranu, související komplikace, například cholesterol, lze řešit i s lékařem.

Co se týče možných opatření a prostředků, k dispozici jsou tyto možnosti:

Vyloučení nezdravých jídel
Základem je omezit co nejvíce příjem takových jídel a potravin, které jsou rizikové z pohledu nadměrného množství tuků, solí a sacharidů. Zapomeňte na polotovary, tučné maso, sladkosti, slané pochutiny a omezte i příjem plnotučných mléčných výrobků.

Více vlákniny, vitamínů a minerálů
Naopak součástí vašeho celodenního stravování by měly být zejména zelenina a ovoce, které obsahují mnoho vitamínů, minerálů a vlákniny, z ovoce se však vyhýbejte tomu nejvíce sacharidových. Konzumujte také netučné ryby, hubenější maso, semínka a oříšky.

Pravidelnost stravování
Kromě toho, že je důležité dívat na to, z čeho se skládá váš jídelníček, je třeba upravit i způsob stravování. Jezte 5 jídel denně v menších porcích, čímž snížíte hlad a stimulujete trávení, jezte v pravidelných časových odstupech a nejezte těsně před spaním.

Pitný režim
Podceňovanou oblastí řešení nadváhy je pitný režim. I zde platí, že je třeba omezit konzumaci slazených nápojů či alkoholu naopak co nejvíce vody a zeleného čaje vám může pomoci. Pijte pravidelně, po menších dávkách celý den a alespoň 2,5 litru tekutin.

Fyzická aktivita
Kromě toho, že je třeba z pohledu trávení a metabolismu soustředit na příjem energie, třeba vidět i na její výdej. Jednoznačně nejlepším řešením nadváhy je pravidelný pohyb, ať už formou chůze, nebo i cíleného sportování, například běh nebo plavání.

Doplňky výživy
Doplnit několik minerály víte i přes výživové doplňky, ale do této kategorie spadají i tabletky, prášky, sirupy či jiné přípravky cíleně podporující hubnutí. Cílem jejich účinku je zrychlení metabolismu, lepší spalování tuků a zmírnění chuti k jídlu.

Komplexní dietní programy
Pro ty, co hledají celkové řešení, jsou určeny komplexnější dietní programy, čili diety. Zde se však vyhýbejte krátkodobým a příliš drastickým dietám naopak dlouhodobé dietní změny jsou vhodné a podpoří i zdraví, například jako v případě Keto diety.

CHCE TO PŘEDEVŠÍM TRPĚLIVOST

Nadváha nevzniká obvykle za pár dní či týdnů, jde o problém, který má dlouhodobější posloupnost a přesně takové musí být i řešení. Všechny zmíněné opatření byste měli dodržovat dlouhodobě a vyzbrojit se trpělivostí, jedině tehdy přijdou i výsledky.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Jak již bylo naznačeno výše, stravování je velmi důležité v boji proti nadváze, ale dobré je, pokud se pojme komplexnější a cíle na optimalizaci tělesné hmotnosti. Tímto směrem jde i Ketogenní dieta, nazývaná také někdy Ketonová, jejímž cílem je ketóza.

Pokud jde o její základní charakteristiky, principy a pravidla, tak platí, že:

• dieta je zaměřena na dosažení fyziologicky přirozeného stavu zvaného ketóza, což je metabolický stav, kdy tělo začíná více a efektivněji spalovat tuky
• během ketózy totiž dochází ke změně energetického metabolismu, organismus začíná využívat tuky namísto sacharidů a cukrů jako primární zdroj energie
• abyste do ketózy dostali, musíte radikálně snížit v jídelníčku příjem sacharidů a to pod hranici 50 gramů za den, taktéž se omezují i ​​tučná jídla
• naopak, posiluje se příjem potravin a jídel s obsahem bílkovin, stejně tak se musí zvýšit konzumace zeleniny a pravidelně třeba jíst i ořechy a semena

Zmíněné bílkoviny jsou důležitou stavební a zásobní složkou pro svaly, zelenina je zase důležitá pro vlákninu, která podporuje metabolismus a trávení celkově. Keto dieta má pozitivní vliv i na hladinu cukru v krvi a také zvyšuje tzv. dobrý cholesterol.

Díky tomu podporuje preventivní krevní oběh, zdraví kardiovaskulárního systému a také je prevencí proti cukrovce. Nejedná se přitom o žádnou krátkodobou nebo nějakou příliš redukční dietu, právě naopak, má tři fáze a trvá 12 až 14 týdnů. Cílem takového rozdělení diety je, aby bylo hubnutí dlouhodobější a snížilo se riziko jojo efektu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pro ty, co by chtěli Keto dietu vyzkoušet, ale zároveň mají problémy s tím, že jim změna jídelníčku a úprava receptů připadají jako příliš náročné, je určen dietní program KetoMix. Jde o značku výrobce a dodavatele produktů určených právě pro tuto dietu.

Sortiment obsahuje několik jídel, potravin, nápojů i doplňků:

Základem nabídky jsou proteinové jídla využitelné od snídaně až po večeře, proteinové tyčinky, zdravé sladké a slané pochutiny, koktejly a přípravky s L-karnitin

Pokud jde o nejvýznamnější výhody, které tyto produkty mají, tak:

• všechny potraviny i nápoje si připravíte do pár minut, stačí pouze voda
• máte jistotu, že jídla i tekutiny splní podmínky pro ketogenní dietu
• stejně v nich najdete optimální množství vitamínů i minerálů

V potravinách a produktech KetoMix naopak nenajdete žádné rizikové chemické přísady nebo syntetické látky, které by mohly mít negativní vliv, s výjimkou pečiva neobsahují ani lepek. Důležité je vědět i to, že z hlediska poměru proteinů a jiných živin splňují všechny podmínky Keto diety a to včetně dezertů, čokolád nebo chipsů.

Základem nabídky potravin jsou proteinové polévky s různou příchutí, kaše, omelety, palačinky, těstoviny, dresinky, pečivo, pomazánky či sušené maso s živočišnými bílkovinami. Tento sortiment doplňují proteinové tyčinky univerzálně využitelné celý den.

Pokud jde o pitný režim, v tomto ohledu lze sáhnout po proteinových nápojích s obsahem syrovátkových a sojových bílkovin v podobě hydrolyzovaných koktejlů, kde stačí přidat už jen vodu a zamíchat. Pokud byste chtěli zefektivnit své hubnutí, k dispozici jsou i doplňky výživy obsahující spalovač tuků L-Karnitin nebo na detoxikaci trávení.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pro ty, co by chtěli Keto dietu vyzkoušet, ale zároveň mají problémy s tím, že jim změna jídelníčku a úprava receptů připadají jako příliš náročné, je určen dietní program KetoMix. Jde o značku výrobce a dodavatele produktů určených právě pro tuto dietu.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Zmíněné potraviny, jídla, nápoje i ostatní produkty určené pro ketogenní dietu ze sortimentu KetoMix si umíte jednoduše a rychle podívat a porovnat i z domu. Slouží k tomu oficiální webová stránka www.ketomix.cz, kde najdete i online obchod.

Tento eshop a vlastně celý nákup přes internet mají několik benefitů:
• na jednom místě máte jako na dlani celý sortiment a víte si ho prohlédnout
• získáte zde informace nejen o produktech, ale io celé Keto dietě
• nákup uděláte z domu, stejně tak i doručení přímo domů
• vše vyřídíte za pár minut a kliknutí, ať už přes počítat nebo mobil

Výše zmíněné potraviny a produkty si můžete koupit jednotlivě nebo po balíčcích i na 7, 14, 21 či 30 dní, postup nákupu je velmi podobný, jakož i při běžném nakupování v eshopu. Stačí jen vložit produkty do košíku, vyplnit údaje a zvolit podmínky objednávky.

Mezi tyto podmínky patří i výběr způsobu platby, kde víte zaplatit standardně na dobírku a v hotovosti kurýrovi, ale i platební kartou nebo přes internet banking. Na výběr máte také možnost doručení zásilky buď k vám domů nebo na odběrné místo zásilkový. Všechny další vaše otázky zodpoví oficiální infolinka eshopu.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno