Jablečná dieta, proč je jen 3 denní, její jídelníček a jaké jsou výsledky a zkušenosti

0
1098
Jablečná dieta, proč je jen 3 denní, její jídelníček a jaké jsou výsledky a zkušenosti

Jablka jsou považovány za jeden z nejzdravějších druhů a tak se není čemu divit, že i jablečná dieta je u nás a v zahraničí velmi populární. Jde o krátkodobý typ diety na 3 dny, který je založen hlavně na jablkách a to v různé tuhé i jiné podobě.

Zatímco první den se jedí jen jablka, později můžete přidat i jiné druhy potravin, hlavně bohatých na vlákninu a bílkoviny. Plusem diety je, že pomáhá nejen na hubnutí, ale i na celkovou očistu a detoxikaci těla. Naopak některým jídlům a nápojům, ačkoli jsou na první pohled zdravé, je třeba naopak spíše vyhýbat a z jídelníčku jejich vynechat.

Co je jablečná dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Jablečná dieta je krátkodobou dietou založenou především na konzumaci jablek, později i s doplněním o některé druhy zeleniny, jiného ovoce, libového masa, nízkotučných mléčných výrobků a dalších rostlinných surovin a potravin. K tomu se pije voda a čaj.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Tato 3 denní, někdy i 5 denní, dieta je nízkokalorickou dietou, což znamená, že se během ní snižuje příjem kalorií do těla a to působí pozitivně na hubnutí. Kromě toho obsahuje takové potraviny, které jsou bohaté na mnohé vitamíny a minerály, je také finančně nenáročná a většinou používá syrové potraviny, čili je i jednoduchá na přípravu.

Na druhou stranu, je třeba počítat s tím, že má i některé nevýhody:
• dieta je na úvod zaměřena pouze na jablka, což může způsobit pocity hladu, ani přidání dalších surovin v další dny neznamená výraznější zpestření
• to, že tělo přijímá během diety příliš málo kalorií, má za následek celkové oslabení těla, dostavuje se únava, podrážděnost a ospalost
• z hlediska živin je sice jídelníček bohatý na několik vitamínů a také některé minerály, neobsahuje ale dostatek bílkovin, sacharidů, tuků a vlákniny
• výsledkem výše zmíněného stavu je snížení fyzické výkonnosti organismu, příliš mnoho jablek může negativně ovlivnit i na kyselost žaludku

To, že dieta je silně nízkokalorická, má negativum i v tom, že na rozdíl od standardních diet není možné při té jablečné provádět nějaké namáhavější pohybové a fyzické aktivity či cvičení. Velmi brzy byste totiž unavili tělo a vyčerpaly svaly.

JE JABLEČNÁ DIETA VHODNÁ PRO KAŽDÉHO?

Podobně, jako v případě jiných diet, i v tomto případě je třeba počítat s tím, že jablečná dieta nebude vhodná pro úplně každého. Neměly by ji držet děti, těhotné a kojící ženy a lidé trpící pálením žáhy, žaludečními vředy a zánětem žaludku.

Jaké fáze má jablečná dieta

Standardně trvá jablečná dieta 3 dny, v případě 5 denní se prodlužuje pouze úvodní fáze, kdy je jídelníček sestaven z jablek v různé formě a objemu. Jedná se tedy o krátkodobější a intenzivní dietu, která by měla rychle pomoci s hubnutím.

Aby se tak stalo, je třeba se držet tohoto harmonogramu:

1. fáze jablečné diety: První den diety konzumujte na snídani, svačinu, oběd, svačina i večeři pouze jablko. Jablka můžete jíst syrové v celosti, můžete si je nastrouhat a dochutit trochou, skořicí či jablečným octem. K tomu pijte čistou vodu, případně neslazený zelený čaj nebo zelenou kávu, nic jiného, ​​vyhýbejte se i džusem.

2. fáze jablečné diety: Druhý den diety je už o něco pestřejší, můžete si totiž do jídelníčku přidat i některé jiné druhy ovoce, zejména pokud jde o citrusové a exotické druhy a plodiny. Přidat můžete i bylinky na dochucení a udělat si míchaný ovocně-zeleninový salát, hlavně pokud jde o mrkev a zelený salát, které víte nastrouhat.

3. fáze jablečné diety: Třetí den diety je znovu o poznání bohatší a to už i o rostlinné a živočišné bílkoviny. Na oběd či večeři můžete přidat bílé kuřecí maso a nízkotučné sýry, na snídani zas nízkotučný bílý jogurt a celozrnné pečivo. Nezapomínejte samozřejmě stále konzumovat jablka během celého dne a pít vodu.

headerbanne

Principy a vhodné a nevhodné jídla pro jablečnou dietu

Jablečná dieta vypadá být na první pohled jednoduchá, ale i zde platí určitě zásady, jejichž dodržení výrazně ovlivní to, jak velmi efektivní bude hubnutí. Přestože se tato dieta drží pouze krátkodobě, třeba si dávat pozor nejen na jídelníček.

Pokud chcete s dietou uspět, dodržujte tato pravidla:

Jablka

Základem stravování během celých tří dnů jsou jablka, v první den tvoří jedinou složku potravy. Ideální je, pokud se jedná o jablka s bio původem, které jsou čerstvé a lokálně pěstované. Použít lze i jablečný sirup a jablka můžete také nastrouhat.

Další ovoce

V dalších fázích diety lze kromě jablek přidat i některé jiné druhy ovoce, optimálně sezónního typu, čili i zde je důležitá čerstvost. Může se jednat o citron, pomeranč, mandarinky či ananas, udělat si můžete i ovocný míchaný salát.

Zelenina

V druhý, třetí a případně další dny diety je možné do jídelníčku zařadit i zeleninu, která je na rozdíl od ovoce velmi dobrým zdrojem vlákniny, minerálů a aminokyselin. Nejvíce doporučené jsou zelený salát, mrkev, brokolice, zelí a cibule.

Další vhodné suroviny

Do jídelníčku můžete v rámci jablečné diety přidat k snídani i ovesné vločky či bílý jogurt, do hlavních jídel během dne nízkotučné tvrdé sýry, vařené kuřecí maso nebo tuňáka, případně i celozrnné pečivo, které se hodí hlavně k ovoci.

Zakázané jídla a potraviny

Naopak, některé suroviny a potraviny jsou při jablečné dietě striktně zakázáno. Konzumovat byste určitě neměli máslo, majonézu, uzeniny, hovězí, vepřové a jiné druhy červeného masa, tučné ryby, smetanové sýry a plnotučné mléko či jogurty.

Povolené nápoje a tekutiny

Pokud jde o pitný režim, dostatečné zavodnění organismu je i přesto, že jablka již obsahují hodně vody, nezbytné. Pít se doporučuje čistá nebublinková voda, maximálně tak s přidáním kolečka citronu. Doplnit ji mohou zelený čaj nebo káva.

Zakázané nápoje a tekutiny

Tak, jako v případě jídel, i v případě nápojů existují některé druhy, které jsou při jablečné dietě nevhodné. Co se týče čajů, vyhýbat se třeba ovocným a slazeným, také černé kávě. Nepijte samozřejmě alkohol a ani balené džusy a ovocné šťávy.

DÁVEJTE SI POZOR NA JOJO EFEKT

Při dietách, které jsou tvořeny jedním dominantním typem suroviny a pokud nastává během nich rychlý pokles příjmu kalorií, je rizikem po ukončení jojo efekt. Abyste mu vyhnuli, snažte se dlouhodobě omezit negativní jídla a nápoje v jídelníčku.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Jablečná dieta je s ohledem na hubnutí a detoxikaci sice zajímavou, ale má řadu omezení, ať už jde o málo pestrý jídelníček nebo krátkodobost držení diety. Muži i ženy, kteří chtějí zhubnout, proto přirozeně dívají po jiných možnostech.

Jednou z těch, které jsou populární stále více, je i Ketonová dieta:
• jak již říká název diety, tato dieta vychází z cíli dosažení ketózy, což je fyziologický stav v těle, kdy dochází k lepšímu spalování tuku
• organismus totiž ve stavu ketózy nesahá jako obvykle v případě potřeby energie po sacharidech jako rychlém zdroji, ale spaluje se uložené tukové zásoby
• abyste stav ketózy dosáhli, je nezbytné změnit jídelníček a to tím stylem, že budete konzumovat v potravinách více bílkovin a méně sacharidů a tuků
• součástí ketogenní diety je pak i zvýšená konzumace zeleniny, ořechů a semen a to hlavně za účelem doplnění vlákniny a různých minerálů

267a8ceb

Z pohledu živin, vitamínů, minerálů a dalších důležitých látek je tato dieta mnohem vyrovnanější, než je tomu v případě jablečné diety či jiných podobných monotematicky zaměřených programů. Navíc můžete ji držet i déle, klidně i měsíce.

Kromě toho, že jde o dietu s pozitivním vlivem na hubnutí, pomáhá takto sestavený jídelníček i na lepší trávení a metabolismus a má pozitivní vlivy na kardiovaskulární systém a krevní oběh. Výsledkem je normalizace krevního tlaku a hladiny cukru v krvi a snížení špatného cholesterolu. Dieta je dokonce prevencí i před cukrovkou.

Výživové doplňky na Keto dietu

Keto dieta má mnoho plusů, ale i jeden menší mínus a to je náročnost přípravy jídel do jídelníčku. Jídla totiž musí splňovat podmínku změny poměru bílkovin, sacharidů a tuků. Řešením této situace může být sortiment dietního programu KetoMix.

Co se týče sortimentu této značky, najdete zde celodenní jídelníček:
V nabídce jsou proteinové polévky, hlavní jídla i snídaňové potraviny a suroviny, stejně tak sladké a slané pochutiny s bílkovinami a také proteinové nápoje a koktejly

Pro ty, co si pro dietu zvolí tento program, je zde několik plusů:
• v první řadě komplexnost, v KetoMixe najdete potraviny na celý den
• zároveň máte jistotu vyváženosti z hlediska živin, vitamínů a minerálů
• stejně tak víte nalézt v nabídce také doplňky výživy s L-karnitin

Sortiment KetoMix je z pohledu výběru opravdu velmi bohatý. Najdete zde proteinové polévky různého druhu, těstoviny, sušené maso, dresinky, omelety, kaše, pečivo i pomazánky. Kromě těchto surovin, ze kterých si připravíte snídani, oběd i večeři, jsou v nabídce také drobné potraviny a pochutiny, zejména chipsy, tyčinky, čokolády a různé dezerty.

Všechny zmíněné potraviny splňují podmínky pro Keto dietu, stejně tak i nápoje, které si vyděláte do pár minut a jen s využitím vody. V potravinách a nápojích nejsou žádné rizikové či škodlivé chemikálie a konzervační přísady, většinou ani lepek.

Dobrou zprávou je, že výše uvedené potraviny a nápoje si můžete koupit nejen samostatně, ale i v balíčcích, ať už podle míry nadváhy, kterou máte, nebo i podle toho, jak dlouho chcete ketonovou dietu držet. V tomto případě vám mohou pomoci i výživoví poradci značky, kteří vám dietu navrhnou na míru na týden, 2 týdny i na celý měsíc.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Kde koupit přípravky na Keto

Co se týká potravin a doplňků výživy obsažených v sortimentu KetoMix, všechny tyto produkty a přípravky si můžete zakoupit osobně v prodejně této značky, nebo můžete využít oficiální eshop www.ketomix.cz. V něm najdete i další informace o dietě.

Plusem online nakupování je více pohodlí a některé jiné výhody:
• jde hlavně o jednoduchost, objednávku vyřídíte i přes mobilní telefon
• netřeba nikam jít, kurýr vám zásilku přinese rovnou k vchodovým dveřím
• obejdete se i bez peněz v hotovosti, platit se dá předem a přes internet
• celý nákup je věcí pár minut, poradí vám s nim i na infolince

Pokud se rozhodnete platit ne v hotovosti a na dobírku, eshop nabízí možnost platby předem, ať už bankovním převodem, přes internet banking nebo i prostřednictvím platební karty online. Je to maximálně pohodlné, jednoduché, rychlé a samozřejmě bezpečné.
Obchod garantuje dodání do 3 pracovních dnů od nákupu, na výběr máte několik kurýrních služeb a doručení může být přímo domů nebo na nejbližší pobočku s osobním převzetím. Ani ten největší balík neváží více než 5 kilogramů, nebudete s tím mít tedy žádný vážný problém. Při větší objednávce máte dokonce poštovné grátis.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno