Keto dieta, její efekty, zkušenosti, možná negativa a rizika, fáze a zda je nutné cvičení

0
1997
Keto dieta její efekty zkušenosti možná negativa a rizika fáze a zda je nutné cvičení

Ketonová dieta, Ketogenní dieta nebo zkráceně a nejčastěji používané Keto dieta. Všechny tyto pojmy označují jeden a tentýž způsob stravování určeného k optimalizaci tělesné hmotnosti. Někdo to nazývá hubnutí, ale jde spíše o důsledek, jako o jediný cíl.

Tato dieta je totiž založena na vyvážení poměru kalorií, živin, vitamínů, minerálů, stopových prvků a dalších látek prospěšných pro tělo. Zahrnuje několik produkty a jídla, zakoupit si dokonce víte i komplexní balíčky. Pokud chcete vědět, jaká je schéma celé diety, jaká jídla Keto dieta obsahuje, co jíst a co naopak nejíst, čtěte dále.

Co je Keto dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Ketogenní nebo Ketonová dieta je označení pro změnu ve stravování s cílem navodit v organismu stavu ketózy. Jde o přirozený fyziologický stav v těle, kdy dochází ke zvýšení příjmu bílkovin a naopak ke snížení příjmu tuků a sacharidů.

Ve stavu ketózy dochází ke štěpení vlastních tuků v těle ve zvýšeném množství, což znamená jejich spalování, snížení objemu a tedy i hubnutí. Jde tedy o metabolický stav, který podporuje zdravou optimalizaci tělesné hmotnosti bez rizik hladovění, ochuzení těla o důležité živiny, bez tzv. jojo efektu a bez negativního vlivu na psychiku.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Mezi nejdůležitější pozitiva a příznivé efekty Keto diety patří:
• jednoduchost, stačí se jen držet povolených a zakázaných jídel, počtu jídel během dne a zásadou konzumace dostatečného množství zeleniny pro trávení
• zdravotní benefity, například zvýšení tzv. dobrého HDL cholesterolu, prevence vůči některým kardiovaskulárním onemocněním a prevence vůči cukrovce
• ketóza jako fyziologický stav v organismu má pozitivní působení na detoxikaci těla od různých škodlivých látek a toxinů, několik se spálí nebo vyloučí
• oproti jiným dietám nedochází k hladu, k chřadnutí organismu, ke zmenšení svalové hmoty a ani k demotivaci, nakolik výsledky nastupují rychle

Pokud jde o negativa, které jsou s Keto dietou spojené, tak z pohledu zdraví nemá tato dieta žádné závažné riziko. Není však určena úplně pro všechny, hlavně ne pro některé skupiny žen nebo pro lidi ve vyšším věku. Problémem mohou být i některé alergie.

RIZIKO V PODOBĚ křehkostí VÝSLEDKŮ

Co se týče rizik, v případě Keto diety třeba brát v úvahu to, jakým způsobem funguje. To znamená, že už i jedno nedodržení doporučeného jídelníčku může způsobit škody, protože to znamená narušení stavu ketózy, do kterého se organismus dietou dostane.

Jaké fáze má Keto dieta a jaká je její schéma

Prvořadým cílem diety na cholesterol je omezit ty druhy nápojů, jídel a stravy, které mají negativní vliv jednak na hladinu cholesterolu, ale například i na játra a trávení. Jde o několik druhů potravin a látek.

Schéma Keto diety je složená ze tří fází, čili období:

1. fáze: První fáze je nejtěžší, protože jejím cílem je v první řadě odvodnění organismu a podpora trávení, případně jeho nastartování. Během této fáze musíte přejít na konzumaci 5 jídel denně, čímž podpoříte a zrychlíte metabolismus.

Jídlo třeba konzumovat po 3 hodinách, v této fázi musíte konzumovat pouze produkty a potraviny z nabídky Keto diety. K tomu je třeba ještě denně jíst půl kila zeleniny a mezi povolené potraviny patří i 20 gramů ořechů nebo semen.

2. fáze: Druhá fáze spočívá v udržení nastoleného trendu konzumace 5 jídel denně, ale zároveň jde o změnu v tom, že dvě jídla během dne si můžete připravit už podle vlastního uvážení. Není důležité, o které jídla během dne půjde.

V této fázi je již cílem aktivně spalování tuku a to i díky kombinaci bílkovinných jídel a zeleniny, kterou je třeba v objemu půl kilogramu denně konzumovat i v tomto období. Zároveň dochází k zamezení jojo efektu.

3. fáze: Poslední třetí fáze je nejtěžší a nejdelší, ale v principu se již nejedná o žádnou drastickou dietu s omezováním se. V této fázi totiž třeba dodržovat naučené zvyky z předešlých fází, nejde tedy o žádné větší novinky.

Tato fáze ve skutečnosti není samostatnou fází, ale jde o celé období po skončení prvních dvou fází. Můžete pokračovat v předešlém jídelníčku, nebo vyzkoušet i jiná jídla. Jedinou podmínkou je, aby měli jen minimální množství sacharidů.

Principy pro Keto dietu

Ketonová dieta je založena na kombinaci příjmu proteinových jídel, omezení některých potravin a surovin, vhodném pitném režimu a změn v oblasti způsobu stravování. Jde o komplexní ovlivnění stravování a životosprávy.

Toto jsou nejdůležitější zásady a pravidla, která je třeba dodržet:

Vhodné a doporučené jídla
Základem Keto diety je jídelníček složený z potravin s obsahem bílkovin a zároveň s minimálním množstvím sacharidů. Jde hlavně o maso, nízko sacharidové smetany, tvarohy, sýry a jogurty, ryby a mořské plody, vejce, ořechy, semena, oleje.

Nevhodné a zakázané jídla
Naopak mezi jídla, kterým je třeba zcela vyhýbat, patří ty, které obsahují hodně sacharidů. Jde o pečivo, uzeniny, lahůdky, sladkosti, cukrovinky, chipsy, ovoce, rýži, brambory, některé druhy zeleniny i některé druhy mléčných výrobků.

Zvýšená konzumace zeleniny
Na podporu trávení, metabolismu a snížení nadměrné chuti do jídla se doporučuje zvýšená konzumace zeleniny, ideálně v objemu půl kilogramu denně. Mezi ideální druhy zeleniny patří špenát, brokolice, paprika, okurka, cuketa a rajčata.

Zdravý pitný režim
Nezbytnou součástí ketogenní dieta je i zdravý pitný režim v dostatečném objemu, ideálně mezi 2 a 3 litry tekutin. Doporučuje se pít čistou neochucené vodu, případně zelený nebo černý čaj bez cukru. Pokud jde o kávu, pijte raději tu bez kofeinu.

Pravidelnost stravování
Aby mohl váš metabolismus správně fungovat, aby byla veškerá strava natrávená a aby byl i vyvážený příjem živin během celého období dne, třeba jíst každé 3 až 4 hodiny. První jídlo jezte 30 minut po probuzení a poslední 2 hodiny před spaním.

POZOR NA ALERGIE A ÚVOD DIETY

Co se týče konzumace vhodných jídel, berte v úvahu případně alergie, pokud jimi trpíte. Dieta je v kontraindikaci s alergiemi na laktózu, mléko, vejce a hořčici. Na úvod se může objevit i problém s nadýmáním a plynatostí, zejména kvůli zelenině.

Vhodné a nevhodné jídla a nápoje pro Keto dietu

Vzhledem k tomu, že dosažení a udržení stavu ketózy je závislé především na jídelníčku, právě zařazení či vyřazení jednotlivých potravin a tekutin je pro úspěch hubnutí nejdůležitější. Třeba si dávat pozor na obě kategorie.

Abyste to měli jednodušší, zde je jejich stručný přehled:

Povolené potraviny a jídla

Abyste co nejvíce podpořili samotnou ketózu, je důležité do jídelníčku zařadit ty potraviny, které jsou bohaté na proteiny. Velmi dobrým typem je hlavně maso, ať už půjde o kuřecí, krůtí nebo v menším měřítku i hovězí a zvěřinu.

Mezi živočišných produktů se vyplatí do jídelníčku zařadit i vejce, mléčné produkty s nízkým obsahem sacharidů, například bílé jogurty, tvaroh či smetanu nebo ryby a plody moře. Z ryb se nejvíce v Keto dietě používají losos a tuňák.

Co se týče rostlinných potravin, základem je zelenina, hlavně brokolice, paprika, rajčata, zelí, špenát, květák, kapusta a okurka. Vhodné je konzumovat i ořechy a semena a to kvůli omega kyselinám. Z olejů jsou nejlepší kokosový a olivový.

Zakázané potraviny a jídla

Výše zmíněné jídla vám mohou pomoci s dosažením a udržením ketózy, ale kromě nich jsou i jídla, které by mohly ketózu a hubnutí narušit. Nejvíce se třeba vystříhat sladkostí, například čokolád a zmrzlin, které mají příliš mnoho sacharidů.

Z jídelníčku třeba vyřadit i jídla s vysokým obsahem solí, kam patří zejména polotovary, mražená hotová jídla, fast foodové jídla a slané pochutiny, například chipsy a krekry. Problémem jsou také jakékoliv smažená jídla a mastné pokrmy.

Během diety je třeba se vyhýbat i tučnému a mastnému masu, například některým rybám nebo vepřovému masu, bramborám a jídlům s jejich obsahem, také pozor na rýži, bílou mouku, obecně obiloviny a luštěniny a příliš sacharidové ovoce.

Vhodné a nevhodné nápoje a tekutiny

Tak, jako jídla, i tekutiny rozhodují o tom, zda budete Ketonová dieta úspěšná nebo ne. základem pitného režimu by měla být čistá a neochucená voda doplněna o čaje, například zelený, černý nebo některé bylinkové, ale bez cukru.

Naopak, kávu a kofeinové nápoje, hlavně energetického typu, z nápojového lístku třeba okamžitě vyloučit. To platí samozřejmě i o alkoholu, ať už jde o pivo, víno nebo tvrdý alkohol. Občas si však můžete dopřát nízkosacharidové víno.

Nakolik dieta je založena na maximálním možném omezení nežádoucích sacharidů, stopku mají i všechny druhy slazených nápojů včetně kolových limonád. Pozor na „zdravé“ ovocné šťávy, ve většině případů mají příliš mnoho cukru.

Další důležité zásady životosprávy a životního stylu pro Keto dietu

Ketonová dieta není jen o tom, jaké potraviny budete jíst, ale také o tom, jaké další změny uděláte ve své životosprávě a životním stylu. Ty se mohou částečně týkat i způsobu stravování, ale neměli byste se omezit pouze na tuto oblast.
Proto dívejte i na následující zásady a pravidla:

Cvičení a pravidelná aktivita

Mnoho lidí se spokojí s tím, že Keto dieta nevyžaduje přímo žádný fyzický pohyb pro hubnutí, ale pokud chcete zhubnout opravdu zdravě a viditelně bez aktivity se neobejdete. Vzhledem k tomu, že bílkovin budete mít během diety dostatek, bez problémů se můžete věnovat chůzi, plavání, běhu, kolu či kardio cvičení.

Konec zlozvyků

Pokud vás trápí obezita a chcete ji řešit izolovaně, dlouhodobě neuspějete. Naopak pohled na zdraví musí být komplexní a proto je třeba se podívat i na své zlozvyky. Kouříte? Zvyknete si pravidelně dopřát sklenku alkoholu? Na toto všechno musíte během diety zapomenout. Ideální bude, když se s tím rozhodnete skoncovat navždy.

Stravujte se pravidelně a často

Důležitým předpokladem hubnutí je stimulace trávení a metabolismu. Kromě toho, že to víte ovlivnit jídelníčkem, je nutné přizpůsobit i způsob stravování. Menší porce a častěji během dne jsou tím nejlepším možným způsobem, ideální je konzumovat 5 jídel denně a v časovém odstupu mezi nimi od 3 do 4 hodin.

Zdravý a pravidelný pitný režim
Na trávení, metabolismus a lepší spalování tuků ovlivňuje i hospodaření organismu s vodou a doplňování tekutin. V tomto ohledu uděláte nejlépe, pokud budete pít denně od 2 do 3 litrů čisté vody, případně ji doplníte černým, zeleným nebo bylinkovým čajem bez slazení. Pít třeba každou hodinu až dvě a po menším množství.

Správný způsob přípravy jídel

Zeleninu se snažte konzumovat buď syrovou, vařenou nebo občas i grilovanou, ovoce zásadně jen v syrovém stavu. Ryby i maso je vhodné buď péct nebo podusit, některé druhy masa můžete i vařit. V kuchyni nepoužívejte škodlivé rostlinné oleje a margaríny naopak sáhněte po zdravějších olejích typu olivový, kokosový či lněný.

Odpočinek, spánek a konec stresu

V neposlední řadě víte svou životosprávu ovlivnit i tím, jakým způsobem odpočíváte a relaxujete. Minimalizovat třeba hlavně časový stres, který bývá příčinou obezity a přejídání, lépe si vše plánujte předem. Během dne se věnujte i pasivnímu odpočinku, například jóga. V noci dbejte na kvalitní alespoň 8 hodinový spánek.

Vzorový jídelníček Keto diety

Ketonovou dietu je možné držet dlouhodobě, důležité je zachovávat dostatečnou pestrost jídelníčku. Zabráníte tak nedostatku některých vitamínů, minerálů, aminokyselin či živin, ale i ztrátu chuti k jídlu či naopak nadměrné chuti na sladké.
Zde jsou příklady potravin v celodenním jídelníčku:

Snídaně: První jídlo dne je nejlepší konzumovat 30 minut po probuzení se, předtím si dejte sklenici čisté vody. Snídaně slouží na to, abyste doplnili potřebné bílkoviny a jiné důležité živiny, které dodají tělu energii. Zkusit můžete jogurty, vajíčka, rajčata a jinou zeleninu, případně nesacharidové ovoce, semena a oříšky.

Desátá: Vzhledem k tomu, že při Keto dietě se doporučuje konzumovat 5 porcí jídel denně, druhým jídlem je desátá. Na ni se hodí nejlépe buď nějaký kousek ovoce, případně zeleniny, tu si můžete připravit i v grilované formě a doplnit ji například o vajíčka či sýry. Desátá však musí být z pohledu objemu menší.

Oběd: Naopak šetřit byste neměli na obědě, který je druhým nejdůležitějším pokrmem dne. Zde můžete využít pestrou paletu živočišných bílkovin a tuků na doplnění, například ryby nebo hubenější červené či drůbeží maso. Jako přílohu k nim zvolte zeleninu, například zeleninový salát, na dochucení zas oříšky nebo semena.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Svačina: Pokud jde o svačina, ten má v dietě a celkově ve stravování během dne velmi podobnou funkci jako svačina, čili na kratší dobu zasytit žaludek. Na svačinu se nejlépe hodí nějaký kousek zeleniny či ovoce, případně nízkotučný sýr, oříšky nebo semínka. V některé dny si můžete udělat i menší porci ryby.

Večeře: Posledním jídlem dne je večeře, kterou byste neměli jíst později, než 2 hodiny před spánkem. Večeře by měla sestávat z jídel, které jsou snadno stravitelné a mají vyvážený poměr živin. Ideálními surovinami jsou libové maso, ryby, zeleninový salát z více druhů, bobulové ovoce, oříšky, cottage cheese nebo semínka.

DÍVEJTE SE NA KVALITU POTRAVIN

Jak vidíte, v jídelníčku se doporučuje konzumovat hodně ryb, zeleniny či ořechů, ale není úplně jedno, jaké kvality či původu budou. Pokud se to bude dát, snažte se vždy sáhnout po surovinách a potravinách z domácího a lokálního chovu v bio kvalitě.

Nejdůležitější otázky

Je třeba cvičení během Keto diety nebo nějaká forma zvýšeného pohybu či fyzické aktivity? Pro koho se dieta nehodí a kdo ji nemůže držet? Je možné konzumovat během diety alkohol? Odpovědi nejen na tyto otázky zajímají poměrně hodně lidí, co vidět i na internetových fórech a v diskusích, kde se tato témata rozebírají.

Toto jsou ty otázky a dotazy, které se objevují nejčastěji:

Mohou Keto dietu držet i těhotné ženy nebo ženy během kojení?

Ne, u žen v těhotenství nebo během kojení nastává specifická situace, kdy je potřeba mnohem vyšší zastoupení všech živin a to včetně těch, které jsou při ketogenní dieta omezovány. Nemělo by to pozitivní efekt na ženu a ani na plod či dítě.

Jak je to s dietou u dětí nebo naopak u seniorů?

Pokud jde o děti a mladistvých ve věku do 18 let, dieta tohoto typu pro ně vhodná není. Co se týče seniory, v tomto případě je třeba nejprve absolvovat lékařské vyšetření, aby došlo k zhodnocení vlivu na organismus. Doporučuje se pro věk nad 65 let.

Je během dodržování Keto diety nezbytné i cvičení?

Ne, cvičení nebo jiná forma zvýšené pohybové aktivity nejsou zcela nezbytné, ale na druhou stranu, půjde o výrazně prospěšný typ činnosti, která může spalování tuků jen a jen posílit. Doporučují se chůze, běh, cyklistika a cvičení na rotopedu.

Mohou se během diety pít alkohol nebo káva?

Pitný režim je při ketogenní dieta velmi důležitý a neméně důležité je, aby byl zdravý. Pokud jde o alkohol, ten je zakázán, zejména ten tvrdý. Jedinou výjimkou je nízkosacharidové víno v objemu 1 dcl denně, více ne. Pít nesmíte ani pivo, obsahuje hodně cukru.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud se vám nechce řešit přípravu a výběr vhodných jídel v rámci diety, což s sebou přináší vyšší riziko omylů a tedy i znefunkčnění celého principu a mechanismu diety, můžete klidně využít hotové produkty a potraviny z nabídky KetoMix.

Jde o speciální dietní program, který zahrnuje tento sortiment:

V nabídce najdete tak komplexní dietní plány podle míry vaší nadváhy, jakož i proteinové jídla, balíčky jídel na určité časové období, nápoje a doplňky výživy

Využití těchto jídel s sebou přináší několik výhod a plusů:
• máte k dispozici kompletní sortiment, netřeba už nic navíc kupovat
• víte si jednoduše a rychle sestavit rozmanitý jídelníček na míru
• máte záruku kvality produktů a surovin i z pohledu zdraví

Pokud jde o konkrétní jídla, KetoMix program nabízí pestrou škálu, ať už jde o proteinové polévky, omelety, pomazánky, pečivo, kaše, sušené maso, těstoviny, dresinky, ale i různé pochutiny, například proteinové tyčinky, chipsy, čokolády nebo sladkosti. V nabídce najdete i různé ochucené proteinové nápoje a koktejly, také doplňky výživy.

Pokud máte problém s výběrem, můžete si zakoupit kompletní balíčky na nějaké časové období, například na 7 dní, 2 týdny, tři týdny i na celý měsíc. Balíčky jsou cenově výhodnější a vhodné pro první, druhou i třetí fázi diety, takže mají univerzální využití.

Z hlediska nějakých rizik je zároveň výhodou tohoto programu bezproblémovost při stravování a konzumaci, jde totiž vše o kvalitní produkty s vyrovnaným složením potřebných živin a látek. Navíc nákup je velmi jednoduchý, není třeba jít za lékařem, všechno jde o volně dostupné přípravky a produkty bez receptu či předpisu.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že se rozhodnete sáhnout po komplexních balíčcích, jednotlivých jídlech nebo doplňků výživy v rámci podpory z výše zmíněného programu KetoMix, celý tento sortiment si víte objednat přímo z oficiální stránky www.ketomix.cz.

Taková forma nákupu přináší pro uživatele několik benefitů:
• je to jednoduché, vše vyřídíte za pár minut a i přes mobil
• doručení probíhá kurýrem přímo domů, což je značně pohodlné
• pokud jde o placení, nejste odkázáni pouze na dobírku, víte platit i online
• máte záruku nejlepší ceny a zároveň originality produktů

Pokud jde o způsob online objednávky, ten se neodlišuje od běžného nákupu v kterémkoliv eshopu. Stačí jednoduše pouze ty produkty, o které máte zájem, vložit do online košíku, vyplnit své údaje, zadat adresu pro doručení, zvolit kurýra a to je všechno.
Nákupem přes oficiální eshop KetoMix máte garantované doručení do tří pracovních dnů od objednávky. Obávat se netřeba ani o hmotnost zásilky, největší balíček nepřekročí hmotnost 5 kilogramů. Platit víte nejen klasickým bankovním převodem přes internet banking, ale i platební kartou online, což je ještě rychlejší a jednodušší.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno