Co způsobuje pocit hladu a 6 ověřených tipů, jak potlačit hlad během hubnutí

0
1523
Co způsobuje pocit hladu a 6 ověřených tipů, jak potlačit hlad během hubnutí

Pocit hladu je přirozený lidský reflex, díky němuž víme, že naše tělo potřebujete doplnit důležité živiny pro své fungování. Nejčastěji ho cítíme v žaludku, v extrémním případě ho slyšíme různými zvuky označenými také jako kručení v břiše.

Typicky nastává pocit hladu ráno, ale někdy se může objevit i těsně po jídle, případně může být neustálý, co už má souvislost právě s nízkým zastoupením některých druhů živin v jídle. Právě příliš častý pocit hladu bývá problémem z pohledu tělesné hmotnosti, přibírání a nadváhy. Pokud chcete vědět, jak ho snížit a potlačit, čtěte dále.

Co je pocit hladu, jak vzniká a jaké má příznaky

Pod pojmem pocit hladu se myslí reakce organismu na nedostatek potravy či konkrétních živin, především bílkovin. Nejčastěji se pocit hladu dostaví pokud je žaludek prázdný, ale i tehdy, když si zvykl na příjem nějaké potraviny, ale nemá ji.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Jednou z nejdůležitějších živin, kterou přitom tělo potřebuje, jsou bílkoviny. Ty jsou důležité pro celkové fungování organismu, jejich nedostatek se projevuje nejen hladem, ale také oslabením fyzické výkonnosti a stavu svalstva. Pochopitelně, organismus potřebuje i sacharidy nebo tuky, ale speciální proteiny jsou tou makroživin, která může způsobit hlad.

Pokud jde o to, co vyvolává pocit hladu, mechanismus bývá následující:
• pokud je žaludek prázdný, nebo pokud nastává nedostatek základních makroživin v těle, dochází ke zvýšení produkce specifického hormonu grelin
• naopak, snižuje se hladina jiného speciálního hormonu nazvaného leptin, tento hormon má opačný účinek než grelin, konkrétně způsobuje pocit sytosti
• změna této hormonální rovnováhy má za následek vyslání signálu do mozku, což se projeví v praxi pocitem hladu obecně nebo na konkrétní jídlo
• nejčastěji jde o pocit chuti na sladké a sladkosti obecně, případně pocit chuti na slané pochutiny, připojit se k tomu může i pocit prázdného žaludku

Pokud jde o pocity hladu, ty jsou sice prospěšné pokud má organismus opravdu příliš málo důležitých živin, ale mohou mít i negativní vliv na přejídání, čehož výsledkem je nadváha a obezita. Zároveň častý hlad snižuje i morálku během hubnutí.

NEJSOU KALORIE JAK KALORIE

Přestože platí, že nejlepší zbraní proti hladu jsou kalorie, třeba mezi nimi rozeznávat. Prvním problémem jsou tzv. prázdné kalorie, zejména v sladkostech nebo limonádách, druhým ty, které jsou v tekutých potravinách typu smoothies. Obojí zasytí jen na krátkou dobu.

Příčiny a kdy vzniká pocit hladu

Už tedy víme, jaký je mechanismus vzniku hladu, pojďme se však podívat na to, které příčiny nebo rizikové faktory mohou způsobit, že tento pocit bude silnější nebo nastane i po jídle či vícekrát během dne. Některé vlivy jsou interního charakteru, jiné externího.

Toto jsou 4 nejčastější kategorie faktorů a příčin, kdy vzniká hlad:

Jídelníček a způsob stravování: Standardně s pocity hladu souvisejí nesprávné zvyky při stravování, zejména nepravidelnost, vynechávání jídel nebo příliš rychlé jedení. Problémem může být i nedostatek bílkovin a vlákniny nebo naopak hodně sacharidů.

Problémy s pitným režimem: Dostatečné zavodnění organismu pomáhá také v boji proti nadměrnému hladu, pokud tedy pijete málo vody během dne, hlad se dostaví častěji. Rizikovým faktorem je i častější pití smoothies, slazených nápojů nebo limonád.

Špatný životní styl: Za zvýšením pocitu hladu mohou být i nedostatek spánku, příliš mnoho stresu během dne, nedostatek odpočinku a relaxu obecně, propracovanost a také nadměrná konzumace alkoholu. Ten navíc obsahuje příliš mnoho kalorií, z nichž přiberete.

Externí faktory: Mezi problematické vlivy patří také některé faktory a příčiny externího typu. Jedná se o užívání léků, například na diabetes či některých druhů antikoncepce, nadměrně mnoho cvičení či fyzické aktivity a změna hormonální rovnováhy.

headerbanne

Řešení, jak potlačit a snížit hlad doma

Neustálý nebo příliš častý pocit hladu můžete efektivně minimalizovat či potlačit s využitím kombinace více režimových opatření. V první řadě jde o ty, které sníží vliv negativních faktorů, zadruhé o změny týkající se stravování.

Mezi již ověřené možnosti, jak snížit a potlačit pocit hladu, patří:

Více bílkovin a dalších živin

Základem zasycení musí být jídla s vyšším obsahem bílkovin, zejména maso, vejce, sýry, brokolice, celozrnné pečivo, čočka, hrášek, ořechy a semena. Také zvyšte příjem vlákniny a zdravých tuků, například i přes zeleninu, ale zejména přes ryby.

Omezení alkoholu a pochutin

To, co naopak v jídelníčku a stravování třeba minimalizovat, jsou alkohol a nápoje obsahující příliš mnoho zeleniny a ovoce. Ty obsahují prázdné kalorie a pocit hladu přichází velmi rychle. Totéž platí pro sladkosti, slané pochutiny a produkty z bílé mouky.

Zlepšení stravování

Důležité je nejen to, co obsahuje a neobsahuje váš jídelníček, ale i to, jak se během dne stravujete. Jezte menší porce a častěji, například 5 jídel denně, v pravidelných časových odstupech. Každé sousto dobře žvýkejte a jezte bez časového shonu.

Zdravý pitný režim

Co se týče pitného režimu, zde musí být jeho základem jednoznačně čistá a neochucená voda. Pijte ji pravidelně během celého dne, například každou jednu až dvě hodiny po 1 až 3 dcl objemu. Doplnit ji mohou bylinné čaje a káva, nikoli však sladké limonády.

Více spánku a odpočinku

V případě, že příliš často cvičíte nebo vykonáváte náročnější fyzickou práci, bude hlad vašim velmi častým společníkem. Dopřejte si během dne více přestávek od takové nadměrné fyzické aktivity. Dbejte i na pravidelný spánek po dobu alespoň 8 hodin.

Minimalizace stresu

Posledním důležitým vlivem na hlad je stres. U někoho může sice vyvolat i opačnou reakci, čili nechutenství k jídlu, ve většině případů ale způsobuje zvýšení apetitu. Řešení? Zmírníte ho, například lepším časovým plánováním během dne.

Pozor na vážnější onemocnění

V některých případech mohou být za neustálými nebo pravidelnými pocity hladu i některá onemocnění psychogenního či fyziologického typu. Pokud jde o cukrovku, poruchy štítné žlázy, depresi či premenstruační syndrom, potřebujete už i lékařskou péči.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Vzhledem k tomu, že mnoho krát může být za pocitem hladu právě extrémnější hubnutí, je třeba vybírat způsob hubnutí opravdu velmi opatrně. V tomto ohledu vám může pomoci Keto dieta, která se od většiny rychlých a redukčních diet zásadně odlišuje.

Zde jsou nejdůležitější vlastnosti, výhody a charakteristiky této diety:
• cílem diety je dosažení ketózy, což je označení pro metabolický stav těla, během kterého dochází ke změně využívání primárních zdrojů energie
• během ketózy totiž organismus nesahá po energii z cukrů, ale využívá energii uloženou v tucích, čili v tukových zásobách a v tukových tkáních
• aby ke ketóze přišlo, musí přijít ke změně jídelníčku, snižuje se příjem tuků a zejména příjem cukrů naopak zvyšuje se zastoupení bílkovin a také zeleniny
• díky této změně je výhodou diety to, že více vlákniny znamená menší pocit hladu a také ochranu svalstva před chřadnutím, nedochází k poklesu výkonu

Ketogenní dieta podporuje nejen hubnutí přes spalování tuků, ale díky vyššímu obsahu zeleniny v jídelníčku i procesy trávení a metabolismu obecně. Má také pozitivní vliv na snížení hladiny cukru v krvi a na zvýšení tzv. dobrého cholesterolu.

Pro ty, co by se obávali o hubnutí během ketonovou diety, je dobrou zprávou to, že dieta je rozdělena do tří fází. Během první fáze jde o dosažení stavu ketózy, v té druhé zase o co nejlepší a nejefektivnější spalování tuku a v té třetí o postupný návrat do běžného jídelníčku, ale bez rizika jojo efektu. Dieta je dlouhodobá a trvá i přes 3 měsíce.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Keto dieta má tedy poměrně hodně plusů a široké působení, ale zároveň i jeden mínus a tím je složitá změna jídelníčku. Pokud byste ji však chtěli i tak držet, můžete zkusit pohodlnější a jednodušší cestu a to přes speciální dietní program KetoMix a jeho výběr.

Jedná se o producenta hotových produktů speciálně pro Keto dietu:

V nabídce najdete polévky, hlavní jídla i menší potraviny, nápoje, koktejly i menší pochutiny, které obsahují jako základ bílkoviny a jsou vhodné pro stav ketózy
Využití těchto produktů je možné pro muže i pro ženy, přičemž:
• jejich velkým plusem je rychlost přípravy jídel i nápojů do pár minut
• se nemusíte obávat o složení, původ surovin má prvotřídní kvalitu
• máte jistotu, že všechna jídla od polévek po chipsy nenarušují ketózu

Bez výjimky platí, že v jídlech i nápojích se nenacházejí žádné rizikové chemické látky či přísady naopak je zde množství prospěšných vitamínů, minerálů a stopových prvků. Kromě pečiva se v potravinách KetoMix nenachází ani lepek, mohou je tak konzumovat i celiatici. V nabídce jsou také doplňky výživy na spalování tuku s L-karnitin.

Co se týká potravin a jídel, KetoMix nabízí široký výběr polévek, omelet, kaší, těstovin, palačinek, pečiva, pomazánek, sušeného masa a dresinků různého druhu a příchuti. Doplňují je menší typy potravin, například tyčinky, chipsy, čokolády nebo dezerty.

Všechny potraviny mají proteinový základ a tak nenaruší ketózu a to ani v případě sladkých či slaných pochutin. Pokud jde o nápoje, na výběr máte také více příchutí proteinových koktejlů, například vanilka, kokos, káva a různé ovocné chutě. Sáhnout můžete i po veganských koktejlech, v každém případě jsou dobrým zdrojem syrovátkové a sójové bílkoviny.

Kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Zmíněné potraviny, ale i doplňky výživy a jiné produkty, si můžete bez větších problémů zakoupit přímo v značkové prodejně KetoMix, ale pokud chcete více pohodlí, využijte raději eshop, který najdete na www.ketomix.cz. Jedná se o oficiální web této značky.

Nákup přes internet má kromě pohodlí i některé další benefity:
• jednoduchost, objednávku víte udělat přes počítat, tablet i mobil
• rychlost, běžně trvá nákup pár minut, doručení je do 3 pracovních dnů
• praktičnost, nemusíte nikam jít, objednávku i doručení vybavíte doma
• více možností placení, ať už jde o dobírku nebo platbu přes internet

267a8ceb

Pro ty, co by si chtěli nakoupit více potravin, nápojů a produktů KetoMix pro ketonovou dietu najednou, je dobrou zprávou, že značka má v nabídce i zvýhodněné balíčky na 7, 14, 21 nebo až 30 dní diety. Navíc při větší objednávce ušetříte i na poštovném.

Dobrou zprávou je, že pokud jde o placení, nemusíte se spoléhat pouze na hotovost, víte si vybrat i platbu platební kartou nebo přes internet banking. Kurýr vám může donést zásilku domů i na nejbližší odběrné místo Zásilkovna. Pro ty, co by chtěli získat více informací o produktech, jejich složení či Keto dietě, je k dispozici také infolinka.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno