Souvisejí spolu stres a přibývání na váze – Zde je 11 tipů, jak zastavit přibírání ze stresu

0
272
Souvisejí spolu stres a přibývání na váze - Zde je 11 tipů, jak zastavit přibírání ze stresu

Pod pojmem stres si mnoho lidí představí pracovní vytížení nebo časové nestíhání termínů během dne v soukromém životě nebo i v práci. Mezi stresové situace však patří v principu všechny, kdy dochází k nerovnováze mezi očekáváním a realitou.

To, že stres je dnes běžnou a každodenní součástí života, je bohužel již běžné a nikdo se nad tím nepozastavuje. Reakcí těla na stres jsou však několik fyziologické i metabolické změny, které mají obvykle negativní dopady. Jedním z nich je i vliv na tělesnou hmotnost, přičemž u většiny lidí jde spíše o přibírání na váze, jak naopak, hubnutí.

Jak ovlivňuje stres na přibírání a jaké má další účinky

Stres je pojmenování pro stav, kdy je tělo pod nějakým tlakem, většinou externích okolností. Jde však o poměrně přirozenou fyziologickou reakci organismu, který se snaží se stresem vyrovnat. Jednorázové stresové situace nejsou problém, chronický stres však ano.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Pokud jde o přibírání, ve stresu tělo vysílá signál, že potřebuje více energie. To znamená v praxi pocit hladu a hlavně po sladkém, nakolik sacharidy jsou okamžitým zdrojem energie a to pro mozek a nervový systém. Při chronickém stresu je takový pocit trvalý a dochází nejen k přejídání, ale také ke zpomalení metabolismu a spalování kalorií.

Dále je třeba vědět, že stres má i vlivy i na jiné oblasti:
• nejčastěji způsobuje zažívací potíže, obvykle nastávají buď průjem nebo naopak zácpa, mezi ty skryté problémy patří vznik žaludečních vředů
• chronický stres dlouhodobě oslabuje imunitu a přirozenou obranyschopnost, výsledkem jsou častější záněty, infekce a zvýšené riziko nachlazení
• typickými problémy jsou i bolestivé stavy v různých částech těla a orgánových soustavách, například bolesti hlavy, svalů, žlučníku nebo žaludku
• důsledkem dlouhodobého stresu jsou také zvýšená únava, vyčerpanost, nedostatek energie a křeče, z psychického hlediska nastávají úzkost a zejména deprese

NĚKTEŘÍ LIDÉ ZE STRESU ZHUBNOU

Přestože jsme výše zmínili příklady, jak stres ovlivňuje přibírání, jsou i případy, kdy může způsobit hubnutí. Je to velmi individuální, záleží to i na tom, že pokud člověk nemůže stres adekvátně uvolnit, stáhne se mu žaludek a dlouhodobě mu nechutná jídlo.

Jak omezit stres, jaká je nejlepší prevence a co dělat

Vzhledem k tomu, že stres patří mezi výrazné rizikové faktory pro přibírání, ale i pro zhoršení fyzického a psychického zdraví, je důležité ho minimalizovat a eliminovat co nejvíce. V této souvislosti víte udělat mnoho opatření a to hlavně doma.

Zde jsou ty pravidla a principy, kterých je třeba při změnách držet:

Udělejte si plán: Plánování dne či týdne předem, alespoň v hrubých obrysech, je nejlepší prevencí vůči časovému stresu, který je nejčastější. Dělejte si dostatečnou časovou rezervu a mějte i nějaké okna, které víte využít k relaxaci a zvolnění tempa.

Vyhýbejte se rizikovým situacím: Kromě časového plánování je třeba usilovat preventivně vyhýbat situacím, kde je vyšší riziko stresu. Jde o čekání v řadě, riziko hádky nebo situace, jejichž vznik a průběh nevíte ovlivnit, což vyvolá stres.

Zvolněte v práci: Práce je pro mnohé lidi velmi důležitá, pro některé dokonce nejdůležitější. To však neznamená, že byste neměli i odpočívat, právě naopak. Dělejte si pravidelné přestávky přes den a jednou za čas na pár dní z práce úplně vypněte.

Neřešte více problémů najednou: Stanovte si priority a to nejen s ohledem na časové možnosti, ale také s ohledem na řešení situací. Snažte se vyřešit výzvy postupně, Nezahlcujte se několika problémy najednou. To, co nejde vyřešit, pusťte z hlavy.

Více oddechu i pohybu: Důležité je během dne odpočívat a dělat si přestávky například na meditaci či jednoduché polehávání v klidu na posteli nebo gauči. Do režimu dne zařaďte i pravidelný pohyb, například procházky, na pročištění mysli.

Doplňte některé látky: Aby vaše tělo, hlavně nervový systém, lépe zvládali stres, snažte se zvýšit příjem omega-3 mastných kyselin z ryb, vitamínů B, C a E z ovoce a zeleniny a stejně tak příjem hořčíku ze zeleniny, ořechů a semen.

Řešení omezení přibírání doma dalšími prostředky

Kromě stresu ovlivňují přibírání a zvyšování hmotnosti i některé jiné faktory, které je třeba také co nejvíce eliminovat. Aby se vám to podařilo, musíte se zaměřit na využití jiných prostředků, které mají obecně pozitivní vliv na celé tělo.

Chcete-li snížit přibírání a podpořit hubnutí, zaměřte se na:

Zlepšení skladby jídelníčku

Je prokázáno, že nejvíce se přibírá z polotovarů, mastných jídel, těžkých jídel, tučného masa, sladkostí, slaných pochutin a bílého pečiva. Namísto nich zařaďte do jídelníčku ovoce, zeleninu, luštěniny, ryby, ořechy, semínka a celozrnné pečivo.

Pravidelné a častěji stravování

Kromě jídelníčku je důležité i to, jakým způsobem se stravujete. Na podporu metabolismu je dobré jíst raději 5 krát denně, ale menší porce, ještě důležitější je pravidelnost. Zde se snažte jíst s odstupem po 3 hodin, poslední jídlo 2 hodiny před spaním.

Dostatečný a zdravý pitný režim

Svému trávení víte pomoci i zdravým pitným režimem. Omezte příjem limonád a sladkých nápojů, naopak, nejlepší je čistá voda v kombinaci s bylinkovými čaji. Vypijte alespoň 2,5 litru zdravých tekutin denně a to během celého dne.

Pravidelný pohyb

Zatímco v případě stresu je důležitý pohyb na uvolnění energie, z pohledu přibírání a tělesné hmotnosti je nezbytný pro podporu metabolismu a spalování kalorií. Věnujte proto hlavně intenzivnějším aktivitám ve fitku, jízdě na kole či plavání.

Omezení zlozvyků

Na vznik obezity nebo přibírání mají vliv i několik zlozvyky týkající se životního stylu. Jde o nedostatek kvalitního a nepřerušovaného spánku v důsledku ponocování a usínání vždy v jiném čase, kouření a také konzumaci alkoholických nápojů.

Snažte se o co nejkomplexnější přístup

V případě, že chcete vidět výsledky co nejrychleji, ať už jde o zamezení přibírání nebo dokonce o snížení hmotnosti, musíte využít maximum možností zmíněných výše. Důležitá je sebekázeň, vytrvalost a důslednost, tehdy to bude efektivně.

Keto dieta jako odpověď?

Jen omezení stresu nebo dílčí změny nemusí vždy pomoci k dosažení ideálního výsledku, zejména pokud jde o hubnutí z větší nadváhy či obezity. Takový stav vyžaduje mnohem intenzivněji a širší působení, které nabízí například Ketogenní dieta.

Tato dieta je zaměřena na hubnutí prostřednictvím procesu ketózy:
ketóza je stav, kdy dochází ke zvýšenému spalování tuků, konkrétně tukových zásob, tělo si totiž primárně bere energii z nich a nikoli z cukrů, jako obvykle
• abyste ketózu dosáhli, je nutné změnit jídelníček a to tak, že se snižuje příjem sacharidů a tuků a naopak zvyšuje příjem potravin s bílkovinami
• denní příjem sacharidů musí klesnout pod 50 gramů za den, tehdy nastane změna energetického metabolismu a tělo začne ve zvýšené míře spalovat tuky
• příjem bílkovin se zvyšuje za účelem posílení fyzické výkonnosti svalstva, stejně tak se snižuje pocit hladu, který souvisí s poklesem sacharidů

Kromě zmíněných změn v jídelníčku je třeba zvýšit i konzumaci zeleniny. Ta je totiž bohatým zdrojem vlákniny, která je nezbytná pro zlepšení trávení a procesů v trávicí soustavě, které mají také pozitivní vliv na metabolismus a hubnutí.

Ketogenní dieta probíhá ve třech fázích, přičemž v první jde o dosažení ketózy, v té druhé o co nejlepší hubnutí a spalování tuků a v té třetí o udržení daného stavu. Vzhledem k povaze změn v jídelníčku má dieta pozitivní vliv i na srdce, cévy a krevní oběh, pomáhá na cholesterol, hladinu cukru v krvi, krevní tlak a na prevenci vůči cukrovce.

Přípravky na Keto dietu

Chcete ketonovou dietu zkusit, musíte se tedy připravit na radikální změny v jídelníčku. Mnoho lidí však právě tuto část diety považuje za velmi náročnou a bere to jako velké mínus. Naštěstí existuje řešení i tohoto stavu a to prostřednictvím značky KetoMix.

Jde o výrobce a dodavatele produktů speciálně určených pro dietu:

Sortiment je tvořen proteinovými potravinami, jídly a surovinami pro celodenní jídelníček, doplněný je i o proteinové nápoje pro pitný režim a doplňky výživy
Všechny tyto produkty, přípravky a potraviny mají řadu benefitů:
• jejich složení je speciálně uzpůsobené pro Keto dietu, hlavně bílkovin
• mají zároveň vyvážený poměr vitamínů, minerálů a stopových prvků
• příprava jídel i nápojů je nenáročná a rychlá, trvá nejvíce pár minut

Plusem je také to, že všechny potraviny a suroviny jsou z hlediska složení bezproblémové, neobsahují žádné rizikové chemické látky, přísady a konzervanty. S výjimkou pečiva v nich nenajdete ani lepek, je tedy možné jejich použití i u celiatiky. Stejně tak se zde nachází dostatek důležitých živin, základem všech potravin jsou přirozeně bílkoviny.
Pokud jde o doplňky výživy, které jsou také v nabídce značky KetoMix, v tomto případě se jedná o tobolky a tabletky s obsahem L-Karnitinu, což je aminokyselina podporující lepší spalování tuků. Sáhnout můžete i po výživových doplňcích na detoxikaci.
Z hlediska sortimentu potravin jsou základem nabídky značky proteinové polévky, omelety, kaše, palačinky, sušené maso, těstoviny, pečivo, pomazánky, dresinky a tyčinky, které lze konzumovat prakticky celý den. Na doplnění zde najdete proteinové sladké a slané pochutiny. Pokud jde o nápoje, základem jsou proteinové koktejly se sójovou a syrovátkovou bílkovinou.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Keto dietu víte dodržovat s využitím vlastních jídel, ale efektivnější a jednodušší je to právě s využitím přípravků a potravin značky KetoMix. Celý sortiment si víte pohodlně prohlédnout, porovnat a za pár minut objednat z oficiálního eshopu www.ketomix.cz.

Celý nákup probíhá podobně, jako v běžném eshopu, zde je stručný postup:
• nejprve vložíte do online košíku požadované potraviny a produkty
• vyplníte své osobní údaje a to včetně adresy doručení zásilky
• zvolíte si způsob placení, na výběr je hotovost i bezhotovostní forma
• na závěr vyberete kurýrní službu a po kontrole objednávku odešlete

Pro ty, co upřednostňují hotovost, nabízí eshop platbu standardně na dobírku, kdy se platí kurýrovi. Využít však můžete i bezhotovostní formy, ať už bankovní převod přes internet banking nebo platbu platební kartou, kterou také zrealizujte přes internet.

Na výběr máte několik kurýrních služeb, zásilku si můžete nechat doručit domů i do zásilkových, standardně to trvá do 3 pracovních dnů. Pokud byste měli jakékoliv dotazy, k dispozici je i telefonická infolinka. Dobrou zprávou je, že při větší objednávce máte dopravu zdarma a eshop nabízí také bohaté informace o Keto dietě jako takové.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno