Bílkoviny jsou ve stravě zastoupeny v zelenině i rybách – Zde jsou potraviny, které je třeba jíst

0
438
Bílkoviny jsou ve stravě zastoupeny v zelenině i rybách - Zde jsou potraviny, které je třeba jíst

Základní stavební složkou svalů, ale i jiných tkání v těle, jsou bílkoviny. Jde o jednu z nezbytných živin z kategorie makronutrientů, která je obsažena jak v zelenině a rostlinných zdrojích, jakož i v rybách, masu a živočišných druhů potravin.

Navíc v poslední době se objevuje stále více různých diet na hubnutí, které obsahují právě proteiny a jsou založeny na jejich zvýšeném příjmu v potravinách. V každém případě platí, že bílkoviny jsou pro naše tělo důležité, ať už jde o mléčné, ty z masa nebo ořechů, rýže či luštěnin. Pokud chcete vědět, k němž jídle je jich nejvíce, nyní se to dozvíte.

Co jsou bílkoviny a jaký mají význam a účinky

Bílkoviny, nazývané také proteiny, jsou makroživin, kterou lze nalézt v celém těle. Tvoří jednu ze základních stavebních složek orgánů, svalstva, pokožky i dalších tkání. podle původu známe rostlinné bílkoviny a živočišné bílkoviny. Obě jsou důležité.

Denně by běžný člověk měl přijmout kolem 0,8 gramu bílkovin na 1 kilogram hmotnosti, ale v případě aktivně založených lidí a těch, co sportují a potřebují budovat či posilovat svaly může být dávka klidně i 2,5 násobná. Navíc dostatek bílkovin ovlivňuje i hlad po jídle, protože jednou z jejich funkcí je tlumení hladiny cukru, což ovlivňuje sytost.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Co se týče nejvýznamnějších účinků a funkcí proteinů, tak:
• jak již bylo zmíněno, jsou velmi důležitou stavební složkou pohybového aparátu, konkrétně svalstva, kde se podílejí na tvorbě svalových vláken
• nacházejí se také jako stavební složka v jiných typech tkání a orgánů, například jsou důležité pro kolagen, který se nachází v kůži i v chrupavkách
• pomáhají na správné fungování imunitního systému, stimulují tvorbu některých imunitních buněk, mají vliv i na snížení rizika kožních infekcí
• pomáhají i na uskladnění jiných látek v těle, které by byly samy o sobě pro organismus toxické, jsou důležité i pro stimulaci enzymů a hormonů

Zvýšenou potřebu doplňování bílkovin do těla mají hlavně ti lidé, kteří potřebují tuto živinu pro budování svalové hmoty a fyzickou výkonnost. Pozor je třeba si ale dát na nadměrné užívání, což se projeví zvýšenou zátěží trávicí soustavy i ledvin.

TYPICKÉ PŘÍZNAKY NEDOSTATKU BÍLKOVIN

Jak zjistíte, že máte v těle příliš málo bílkovin? Především tím, že se kterýkoli rychleji únavu, zaznamenáte oslabení a chřadnutí svalstva a nedokážete se dostatečně dobře po jídle zasytit. Také se zhorší stav vlasů, nehtů a pokožky.

Které potraviny, strava a jídla obsahují bílkoviny

Jak vidno, proteiny jsou pro tělo důležité a nejlepší cestou, jak je doplnit, jsou potraviny. Ne všechna jídla však obsahují stejné množství potravin, některé jsou bohatší, jiné naopak chudší. Tomu je třeba přizpůsobit jídelníček a to ideálně dlouhodobě.

Pokud chcete vědět, jaká strava je na bílkoviny nejbohatší, zde je přehled:Základní stavební složkou svalů, ale i jiných tkání v těle, jsou bílkoviny. Jde o jednu z nezbytných živin z kategorie makronutrientů, která je obsažena jak v zelenině a rostlinných zdrojích, jakož i v rybách, masu a živočišných druhů potravin.

Navíc v poslední době se objevuje stále více různých diet na hubnutí, které obsahují právě proteiny a jsou založeny na jejich zvýšeném příjmu v potravinách. V každém případě platí, že bílkoviny jsou pro naše tělo důležité, ať už jde o mléčné, ty z masa nebo ořechů, rýže či luštěnin. Pokud chcete vědět, k němž jídle je jich nejvíce, nyní se to dozvíte.

Které potraviny, strava a jídla obsahují bílkoviny

Jak vidno, proteiny jsou pro tělo důležité a nejlepší cestou, jak je doplnit, jsou potraviny. Ne všechna jídla však obsahují stejné množství potravin, některé jsou bohatší, jiné naopak chudší. Tomu je třeba přizpůsobit jídelníček a to ideálně dlouhodobě.
Pokud chcete vědět, jaká strava je na bílkoviny nejbohatší, zde je přehled:

Maso: Pokud jde o živočišné bílkoviny, jejich nejlepším zdrojem, který můžete zařadit do svého jídelníčku, je maso. Střídejte na talíři kuřecí, hovězí, krůtí a vepřové maso, občas jehněčí. Pokud se dá, připravujte maso na přírodně, dušením nebo vařením, je to nejzdravější. Vyhýbejte se naopak smažení, které zvyšuje nezdravé tuky.

Ryby a mořské plody: Poměrně zdravým zdrojem tak bílkovin, jakož i omega mastných kyselin jsou ryby a mořské plody. V nich najdete i dostatek vitamínů, minerálů a aminokyselin. Do jídelníčku zařaďte lososa, tuňáka, krevety, platýse, sardinky, makrele a sledi, obecně se uvádí, že byste je měli jíst 2 krát týdně.

Mléko a mléčné produkty: V případě, že vás netrápí laktózová intolerance, můžete do jídelníčku zařadit i mléko a mléčné produkty. Upřednostňujte ty zdravější, zejména řecký jogurt, tvaroh a cottage cheese, občas si můžete dát i nějaký měkký sýr typu mozzarella. Plusem je, že mléčné produkty mají i hodně minerálů, zejména vápník.

Vajíčka: Navzdory přesvědčení, vejce nejsou tou nejvíce výživnou potravinou z hlediska bílkovin, ale i tak je vhodné je mít ve svém jídelníčku, zejména pokud jde o snídani. Nejlepší je konzumovat jejich celé včetně žloutků, které obsahují zdravé omega-6 mastné tuky. Vařte jejich celé a natvrdo naopak vyhýbejte se co nejvíce smaženici.

Obiloviny a luštěniny: Pokud jde o rostlinné zdroje bílkovin, zde hrají prim hlavně dvě kategorie a to obiloviny a luštěniny. V té první jsou dominantní oves a quinoa, které mají i mnoho vitamínů esenciálních aminokyselin. Ze luštěnin můžete jako přílohu k hlavním jídlům použít čočku, fazole a cizrna, pomáhají i na hladinu cholesterolu.

Zelenina a ovoce: V zelenině je nejen hodně minerálů, ale i bílkovin, ačkoli ne v každé. Proteiny lze nalézt zejména v chřestu, brokolici a růžičkové kapustě, zvláště kapusta je velmi výživný. Ovoce je chudší, více bílkovin je jen v avokádu a grapefruitu, jinak velmi ne. Přesto ho zařaďte do jídelníčku, má prospěšné sacharidy.

Ořechy: Máte rádi oříšky a využíváte je ve svém každodenním jídelníčku? Z pohledu bílkovin i stopových prvků děláte velmi dobře. Doporučujeme hlavně mandle, pistácie a kešu ořechy, ale dostatek bílkovin a tuků mají i arašídy, pekanové, lískové, pára a piniové oříšky. Nejméně je mají vlašské, ale nezapomínejte ani na ty.

Semena a oleje: Kromě ořechů jsou velmi dobrým zdrojem bílkovin, tuků, minerálů a aminokyselin i některé druhy olejnatých semen a olejů. Ze semen se jedná hlavně o slunečnicová, dýňová a sezamová, totéž platí i o olejích s jejich obsahem. V rámci studené kuchyni však používejte i olivový olej, má zdravé mastné kyseliny.

Ovesné vločky: Co se týče dalších potravin rostlinného původu, které obsahují relevantní množství proteinů, nejvíce z nich vyčnívají ovesné vločky. Obsahují také velké množství vlákniny, optimální množství sacharidů a tuků a hořčík či vitamín B1. Jde o surovinu univerzální využitelnou za všech okolností, zejména pokud jde o snídani.

DÍVEJTE SE AJ NA OBSAH DALŠÍCH ŽIVIN

Mnoho ze zmíněných potravin a surovin nejsou pouze zdroji pro proteiny, ale obsahují také další živiny, hlavně tuky. Při sestavování jídelníčku tak koukejte na dané potraviny komplexně, hlavně si dejte pozor na zvýšený příjem nezdravých tuků.

Bílkoviny a jejich význam pro hubnutí

Většina lidí zná bílkoviny jako základní stavební látku pro svaly a jen málokdo si je spojuje s hubnutím. To je však chyba, protože existuje řada diety, které je za tímto účelem využívají. Jednou z nich je i Keto dieta založená na ketóze.

Zde je stručné představení pravidel hubnutí s touto dietou:

Dieta je založena na dosažení metabolického stavu zvaného ketóza, kdy dochází ke zvýšení spalování tuků jako zdroje energie na úkor spalování sacharidů

Abyste mohli s Keto dietou hubnout, je třeba splnit tyto podmínky:
• ve stravě je třeba snížit příjem sacharidů a to pod 50 gramů za den
• snižuje se i příjem tuků, dokud naopak příjem bílkovin se zvyšuje
• zároveň třeba ve vyšší míře zařadit do jídelníčku vlákninu

Abyste doplnili více vlákniny, třeba sníst denně alespoň půl kilogramu ovoce, přidat můžete i do 20 gramů semen a ořechů. Dosažení ketózy trvá jen pár dní, ale dieta má několik fází a může trvat až 14 týdnů, zejména tehdy, pokud potřebujete zhubnout více kilogramů. Plusem je, že pomáhá nejen na hubnutí, ale i celkově na trávení a metabolismus.
Zároveň díky uvedeným změnám v jídelníčku přijde i k jiným pozitivním vlivem, hlavně ke zlepšení krevního oběhu, preventivně působíte proti cukrovce, normalizuje krevní tlak a podporujete zvýšení tzv. dobrého cholesterolu v krvi a snížení cukru v krvi.

Zmíněná dieta vyžaduje radikálnější změny jídelníčku a náročnější přípravu jídel, což je pro mnohé lidi překážkou. Tu však můžete vyřešit díky dietnímu programu KetoMix, což je značka potravin, produktů a jiného sortimentu pro ketonovou dietu. Na jednom místě si zakoupíte celodenní jídelníček a to včetně proteinových nápojů.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

KetoMix má u nás své zastoupení tak v podobě kamenných poboček, jakož i v podobě oficiálního eshopu na www.ketomix.cz. Druhá možnost je výborná nejen k získání dalších informací o dietě nebo produktech, ale hlavně kvůli jednoduchému nákupu.

Ten totiž vybavíte přes internet za pár minut a s těmito výhodami:

• netřeba nikam jít, nakoupíte z domu, klidně i přes mobilní telefon
• stejně tak vám kurýr doručí balíček s potravinami přímo ke dveřím
• máte záruku nejlepší možné ceny, nakupujete z oficiálního eshopu
• platit nemusíte nutně pouze hotovostí, k dispozici je i platba online

Pro ty, co budou nakupovat tímto způsobem, je připravena i telefonická a online infolinka, kde se mohou zeptat jakékoliv dotazy ohledně produktů, diety nebo způsobu nakupování. Zákaznické služby jsou na výborné úrovni a to se týká platby jakož i doručování.

Vidět to na rychlém dodání do 3 pracovních dnů a to buď přímo domů nebo na nejbližší kamenné odběrné místo, máte tedy na výběr. Stejně tak si umíte zvolit několik způsobů platby, ať už půjde o dobírku, internet banking nebo platební kartu. Plusem je, že při větší objednávce ušetříte nejen na ceně produktů, ale máte i doručení zdarma.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno