Jaké účinky na hubnutí má hladovění a hladovka a zkušenosti, kolik s ní zhubnu

0
450
Jaké účinky na hubnutí má hladovění a hladovka a zkušenosti, kolik s ní zhubnu

Půst, hladovka nebo hladovění, všechny tyto pojmy znamenají určitou formu odpírání si běžného stravování tak, jak jej známe ve všední dny. Pokud přemýšlíte o hladovce a slyšeli jste o jejím výhodách, třeba se zamyslet i nad její nevýhodami a vlivy na tělo.

Mnoho lidí hladoví kvůli restartování imunity nebo zklidnění střev a trávicí soustavy, zvláště pokud jde o tzv. částečnou hladovku s vyloučením nějakých jídel. Podle délky jsou populární hladovky na 1 den jednou týdně nebo na 3 dny, 5 dní či 7 dní po sobě. Extrémem je hladovka na 21 dní na hubnutí. Co z toho funguje a co ne a jaké jsou potenciální rizika?

Jaký vliv má hladovění a hladovka na hubnutí, výhody a nevýhody

Hladovění znamená v praxi omezení příjmu živin do organismu, což se v praxi projeví několika pozitivními i negativními projevy. Ačkoli nejprve dochází k již známému pocitu hladu, které bývá spojen i se kručením v břiše, později tento projev ustoupí.

Přestože hladovění má své zdravotní benefity, nesprávně nastavená hladovka má i rizika. Jde hlavně o oslabení imunity, narušení hladiny cukru v krvi, zhoršení některých trávicích problémech a onemocnění či rizika spojená s kardiovaskulárním a nervovým systémem. Špatně zvolená hladovka může zpomalit metabolismus a po skončení přinést jojo efekt.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Co se týče výhod hladovky pro zdraví i hubnutí, tak platí, že:
• v první řadě jde o výborný prostředek na detoxikaci trávicí soustavy, pomáhá také na celkové omlazení organismu, navenek se to projeví na pokožce a jizvách
• krátkodobá hladovka může být prospěšná pro hubnutí a spalování tuků, ovšem pouze za předpokladu, že je částečná a nezapomínáte během ní i na pitný režim
• hladovění během kratšího období může zlepšit psychický stav, zejména zmírnit projevy úzkosti, deprese, nervozity a strachu a zvýšit psychickou vitalitu
• správně zvolené hladovění a půst mohou potlačit i několik zánětlivé procesy v těle, zmírnit bolesti pohybového aparátu a migrény a normalizovat krevní tlak

KDO BY RADĚJI NEMĚL DRŽET HLADOVKA

Přestože hladovka má nesporné výhody, pro svá rizika není vhodná pro úplně všechny lidi. Vyvarovat by se jí měli těhotné a kojící ženy, lidé se závažnými onemocněními trávicí soustavy, cukrovkou, nízkým či vysokým tlakem, slabou imunitou, děti a senioři.

Jak držet hladovku 1 den, 3 dny, 5 dní, 7 dní nebo 21 dní

Existuje několik typů hladovek, zejména pokud jde o hladovění jistý počet dní nebo i podle toho, jak vypadá pitný režim či povolený jídelníček během hladovky. Při hladovce třeba posuzovat tak účel, jakož i celkový dopad, zejména na bazální metabolismus.

Zde jsou nejdůležitější informace, jak držet a nedržet hladovku:

Hladovka podle počtu dní: Z biologického hlediska může člověk existovat bez jídla nejvýše 40 dní. Dobrovolná hladovka by však rozhodně neměla trvat takto dlouho. Pro zdraví je nejlepší hladovka 1 den a jednou týdně, i to ne úplná, ale spíše částečná. Z pohledu hubnutí a metabolismu jsou nevhodné ty déle na 3, 5, 7 nebo až 21 dní.

Částečné hladovění: Nejčastěji lidé využívají částečná hladovka. V jejím případě jde o omezení nějaké skupiny jídel či potravin, případně o vynechávání některých jídel během dne. Takové hladovění bývá pak doprovázeno zvýšeným příjmem jiných skupin potravin a surovin, konkrétně zejména ovoce, zeleniny či vajec kvůli proteinem.

Úplné hladovění: Druhou formou hladovky je úplná hladovka, která je vhodné pouze pro ty, kteří znají svůj zdravotní stav. Takové přísné formy půstu, například jen s tekutinami složenými z vody a bylinkových čajů, by neměly trvat více než 3 dny. Pokud nebudete přijímat žádné jídlo, nezapomeňte alespoň na syté polévky a zeleninové šťávy.

Nejčastější chyby během hladovky a po ní: Během hladovky vyvarovat příjmu mléka, konzumaci sladkostí a cukrovinek, konzumaci jídel s vyšším obsahem sacharidů či nadměrnému cvičení a fyzické aktivitě. Po hladovce nepřijímejte hned maso, vyvarujte se i soli a postupně začněte spíše jídly nejdříve rostlinného původu a typu.

Další možnosti pro hubnutí i bez hladovění

Pokud nechcete hladovět, případně pokud nechcete hladovku spojovat s hubnutím, ale zároveň máte nadváhu či nějaké to kilo navíc, existují i ​​jiné možnosti, jak hubnout bez hladovky a bez hladovění. Důležité je však vědět, že hubnutí musí být komplexní.

Co nejvíce pomáhá a zabírá? Soustřeďte se na následující oblasti:

Přidání a ubrání některých jídel

Alfa a omega hubnutí a zdravého stravování je složení jídelníčku. Omezte konzumaci polotovarů, tučných a těžkých jídel, tučného masa, sladkostí a soli. Vsaďte na ryby, zeleninu, luštěniny, ořechy, zdravé oleje, semena a nízkosacharidové ovoce.

Změna stravování a počtu jídel přes den

Nejen to, co jíte, ale i to, jak to jíte, má dosah na hubnutí, trávení a metabolismus. Zaměřte se na zvýšení počtu jídel, ideálně 5, ale zároveň se zmenšením porcí. Dodržujte pravidelné časové odstupy a poslední jídlo si dejte nejpozději 3 hodiny před spaním.

Pravidelné pití vody během celého dne

Kromě stravování hraje významnou roli pitný režim. Zde je třeba omezit slazené nápoje a limonády naopak co nejvíce pijte čistou vodu a to během celého dne v pravidelném intervalu každou jednu či dvě hodiny. Vhodné jsou čaje, zejména bylinkové, případně zelený čaj.

Častá chůze i cílené sportování a pohyb

Nejen příjem kalorií má význam pro hubnutí, ještě důležitější je jejich výdej. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je co nejvíce pohybu a fyzické aktivity. Základem by měla být každodenní chůze a k tomu pravidelný pohyb typu cyklistika či kardio trénink.

Zlepšení životosprávy a životního stylu

Na hubnutí mají vliv i některé faktory týkající se životosprávy a životního stylu. Několik z nich třeba omezit, zejména pokud jde o stres, kouření nebo nadměrný příjem alkoholu, jiné zas třeba podpořit, zejména odpočinek během dne a dostatek spánku v noci.

NEJLEPŠÍ HUBNUTÍ JE DLOUHODOBÉ

Tak, jak ani přibírání není otázkou pár dní či jednoho nebo dvou týdnů, ani hubnutí nepřijde ze dne na den. Všechny výše zmíněné zásady byste si měli osvojit dlouhodobě, pomohou vám totiž nejen s hubnutím, ale i se zlepšením fyzické kondice.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Jedním ze způsobů, jak zhubnout, ale zároveň bez pocitu hladu nebo chřadnutí svalstva, je i Ketogenní dieta. Na rozdíl od jiných běžných diet je tento typ diety dlouhodobý, není drastický a má mnohem širší působení tak na jídelníček, jakož i na hubnutí.

Ketonová dieta má zároveň několik zásadních výhod a plusů:
• hubnutí je dosaženo spalováním tuku efektivněji, intenzivnější a rychlejší, což je výsledkem fyziologicky přirozeného stavu metabolismu, ketózy
• zároveň na rozdíl od jiných diet není součástí této diety hladovění, nedochází během ní k pocitům zvýšeného hladu a to díky příjmu více bílkovin
• velkým benefitem diety je širší působení i na trávení a metabozlimus, což je zase výsledkem příjmu vlákniny, podporuje se tak zdravé fungování střev
• Keto dieta je nejen o hubnutí či trávení, ale má i jiné zdravotní efekty, zejména snižuje hladinu cukru v krvi a normalizuje cholesterol a vysoký krevní tlak

Základem Keto diety je změna jídelníčku, ve kterém je třeba minimalizovat podíl nezdravých tuků a zejména sacharidů, zde platí limit na 50 gramů sacharidů za den. Na druhou stranu, zvyšuje se zastoupení bílkovin, zeleniny s vlákninou, ořechů a i semen.

Výsledkem takové změny je ketóza, což je stav energetického metabolismu, kdy tělo začíná sahat v první řadě ne po cukrech, ale po tucích. Díky tomu dochází k intenzivnějšímu spalování tukových zásob, což je zřejmé v druhé fázi diety. V té třetí jde o minimalizaci rizika jojo efektu. Keto dieta je dlouhodobá a trvá standardně 12 až 14 týdnů.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud byste chtěli Keto dietu držet, musíte se připravit zejména na zásadní změnu jídelníčku a stravování, zejména pokud jde o změnu poměru bílkovin a sacharidů. Nechce se vám řešit nějaké složité jídla a domácí recepty? V tom případě vyzkoušejte KetoMix.

Jde o značku producenta hotových produktů právě pro Keto dietu:

Sortiment KetoMix je tvořen hotovými jídly, potravinami či surovinami, stejně i nápoji a koktejly, které mají bílkovinný základ a minimum sacharidů

Jídla i nápoje jsou nejen vyvážené z pohledu proteinů, ale také:
• jednoduché na přípravu, stačí přidat vodu, do nápojů netřeba mléko
• rychlé na podávání pro každého, běžně jejich víte připravit do 5 minut
• komplexní, pokud jde o obsah prospěšných vitamínů a stopových prvků

V sortimentu potravin KetoMix najdete proteinové polévky, kaše, omelety, těstoviny, pečivo, palačinky, tyčinky, sušené maso, různé pomazánky a pomazánky a také omáčky a dresinky. Na výběr jsou různé příchutě, jídelníček tedy může být opravdu rozmanitý. Pokud byste měli chuť na pochutiny, značka nabízí já proteinové a zdravé čokolády, dezerty a chipsy.

Z pohledu pitného režimu má KetoMix připraven sortiment koktejlů obsahujících sójové a syrovátkové bílkoviny, sáhnout můžete i po speciálních veganských druzích. Podobně, jako při jídlech, i zde je výběr různých chutí, například vanilka, kokos či ovoce.

Co se týče složení, nemusíte se obávat o kvalitu surovin, KetoMix si v tomto ohledu dává opravdu záležet. Důležité je to, že potraviny a nápoje jsou bez obsahu rizikových chemických přísad nebo látek, s výjimkou pečiva zde nenajdete ani lepek. Kromě tohoto sortimentu má značka v nabídce i doplňky výživy na spalování tuku s obsahem L-Karnitinu.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Dobrou zprávou pro každého, koho oslovili potraviny, nápoje a doplňky KetoMix, je to, že jejich koupě je volná a navíc velmi jednoduchá. Kromě kamenných značkových prodejen si totiž můžete vše objednat i přes internetový obchod na webu www.ketomix.cz.

Pokud sáhnete po online nákupu, celý proces trvá pár minut:
• do online košíku vložíte ty produkty či balíčky, o které máte zájem
• vyplníte své osobní údaje včetně adresy pro doručení zásilky
• zvolíte způsob platby v hotovosti nebo bezhotovostně a kurýrní službu
• na závěr objednávku už jen zkontrolujete a můžete ji ihned odeslat

Jelikož jde o oficiální eshop, máte tu jistotu nejlepší ceny i originality všech jídel a produktů. Potraviny i nápoje si umíte objednat jednotlivě i po balíčcích na delší dobu Keto diety, například na týden, dva týdny, 21 dní nebo i na celý měsíc.

Platit víte na dobírku v hotovosti, ale také prostřednictvím internet bankingu a platební kartou online, čili bezhotovostně a předem. Na doručení máte na výběr několik kurýrů i možností dodání k vám domů či do zásilkového. Běžně trvá doručení do 3 pracovních dnů a při větší objednávce je bezplatné. K dispozici je i telefonická infolinka.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno