Prevence nadváhy je důležitá, zde jsou rady, jak jí předcházet a co je nejlepší dělat

0
1613
Prevence nadváhy je důležitá, zde jsou rady, jak jí předcházet a co je nejlepší dělat

Nadváha trápí opravdu velké množství lidí, podle statistik ní a obezitou bude už v dohledné době trpět skoro polovina lidí ve vyspělých zemích. Právě proto je na místě co nejúčinnější prevence nadváhy, což je možné řešit několika opatřeními.

Dívat přitom třeba nejen čistě na hodnotu BMI, která ví nadváhu poměrně přesně definovat, ale stejně tak i na obvod pasu a některé související příznaky a symptomy, hlavně v začátcích. Mnoho lidí bere nadváhu jako neškodný a maximální vzhledový problém, ale pravdou je, že přináší několik komplikace a rizika, zejména pro srdce a cévy.

Co je nadváha, jaké má projevy a proč vzniká

Na pojem nadváha se dá dívat ze dvou různých úhlů pohledu. Nejčastěji se za tímto označením skrývá nadměrné ukládání tukových zásob v těle, čili hromadění tukových tkání. To bývá nejčastěji na břiše, bocích, stehnech, hýždích a na trupu.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Z odborného hlediska je však velmi důležité dívat na dvě veličiny. První je BMI index, kde se jako nadváha označuje hodnota od 25 do 30, někdy se o ní hovoří jako o lehké nadváze. Druhou veličinou je obvod pasu, kde se u mužů udává hodnota 94 cm a u žen nad 80 cm. V případě, že máte pás v obvodu větší, pravděpodobně již máte nadváhu.

Pokud jde o vznik nadváhy, příčiny a rizikové faktory jsou zejména:
• za nadváhou je jako hlavní příčina hromadění nadměrného množství kalorií v podobě tuku v těle, protože jejich organismus neumí dostatečně využít
• rizikovým faktorem je špatné stravování, ať už jde o složení jídelníčku nebo špatný způsob stravování, zejména nepravidelné jedení a vynechávání jídel
• velký vliv má i nedostatek výdeje energie, kde hlavní roli hraje nedostatek pohybu, sedavé zaměstnání, lenost a málo fyzické aktivity
• mezi externí faktory ovlivňující vznik nadváhy patří metabolické a zažívací onemocnění, hormonální problémy ale i psychické obtíže typu deprese

Netřeba zapomínat také na to, že kromě toho, že nadváha se projevuje navenek vyšší hmotností či změnou proporcí, má i různé komplikace. Jde o nadměrné zatížení kostry a pohybového systému, častější únavu a problémy s cholesterolem či tlakem.

POZOR NA METABOLICKÝ SYNDROM

Podle statistik trápí zhruba až 20% populace ve vyspělých zemích nejen nadváha, ale i tzv. metabolický syndrom. U něj jde nejen o nadměrný obvod pasu či hmotnost, ale také o vyšší cholesterol, krevní tlak, hladinu cukru v krvi a hladinu triglyceridů.

Jak se dá léčit nadváha

Ačkoli nadváha ještě není z hlediska léčby na stejné úrovni jako obezita, kde už se využívají i vážnější chirurgické zásahy. Pokud však už máte podle všech výše zmíněných kritérií a příznaků obezitu, je nutné proti ní působit.

Na to se využívají více typů prostředků a to v těchto oblastech:

Jídelníček a pitný režim: Nejdůležitější oblastí při léčení nadváhy je stravování a pitný režim. Vyloučit třeba škodlivé jídla a nápoje, hlavně ty s nadbytkem sacharidů a tuků naopak konzumovat třeba více vitamínů, minerálů a omega kyselin.

Životní styl a pohyb: Kromě příjmu energie třeba ovlivňovat i na míru trávení, látkové přeměny a spalování energie. Omezit třeba proto kouření, stres a propracovanost naopak přidat musíte v pohybových a fyzických aktivitách a pravidelně třeba sportovat.

Řešení onemocnění a vnitřních faktorů: S obezitou mohou jako její příčina nebo i následek souviset například trávicí onemocnění, metabolické poruchy či problémy s cholesterolem, cévami a srdcem. Léčit třeba i ty, v mnoha případech farmakologicky.

Nejlepší prevence proti nadváze doma

Tak, jako v případě mnoha jiných onemocnění a potíží, i při nadváze platí, že její prevence je mnohem lepší z hlediska zdraví, jako následné řešení. Už i menší snížení hmotnosti znamená snížení komplikací o 20 až 50%.

Chcete nadváze co nejlépe předcházet, dodržujte především:

Přidání zdravých jídel do jídelníčku

Na prevenci je nejlépe změnit jídelníček tak, aby obsahoval co nejvíce zeleniny, luštěnin, ryb, oříšků, semen, libového drůbežího masa a dužnatého, citrusové či bobulového ovoce. Nezapomeňte na celozrnné pečivo, má totiž dostatek vlákniny.

Omezení nezdravých jídel a potravin

Druhou důležitou zásadou v rámci prevence nadváhy je eliminovat ty potraviny, které jsou rizikové pro přibírání a i pro zdraví. Jde o polotovary, hotová jídla, fast food jídla, tučné maso a jídla s vyšším obsahem živočišných tuků, jednoduchých cukrů a solí.

Nastavení dostatečného pitného režimu

Kromě jídla je důležité i to, co pijete a jak často. V tomto ohledu je optimálně zaměřit se na omezení slazených nápojů, limonád a 100% džusů naopak základem by měla být voda doplněna o zelený čaj. Pijte pravidelně celý den, spolu okolo 2,5 až 3 litry.

Hýbejte se co nejvíce a zejména pravidelně

Ovlivnit třeba průběžně nejen na příjem kalorií, ale i na jejich výdej a to se dá nejefektivnější přes pohyb, sport a fyzickou aktivitu. Ideální je zkombinovat pravidelnou chůzi každý den spolu s občasnými běháním, bicyklem nebo kardio tréninkem ve fitness centru.

Zlepšení životosprávy a stravování

Důležité je také nejen to, jaký je jídelníček, ale i to, abyste stravovali pravidelně, 5 krát denně a v menších porcích a nejedli těsně před spaním. Stejně tak třeba omezit negativní rizikové faktory pro vznik a zhoršení nadváhy, zejména alkohol a kouření.

Podpůrné přípravky a doplňky

Pro zvýšení spalování tuků se dají zakoupit v obchodech s fitness sortimentem různé podpůrné spalovače tuků. Stejně tak víte sáhnout po doplňcích výživy s přirozeným složením, které vám pomohou na stimulaci trávení nebo podporu metabolismu.

Komplexní dietní změny

Nejen pro ty, co už mají nadváhu, ale i pro ty, kteří jí chtějí předcházet a zatím mají pouze mírné zvýšení hmotnosti, jsou vhodné komplexnější dietní programy. Nemusí jít nezbytné o excesivní diety, spíše dlouhodobější, například jako je Keto dieta.

JEDNOU ZA ČAS SI DOPŘEJTE AJ ZAKÁZANÉ

Základem účinné prevence nadváhy nejsou jen restrikce či omezení, ale také motivace, abyste vydrželi žít zdravým způsobem života dlouhodobě. Proto se doporučuje jednou za týden mít tzv. cheat day, kdy si dáte i nějaké nezdravé jídlo, ale s mírou.

Keto dieta

V případě, že již nějaké problémy s vyšší hmotností máte a hledáte možnost, jak shodit přebytečné kilogramy, sáhnout můžete i po dietách. Vyhýbejte se však tím drastickým, které jsou problematické i ze zdravotního hlediska, lépe je hledat dlouhodobější.

Takovou dietou je i Ketogenní dieta, která je založena na ketóze:
• pod pojmem ketóza se myslí metabolický stav, kdy dochází ke změnám ve zdroji energie, namísto cukrů totiž začíná organismus využívat více tuky
• jde o fyziologicky přirozený stav, který se dosahuje tím, že snížit příjem sacharidů v potravinách pod 50 gramů na den, snižuje se však i příjem tuků
• díky tomu musí tělo sáhnout po uložených tukových zásobách energie a tak více a efektivněji spaluje tuky, což je z pohledu hubnutí optimální stav
• aby však nedošlo k nadměrné únavě nebo poklesu výkonnosti, musí se jídelníček upravit tak, abyste konzumovali více bílkovin, ty jsou důležité pro svaly

Pokud jde o jídelníček, jeho součástí musí být ve vyšší míře i zelenina, je výborným zdrojem vlákniny, která má pozitivní vliv na trávení i metabolismus. Zároveň platí, že byste měli konzumovat i ořechy a semena, mají v sobě zdravé omega kyseliny.

Díky této komplexní změně jídelníčku má Ketonová dieta i jiné pozitivní dopady, zejména na cholesterol, hladinu cukru a preventivně vůči cukrovce. Dieta má tři fáze, díky čemuž je hubnutí rozložené a dlouhodobé, trvá obvykle okolo 3 měsíců. Oproti rychlým dietám má výhodu v tom, že není taková drastická a snižuje riziko jojo efektu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Keto dieta je tedy založena na omezení jídelníčku hlavně z pohledu sacharidů a na přidání potravin s vyšším obsahem bílkovin. Pro mnohé lidi to může být příliš složité a náročné v praxi a právě pro ně existuje alternativa v podobě výrobce KetoMix.

Jde o značku dodavatele potravin, jídel, nápojů a jiných produktů:
Sortiment je založen na hotových potravinách, nápojích a jiných produktech s bílkovinným základem, které splní podmínky Keto diety a jsou rychlé na přípravu

Kromě rychlé přípravy, řádově do pár minut, mají i tyto benefity:
• na jednom místě si vyřešíte celodenní stravování od rána do večera
• z pohledu vitamínů, minerálů a dalších živin jde o kvalitní produkty
• kromě pečiva neobsahují potraviny lepek, jsou vhodné i pro celiaky

Šířka sortimentu je poměrně zajímavá, KetoMix nabízí nejrůznější proteinové polévky, omelety, kaše, sušené maso, těstoviny, pečivo, pomazánky či dresinky využitelné ve větších jídlech, hlavně na snídaně, oběd a večeře. V nabídce naleznete i proteinové tyčinky, které víte použít kdykoliv během dne, také zdravé čokolády a slané pochutiny.

Součástí nabídky jsou i proteinové nápoje v podobě koktejlů v hydrolyzované formě, stačí přidat už jen vodu a nějakou příchuť, například vanilky, kokosu nebo kávy. Tyto nápoje tak pokrývat pitný režim z pohledu doplňování bílkovin, mohou být i veganské.

Všechny zmiňované jídla, potraviny a nápoje víte zakoupit jednotlivě, ale stejně tak i v balíčcích a to buď podle toho, jakou nadváhou trpíte, případně podle toho, jak dlouho chcete dietu držet. K dispozici jsou balíčky na 1 týden i na celý měsíc. Kromě toho jsou v nabídce KetoMix i doplňky na detoxikaci či lepší spalování tuků s L-karnitin.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Jak vidno, Ketogenní dieta je poměrně účinná a velmi známá, stejně tak se do povědomí dostává i značka KetoMix. Pokud byste chtěli získat o ní více informací, můžete klidně využít oficiální web www.ketomix.cz, kde najdete i internetový obchod.

Nákup přes eshop má z pohledu uživatelů řadu výhod a plusů:
• nemusíte nikam osobně chodit, nákup i doručení vybavíte doma
• na jednom místě si umíte všechny produkty a potraviny porovnat
• máte možnost platit přímo při objednávce a online, ale i na dobírku
• nákup uděláte za pár minut přes počítač, tablet i přes smartphone

Velkým plusem je, že pokud se rozhodnete nakupovat v eshopu, je úplně jedno, kde se nacházíte, vše vyřídíte online a to včetně platby. Kromě hotovostní platby na dobírku si umíte zvolit i placení přes internet banking nebo platební kartou přes internet.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Co se týče doručení, eshop nabízí na výběr několik kurýrních společností, stejně tak i možnost doručení nejen přímo k vám domů, ale i na nejbližší odběrné místo Zásilkovna. Zpravidla trvá dodání do 3 pracovních dnů, při větší objednávce neplatíte žádné poštovné. Pokud máte nějaké další otázky, k dispozici je i infolinka.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno