Jaký princip má dělená strava, zkušenosti s ní, její pravidla a jaké jsou výsledky v praxi

0
511
Jaký princip má dělená strava, zkušenosti s ní, její pravidla a jaké jsou výsledky v praxi

Dělená strava nepatří mezi zcela typické diety na hubnutí, jde spíše o komplexní změnu životosprávy a životního stylu, jejímž výsledkem může být i optimalizace hmotnosti. Principem diety je správná kombinace potravin, které jsou děleny na skupiny.

V jedné skupině tak nenajdete sladkosti a těstoviny či polévky. Dieta obsahuje i neutrální potraviny, které je možné kombinovat mnohem flexibilnější. Jídelníček je při dělené stravě třeba vystavět tak, abyste nekombinovali ty jídla a potraviny, které se k sobě nehodí a mohly by zhoršit trávení i hubnutí. Pokud chcete vědět jak na to, čtěte dále.

Co je dělená strava, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Pod pojmem dělená strava se myslí způsob stravování, kdy jsou jednotlivé potraviny a suroviny rozděleny do několika skupin, přičemž existují pravidla, která zakazují současnou kombinaci více druhů potravin mezi skupinami v jedné porci jídla.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Samotná dieta má několik výhod, hlavně v omezení obecně nezdravých potravin a v podpoře trávení a detoxikaci trávicí soustavy. Má však i nevýhody, zejména pokud jde o nedostatečné hubnutí při nadměrné obezitě, přílišnou komplikovanost při sestavování ideálního jídelníčku či nadměrný příjem sacharidů v některých jídlech.

Co se týče rozdělení potravin, surovin a jídel, existuje dohromady 5 skupin:

první je živočišná skupina potravin, kam patří maso, ryby, uzeniny, mléko, některé mléčné výrobky typu bílý jogurt či nízkotučné sýry a vejce
druhou je rostlinná skupina potravin, do které se zařazují například tmavé a celozrnné pečivo, luštěniny, brambory, rýže, sója, těstoviny či med
třetí skupinou je zelenina, kde patří všechny druhy kořenové, salátové a brukve, ne však sója a ani houby, které patří do rostlinné skupiny
čtvrtou skupinou je ovoce, kde je patří prakticky všechny druhy ovoce, ať už půjde o sušené nebo čerstvé, kromě některých drobných druhů
pátou skupinou jsou neutrální potraviny, které mají výhodu v tom, že je lze konzumovat v kombinaci s jakoukoli ze zmíněných skupin. Sem patří ořechy, semena, droždí, bylinky, kysané mléčné výrobky, mák a některé menší druhy ovoce.

JE DĚLENÁ STRAVA VHODNÁ PRO KAŽDÉHO?

Podobně, jakož i některé jiné diety a dietní programy, ani dělené stravování není ideální možností pro každého. Vyhýbat by se jí měly děti a dospívající lidé do 18 let, kteří potřebují ještě všechny možné živiny, také těhotné a kojící ženy a senioři.

Jaký princip má dělená strava

Principy dělené stravy jsou založeny hlavně na vhodných a nevhodných kombinacích jednotlivých potravin. Ty se dělí do 5 kategorií, přičemž důležité jsou pravidla právě ohledně toho, které potraviny a jídla je možné s čím konzumovat.

Chcete-li dodržovat dělenou dietu, pamatujte na tyto zásady:

Vhodné kombinace: Co se týče vhodných kombinací potravin, neutrální potraviny je možné kombinovat se všemi skupinami, ať už půjde o ovoce, zeleninu, živočišné nebo rostlinné potraviny. Živočišnou skupinu lze kombinovat pouze se zeleninou, potraviny z rostlinné skupiny se zeleninou nebo s ovocem.

Nevhodné kombinace: Kromě doporučených a povolených jsou zde i zakázané kombinace jednotlivých skupin potravin. Navzájem se nesmí kombinovat rostlinná a živočišná skupina, ovoce se zeleninou a ovoce s živočišnou skupinou. Snažte se také nekombinovat více typů bílkovin v rámci jedné porce jednoho jídla.

Pitný režim: Nejen jídla, ale i nápoje a pitný režim má velký vliv na úspěšnost či neúspěšnost dělené stravy. Z nápojů jsou ideální a doporučené čistá, nebublinková a neslazená voda, minerálky a neslazený bylinkový čaj. Pijte menší množství najednou, například 1 až 2 dcl, ale častěji a během celého dne, každé 1 až 2 hodiny.

Způsob úpravy a stravování: Posledním důležitým principem při dělené stravě je způsob stravování, konkrétně jde o časové rozestupy a počet jídel během dne. Mezi jednotlivými jídly by měl být odstup alespoň 3 hodin a dodržujte pravidlo 5 jídel denně. Potraviny lze vařit a dusit, pokud je chcete restovat a péct, tak jen s kapkou oleje.

Vhodné a nevhodné jídla a nápoje pro dělenou stravu

Pokud jde o potraviny a tekutiny, které se využívají v dělené stravě, kromě zákazu některých kombinací je třeba dívat na jídelníček i z pohledu doporučených a nedoporučených potravin. V tomto je možné se dietou dlouhodobě inspirovat.

Zde je stručný přehled obou skupin jídel, potravin a nápojů:

Povolené a doporučené potraviny a nápoje

Pokud jde o potraviny a jídla, které byste rozhodně měli v rámci dělené stravy využívat, dívat třeba na vyvážený poměr živin a dostatek minerálů a vitamínů. Z bílkovinných potravin jsou nejlepší ryby, hubenější maso, sýry a vejce.

Sacharidy víte nejlépe doplňovat celozrnnými těstovinami a pečivem, banány, bramborami, kukuřicí a luštěninami. Mezi nejvíce doporučené neutrální potraviny patří mléčné výrobky, ořechy, semena, čerstvá zelenina a ovoce melouny.

Platí, že čerstvou zeleninou a ovocem v jídelníčku v případě správné kombinaci nemůžete nic pokazit a dostanete do těla mnoho prospěšných živin. Z nápojů se doporučují používat kromě čisté vody i ovocné šťávy a sirupy a bylinné čaje.

Zakázané a nedoporučované potraviny a nápoje

Pokud jde o ty jídla a tekutiny, které by se během dělené stravy neměly nacházet v jídelníčku v žádném případě a to bez ohledu na jejich kombinaci, dieta omezuje hlavně těžké, mastné a smažená jídla, stejně tak některé typické sladkosti.

Z jídelníčku tak třeba během této diety vyřadit například cukr, sladidla, čokoládu, kakao, sušenky, různé tyčinky a také sladké moučníky. Vyhýbat se třeba obecné bílé mouce a pečiva z ní, pokud jde o těstoviny, používejte pouze bezvaječné.

Mezi další potraviny, které by neměly co hledat na talíři, patří hotová jídla, polotovary, konzervy, vepřové maso a jídla obsahující majonézu či ocet. Pokud jde o nápojový lístek, z něj vynechte alkoholické a slazené nápoje a černý čaj.

DISCIPLÍNA JE NEZBYTNÁ

Pokud chcete s dělenou stravou efektivně zhubnout, bez absolutní a 100% disciplíny to nepůjde. V tomto případě platí, že jakýkoliv prohřešek znamená ne jeden, ale hned několik kroků zpět. Na druhou stranu, pravidla diety jsou docela jednoduché.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Přestože je dělená strava nepochybně zajímavým způsobem stravování a životosprávy, nejde v pravém smyslu o dietu, která by vám mohla pomoci efektivněji na hubnutí. Pokud tedy chcete naplnit hlavně tento cíl, řešením je například Ketonová dieta.

Ta je založena na mírně odlišných principech, pravidlech a zásadách:
• pokud jde o jídelníček, během Keto diety dochází ke snížení příjmu sacharidů a tuků, naopak, zvyšuje se příjem potravin s vyšším obsahem bílkovin
• díky této změně by měla v těle během pár dní diety nastat ketóza, což je fyziologický stav, kdy dochází k efektivnějšímu spalování tuků
• výsledkem je velmi důležitá změna z pohledu využívání energie a hubnutí, protože tělo nezpracovává sacharidy jako okamžitý zdroj, ale uložené tuky
• součástí jídelníčku musí být i vláknina na podporu trávení a metabolismu a to v podobě zeleniny, která se doporučuje konzumovat v objemu půl kila denně

Uvedené změny stravování s sebou přinášejí výraznější podporu hubnutí a snižování hmotnosti a to právě spalováním tuku, což je nejefektivnější cesta k optimalizaci hmotnosti. Plusem diety je, že je možné ji dodržovat dlouhodobě a to i více měsíců.

Výsledkem uvedených změn jídelníčku je nejen hubnutí, ale i některé zdravotní benefity týkající se kardiovaskulárního systému. Během dietování může přijít ke snížení hladiny cukru a cholesterolu v krvi a také k normalizaci krevního tlaku. Pozitivem diety je i to, že je možné během ní bez větších problémů cvičit a nehrozí hladovění.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Nakolik je Ketogenní dieta založená na změně jídelníčku a poměru bílkovin, cukrů a tuků, je právě příprava správných a vhodných jídel nejtěžším faktorem diety. Situaci si však můžete ulehčit s využitím speciálního dietního programu KetoMix.

Jde o značku sortimentu produktů určených speciálně pro Keto dietu:

V nabídce najdete jednak hlavní proteinové jídla, ale i různé slané a sladké pochutiny, stejně tak nápoje a koktejly, vše s vyváženým poměrem bílkovin a jiných živin

KetoMix je již dostatečně ověřenou značkou, která pro uživatele přináší:
• celkové řešení pro ketonovou dietu z pohledu celodenního jídelníčku
• kvalitní potraviny bez lepku a různých rizikových chemikálií a přísad
• záruku vyváženého složení vitamínů, minerálů a důležitých živin

Pro každého, kdo by chtěl sortiment KetoMix využít, je dobrou zprávou, že kromě výběru jednotlivých potravin a produktů si můžete zakoupit i hotové balíčky. V nich najdete jídla pro celodenní stravování na určitý počet dní a to od 7 dnů až po celý měsíc. Výživoví specialisté značky vám umí připravit i jídelníček na míru dle obezity.

Kromě potravin obsahuje nabízí dietního programu také různé pomůcky pro přípravu jídel a nápojů, díky kterým vám nezabere například zamíchání koktejlu více než 5 minut. V sortimentu lze nalézt také výživové doplňky na hubnutí s L-karnitin.

Pokud jde o samotný výběr zmíněných produktů a potravin, v nabídce lze nalézt hlavně proteinové polévky, sušené maso, omelety, chléb či pomazánky, stejně tak těstoviny ak nim dresinky a omáčky, ale i menší slané a sladké pochutiny, například proteinové chipsy, tyčinky a čokolády. V nabídce nápojů jsou oblíbené hlavně proteinové koktejly.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pro ty, co by chtěli proteinovou Keto dietu zkusit právě s využitím přípravků a produktů KetoMix, je dobrou zprávou, že jejich nákup je jednoduchý, rychlý a pohodlný. Objednávku uděláte přímo z pohodlí gauče z obývacího pokoje a to přes eshop www.ketomix.cz.

Jde o oficiální internetový obchod, který má pro uživatele několik výhod:
• jde hlavně o záruku originality všech potravin a produktů
• zároveň máte jistotu nejlepší ceny, nakupujete od dodavatele
• nemusíte nikam osobně jít, nákup i doručení zásilky vyřešíte doma
• máte několik možností platby a to hotovostně i bezhotovostně

Díky online způsobu objednávky je nákup věcí několika minut a probíhá podobně jako iv jiných běžných eshopech. Stačí jen do online košíku vložit potraviny a produkty, které chcete, vyplnit své údaje a zvolit podmínky dodání a zda způsob platby.

Platit můžete na dobírku a v hotovosti, ale také předem a přes internet, například prostřednictvím bankovního převodu či platební karty. Doručení je věcí nejvýše 3 pracovních dnů, k dispozici máte několik kurýrních služeb a při větší objednávce neplatíte žádné poštovné. Objednávku víte udělat přes počítač, tablet i smartphone.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno