Kolik krát denně jíst a jak správně jíst při hubnutí – Zde jsou odpovědi a ověřené tipy

0
231
Kolik krát denně jíst a jak správně jíst při hubnutí - Zde jsou odpovědi a ověřené tipy

Otázka, jak často jíst při hubnutí, je přesně jednou z těch, které si klade většina lidí v souvislosti se stravováním. To, jak správně jíst, je totiž závislé nejen na tom, co jíte, ale také na tom, kolikrát za den. Právě proto se množství lidí tímto tématem zabývá.

Frekvence jídel by měla zohlednit to, abyste nepociťovali hlad, abyste měli po ruce vždy možnost se v klidu najíst a abyste měli dostatek energie v případě, že provádíte nějakou fyzicky náročnější aktivitu či práci. Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv počet jídel, důležité je dodržovat pravidelnost, disciplínu a celkový denní příjem kalorií.

Jak ovlivňuje stravování během dne na hubnutí

Potraviny jsou z pohledu fungování organismu nejdůležitější vstupní faktory. Přes jídlo přijímá naše tělo nezbytné makroživiny, vitamíny, minerály, vlákninu, aminokyseliny a další látky. Na jejich následně zpracování v těle má vliv čas i objem.

Právě proto je vhodné rozvrhnout si jídelníček tak, aby mohly všechny procesy v těle fungovat a to i s ohledem na hubnutí. Pokud chcete hubnout, čili snižovat svoji hmotnost, musíte působit především na rozdíl mezi přijatými a spálenými kaloriemi, případně zvýšit jejich spalování. Oba tyto faktory víte ovlivnit počtem i časem jídel během dne.

V úvahu je třeba brát zejména následující specifika a pravidla:
• zvýšená frekvence jídel, avšak s přiměřenou úpravou jejich porcí, dodává tělu kalorie, živiny i jiné látky postupně, organismus je tak ví lépe zpracovat
• zároveň platí, že více jídel během dne znamená i neustálou podporu a stimulaci trávení a metabolismu, což jsou z pohledu hubnutí důležité faktory
• častější příjem potravin snižuje pocity hladu a hladovění, stejně tak se snižuje riziko zvýšení hladiny cukru a pozitivně se ovlivňuje i na cholesterol
• pravidelnost stravování s menšími časovými odstupy je pozitivní pro fyzickou a psychickou vitalitu, snižuje se riziko únavy hlavně po větším jídle


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


POZOR NA VELIKOST PORCE

V případě, že se rozhodnete konzumovat potraviny častěji během dne, čili budete mít více porcí, dejte si pozor na nejčastější chybu a tou je nezměněna velikost porce. Čím více jídel bude během dne, tím menší musí být velikost porce, jinak nezhubnete.

Kolikrát a jak často jíst při hubnutí

Jak vidíme, stravování je s ohledem na hubnutí i celkové fungování organismu velmi důležité. Týká se to nejen složení konkrétního jídelníčku, ale také toho, jak často a kolik krát za den přijímat jídlo, protože to má vliv na trávení a metabolismus.

Zde jsou nejdůležitější zásady, kterých se při četnosti držet:

Snídaně půl hodinu po probuzení: Prvním jídlem dne by měly být snídaně, které byste ale rozhodně neměli jíst ihned po probuzení se, právě naopak. Nejdříve si dejte za sklenici čisté vody, čímž nastartujete své trávení a metabolismus, potom počkejte půl hodinu a až potom začněte jíst snídani. Takovým způsobem pomůžete i trávení.

5 až 6 jídel během dne: Pokud budete chtít jíst víc, než jen tři jídla denně, pro většinu lidí je z hlediska hubnutí ideální konzumovat 5 až 6 jídel během dne. Obvyklý je systém snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře, případně druhá menší večera. Snídaně a oběd by měly být kaloricky bohatší než večera případně jako ostatní jídla.

Periodicita: Nezbytným pravidlem úspěšného stravování se je pravidelnost a to s ohledem na čas jednotlivých jídel. Snažte se snídat, obědvat i večeřet vždy ve stejný čas, svačina a desátá mohou být flexibilnější. Dodržujte i časové odstupy mezi jednotlivými jídly, podle jejich počtu by to měly být 2 až 4 hodiny.

Poslední jídlo 2 až 3 hodiny před spaním: Posledním pravidlem, které se týká toho, jak často a kolik krát jíst při hubnutí, je odstup posledního jídla před spaním. Zde se snažte dodržet zásadu, že poslední jídlo, ať už půjde o večeři nebo nějaké druhé menší jídlo, konzumujte nejpozději 2 až 3 hodiny před tím, než půjdete spát.

Další důležité zásady, jak správně jíst při hubnutí

Kromě časového harmonogramu stravování během dne je nezbytné působit i na některé jiné faktory, které mají zásadní vliv na příjem kalorií, složení živin a také zpracování či spalování přijaté energie. Tyto faktory jsou důležité i pro hubnutí.

Mezi nejdůležitější oblasti, na které působit, patří tyto:

Rozdělení příjmu živin

Chcete-li pomoci hubnutí, měli byste se snažit své jídelníček přizpůsobit optimálnímu časovému příjmu živin. Do oběda je nejlepší přijímat bílkoviny a sacharidy jako zdroje energie, po obědě a na večer zas vlákninu a zdravé mastné kyseliny.

Zdravý a pravidelný pitný režim

Kromě stravování je nutné přijímat během dne i dostatek tekutin. Pomáhají trávicímu procesu, zlepšují vstřebávání ve střevech a pozitivně ovlivňují i ​​na metabolismus. Snažte se během dne vypít alespoň 2,5 litru vody v pravidelných dávkách.

Pohyb a fyzická aktivita

Smyslem častějšího příjmu jídla v menších porcích je především podpořit trávení, metabolismus a lepší spalování kalorií. Za tímto stejným účelem je dobré mít každý den i určitou fyzickou a pohybovou aktivitu. Nezbytným minimem je chůze.

Žádné uždibování mimo jídel

Jíst během dne častěji a menší porce je dlouhodobě ověřené pravidlo, ale netřeba si ho vysvětlit tak, že můžete leckdy během dne „ujídat“ a neustále přijímat potraviny. Naopak, držte se striktně toho harmonogramu, který jste si na úvod dali.

Pozor na kombinaci tekutin a jídel

Zdravý a dostatečný pitný režim je sice důležitý, ale třeba si dát pozor na velmi častou chybou a tou je kombinování příjmu stravy a tekutin. Pít vodu nebo jiné nápoje se doporučuje buď půl hodinu před jídlem nebo půl hodinu po něm, určitě však ne současně.

Pozor na hladovění

Posledním důležitým pravidlem je omezení hladovění. Proto je důležitá pravidelnost stravování během dne, protože pokud už dojde k hladu, jde i o výsledek narušení trávení a metabolismu, ten se zpomalí. Jezte proto ještě dříve, než pocítíte hlad.

ZKUSTE KOMPLEXNÍ ZMĚNY

Velmi důležité je dívat na stravování komplexně, což znamená, že byste se měli snažit nejen dodržovat nějaké izolované pravidla, ale mít v celodenním stravování a jídelníčku systém. To vám pomůže při cíleném a dlouhodobém hubnutí či udržení váhy.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Právě komplexní nazírání na stravování nabízí Keto dieta, nazývaná také někdy i Ketogenní nebo Ketonová. Jde o dietní program, který má dlouhodobější trvání, ale co je nejdůležitější, nehrozí při něm jojo efekt a výsledky jsou opravdu viditelné.

Pro ty, co by chtěli dietu vyzkoušet, je důležité vědět, že:
• dieta probíhá ve třech fázích, přičemž v té první je základem navození stavu ketózy, což je metabolický stav, kdy tělo sahá po energii ne z cukrů, ale tuků
• abyste do ketózy dostali, je nutné provést zásadní změnu jídelníčku, konkrétně snížit příjem sacharidů a to pod 50 gramů denně, stejně i tuků
• díky tomu se dostanete do druhé fáze, pro kterou je typické efektivní hubnutí, protože organismus sahá po energii tím, že spaluje tukové zásoby
• ve třetí fázi jde o udržení dosažené hmotnosti, čímž se předchází jojo efektu, celkově dieta trvá 12 až 14 týdnů a mohou ji držet tak muži, tak ženy

Změna jídelníčku je nejzásadnější změnou, kterou dieta přináší. Kromě omezení cukrů a tuků jde o zvýšení příjmu bílkovin, zeleniny a oříšků a semen. Výsledkem je, že nepociťujete hlad, svalstvo má dostatek živin a přijímáte i dostatek vlákniny.

Ketonová dieta je tak prospěšná nejen pro hubnutí a spalování tukových zásob, ale i pro metabolismus a trávení. Snížení příjmu sacharidů znamená normalizaci hladiny cukru a cholesterolu v krvi a také krevního tlaku. Keto dieta má i preventivní účinky, například vůči vzniku cukrovky nebo vůči vzniku některých kardiovaskulárních onemocnění.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Abyste mohli ketogenní dietu držet, musíte tedy udělat zásadní změny v jídelníčku. Tyto změny znamenají pro mnohé problém, zejména pokud jde o přípravu jídel. V takovém případě však můžete využít hotové produkty určené speciálně pro Keto dietu.
Jejich producentem je značka KetoMix, která má dost široký výběr:

Sortiment obsahuje potraviny a suroviny pro přípravu celodenního jídelníčku, najdete zde i nápoje a koktejly, stejně tak doplňky výživy na detoxikaci či spalování

Největší výhodou produktů je jednoduchost přípravy, ale také:
• jistota, že všechny potraviny, jídla a nápoje splňují podmínky diety
• vyvážené složení z pohledu vitamínů, minerálů a stopových prvků
• rychlá příprava, stačí vám jen 5 minut, při nápojích stačí přidat vodu

Všechny zmíněné výhody doplňuje bezproblémové složení, v potravinách a produktech totiž nenajdete žádné problematické chemické látky nebo složky. S výjimkou pečiva se v nich nenachází ani lepek, je tedy možné jejich použití i pro celiatiky. Plusem je to, že na jednom místě víte vyřešit celodenní jídelníček a pitný režim od rána do večera.

Co se týče konkrétní nabídky jídel a potravin, základem sortimentu KetoMix jsou proteinové polévky, těstoviny, pečivo, omelety, kaše, palačinky, sušené maso, dresinky, pomazánky i tyčinky, při více druzích máte na výběr různé příchutě nebo typy jídel.

Kromě toho víte sáhnout i po sladkých a slaných pochutinách na proteinovém a zdravém základě, například čokoládách, perníkem nebo chipsech. Se značkou KetoMix vyřešíte i pitný režim, zejména pokud jde o proteinové koktejly. K dispozici máte i veganské typy, na výběr jsou také různé příchutě od kávy, přes kokos, vanilku až po ovocné druhy.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pro ty, kteří by chtěli Keto dietu držet právě s využitím zmíněných potravin, jídel a nápojů značky KetoMix, je dobrou zprávou jednoduchý způsob nákupu. Nemusíte nikam osobně chodit, sortiment najdete v oficiálním eshopu na www.ketomix.cz.

Internetový nákup má několik pozitiv, ty nejdůležitější jsou zejména:
• rychlost, objednávku uděláte za pár minut, jde o věc pár kliknutí
• jednoduchost, nákup můžete realizovat přes počítač i přes smartphone
• flexibilita při placení, kromě hotovosti víte zaplatit i předem a online
• komplexnost sortimentu, na jednom místě vyřešíte celodenní jídlo

Zmíněné potraviny, nápoje a jiné produkty si můžete objednávat jednotlivě, ale i v celých balíčcích a to buď podle toho, jakou nadváhou trpíte, případně podle toho, jak dlouho chcete Keto dietu držet. K dispozici jsou balíčky na týden, 14 dní, 21 dní i měsíc.
V případě, že budete chtít platit, máte na výběr hotovost a dobírku, ale i bezhotovostní formu, ať už internet banking nebo platbu kartou. Co se týče doručování, standardně do 3 pracovních dnů od objednávky byste měli zboží mít doma, případně si umíte nechat zásilku odeslat i na odběrné místo zásilkový. Na výběr máte několik kurýrů.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno