Které přílohy při hubnutí jsou dietní a fitness tipy, jaké si zvolit na oběd a jaké na večeři

0
308
Které přílohy při hubnutí jsou dietní a fitness tipy, jaké si zvolit na oběd a jaké na večeři

Přílohy k jídlům jsou takříkajíc věčným tématem. I v případě, že se nedíváte cíleně na hubnutí, může příloha z jinak zdravého jídla udělat sacharidové peklo a kalorickou bombu. Knedlíky, bílé těstoviny, bílá rýže nebo pečené brambory, na to zapomeňte.

No někdy mohou být i na první pohled zdravé suroviny, například batáty, kuskus, pohanka či tortily, problematické. Je to tehdy, pokud zvolíte nesprávný způsob jejich tepelné úpravy nebo je používáte nadměrně často. Které přílohy jsou tedy na hubnutí nebo při podpoře zdravého stylu nejlepší a jaké zvolit na oběd nebo večeři? Čtěte a dozvíte se více.

Co jsou přílohy k jídlům a jejich vliv na hubnutí

Pod pojmem příloha se myslí surovina a potravina, která má z hlediska živin sekundární funkci, ale zároveň doplňuje hlavní pokrm a dominantní složku v jídle. Zatímco ryby nebo maso jsou příkladem základu jídla, naopak brambory a rýže jsou typickou přílohou.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


K nejčastějším kategoriím příloh patří brambory a různé produkty z nich, těstoviny, obiloviny a luštěniny. Z pohledu hubnutí mohou být přílohy dobrým zdrojem vlákniny a složených sacharidů, které se v těle spotřebovávají na energii, ale delší dobu. Naopak, přílohy by neměly být o vysokém obsahu jednoduchých cukrů a nezdravých tuků.

  • dbejte na co nejlepší zastoupení vitamínů, minerálů a stopových prvků, snažte se v přílohách střídat ovoce, zeleninu, luštěniny nebo různé obiloviny
  • vyhýbejte se při přípravě příloh smažení a používání nějakých tuků naopak ideálním způsobem je dušení, vaření a pečení bez nezdravých olejů
  • dívejte na množství přílohy na jednu porci, na oběd by to nemělo být přes 150 gramů, v případě přílohy na večeři méně, ideálně do 120 gramů
  • nekombinujte příliš mnoho rozličných druhů příloh najednou, například ovoce a zeleninu, může to zpomalit a zhoršit trávení, což ovlivňuje metabolismus

PROČ NEVYNECHÁVAT PŘÍLOHY?

Mnoho výživových poradců bude říkat, že při hubnutí je nejlepší přílohy zcela z jídla vynechat. Je to však špatná rada, přílohy jsou nezastupitelné a to jako zdroj sacharidů a energie, podporují zasycení, slouží jako zásoba živin a zlepšují chuť také z jídla.

Jaké přílohy k jídlům jsou na hubnutí nejlepší

Kromě uvedených pravidel je třeba zaměřit se na výběr vhodných příloh z hlediska jejich složení. Přílohy k večeři jsou shodné s těmi, které použijete na oběd, rozdílem by mělo být, že by jich mělo být méně a měly by obsahovat méně sacharidů a cukru.

Toto je 10 nejlepších příloh pro zdravý oběd i večeři:

Listová zelenina: Dát si jako přílohu salát z listové zeleniny je rozhodně nejlepší volbou, jakou můžete udělat a to bez ohledu na to, zda jde o oběd nebo večeři. Ideální je umixovat čínské zelí, hlávkový salát, špenát nebo nať, obsahují množství hořčíku, železa i kyseliny listové. Bez problémů k nim víte přidat ředkvičku nebo květák.

Barevná zelenina: Stejně zajímavou a prospěšnou alternativou je barevná zelenina, ze které víte udělat také míchaný salát nebo ji nakrájet na surově k masu či rybě. Zkuste si tak připravit cibuli, česnek, mrkev, rajčata, brokolici, červenou řepu a červenou, žlutou nebo zelenou papriku. Dochutit je můžete kořením, například černým, bílým a chilli.

Brambory a batáty: Brambory jsou velmi často využívanou přílohou u nás a pokud jejich už chcete konzumovat, nejlepší, co víte udělat, je si je uvařit. Vyhýbejte se jejich smažení a pokud se dá, i pečení. Zdravější alternativou jsou tzv. sladké brambory, nazývané také batáty. Mají mnohem nižší glykemický index, méně kalorií a více vitamínů a karotenoidů.

Luštěniny: Přestože luštěniny mají o něco více kalorií, jako například brambory, stále jsou ještě dobrou volbou jako příloha k hlavnímu jídlu na oběd či večeři. Vyzkoušejte čočku, hrách, fazole nebo sóju, všechny tyto druhy mají množství prospěšných bílkovin. Obsahují také mnoho zdravých tuků, vitamínů zejména skupiny B či draslík, vápník a železo.

Celozrnné těstoviny: Těstoviny mohou být hlavním jídlem, ale i přílohou. Pokud chcete hubnout a žít zdravěji, zapomeňte na ty bílé, ideální jsou celozrnné, například ze špaldové mouky. Nejlepší přípravou těstovin je vaření, ale ne příliš dlouho, stačí 5 či 6 minut, tak, aby byly „al dente“, lépe vás zasytí. Navíc jsou nejlepší zdroj vlákniny.

Tmavá rýže: Tak, jako při těstovinách, i při rýži platí, že zdravější není ta bílá, ale naopak tmavší. Někdy se nazývá také hnědá rýže, či natural a nejlepší způsob její přípravy je jednoduše ji uvařit s vodou. Oproti bílé má tmavá rýže nepoměrně více vlákniny, mnohem méně kalorií, zhruba o 20%, méně sacharidů a naopak více vitamínů i minerálů.

Celozrnné a zdravé pečivo: Pod pojmem celozrnné pečivo se myslí pečivo, které je vyrobeno z celého obilí, čili i z jeho vnější slupky. Může jít o chléb, rohlíky, housky i bagetky, výběr je jen na vás. Ideální je, pokud je posypané zdravými lněnými či sezamovým semínkem. Skvělou alternativou je knäckebrot, celozrnný žitný chléb.

Kuskus: Kuskus je technicky těstovina, která se vyrábí z krupice, pšenice, ovsa a prosa a má podobu menších kuliček. Jako přílohu si ho víte připravit na páře, dát ho do hrnce a jen zalít horkou vodou, případně ho můžete i jemně orestovat na olivovém oleji na pánvi se zeleninou. Jeho plusem je, že obsahuje mnoho zdravých omega kyselin.

Quinoa: Mnoho lidí si myslí, že quinoa je obilovina, ale není to zcela tak. Hodí se jako příloha k masu ik zeleninovým pokrmům a její příprava je ve vaření po dobu 20 minut. Její plusem, kromě univerzálního využití, je i složení esenciálních aminokyselin, vlákniny, železa, vápníku a vitamínů B a E. Naopak, je tu minimum kalorií.

Mléčné produkty: Méně tradiční, ale o to zdravější a více fitness přílohou, mohou být i některé mléčné produkty. Nízkotučný tvaroh nebo nízkotučný bílý a řecký jogurt jsou ideální příklad, navíc, jejich příprava je jednoduchá a za studena. Jsou dobrým zdrojem bílkovin a zdravých tuků a obsahují velmi málo nezdravých sacharidů.

Dívejte se na glykemický index

Při výběru příloh dívejte nejen na to, abyste je pravidelně střídaly a zachovaly tak při svém stravování pestrost, ale i na glykemický index. Pozor dejte na nadměrné používání běžných těstovin, rýže a brambor, mají hodně sacharidů a tedy i kalorií.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Kromě výběru vhodných příloh je dobré při cíleném hubnutí dodržovat i komplexnější stravovací režim. Vyhýbejte se rychlým a příliš redukčním dietám, které přinášejí jen riziko jojo efektu a problémy s chřadnutím svalů. Naopak, lepší jsou ty dlouhodobé.

Keto dieta je populární a účinná kvůli svým zásadám:

  • základem je omezení příjmu sacharidů v potravinách během celého dne, abyste dosáhli stav ketózy, což je energetická změna metabolismu organismu
  • příjem sacharidů během dne by měl klesnout pod hranici 50 gramů naopak třeba více konzumovat bílkovin a zejména vlákniny, která pomáhá trávení
  • změna tohoto poměru s sebou přinese stav ketózy, kdy tělo začíná energii primárně čerpat ne z cukrů, ale z tuků, efektivnější spaluje tukové zásoby
  • výsledkem je hubnutí právě z uložených tuků, přičemž součástí diety by měla být zelenina, díky čemuž doplníte do těla prospěšné vitamíny a minerály

Keto dieta je primárně o změně jídelníčku, není třeba během ní žádné extrémní cvičení nebo pohyb, ačkoli se to nevylučuje. Jde o dlouhodobou dietu, která má tři fáze, v té první jde o dosažení ketózy, ve druhé o spalování tuku a v té třetí o stabilizaci.

Pokud se rozhodnete pro tuto dietu, můžete ji držet i 3 měsíce vkusu. Díky tomu, že budete mít dostatek bílkovin, nehrozí vám hladovění a ani chřadnutí svalů, dieta podporuje pravidelné stravování a to pět krát do dne. Kromě podpory spalování tuků a trávení má i pozitivní vliv na hladinu cholesterolu, hladinu cukru a také krevní tlak.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Abyste mohli dodržovat Keto dietu, máte dvě možnosti. Tou první je změna jídelníčku a tedy i všech receptů a jídel tak, abyste zvýšili objem bílkovin a snížily sacharidy. Tou druhou je možnost jednoduše a pohodlně držet dietu s KetoMixem.

Jde o značku hotových potravin, nápojů a produktů:

Nabídka KetoMix obsahuje jídla, koktejly a různé jiné potraviny a nápoje, které mají optimální poměr živin a víte si je připravit rychle a jednoduše

Mohou po nich sáhnout muži i ženy, zde jsou jejich výhody:

  • optimální složení z pohledu bílkovin, cukrů, vlákniny a tuků
  • bezproblémová příprava jídel s přidáním vody a to i pro laiky
  • velký výběr a možnost složit si jídelníček i pitný režim najednou

Jídla KetoMix zahrnují menší i větší potraviny, například proteinové polévky, omelety, kaše, palačinky, sušené maso, těstoviny, pečivo, pomazánky, pomazánky, dresinky, dipy, omáčky a další přílohy. Na své si přijdou i ti, co chtějí mlsat, značka nabízí proteinové čokolády, perníky i chipsy, které mají pouze minimum kalorií a sacharidů.

Sortiment nápojů je také poměrně bohatý a obsahuje hotové ovocné drinky a nápoje, ale především proteinové koktejly v prášku, které si připravíte s vodou. Na výběr jsou různé příchutě od vanilky po kokos a nápoje obsahují mnoho bílkovin a vlákniny.

KetoMix nabízí na podporu diety i výživové doplňky, ať už na pročištění střev nebo na lepší spalování tuku s využitím známé a ověřené aminokyseliny L-Karnitin. Všechna jídla a nápoje jsou kvalitní z pohledu složení, neobsahují žádné škodlivé emulgátory, konzervační látky nebo přísady a víte si je koupit jednotlivě i po větších balíčcích.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Keto dieta spolu s výběrem vhodných příloh vám může opravdu efektivně pomoci zhubnout. Abyste ji mohli i efektivně a pohodlně dodržovat, právě značka KetoMix vám to může usnadnit. Více informací o sortimentu naleznete na webu www.ketomix.cz.

Ten má z pohledu konečného spotřebitele více plusů:

  • dozvíte se zde všechny informace o celé Keto dietě a její pravidlech
  • najdete zde informace a složení produktů, potravin, jídel a nápojů
  • k dispozici je online poradna ohledně stravování a jídelníčku
    pokud byste chtěli, značka provozuje online i telefonickou infolinku

Nejdůležitější je však eshop KetoMix. V něm víte nakoupit bez jakýchkoliv problémů přes svůj počítač, tablet i smartphone a to bez ohledu na to, kde bydlíte. Netřeba nikam osobně jít, kurýr vám přinese balíček domů, případně i do pobočky zásilkového.

Plusem je, že kromě dobírky víte platit i předem a přes internet, ať už přes internet banking nebo platební kartou online. Doručení trvá standardně 3 dny, při větší objednávce ušetříte na poštovném, nakolik je zdarma. Nakupování je rychlé a jednoduché, jde o věc pár minut a kliknutí. Produkty si umíte koupit i balíčcích na více týdnů diety.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno