Jaké je spalování kalorií při běhu, chůzi, cvičení, úklidu a športe – Zde je přehled

0
482
Jaké je spalování kalorií při běhu, chůzi, cvičení, úklidu a športe - Zde je přehled

Základem hubnutí je kromě omezení příjmu kalorií i jejich co nejlepší spalování. Za účelem podpory jejich spalování byste se měli soustředit na pravidelnou fyzickou aktivitu, která je prospěšná i pro trávení a na spalování kalorií má významný efekt.

Ne každá aktivita je stejně efektivní. Jiné je spalování kalorií při běhu, při chůzi, při sportu obecně a při cíleném cvičení, stejně tak při úklidu, práci v zahradě nebo i při sexu. Přestože platí, že tělo dokáže spálit kalorie i v klidovém režimu a při spánku, což ovlivňuje zejména bazální metabolismus, pohyb je to nejlepší, co máte.

Jaký vliv má spalování kalorií na hubnutí a další faktory, na nichž závisí

Pod pojmem spalování kalorií se myslí spalování energie, kterou organismus příjmu a to především prostřednictvím jídel, potravin a nápojů. Smyslem spalování kalorií je, že se tímto způsobem zabrání skladování jejich nadměrného objemu.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Jakákoliv nevyužitá energie v podobě kalorií se totiž v těle ukládá a to do tukových zásob. Výsledkem je přibírání a při dlouhodobém stavu i nadváha či obezita. Pochopitelně, hubnout se dá nejen tím, že budete kalorie ve vyšší míře spalovat, ale i tím, že je budete v nižší míře přijímat. Optimální je kombinace obou způsobů a možností.

Pokud jde o spalování kalorií za účelem hubnutí, je třeba vědět toto:
• spalování kalorií se realizuje nejlépe prostřednictvím pohybu či fyzické aktivity, kdy tělo využívá kalorie jako zdroj energie pro práci svalstva
• to, kolik kalorií dokážete takto spálit, závisí na typu činnosti, její intenzity a stejně tak na tom, kolik vážíte, čím více, tím více kalorií spálíte
• při jakémkoliv sportu či fyzické aktivity tělo nejprve sahá po okamžitých zdrojích energie, tedy cukrech, až potom po uložených tucích
• ruku v ruce s aktivitou a sportováním musí jít i životospráva, pokud nebudete přijímat dostatečně mnoho bílkovin, budou vám ubývat svaly a ne tuky

SPALOVÁNÍ KALORIÍ VS. TUKŮ

Mnoho lidí si plete spalování kalorií a spalování tuků. Chcete-li spalovat tukové zásoby, musíte mít pravidelný a hlavně dlouhodobější typ aktivity a pohybu. Spalování tuku je možné tehdy, pokud děláte činnost spalující alespoň 400 kalorií za hodinu, ne méně.

Nejlepší aktivity na spalování kalorií

Pojďme se nyní podívat na ty aktivity a druhy fyzické činnosti či pohybu, které vám mohou nejvíce pomoci se spalováním kalorií. Některé provádíte i bez toho, abyste se na ně museli cíleně zaměřit, jiné jsou jen občasné, ale o to efektivnější pomáhají.

Zde jsou aktivity, po kterých sáhněte, pokud chcete kalorie spalovat:

Chůze: Nejpřirozenějším pohybem, který může provádět pravidelně a za každých okolností, je chůze. Při pomalejší chůzi spálíte kolem 200 až 230 kalorií za hodinu, při rychlejší skoro dvojnásobek. Nejefektivnější je ta po schodech.

Běh: Běh patří mezi sporty, které jsou z pohledu zdraví velice nedoceněnou aktivitou, ale s výrazně pozitivními účinky. Podle tempa běhu lze spálit 600 až 900 kalorií, při sprintech až do 1300. Jen dlouhodobější běh však spaluje i tuky.

Turistika: Pokud chcete spojit příjemné s užitečným, vyberte se na túru někam do lesa nebo kopcovitého terénu. Takovou turistikou víte spálit za hodinu kolem 500 kalorií v závislosti na stoupání, pokud budete mít i batoh, tak ještě o 100 více.

Sporty: Sportování patří mezi cílené a zároveň nejefektivnější typy činnosti z pohledu spalování kalorií a hubnutí. Prakticky každý sport pomáhá na spalování tuků, držte se však zásady, že přednost dáte zejména těm, kde zapojujete více svalů.

Cvičení: Pokud je venku nepříznivé počasí, můžete na spalování kalorií i tuků využít cvičení ve fitness centru. Hodinový trénink třikrát týdně stačí, snažte se během něho procvičit tak nohy, ruce, záda i břicho, bude to efektivnější.

Úklid a domácí práce: I běžný úklid v bytě či domácí práce doma nebo venku vám mohou pomoci spálit nějaké kalorie, ačkoli v omezeném objemu. Při úklidu je to 200 kalorií za hodinu, práce v zahradě jsou dvakrát účinnější.

Zde je orientační tabulka pro spalování kalorií aktivitou:

Typ fyzické aktivity a činnosti Počet kalorií spálených za hodinu
Aerobic 410
Sprint 1310
Cyklistika 660
Chůze 390
In-line bruslení 520
Běžkování 650
Sjezdové lyžování 430
Míčové hry 520
Úklid 220
Bowling 270
Společenské tance 270
Bojové umění 280
Golf 390
Orbitrek 450
Kanoistika 320
Bruslení na ledě 630
Skákání na švihadle 1100
Zumba 510
Pilates 400

 

Další možnosti pro hubnutí se spalováním kalorií i bez něj

Co se týče hubnutí, dívat třeba nejen na to, jakým druhem pohybu víte kalorie dobře spálit, ale i na jiné oblasti, které se snižováním hmotnosti souvisí. Ovlivnit totiž třeba i metabolismus, trávení, snížení nadměrného hladu nebo fyzickou vitalitu.
Využijte k tomu opatření týkající se životosprávy i životního stylu:

Zlepšení stravování
Minimalizujte ve svém jídelníčku příjem nezdravých a zbytečných kalorií. Omezte mastné, těžké, smažené, přesolené a přeslazené jídla, stejně tak snižte příjem tučného masa a mléčných výrobků. Vyhýbejte se sladkostem i bílému pečivu.

Pravidelný pitný režim
Kromě jídla třeba vidět i na to, jaké tekutiny během dne pijete. Omezit třeba limonády, slazené nápoje a energetické nápoje, ty obsahují mnoho kalorií, které tak snadno nespálíte. Základem pitného režimu by měla být voda, na doplnění bylinkový čaj.

Dostatek přirozeného pohybu
Kromě cvičení nebo sportování, které jsou z pohledu spalování kalorií nejefektivnější, nezapomínejte ani na dostatek přirozeného pohybu. Důležitá je pravidelná chůze každý den, všude, kam se dá, třeba jít pěšky a zkuste si zacvičit i během pauzy v práci.

Minimalizace negativních faktorů
Abyste mohli efektivně a bezproblémově hubnout, třeba omezit i některé negativní vlivy. Jde zejména o kouření a nadměrnou konzumaci alkoholu, zejména alkohol má velmi mnoho kalorií, minimalizujte také stres a dopřejte si i dostatek spánku v noci.

POZOR NA HUBNUTÍ ZE SVALŮ

Mnoho lidí hubne i aniž museli spalovat kalorie cvičením nebo pohybovou aktivitou během dne. Problémem takového hubnutí však bohužel je, že jde obvykle o hubnutí ze svalů, které ubývají. To je nezdravé a zejména nesprávné.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Pokud byste chtěli ke spalování kalorií pomocí pohybu a fyzické aktivity přidat i širší působení na hubnutí, zkuste Keto dietu, nazývanou též Ketogenní nebo Ketonová. Nejde o obyčejnou redukční dietu, ale dlouhodobý, komplexní a také účinný program.

Dieta je založena na jednoduchých principech, pravidlech a zásadách:

• základem je snížení příjmu sacharidů, díky čemuž tělo začne primárně jako po zdroji energie sahat po tuků, které začíná efektivněji spalovat
• tento stav se nazývá i ketóza a jde o fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, který je možné dosáhnout už po pár dnech diety
• zároveň s tím se jídelníček mění i tak, že dochází ke snížení příjmu nezdravých tuků a zvýšení příjmu bílkovin, zeleniny, ořechů a semínek
• dieta trvá 12 až 14 týdnů a má tři fáze, přičemž v té první jde o dosažení ketózy, ve druhé o hubnutí a ve třetí o snížení rizika vzniku jojo efektu

Snížením příjmu sacharidů a tuků získáte nejen lepší spalování tuků pomocí ketózy, ale i snížení hladiny cukru v krvi, zvýšení dobrého cholesterolu a normalizaci krevního tlaku. Dieta pomáhá preventivně i vůči cukrovce a onemocněním srdce a cév.

Velkým plusem Ketogénnnej diety je to, že jde o dlouhodobý a postupný dietní program, což znamená stabilnější výsledky při hubnutí a spalování tukových zásob. Díky zvýšení příjmu bílkovin nehrozí pocity hladu a ani chřadnutí svalů, zvýšený příjem zeleniny zas znamená více vlákniny a z toho plynoucí stimulaci trávení a metabolismu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Všechny zmíněné výhody hubnutí víte využít naplno právě tehdy, když přistoupíte k zásadní změně jídelníčku s cílem změny poměru živin. Pro ty, co nechtějí trávit doma čas přípravou jídel, je k dispozici i jednodušší možnost a tou je KetoMix.

Jde o značku hotových potravin, jídel a nápojů určených pro dietu:
KetoMix nabízí proteinové jídla, polévky, menší i větší potraviny a suroviny pro přípravu celodenního jídelníčku, také já proteinové nápoje a koktejly

Tyto produkty mohou konzumovat muži i ženy a mají tyto výhody:
• velmi jednoduchá a rychlá příprava do 5 minut, nemusíte vůbec vařit
• máte jistotu, že všechna jídla i nápoje splňují všechny podmínky diety
• víte na jednom místě vyřídit celodenní stravování i pitný režim

Pokud se rozhodnete sortiment KetoMix využít, sáhnout můžete například po polévky, omeletách, kaších, palačinkách, pečiva, sušeném mase a těstovinách, vše na proteinovém základě. K nim si umíte koupit i pomazánky, omáčky, pomazánky či dresinky. Součástí nabídky jsou i proteinové tyčinky nebo koktejly, které víte využít během celého dne.

Co se týče nápojů, ty připravíte jednoduše jen přidáním vody a smícháním, mají totiž podobu prášku. K dispozici jsou i veganské typy koktejlů a několik příchutí od kávy až po ovocné chutě či kokos. Jde o skvělý zdroj syrovátkové nebo sójové bílkoviny.

Chtěli byste i mlsat? Žádný problém, KetoMix má ve své nabídce i slané pochutiny, chipsy, krekry a nachos, také sladkosti, čokolády, dezerty a perníky. I v tomto případě platí, že jde o potraviny na bílkovinném principu, které ketózu nenaruší. Pro ještě lepší spalování kalorií můžete využít i doplňky výživy s obsahem L-Karnitinu.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud vás značka KetoMix zaujala, celý její sortiment jídel, potravin, nápojů i jiných přípravků a produktů naleznete na oficiálním webu www.ketomix.cz. Můžete si zde všechny produkty podívat z pohledu jejich složení a také si je vzájemně porovnat.

Na webu najdete i oficiální eshop, nákup v něm je věcí pár minut:
• nakoupíte za pár kliknutí a to přes počítač, tablet i mobilní telefon
• máte jistotu originality a nejlepší ceny produktů, potravin a nápojů
• nemusíte nikam jít, objednávku i doručení vyřešíte přímo doma
• k dispozici máte i infolinku, kde získáte odpovědi na dietu i nákup

Pokud jde o placení, eshop KetoMix nabízí několik možností od hotovosti a dobírky až po internet banking a platbu kartou online. Můžete si také vybrat z několika kurýrních služeb, při větším nákupu poštovné neplatíte a doručení trvá běžně 3 pracovní dny.

Zmíněné potraviny, jídla i jiné produkty KetoMix můžete nakupovat jednotlivě, ale také najednou v balíčcích. Umíte si tak vybavit celou dietu předem na týden, dva týdny, tři týdny i celý měsíc. Pokud budete chtít, výživoví poradci značky vám nastaví dietu a jídelníček po balíčcích přesně podle toho, jakou máte nadváhu či kolik chcete hubnout.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno