Jak pomáhá 7 denní dieta na hubnutí, jídelníček a proč je zároveň i detoxikační

0
452
Jak pomáhá 7 denní dieta na hubnutí, jídelníček a proč je zároveň i detoxikační

To, že lidé chtějí hubnout rychle a efektivně, je poměrně přirozené a tomu se musí přizpůsobovat i diety, dietní programy a jiné možnosti řešení. dobrým příkladem je následující zajímavá týdenní dieta, která patří mezi ty nejrozšířenější.

Jídelníček této diety je založen na polévkách, ovoci a zelenině, což znamená, že kromě vlivu na optimalizaci tělesné hmotnosti je dieta i detoxikační a pomáhá na pročištění střev, krevního oběhu a celkově organismu. Navíc je dostatečně komplexní, protože zahrnuje i pitný režim a doporučení týkající se pohybu a sportování.

Co je 7 denní dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Týdenní dieta patří mezi diety na hubnutí a detoxikaci. Základem je zeleninová polévka připravená z mrkve, petržele, papriky, rajčat, zelí, celeru, hrášku, kedlubny a květáku. Na doplnění jídelníčku se používají i zelenina, ovoce a jiné suroviny.

Předností této diety je, že omezuje příjem nadměrného množství tuku a sacharidů, zároveň během ní budete vynechávat i pečivo z bílé mouky, těžké a mastné maso či mléčné výrobky a vyhnete se nezdravému způsobu přípravy jídel smažením. Zlepší se tak váš krevní oběh, snížíte hladinu cholesterolu a také hladinu cukru v krvi.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Dieta však není pouze o výhodách, ale má i své mínusy a rizika:

• z hlediska doplňování živin je pozitivem, že neobsahuje nezdravé tuky a sacharidy, ale bohužel, obsahuje minimální množství těch zdravých
• dieta je dost drastická z hlediska příjmu kalorií a důležitých bílkovin, to se může projevit snížením síly svalstva a také únavou a nedostatkem energie
• dieta je časově omezená a nedoporučuje se držet ji více týdnů po sobě, protože by mohla mít kontraproduktivní účinky na trávení a metabolismus
• na úvod se mohou dostavit zažívací potíže, protože v jídlech se nachází příliš mnoho vlákniny, na druhou stranu, nevyhnete se pocitem hladu během dne

Během diety určitě vynechejte kávu, alkohol, slazené a energetické nápoje a samozřejmě sladkosti či slané pochutiny. Všechny tyto potraviny a nápoje jsou obecně nezdravé a i po skončení diety byste se měli snažit je omezit, pomůžete tak nejen hubnutí.

TÝDNE DIETA NENÍ URČENÁ PRO KAŽDÉHO

Vzhledem k povaze diety, její jídelníček a kombinaci výhod a nevýhod není týdenní dieta určena úplně pro všechny lidi. Vyhýbat by se jí měly děti do 18 let, těhotné a kojící ženy a lidé s vážnějšími metabolickými a trávicími obtížemi.

Principy a vhodné a nevhodné jídla pro 7 denní dietu

Týdenní dieta je komplexním stravovacím programem, který zahrnuje nejen jídelníček tvořen povolenými potravinami, surovinami a pitím, ale zejména princip zdravého stravování, dostatečného pitného režimu a fyzické aktivity.

Zde jsou nejdůležitější zásady a jídelníček podle dní:

1. den týdenní diety
Hned od začátku diety je základním a nezbytným součástí jídelníčku zmiňovaná zeleninová polévka. Zde můžete jíst na snídani, oběd i večeři, přičemž na svačinu se doporučuje doplnit do jídelníčku nějaké zdravé ovoce.

Zaměřte se na jablka, citrony, pomeranče, mandarinky, grapefruit nebo meloun naopak vynechejte banány obsahují příliš mnoho sacharidů. Navzdory konzumaci polévky doplňujte i tekutiny, hlavně čistou vodu či vodu s citronem.

2. den týdenní diety
I v druhý den týdenní diety je základem jídelníčku zeleninová polévka, která vás alespoň během hlavních jídel zasytí. Doplnit ji můžete iv tomto případě jiným druhem surovin, v tento den to nebude ovoce, ale zelenina.

Nejlepší je kořenová zelenina, popřípadě listová zelená zelenina, udělat si můžete vařený míchaný salát z různých druhů. Do pitného režimu už můžete kromě čisté vody zařadit i bylinové čaje, zejména zelený, bez slazení.

3. den týdenní diety
V třetí den diety se k zmiňované zeleninové polévce, která je stále základem každého hlavního jídla, přidávají už i ovoce a zelenina. Zkombinovat můžete zmíněné druhy z prvního a druhého dne, nejlépe syrové.

Vyzkoušet můžete různé samostatné ovocné a samostatné zeleninové saláty, pokud máte dostatek fantazie, víte je i zkombinovat dohromady. V pitném režimu zkuste doplnit ovocné šťávy, ale připravené doma, ne kupované v obchodě.

4. den týdenní diety
Čtvrtý den diety už znamená, že jste za polovinou, konkrétně tou těžší. Prvotní šok z omezení některých nezdravých surovin, sladkostí, tučných a smažených jídel pominul ai dnes bude základem polévka.

V tento den bude jídelníček navíc už bohatší o důležité sacharidy a bílkoviny, které potřebujete i pro pohybovou aktivitu. Zařadit do něj totiž můžete z ovoce energeticky výživné banány a přidat můžete polotučné mléko.

5. den týdenní diety
Pátý den diety je znovu v znamená obohacování jídelníčku a zlepšení stravování o další důležité bílkoviny, byť v tomto případě půjde o omezené množství a zdravější formu. Přidat totiž můžete už i hovězí maso.

To se snažte připravit bez nadměrného množství oleje a servírovat ho můžete s uvařenou rýží a některými bylinkami. Takto si udělejte oběd, ostatní jídla ať tvoří již ověřena zeleninová polévka a zmiňovaná zelenina s ovocem.

6. den týdenní diety
Předposlední den diety je velmi podobný předchozímu dni, akorát maso a rýži si můžete dopřát už nejen na oběd, ale i na večeři, přidejte si k nim jako přílohu zdravou zeleninu, například mrkev, cibuli a vařenou brokolici.

Pitný režim je stále důležitý, pijte už alespoň 2 litry vody, kterou si umíte doplnit o bylinné čaje v průběhu celého dne. Samozřejmě, stále zůstává základem jídelníčku zeleninová polévka, můžete však ubrat z jejího množství.

7. den týdenní diety
V poslední den diety je jídelníček shodný s tím, co bylo včera, nemění se množství a ani rozvržení jídel během dne. Plusem je ozvláštnění pitného režimu, dnes si už můžete dát i ovocný džus, ale musí být 100%.

V případě, že jste týdenní dietu dodržovali striktně a odolaly jste nástrahám sladkostí, slaných pochutin a nezdravých jídel, měli byste vidět úbytek hmotnosti. Pokud budete dietu chtít zopakovat, dejte si alespoň týden pauzu.

JAKÝ DRUH POHYBU A CVIČENÍ ZVOLIT

Součástí 7 dní zmíněného dietního programu musí být bezpodmínečně i fyzická aktivita. Vzhledem k tomu, že dieta je dost vyváženou, můžete kromě pravidelné schůze zkusit i jiné formy pohybu, například běh, kolo či plavání.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Kromě již zmíněné 7 denní diety existují samozřejmě i dlouhodobější dietní programy, které se rovněž komplexně zaměřují na hubnutí či celkově zlepšení metabolismu a spalování tuků. Takovým programem je i známá Ketonová dieta.

Ta je založena na mírně odlišném principu fungování:

• dieta se snaží o dosažení stavu ketózy, což je fyziologický stav organismu, kdy dochází k efektivnějšímu spalování tukových zásob v těle
• jde tedy o odlišný stav, jako když tělo čerpá nejprve okamžitou energii ze sacharidů, ale abyste tento stav dosáhli, musíte změnit jídelníček
• změna spočívá ve zvýšení příjmu bílkovin současně se snížením příjmu sacharidů a tuků, čemuž je nutné přizpůsobit jídelníček a stravování
• výše uvedenými změnami přijde také k podpoře trávení a metabolismu, zároveň třeba do jídelníčku přidat více zeleniny bohaté na vlákninu
Zmíněné změny ve stravování mají kromě příznivého vlivu na hubnutí i účinek v oblasti kardiovaskulárního systému. Jednak pomáhají ke snížení hladiny cholesterolu a cukru v krvi, zároveň normalizují krevní tlak a působí preventivně proti cukrovce.
Dieta má 3 fáze, což znamená, že hubnutí má dlouhodobější náběh a je tedy i stabilnější. Zároveň máte po celou dobu dostatek potřebných vitamínů a minerálů, díky zvýšení příjmu bílkovin se není třeba obávat ani o pocity hladu a během diety je možný aktivnější pohyb. Cvičení však není nezbytné, slouží pouze k lepší spálení tuku.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Keto dieta je velmi populární možností hubnutí, ale má i jednu nevýhodu a tou je složitější jídelníček a přizpůsobení receptů požadavkům na poměr bílkovin, sacharidů a tuků. Tento problém však víte vyřešit pomocí značky KetoMix.

Jde o výrobce kompletního sortimentu potravin pro Keto dietu:

Sortiment obsahuje velký výběr proteinových jídel, polévek, slaných a sladkých pochutin, tyčinek a nápojů, najdete zde i doplňky výživy s L-karnitin

KetoMix je určen pro muže i pro ženy, kterým nabízí zejména:
• jistotu výživných potravin, jídel a nápojů splňujících podmínky diety
• vyřešení problému s přípravou jídelníčku na celý den na jednom místě
• snadnou přípravu zmíněných jídel a nápojů a to za pár minut

Pokud jde o složení, zde máte jistotu, že všechny potraviny jsou připraveny z kvalitních surovin, nemusíte se obávat ani o používání nějakých škodlivých konzervačních či chemických přísad, nic takového tu nehrozí. Většina potravin a produktů je bez lepku, s výjimkou pečiva. Najdete v nich zároveň dostatek vitamínů, minerálů a potřebných živin.
Na výběr máte velkou nabídku různých proteinových polévek, těstovin, kaší, omelet, tyčinek, sušené maso, zdravé pečivo a pomazánky, také proteinové palačinky, čokolády, chipsy a jiné sladké a slané pochutiny. Bohatý je i výběr nápojů a koktejlů.

Ty jsou k dispozici bez příchutí is nimi, například s kávovou, ovocnou nebo čokoládovou. Pokud vám nestačí jen tyto produkty, sáhnout můžete i po tabletkách na lepší spalování tuků, které obsahují L-Karnitin. Potraviny, nápoje i produkty si umíte zakoupit samostatně a také po balíčcích, například na 7 dní, 2 týdny, 3 týdny nebo celý měsíc.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Oslovila vás nejen samotná Ketogenní dieta, ale i sortiment KetoMix? V tom případě si umíte zmíněné potraviny či produkty zakoupit pohodlně přímo z domova přes oficiální eshop www.ketomix.cz. V něm najdete i další informace ohledně diety.
Pro uživatele je takový způsob nakupování zajímavý kvůli:
• cenové výhodnosti a zároveň záruky originality produktů a potravin
• jednoduchosti nákupu, který uděláte za pár minut a i přes smartphone
• pohodlí, objednávka i doručení zásilky probíhá přímo doma
• flexibilitě při placení, zaplatit víte bezhotovostně i hotovostně

Na rozdíl od osobního nákupu v kamenné prodejen je online objednávka komfortní, nemusíte nikam osobně jít a vše zařídíte i přes mobil. Nákup je podobný objednávce v běžném eshopu, k dispozici máte i infolinku, pokud byste potřebovali pomoc.
Při placení si umíte zvolit hotovostní i bezhotovostní platbu, v tom druhém případě máte k dispozici internet banking, klasický bankovní převod i platbu kartou a to přes internet. Pro doručení si umíte vybrat několik kurýrů, což zvyšuje komfort, standardně do 3 pracovních dnů máte balíček doma, případně v Zásilkovna v blízkosti vašeho bydliště.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno