Toto jsou nejčastější a největší chyby při hubnutí, kterých byste se měli vyvarovat

0
212
Toto jsou nejčastější a největší chyby při hubnutí, kterých byste se měli vyvarovat

Hubnutí není jednorázová záležitost a nejde ani o něco, co přijde automaticky. Kromě toho, že jde o komplexní a dlouhodobý proces, mnoho lidí dělá vědomé i nevědomé chyby či omyly, které ovlivňují trávení, metabolismus nebo spalování tuků.

Právě takové nedostatky pak mohou znamenat, že buď se vám hubnout nedaří, případně zhubnete ale později znovu přiberete, což je známý jojo efekt, nebo hubnete jen za cenu zhoršení zdraví pohybového aparátu či celkové fyzické nebo psychické vitality. Proto se dnes zaměříme na chyby při hubnutí a na to, jak jim účinně předcházet.

Jaké faktory ovlivňují hubnutí a kdy vznikají problémy

Hubnutí je dlouhodobý proces, který sestává především ze změny poměru mezi přijatými a vydanými či spálenými kaloriemi. Na straně přijatých kalorií jde především o jídelníček, v případě těch vydaných zas o způsob a efektivitu jejich spalování.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Zároveň platí, že aby bylo hubnutí opravdu viditelné a spojené s vyformování postavy, musíte si předem stanovit jasná pravidla a dodržovat je. Kromě toho, co víte ovlivnit, třeba vidět i na některé vnější faktory, například léky ovlivňující metabolismus, stres ovlivňující chuť k jídlu a onemocnění zhoršující stav trávicí soustavy.

Zde jsou oblasti, kde při hubnutí vznikají nejčastější problémy:
• problém s jídelníčkem, ať už jde o nedostatečné omezení nezdravých potravin, nebo o nedostatek důležité vlákniny, výsledkem je pomalejší trávení
• nesprávný způsob stravování, obvykle buď nepravidelnost nebo hladovění, případně špatně zvolený počet jídel, což má za následek pomalejší metabolismus
• nedostatek nebo nesprávný způsob pohybové, fyzické a sportovní aktivity, což ovlivňuje nedostatečné spalování kalorií a uložených tukových zásob
• problémy s nadměrným hladem, což může být důsledek špatného stravování, nevhodně zvolených jídel nebo i některými vnějšími faktory, zejména stresem

POZOR SI DEJTE AJ NA JOJO EFEKT

Častým problémem bývá i tzv. jojo efekt. Jde o stav, kdy po zhubnutí dochází k velmi rychlému přibrání na původní hmotnost, případně ještě i více. Tato chyba nenastává během hubnutí, ale po něm a obvykle souvisí s návratem k předešlé životosprávě.

Jaké chyby jsou při hubnutí nejčastěji a největší

Většina chyb nebo omylů při hubnutí vzniká nezaviněně, ale některé mohou být i důsledkem lenosti, nedůslednosti nebo zeslabení po tom, co se dostaví prvotní snížení hmotnosti. Mnoho chyb a nedostatek se objeví dokonce až postupem času.

Toto je 10 nejčastějších a největších chyb, omylů a nedostatků:

Nedostatek živin: Jednou z nejčastějších chyb je úplné omezení některého druhu potravin či jídel a z toho plynoucí nedostatek živin. Tato chyba se projeví nejviditelnější při krátkodobých redukčních dietách, kdy se konzumuje například pouze zelenina, nebo se vynechávají jídla s tuky. Žádný extrém není dobrý a zdravý a zdravý.

Vynechávání jídel: Mnoho lidí si myslí, že pokud nebude jíst, tak zhubne. Opak je ale pravdou, vynechávání jídel, například snídaně nebo večeře, s sebou přináší jedině tak zpomalení trávení, metabolismu a spalování kalorií. Ještě horší je celodenní hladovka, kdy se organismus zastaví, ale na druh den to všechno doběhne a i do zásoby.

Konzumace pouze dietních potravin: Máte ve vašem jídelníčku pouze dietní potraviny či nízkotučné jídla? Děláte další chybu a to ze dvou důvodů. Jedna naše tělo tuky potřebuje, ačkoliv samozřejmě ty nezdravé ne. Zároveň platí, že mnoho dietních jídel a nápojů sice neobsahuje cukry či tuky, ale má ještě horší látky, které hubnutí nepomohou.

Příliš rychlé jedení: Nejen jídelníček, ale i to, jakým způsobem jídlo konzumujete, může být chybou z pohledu hubnutí. Pokud nepožil úplně každé jedno sousto, nebo pokud jíte příliš hltavě, jednak zhoršujete své trávení, ale zároveň nedáte vůbec pocitu sytosti šanci, aby se dostavil. Výsledkem je přejídání, hlad a také zhoršení metabolismu.

Cvičení namísto zdravého stravování: Dopřejete si sladkosti, smažená jídla, tučné maso nebo jinak nezdravé potraviny příliš často? Mnoho lidí si myslí, že pokud si pak více zacvičí, že to pomůže. Bohužel, není to tak, zdravý jídelníček se nedá ničím doběhnout a ani nahradit. Disciplína při nezdravých jídlech a nápojích musí být na 100%.

Nadměrné cvičení: Cvičení, například kardio trénink ve fitku, běh, plavání, tenis nebo kolo, jsou pro spalování kalorií a hubnutí důležité. No pokud to budete přehánět a budete cvičit až příliš mnoho, výsledkem bude vyčerpání organismu, zhoršení fyzické kondice a zpomalení metabolismu. Hubnutí tím nepodpoříte, právě naopak.

Nedostatek pohybu: Opačnou chybou je úplná absence jakéhokoliv pohybu. Pozor, mluvíme o pohybu, ne o cíleném cvičení na hubnutí. Bez něj se v jistých případech víte obejít, ale pokud budete mít obecně během dne příliš málo pohybu a běžné fyzické aktivity, téměř jistě nebudou váš metabolismus a spalování tuků efektivně.

Málo spánku a odpočinku: Stres patří mezi výrazné rizikové faktory pro hubnutí a jednou z nejlepších možností, jak ho zvládnout, je dostatečný odpočinek i během dne. Stejně tak si potřebujete dopřát i kvalitní spánek, alespoň 7 až 8 hodin každý den. Absence těchto dvou faktorů má za následek zhoršený metabolismus i přejídání.

Málo vody: Pitný režim má také významný vliv na hubnutí a zde lidé dělají chybu nejčastěji v tom, že pijí příliš málo čisté vody. Ta je důležitá pro trávení, peristaltiku střev, metabolismus a pomáhá i na spalování kalorií, ale musíte ji vypít alespoň v objemu 2,5 litru za den. Pokud je teplo nebo máte více fyzické aktivity, tak i více.

Pití: Druhým častým problémem bývá, že i během hubnutí se ví jen málo mužů nebo žen zcela vzdát alkoholu. Ten má přitom v této oblasti několik neblahých vlivů, ať už jde o vysoký počet prázdných kalorií, zhoršení fyzické kondice a kondice svalů, nebo i o zpomalení metabolismu a vyvolání pocitu hladu.

TRPĚLIVOST

Tak, jak je přibírání dlouhodobější proces, ani hubnutí nepřijde ze dne na den a to ani tehdy, když odstraníte všechny chyby, omyly či nedostatky během něj. Připravit se třeba na to, že někdy může shození kilogramů trvat i více týdnů či měsíců.

Keto dieta je také možnost

Jednou z možností, jak působit na hubnutí komplexnější a dlouhodobější, je i diétovaní. Vystříhejte se však takových diet, které jsou rychlé, slibují zhubnutí do pár dní a jsou příliš redukční či extrémně. Jejich rizikem je jojo efekt, ale i to, že jsou nezdravé.

Naproti tomu, Keto dieta má několik plusů a to nejen při hubnutí:
• při této dietě totiž dochází kromě lepšího spalování tuků i k působení na celkovou stimulaci trávení, trávicích procesů a metabolismu
• zároveň Keto dieta snižuje riziko vzniku nebo zhoršení některých kardiovaskulárních onemocnění, preventivně působí i vůči riziku vzniku cukrovky
• dieta pomáhá i na aktuální problémy a to s nadměrnou hladinou cukru v krvi, zvyšuje také zastoupení tzv. dobrého cholesterolu a normalizuje krevní tlak
• vzhledem k tomu, že jde o dlouhodobou dietu s trváním i přes 3 měsíce, která má tři fáze, je riziko vzniku jojo efektu minimální, máte tedy výhodu stability

Smyslem ketogenní diety, jak se také nazývá, je dosažení ketózy. Jde o pojmenování pro fyziologicky přirozený stav v organismu, který je třeba ale navodit změnami v jídelníčku. Během ketózy tělo využívá jako primární zdroj energie tuky namísto cukrů.

Aby k tomu došlo, musíte zásadním způsobem snížit podíl tuků a zejména sacharidů v jídelníčku, při sacharidech pod hranici 50 gramů za den. Abyste však netrpěli hladem a nedošlo k ochabnutí svalů, ruku v ruce s tím jde i zvýšení příjmu bílkovin. Na podporu trávení se zvyšuje přísun zeleniny, ta je dobrý zdroj vlákniny.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Držení ketonovou diety je pozitivní nejen pro hubnutí či spalování tuků za účelem získání energie, ale má i jiné zdravotní benefity. Abyste však dietu mohli držet, musíte radikálně změnit jídelníček. Kromě vaření ale existuje ještě jedna cesta.

Tou je využití značky KetoMix, která má sortiment pro tuto dietu:

Základem nabídky značky jsou proteinové jídla, potraviny, nápoje a suroviny, které obsahují minimum sacharidů a naopak, jde o velmi dobrý zdroj bílkovin

Pokud se rozhodnete využít zmíněné produkty, získáte tyto výhody:
• na jednom místě vyřešíte za pár minut svůj celodenní jídelníček
• máte jistotu, že všechna jídla i nápoje jsou v souladu s pravidly diety
• získáte také vyvážený poměr živin, vitamínů a stopových prvků

Potraviny i nápoje KetoMix nepředstavují žádné zásadní riziko z hlediska složení, s výjimkou pečiva zde nenajdete ani lepek, všechny produkty jsou přitom bez rizikových

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno