Co je nízkosacharidová dieta, co jíst, jak začít, rizika a negativa a zkušenosti s ní

0
691
Co je nízkosacharidová dieta, co jíst, jak začít, rizika a negativa a zkušenosti s ní

Mnohé diety jsou zajímavé, několik jsou žádané, ale jen málokteré jsou opravdu tak populární a vyhledávané, jako je nízkosacharidová dieta. Ta patří mezi velmi efektivní, zejména pokud jde o viditelné snížení hmotnosti, které zároveň není doprovázeno hladověním.

Sacharidy jsou jednou ze základních živin, ale většina lidí je přijímá v nevhodné formě a v nadměrném množství. Výsledkem jsou obezita a mnohé kardiovaskulární problémy. Pokud chcete vědět, o čem tato dieta je, jaký má jídelníček, které potraviny jsou povoleny a zakázány, zda je nějak nebezpečná nebo zda je vhodná pro vegetariány, čtěte dále.

Co je nízkosacharidová dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Pod pojmem nízkosacharidová dieta se myslí takové změny v životosprávě a stravování, jejichž cílem je snížit příjem sacharidů do těla. Omezení jejich příjmu znamená zvýšení spalování tuků na úkor cukrů, hlavně tukových zásob uložených v těle.

To s sebou přináší viditelný efekt na hubnutí z tuku, což je největší výhoda této diety. Druhou výhodou je příznivé působení na krevní oběh, zejména u lidí, kteří před začátkem diety konzumovali vyšší množství složených cukrů. Jejich snížení může zlepšit hladinu cukru v krvi, působit na krevní tlak a být prevencí několika onemocnění.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Dieta však nemá pouze výhody a plusy, ale i některá rizika a mínusy:
• v první řadě jde o snížení pocitu fyzické vitality v aktuálním čase, nakolik ačkoli jsou cukry důvodem obezity, jsou zároveň i zásobárnou energie pro tělo
• mnoho potravin, které jsou zdravé, je díky principem nízkosacharidové diety vyloučených, například těstoviny a některé druhy zeleniny nebo ovoce
• kromě snížení pocitu fyzické vitality může přijít i ke zhoršení té psychické, což se projeví únavou, pocitem slabosti, zhoršením paměti a také koncentrace
• individuální třeba počítat i s dalšími vlivy na výkonnost organismu, jde například o narušení činnosti trávicí soustavy nebo oslabení přirozené imunity

Přestože zkušenosti lidí s nízkosacharidové dietou jsou z pohledu hubnutí více méně pozitivní, právě uvedené nevýhody způsobují, že tuto dietu nelze držet dlouhodobě. Některé její zásady a principy se však hodí převzít i do běžného života.

NE KAŽDÝ MŮŽE TUTO DIETU DRŽET

Vzhledem k povaze a základním zásadám nízkosacharidové diety je zřejmé, že ne každý může takovou dietu dodržovat. Vyhýbat by se jí měli lidé s vyšším tlakem, diabetici, lidé s onemocněním ledvin, lidé s kardiovaskulárními chorobami a těhotné ženy.

Jaké principy má nízkosacharidová dieta

Co se týče základních pravidel, které nízkosacharidová dieta má, mezi ně patří nejen změny týkající se stravování a konkrétních jídel, ale i některá opatření týkající se nápojů a také způsobu stravování. Nezapomínejte ani na pravidelný pohyb.

Zde jsou nejdůležitější zásady a principy diety:

Opatření v jídelníčku: Základem nízkosacharidové diety je změna jídelníčku s cílem utlumit jídla obsahující zvýšené množství sacharidů. Jde hlavně o sladkosti, ale také o většinu druhů ovoce, některé mléčné výrobky, těstoviny a několik druhů zeleniny. Omezit třeba i slazené limonády, energetické nápoje a džusy.

Pravidelné stravování: Velmi důležité je nejen to, co konzumujete, ale i to, jakým způsobem se stravujete. Základem je pravidelnost a konzumace menších porcí během dne, ale častěji. Ideálním vzorcem je 5 jídel denně, první jídlo by mělo být 30 minut po probuzení se, poslední zas 2 hodiny před spaním.

Zdravý a dostatečný pitný režim: Kromě jídla jsou pro metabolismus, trávení a hubnutí důležité i tekutiny. V tomto ohledu je třeba se zaměřit na čistou vodu bez příchutí, ideálně nesycenou nebo jen velmi jemně sycenou. Na doplnění můžete použít bylinné čaje. Denně se doporučuje vypít společně od 2 do 3 litrů tekutin.

Pohyb a aktivita: V případě, že chcete zlepšit efektivitu hubnutí, při většině diet se bez pravidelného pohybu a fyzické aktivity neobejdete. To platí i v případě nízkosacharidové diety, kde však upřednostňujte dlouhodobost a pravidelnost. Příkladem takových aktivit jsou pravidelná chůze, běh, plavání či kolo.

Vhodné a nevhodné jídla a nápoje pro nízkosacharidová dietu

Pokud jde o zakázané a povolené jídla, potraviny a nápoje, tak, jako jiné diety, i nízkosacharidová dieta je v tomto ohledu velmi důležitá. Základem úspěchu je dodržování doporučení o tom, co zařadit a co nezařadit do jídelníčku a stravování.

Toto jsou povoleny a zakázané typy jídel a nápojů:

Vhodné a doporučené potraviny a tekutiny

Pokud jde o ty potraviny a nápoje, které byste měli během nízkosacharidové diety konzumovat, základem je, aby obsahovaly dostatek bílkovin, vitamínů a minerálů. Jíst můžete a měli byste maso všeho druhu, také ryby, vejce a mléko.

Mezi doporučené potraviny patří i plnotučné mléčné produkty z kategorie sýrů a jogurtů, stejně tak tvaroh, určitě do jídelníčku zařaďte i ořechy. V kuchyni používejte zdravé oleje typu kokosový, lněný, olivový, avokádový a arašídový.

Jíst můžete i více druhů semen, zejména slunečnicová, dýňová a chia jadérka. Ze zeleniny se doporučuje hlavně ta listová a zelená, ale i mrkev, celer, okurky, ředkvičky či cuketa. Z ovoce jsou vhodné spíše citrusové plody nebo melouny.

Nevhodné a zakázané potraviny a tekutiny

Co se týče nevhodných potravin, zde je situace poměrně jednoduchá, vyloučit z jídelníčku třeba ty, které obsahují příliš mnoho jednoduchých nebo složených sacharidů. Jde o těstoviny, cereálie, pečivo, slazené mléčné výrobky, rýži i kuskus.

Problémové jsou i více druhů zeleniny, zejména brambory, batáty či kukuřice, které obsahují nadměrně mnoho sacharidů. Totéž platí i o ovoci typu banány, hrušky či mango a prakticky také o každém druhu sušeného ovoce, kde se cukr přidává automaticky.

Samozřejmě, problémem jsou typické sladkosti, čokolády, dezerty a různé moučníky. Pozor si však třeba dávat nejen na klasický cukr, ale i med a jiná sladidla. Z nápojů je třeba se vyhýbat alkoholu, slazeným limonádám a energetickým nápojem.

POZOR NA ČASTO OPAKOVANÉ CHYBY

Mnoho lidí dělá při tomto typu diety některé časté chyby, hlavně pokud jde o jídelníček a stravování. Dejte si pozor na nadměrnou konzumaci mléčných výrobků, používání umělých sladidel a stejně tak na nadměrný příjem kalorií z jiných potravin.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Ačkoli si mnoho lidí ztotožňuje nízkosacharidovou a ketogenní dietu, nejde o totéž. Omezení sacharidů je sice společné, ale Keto dieta má i některé jiné principy, díky čemuž může být v případě potřeby zhubnutí většího množství kilogramů efektivnější.

Toto jsou její základní principy, zásady a charakteristiky:
• kromě snížení příjmu sacharidů je jídelníček stavěn tak, aby došlo ke snížení i příjmu nezdravých tuků, což je pro organismus určitě prospěšné
• zároveň s tím byste měli konzumovat taková jídla, které jsou bohaté na bílkoviny, protože díky nim nedochází během hubnutí k oslabení svalstva
• výsledkem této kombinace je navození stavu ketózy, což je pro tělo přirozený stav, kdy dochází ke spalování ne sacharidů, ale tukových zásob
• zároveň je důležité do jídelníčku během ketonovou diety zařadit i zvýšené množství zeleniny, protože ta obsahuje vlákninu potřebnou pro trávení a střeva

Výsledkem uvedených změn a opatření je nejen podpora metabolismu, spalování tuků a tudíž i hubnutí, ale i jiné pozitivní změny a vlivy na organismus. Jde například o podporu trávení jako takového, ale také o pozitivní vliv na kardiovaskulární systém.

Zmíněné změny v jídelníčku mohou totiž zlepšit stav cholesterolu v krvi, stejně tak normalizovat krevní tlak a působit preventivně i vůči cukrovce. Dieta zároveň zlepšuje způsob stravování z pohledu počtu jídel a také podporuje zdravý pitný režim. Její pozitivem je i to, že během diety tímto způsobem nedochází k pocitům hladu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud vás Ketonová dieta oslovila a chtěli byste ji zkusit, ale obáváte se o to, že příprava jídel bude příliš náročná, sáhněte po programu KetoMix. Jde o speciální dietní program určený pro muže i ženy, kteří chtějí dietu držet jednoduše a efektivně.

V rámci tohoto programu získáte kompletní sortiment produktů:

KetoMix nabízí velký výběr proteinových polévek, hlavních jídel, pomazánek i slaných a sladkých pochutin, které jsou výživné a splňují podmínky Keto diety

Všichni, kteří se pro program KetoMix rozhodnou a zkusí ho, získají:
• produkty a potraviny s jasným původem a bezproblémovým složením
• snadnou přípravu jídel i nápojů doslova za pár minut
• komplexní sortiment pro celodenní jídelníček bez dalších starostí

Na jednom místě najdete všechny potraviny, doplňky výživy i jiné produkty a přípravky, které pro Keto dietu potřebujete. Umíte si vybrat z více polévek, kaší, omáček, těstovin, pečiva, tyčinek, palačinek, omelet, proteinových chipsů i čokolád a dalších menších či větších jídel. Poskládáte si tak potraviny a jídla na celý den a to za pár minut.

Výrobce nezapomíná samozřejmě ani na nápoje, zejména pokud jde o proteinové koktejly, kde máte na výběr různé příchutě od kávy až po lesní směs. Všechny potraviny a nápoje jsou nutričně vyvážené a obsahují pro tělo potřebné vitamíny, minerály a jiné látky.

Plusem je, že z hlediska složení zde nenajdete žádné přidané a rizikové chemikálie, stejně tak jsou tyto potraviny vhodné i pro lidi s citlivostí na lepek. Výživoví poradci značky vám vědí sestavit i balíček a kompletní jídelníček podle míry vaší nadváhy a také podle toho, zda chcete ketogenní dietu držet 7 dní, 2 týdny nebo i celý měsíc.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že byste si chtěli Keto dietu vyzkoušet se zmíněným programem KetoMix, není nic jednoduššího, vše totiž vybavíte, aniž byste museli kamkoli jít. Celý sortiment potravin, doplňků výživy i produktů je na www.ketomix.cz.

Jde o oficiální eshop značky a nákup v něm znamená tyto výhody:
• jednoduchý způsob objednávky přes počítač, tablet či smartphone
• maximální pohodlí, nákup i doručení vyřešíte doma
• záruku originality, produkty nakupuje z oficiálního zdroje
• flexibilní možnosti při placení a to v hotovosti i bezhotovostně

Pokud jde o způsob nákupu, ten se vůbec neliší v ničem od běžného eshopu. Do online košíku vložíte přípravky a potraviny, které chcete, vyplníte své osobní údaje a adresu dodání, vyberete si způsob placení, kurýrní službu a po kontrole objednávku odešlete.

K dispozici máte při placení tak klasickou dobírku a platbu přímo kurýrovi, jakož i možnosti zaplatit online a předem, například přes internet banking, bankovním převodem nebo platební kartou. Doručení obvykle netrvá déle než 3 pracovní dny a kurýr vám přinese domů balíček v diskrétním balení, jehož hmotnost bude nejvíce 5 kg.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno