Spalovače tuků a zkušenosti s nimi, možná rizika a vedlejší a nežádoucí účinky

0
807
Spalovače tuků a zkušenosti s nimi, možná rizika a vedlejší a nežádoucí účinky

Spalování tuků je přirozenou součástí zdravého metabolismu lidského organismu, který zahrnuje kromě toho také spalování cukrů a jiných živin či látek. Cílem spalování je přeměna živin na energii, v případě tuků jde i o jejich odbourání a snížení tukových zásob.

Z pohledu této činnosti existuje několik druhů způsobů, možností a prostředků, které lze označit i jako spalovače tuků. Ačkoli většina lidí si pod tímto pojmem představí nějaké speciální tabletky nebo prášky, může se klidně jednat i o některé druhy potravin nebo jídel. Každá z těchto možností má své výhody, ale i rizika či vedlejší účinky.

Jak fungují a na co slouží spalovače tuků

Pokud jde o spalování tuků, tento proces patří do celkového procesu metabolických aktivit, kdy dochází u tuků přijatých v podobě potravin do těla k přeměně na energii. Toto spalování je součástí metabolismu nejen tuků, ale i cukrů a jiných živin.

Na podporu efektivnějšího a rychlejšího spalování tuků slouží více druhů tzv. spalovačů, což jsou prostředky různého charakteru působící na lepší přeměnu živin na energii. Některé z nich pomáhají minimalizovat vstřebávání a ukládání tuků, jiné zas mohou pomoci i na odbourávání stávajících tukových zásob uložených v těle.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Podle charakteru a mechanismu účinku známe tyto druhy spalovačů:

• přirozeným spalovačem tuků jsou potraviny, hlavně ty, které obsahují omega kyseliny, vitamíny a minerály, například ovoce, ryby a zelenina
• na spalování tuků pomáhají i některé druhy koření s termogenním efektem, který podporuje odbourávání tuků, například chili, zázvor a pepř
• vliv mají také některé rostliny a výtažky či plody z nich, například kávovník a kofein, čajovník a tein či zelený čaj, které ovlivňují i ​​na chuť k jídlu
• k dispozici jsou i hotové produkty a přípravky z kategorie doplňků výživy či sportovních spalovačů tuků s obsahem aminokyselin, zejména L-Karnitinu

Ne všechny tuky jsou však samozřejmě špatné, existují i ​​ty dobré, které jsou například v podobě omega mastných kyselin. Ty snižují cholesterol a mají dokonce i příznivý vliv na metabolismus. Dodávají tělu potřebnou energii, vitalitu a snižují vyčerpání.

DALŠÍ RIZIKA „ŠPATNÝCH“ TUKŮ

Kromě toho, že tzv. špatné tuky se ukládají v podobě tukových zásob hlavně na břiše, stehnech a hýždích a zpomalují metabolismus, mají i zdravotní rizika. Zvyšují pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění, cholesterol, riziko cukrovky a také zvyšují únavu.

Jaká rizika a vedlejší či nežádoucí účinky jsou se spalovači tuků spojené

Ať už se rozhodnete podpořit spalování tuků s využitím potravin, bylinek nebo koření, případně sáhnete po speciálních doplňcích výživy a specializovaných přípravcích, v obou případech třeba počítat i s některými možnými typy rizik a problémů.

Podle konkrétní kategorie se tato rizika mírně odlišují:

Potraviny a koření: Na první pohled nejsou potraviny žádným způsobem rizikové, ale třeba říci, že hlavně jednostranné upřednostňování těch, co podporují spalování tuků, může vést k omezení rozmanitosti příjmu živin a s tím přijde i k trávicím problémům.

V případě, že sáhnete po některých druzích bylinek nebo koření, zde třeba očekávat individuálně také zažívací problémy, případně bolesti hlavy nebo vliv na krevní tlak. V případě pálivých koření zas existuje riziko podráždění sliznice žaludku.

Doplňky výživy a specializované přípravky: Druhou kategorií spalovačů tuků jsou výživové doplňky. V jejich případě jde o tablety obsahující různé vitamíny, minerály, aminokyseliny či jiné látky a nejčastější komplikací jejich užívání jsou zažívací potíže.

Pokud jde o specializované přípravky, i v tomto případě jde o hotové produkty, což s sebou přináší také jistá rizika. Vzhledem k širší složení mohou nastat zažívací problémy, zvýšení tlaku krve, nevolnost, nespavost, poruchy spánku a problémy s činností ledvin.

Další způsoby řešení problémů se spalováním tuků doma

Co se týče dalších možností, jak zlepšit spalování tuků, nejlépe je co nejvíce komplexní působení zahrnují tak omezení některých negativních faktorů, jakož i podporu pozitivních vlivů. Tehdy se dostaví výsledky viditelnější a intenzivněji.

Mezi nejvíce využívání způsoby, prostředky a možnosti patří:

Pravidelné stravování
Ačkoli si mnoho lidí myslí, že nejdůležitější pro spalování tuků je složení stravy, ještě důležitější je pravidelnost stravování. V tomto případě totiž dochází k permanentnímu akcelerování metabolismu a to včetně metabolismu tuků.

Změny v jídelníčku
Pochopitelně, neméně důležité jsou i změny v samotném jídelníčku. Omezit třeba příjem sladkostí a soli naopak bílkoviny a vlákninu se snažte přijímat co nejvíce. Konzumovat můžete i tuky, ale jen ty zdravé, například v rybách nebo ořechách.

Pitný režim
Kromě jídla je důležitý i pitný režim. V tomto případě je třeba minimalizovat příjem alkoholu a slazených limonád, naopak, čistá voda, případně voda s ovocem, jsou ideální. Zkombinujte je i s čajem, například zázvorovým, tekutiny pijte během celého dne.

Chůze
Důležitou součástí spalování tuků a metabolismu je pravidelný pohyb a pro člověka je tím nejpravidelněji a nejpřirozenějším chůze. Snažte se všude, kde se dá, chodit pěšky. Zkuste každý den projít alespoň 5 či 6 kilometrů, účinnost bude lepší.

Cílené sportování
Kromě chůze můžete podpořit účinnější spalování tukových zásob i cíleným sportováním. V případě běhání či cyklistiky je důležitá dlouhodobost, alespoň 45 minut je pro spalování tuků nezbytných. Zaměřte se i na kardio cvičení.

Další režimová opatření
Pro nepřímou podporu metabolismu i spalování tuků je vhodné využít i některé druhy koření, například chilli nebo pepř můžete přidat do studených i teplých pokrmů. Snažte se omezit kouření a v noci se zaměřte na dostatek spánku.

Vyzbrojte se trpělivostí
Ať už budete používat spalovače tuků, nebo sáhnete po výše zmíněných možnostech, případně půjde o kombinaci všech těchto prostředků, jejich působení musí být dlouhodobější. Nečekejte zázraky do pár dní, spíše půjde o týdny či měsíce.

Výživové doplňky a přípravky na spalování tuků

Spalovače tuků i různé doplňky výživy, jejichž cílem je podpořit efektivnější metabolismus tuků a zlepšit jejich odbourávání, víte koupit bez problémů, protože jde o volně prodejné produkty dostupné bez receptu či jakékoliv návštěvy lékaře.

Tyto přípravky pracují na základě těchto mechanismů účinku:

Běžné přípravky obsahují látky zlepšující metabolismus či snižující chuť k jídlu, speciální spalovače stimulují nervový systém, termogenezi a vylučování hormonů.

Bez ohledu na to, který typ produktů si vyberete, získáte tyto výhody:
• snadné použití, stačí se při dávkování držet instrukcí od výrobce
• možnost i dlouhodobého užívání, závisí na tom, zda se objeví interakce
• v některých případech i možnost kombinace více typů a druhů

Pokud jde o specializované spalovače tuků, ty jsou určeny primárně pro sportovce a pomáhají na efektivnější spalování tuků při cvičení. Mají nejčastěji podobu prášku nebo nápojů, přičemž základem jejich složení je kombinace kofeinu, zeleného čaje, aminokyselin L-Karnitin, L-Lysin a jiných látek se specializovaným vlivům.

Všeobecné doplňky výživy pomáhají zas na lepší trávení a metabolismus celkově, přičemž v jejich případě jsou ve složení hlavně různé vitamíny, například vitamín C, minerály typu hořčík či železo, případně vláknina, probiotika a zdravé mastné omega kyseliny.

Pokud jde o přípravky se specializovaným složením, v této kategorii najdete i tabletky, tobolky či jiné přípravky s cíleným vlivem na hubnutí. Kromě podpory spalování tuků, například přes chilli extrakt nebo aminokyseliny, pomáhají i celkově na lepší metabolismus, snižují nadměrnou chuť k jídlu a synergií několika efektů pomáhají hubnutí.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na spalování tuků

Všechny výše zmíněné typy a druhy přípravků a produktů zakoupíte aniž byste museli mít recept. Ačkoli specializované prášky a nápoje pro sportovce jsou obvykle doménou hlavně eshopů tohoto zaměření, netřeba zapomínat ani na lékárny.

Hlavně ty internetové mají velmi zajímavý sortiment a také tyto výhody:
• nemusíte nikam jít, objednávku vyřídíte za pár minut a i přes mobil
• najdete zde větší výběr přípravků včetně těch fitness a to skladem
• při platbě nejste odkázáni pouze na hotovost, k dispozici jsou i platby online
• všechny druhy a značky produktů si umíte porovnat na jednom místě

Přestože uvedené výhody platí téměř pro všechny online lékárny, není úplně jedno, kde se rozhodnete zmíněné druhy přípravků a produktů nakoupit. V těch větších a známějších lékárnách, máte totiž větší sortiment i lepší servis.

V praxi jsou totiž kvalitnější zákaznické služby mnohem důležitější, než úspora pár Eur na některých přípravcích a produktech. Projeví se to například v jednodušším nákupu i bez zdržující registrace, v rychlejším doručení do 1 či 2 dnů, v širších možnostech bezhotovostní platby včetně platby platební kartou či v lepším výběru skladem.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Kromě specifických spalovačů tuků je vhodné podpořit jejich metabolismus a celkově hubnutí i komplexnější změnou jídelníčku. Takovou změnu představují diety, ale ne ty drastické redukční, ale takové, které jsou dlouhodobější a mají výsledky.

Takovou dietou je i Keto dieta, která je založena na ketóze:
• ketóza je metabolický a pro tělo fyziologicky přirozený stav, který je charakteristický tím, že během něj se jako zdroj energie nepoužívají cukry, ale tuky
• tělo si totiž začne brát energii na své fungování primárně z uložených tukových zásob, což je pro hubnutí ideální ai proto je dieta taková oblíbená
• aby ketóza nastala, je nezbytné provést změny v jídelníčku, jednak jde o omezení příjmu sacharidů a tuků, ale také o zvýšení příjmu bílkovin
• na podporu metabolismu a trávení je součástí diety i vyšší konzumace zeleniny, která je bohatá na vlákninu, doporučují se i oříšky a semínka

Dieta se skládá ze tří fází, přičemž v té první jde právě o dosažení ketózy, v té druhé o co nejefektivnější hubnutí a v té třetí o udržení ketózy a dosažené hmotnosti dlouhodobě. Trvání ketogenní dieta může být 12 až 14 týdnů, podle vaší situace.
Zmíněné změny v jídelníčku mají kromě hubnutí a spalování tuků i další pozitivní efekty. Jde jednak o celkovou podporu trávení a metabolismu a to díky zmiňované vláknině, ale io prevenci vůči cukrovce a snížení hladiny cukru v krvi díky poklesu příjmu sacharidů. Během diety může přijít i k normalizaci hladiny cholesterolu.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud byste si chtěli diety s Keto dietou usnadnit, nemusíte si pracně připravovat jídelníček a řešit domácí recepty, které by splnily představy o vyváženém poměru bílkovin, tuků a sacharidů. Mnohem výhodnější řešení je na dosah ruky a to KetoMix.

Jde o značku, která nabízí sortiment hotových potravin pro dietu:

V nabídce najdete hlavní jídla využitelné pro snídaně, obědy i večeře, menší slané i sladké pochutiny, nápoje a doplňky výživy, které mají proteinový základ

Zmíněné produkty a přípravky mají řadu výhod a benefitů:
• jsou jednoduché na přípravu, víte si je připravit bez vaření a do 5 minut
• obsahují všechny důležité vitamíny, minerály, stopové prvky a živiny
• zároveň neobsahují lepek a ani škodlivé chemické přísady

Co se týče konkrétního výběru, lepek najdete pouze v pečivu, v ostatních potravinách typu proteinové polévky, omelety, kaše, palačinky, těstoviny, dresinky, pomazánky či tyčinky se nenachází. Pokud byste si chtěli zamlsat, v nabídce KetoMix najdete i chipsy, nachos, čokolády, perníky a jiné dezerty, které také splňují podmínky diety.

Kromě jídel se v sortimentu nacházejí také proteinové nápoje a to v podobě koktejlů obsahujících syrovátkovou a sójovou bílkovinu. Na výběr máte neochucené i ochucené koktejly, v tom druhém případě si umíte koupit například i vanilkové či kokosové.

Pro ty, co by chtěli ještě více podpořit spalování tuků, obsahuje nabídka značky KetoMix i speciální kapsle s L-karnitin, což je aminokyselina podporující právě metabolismus lipidů. Zmíněné potraviny, jídla i nápoje si můžete zakoupit samostatně nebo v celých balíčcích, případně si nechat sestavit jídelníček na míru dle obezity.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud vás potraviny a produkty KetoMix zaujaly a chtěli byste je vyzkoušet právě pro usnadnění si ketonovou diety, víte si je zakoupit buď osobně v značkové prodejně nebo i přes oficiální web www.ketomix.cz, kde se nachází eshop s kompletní nabídkou.

Druhá možnost je populárnější a má řadu benefitů a výhod:
• nemusíte nikam osobně chodit, nákup i doručení vybavíte doma
• objednávka je rychlá a trvá jen pár minut, uděláte ji i přes mobil
• můžete platit nejen hotově, ale i bezhotovostně přes internet a předem
• máte záruku originality všech potravin a také jistotu nejlepší ceny

Na zmíněném webu najdete nejen internetový obchod, ale i další informace o samotné Keto dietě včetně odpovědí na nejčastější dotazy. Pokud byste měli i tak další dotazy týkající se diety či nakupování, zodpoví vám na ně operátor na infolince.

Co se týče podmínek nakupování, ty jsou velmi podobné, jakož i v každém jiném běžném eshopu. Při placení můžete využít dobírku a hotovost, ale i bezhotovostní platbu přes internet banking či platební kartou. Zároveň máte možnost výběru z více kurýrních služeb, doručení trvá do 3 pracovních dnů a při větší objednávce je zdarma.

 

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno