Syté jídla mohou být dietní, rychlé, nízkokalorické i zdravé Zde je 12 nejlepších

0
638
Syte jidla mohou byt dietni rychle nizkokaloricke i zdrave Zde je 12 nejlepsich

Chtěli byste jíst zdravě, s minimem kalorií, ale zároveň dietní a tak, aby bylo jídlo syté? Žádný problém, stačí jen zvolit vhodné suroviny a nic vám nebrání připravit si snídani, oběd, večeři nebo i svačinu tak, abyste necítili hlad a zároveň hubli.

Klíčem k tomu je mít jako základ potraviny s vyšším obsahem bílkovin a zároveň vlákniny, což jsou živiny, které nezvyšují riziko přibírání, pomáhají ke snížení hladu a zároveň podporují zdravé trávení. Kromě těchto dvou podmínek je třeba splnit i některé jiné, které jsou důležité i z hlediska optimálního příjmu kalorií, vitaminů či minerálů.

Co znamená sytost jídel a jak ovlivňuje hubnutí

Pod pojmem syté jídlo se myslí takový druh jídla, po kterém dokážete uspokojit svůj hlad a apetit, přičemž se nemusíte obávat, že byste mohli mít o hodinu či dvě problém s pocitem hladu. Některé z těchto jídel jsou také nízkokalorické, takže je můžete jíst více.

Při sestavování jídelníčku můžete několik potraviny a jídla využít prakticky po celý den, ať už půjde o snídaně, oběd nebo večeři. Kromě toho, že předností sytých jídel bývá i utlumení hladu, mají výhodu také v tom, že obsahují obvykle poměrně rozmanitou směs makroživin, vitamínů, minerálů a aminokyselin. Díky tomu jsou i zdravé.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Zde jsou nejdůležitější výhody sytých jídel pro hubnutí a hmotnost:
• syté jídla v první řadě snižují pocit hladu, který má velmi negativní vliv na zastavení metabolismu, protože tělo se přepne do módu zásobení
• zároveň má většina těchto jídel dostatek vlákniny a látek povzbuzujících trávení a trávicí mechanismy, díky čemuž stimulují vstřebávání živin
• mnoho z potravin, které jsou dostatečně syté, jsou i dostatečně bohaté i na důležité stopové prvky, které pomáhají například na lepší spalování tuků
• na druhou stranu, některé další potraviny a jídla jsou z kategorie nízkokalorických, čili i když vás zasytí nebo sníte více, nemáte nadbytek kalorií

Abyste mohli využít všechny benefity sytých potravin, kromě složení jídelníčku dívejte i na stravovací zvyky. Snažte se jíst 5 jídel denně, mějte pravidelné odstupy mezi nimi, snídaně jezte 30 minut po probuzení se a večeři nejpozději 2 hodiny před spaním.

NEJEN JÍDLO, ALE AJ PITNÝ REŽIM

Z pohledu pocitu nasycení je důležité nejen to, co jíte, ale i to, co a jak pijete. Pokud si dáte půl hodinu před jídlem sklenici vody, přispějete k lepšímu trávení. Po jídle si dejte sklenici vody také, to vám zas pomůže na zasycení a je přitom jedno, jaké jídlo jste měli.

Nejlepší syté jídla na hubnutí

Pojďme se nyní podívat konkrétně na ty jídla a potraviny, které vás mohou nejvíce zasytit a zároveň jsou zdravé a z pohledu hubnutí či prevence nadváhy dietní. Ne všechny jsou sice nízkokalorické, ale při vhodně sestaveném jídelníčku to není velká překážka.

Zde je 12 nejlepších jídel, která vás zasytí a pomohou s hubnutím:

Vejce: Začněme živočišnými jídly, kde z pohledu sytosti jednoznačně vynikají vajíčka, zejména vaječné bílky. Ty jsou bohaté na proteiny, které nabízejí energii s dlouhodobějším uvolňováním. Žloutky sice mají o něco více kalorií, ale také zdravé tuky.

Ryby: Kombinaci sytého a zdravého jídla, které je doslova ideální pro hubnutí, představují ryby. Ideální je konzumovat lososa, tuňáka nebo makrelu, které jsou chutné a mají spoustu omega mastných kyselin. Speciální losos má dostatek bílkovin.

Řecký jogurt: Co se týče mléčných produktů, zde víte udělat nejlépe, pokud sáhnete po nízkotučných jogurtech, zejména po tom řeckém. Tento typ má totiž hodně bílkovin a málo sacharidů, obsahuje i dostatek vápníku. Využít jej můžete i na vaření.

Těstoviny: Zdravé, dietní a ideálně i na hubnutí, to jsou těstoviny. Pozor však, nemáme na mysli ty z bílé mouky, ale celozrnné. Získáte z nich prospěšné bílkoviny, zdravé tuky a vlákninu, můžete je využít se sezónní zeleninou a libovým masem.

Ořechy: Ořechy můžete sníst opravdu hodně a přitom nepřiberete, nemají totiž žádné kalorie, zato mají vlákninu a prospěšné zdravé tuky a to bez ohledu na druh. Už hrst ořechů denně vás dostatečně zasytí, zejména pokud si je dáte na svačinu nebo svačinu.

Luštěniny: Pokud jde o rostlinné potraviny, velmi syté vědí být luštěniny, chybu neuděláte, pokud budete jíst fazole, hrách a čočku. Můžete je využít do polévek nebo specialit jako je guláš. Velkým plusem pro luštěniny je, že obsahují vlákninu a mají málo kalorií.

Zelenina: Pokud jde o zeleninu, ta sice dokáže chvilkově zasytit, ale z dlouhodobého hlediska spíše způsobí zvýšení hladu. Má však mnoho minerálů a vlákniny. Mezi nejvíce syté a nejvíce prospěšné druhy patří rukola, špenát, celer, cuketa, mrkev a kapusta.

Ovoce: Z ovoce si třeba vybírat velmi opatrně, aby se vám nestalo, že sáhnete sice po sytém ovoci, ale zároveň s vysokým objemem cukrů. Do jídelníčku však můžete bez výčitek svědomí zařadit avokádo, jahody, maliny, borůvky a pomeranče.

Batáty: Za tímto názvem se skrývá plod kořenové hlízy speciální plodiny pocházející ze střední Ameriky. U nás se batatas mluví někdy i sladké brambory a jsou výborným zdrojem vlákniny, sterolů i vitamínů. Obsahují také kalorie na zasycení.

Koření: O koření je všeobecně známo, že stimuluje chuť k jídlu, ale jsou i takové typy, které naopak pomohou na lepší zasycení. Chcete-li podpořit i své hubnutí, volte zejména bazalku, oregano a chilli koření. To poslední pomáhá i na spalování tuků.

Mořské řasy: Tento druh potraviny je populární v Asii a jde o ideální příklad zdravého a sytého jídla, který má zároveň minimum kalorií. Řasy obsahují hodně chlorofylu, vlákniny a jódu, využijete je jako přílohu do každého jídla od snídaně až po večeři.

Obiloviny a pseudoobilniny: Poslední kategorií jídel, které vás zasytí a lze je využívat i při hubnutí, jsou obiloviny a pseudoobilniny. Do jídelníčku zařaďte především hnědou rýži, quinou, oves a pohanku. Obsahují hodně bílkovin, vlákniny i minerálů.

ZLEPŠETE AJ SPALOVÁNÍ KALORIÍ

Neméně důležitou oblastí z pohledu hubnutí nebo prevence přibírání je i spalování kalorií, nejen jejich příjem. V této oblasti víte udělat nejvíce prostřednictvím pohybu, ideální je aerobní pohyb typu rychlá chůze, běh, plavání nebo cyklistika.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Kromě cíleného výběru sytých a zároveň zdravých jídel zmíněných výše můžete zkusit i komplexnější změnu a to prostřednictvím změny jídelníčku v rámci diety. Vyhýbejte se však rychlým, krátkodobým a drastickým dietám, při nich hrozí tzv. jojo efekt.

Příkladem diety, která naopak může být prospěšná, je Keto dieta:
• během této diety dochází k zefektivnění spalování tuků a tukových zásob v těle, což je největší plus, protože jde o viditelné a velmi rychlé hubnutí
• dieta trvá 12 až 14 týdnů podle potřeby a má tři fáze, což znamená postupné hubnutí a zároveň i minimalizace rizika zmíněného jojo efektu
• velmi důležité je to, že dieta je založena na ketóze, což je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, kdy tělo namísto cukrů využívá tuky
• ketózu dosáhnete změnou jídelníčku, kdy snížíte příjem sacharidů pod hranici 50 gramů denně, díky čemuž začne organismus spalovat tukové tkáně

Kromě toho jsou součástí ketonovou diety i další zásadní změny v jídelníčku. Jde hlavně o snížení příjmu nezdravých tuků a zároveň o zvýšení zastoupení bílkovin, zeleniny, ořechů a semen v jídelníčku. To přináší několik plusů nejen pro hubnutí.

Výsledkem zmíněných změn je snížení pocitu hladu a prevence chřadnutí svalstva, což je zásluha bílkovin, ale také zlepšení trávení a metabolismu celkově, což je zase zásluha zeleniny s vysokým obsahem vlákniny. Ketogenní dieta je prospěšná i pro snížení hladiny cukru v krvi, zvýšení tzv. dobrého cholesterolu a také na prevenci cukrovky.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že vás Keto dieta zaujala svým výhodami, třeba vědět i o jedné menší nevýhodě. Ta spočívá v náročnosti úpravy jídelníčku s převahou bílkovinných jídel a také s minimalizací těch sacharidových. Zajímavým řešením je značka KetoMix.

Jde o producenta sortimentu potravin a produktů pro tuto dietu:

Nabídka KetoMix zahrnuje jídla, nápoje a jednotlivé potraviny na proteinovém základě s vysokým obsahem bílkovin, které splní všechny podmínky Keto diety

Umíte si tak vyskládat celodenní jídelníček, přičemž platí i, že:
• nemusíte nikam chodit, celý sortiment víte zakoupit přímo přes internet
• máte jistotu, že jestli půjde o polévku nebo čokoládu, nenarušíte tak ketózu
• součástí nabídky jsou nejen jídla, ale i nápoje, připravíte je do 5 minut

Sortiment jídel KetoMix obsahuje nabídku polévek, kaší, omelet, palačinek, tyčinek, sušeného masa, těstovin, pečiva, omáček, dresinků a různých pomazánek, ze kterých si víte připravit všechny jídla od snídaně až po večeři. Pokud byste měli chuť na mlsání, v nabídce naleznete i proteinové čokolády, perníky, dezerty, chipsy a různé slané pochutiny.

Tak, jako v případě hlavních jídel, i v případě těchto sladkostí a pochutin se nemusíte bát, že by narušily vaši ketózu. Pokud jde o nápoje, sáhnout můžete po koktejlech v prášku, kde stačí jen přidat vodu. K dispozici máte několik příchutí a také veganské typy nápojů.

Na doplnění účinku diety je možné zakoupit si i doplňky výživy KetoMix, které vám pomohou k lepší detoxikaci trávicí soustavy nebo na podporu lepšího spalování tuků s využitím L-Karnitinu. V potravinách, jídlech a nápojích se nevyužívají žádné rizikové chemické přísady či složky, najdete zde však velmi užitečné minerály i vitamíny.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Keto dietu tedy víte bez problémů dodržovat i s využitím přípravků a produktů KetoMix. Kompletní nabídku včetně detailního složení a srovnání naleznete na oficiálním webu www.ketomix.cz, kde jsou i dodatečné informace týkající se celé diety.

Na stránce je také internetový obchod, kde nakoupíte z pohodlí domu:
• nemusíte nikam chodit, objednávku a doručení vyřídíte přímo doma
• máte k dispozici možnost platby v hotovosti i bezhotovostně a online
• najdete zde i online a telefonickou infolinku, kde vám zodpoví dotazy
• nákup víte vyřešit přes počítač, tablet, notebook i mobilní telefon

Postup nákupu v online obchodě KetoMix je podobný, jako v případě běžného eshopu. Stačí jen vložit do online košíku ty potraviny nebo balíčky, o které máte zájem, vyplnit své údaje, zvolit podmínky platby a typ doručení a pak objednávku odeslat.

Při placení můžete využít dobírku a platbu v hotovosti, ale i bezhotovostní platbu předem přes internet banking nebo platební kartu. Díky velkému výběru kurýrů si můžete nechat poslat zásilku k vám domů, ale i do nejbližšího odběrného místa zásilkový. Standardně trvá doprava do 3 pracovních dnů a při větší objednávce je zdarma.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 0 Průměrně: 0]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno