Co je pomalý metabolismus, jeho příznaky, proč ho máte a co urychluje metabolismus

0
515
Co je pomalý metabolismus, jeho příznaky, proč ho máte a co urychluje metabolismus

Pod pojmem pomalý metabolismus se myslí pomalý proces látkové přeměny a to hlavně pro metabolismus makroživin. Někdy se tomuto stavu mluví také tzv. líný metabolismus a jeho příznakem bývá standardně zvýšené ukládání tukových zásob v tkáních.

Výsledkem je tak zvyšování tělesné hmotnosti, což se projeví zpočátku jako nadváha, později už jako obezita. Právě pomalé zpracování živin a pomalá látková přeměna energie jsou z tohoto pohledu nejdůležitější. Kromě toho má pomalý metabolismus vliv i na hubnutí, pokud se vám nedaří shodit nadměrné kilogramy, je dost možné, že právě zde je příčina.

Co je pomalý metabolismus, jak vzniká a jaké má příznaky

Pomalý metabolismus je stav, kdy dochází k nedostatečné přeměně tuků, sacharidů, proteinů, aminokyselin a nukleových kyselin v těle. Metabolismus se týká prakticky všech buněk, ačkoli pro většinu lidí je nejdůležitější ten, který se týká tuků.

Velmi důležitý je však bazální metabolismus, který ovlivňuje to, kolik kalorií přijatých prostřednictvím potravin umí vaše tělo spálit v klidovém režimu, čili bez cílených aktivit nebo pohybu zaměřených na zrychlení látkové přeměny. Právě na tento metabolismus je třeba ovlivnit, protože jeho pomalé fungování má nejvýraznější vliv.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Pokud jde o projevy a to, jak rozeznat pomalý metabolismus, všímejte si:
• svou fyzickou výkonnost a kondici, pokud máte pomalý metabolismus, obvykle spíše při činnosti pocítíte únavu, nedostatek energie a zhoršení kondice
• přibírání, které je doprovázeno hromaděním tukových zásob a to zejména na těch nejvíce problematických partiích typu břicho, hýždě, boky a stehna
• s přibývajícím uloženým tukovou tkání obvykle jde i ochabování svalstva, které atrofuje, to si můžete všimnout zejména při nějakém cvičení
• velmi obtížné hubnutí, horší trávení a různé zažívací potíže, pokles psychické kondice, nepravidelnou činnost srdce a problémy s dýcháním

Pomalý bazální metabolismus je zodpovědný za skoro tři čtvrtiny energetického metabolismu a to se projeví na přibývání či naopak nemožnosti hubnutí. Má však vliv i na jiné oblasti, například kardiovaskulární systém, imunitu, psychickou vitalitu či dýchání.

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V ŽIVOTOSPRÁVĚ

Mnoho lidí nevědomě zpomaluje své metabolismus i tím, že dělají chyby týkající se životosprávy a to v domnění, že tím pomáhají. Jde například o vynechávání snídaně či jiných jídel, cílené omezení příjmu jídel a příliš excesivní cvičení.

Příčiny a kdy vzniká pomalý metabolismus

Pomalý metabolismus je tedy stav, který má řadu nevýhod a následků prakticky pro celodenní fungování těla. Abyste se s ním mohli vypořádat, potřebujete znát nejčastější příčiny i faktory, které mohou rychlost metabolismu ovlivnit.

Zde jsou vlivy, které působí na rychlost metabolismu nejvíce:

Stravování: Nejčastější příčinou pomalého metabolismu je nevhodné stravování. Jde o nepravidelné jedení, mnoho bílých sacharidů, nedostatek bílkovin či málo železa nebo vitaminu D. Negativem je také málo zeleniny a vlákniny v jídelníčku.

Nedostatek aktivity: Stejně tak příliš málo pohybu během dne přispívá k tomu, že váš bazální metabolismus i látková přeměna všech makroživin jsou výrazně zpomalené. Nemusí jít pouze o nedostatek sportování, ale i sedavé zaměstnání.

Externí faktory: Kouření patří také mezi faktory, které metabolismus zpomalují, stejně ta jako externí vlivy, například příliš vysoká či nízká teplota okolí. Někdy mohou být za pomalou látkovou přeměnou i onemocnění štítné žlázy či léků.

Řešení pomalého metabolismu doma

Urychlení pomalého metabolismu víte ovlivnit především změnou životního stylu a úpravou záležitostí týkajících se životosprávy. Jde o kombinaci změn ve stravování, pitném režimu, ve volném čase a ve způsobu pohybu i trávení volného času.

Co metabolismus nejlépe urychluje? Vyzkoušejte tyto možnosti:

Změna jídelníčku a potravin
Chcete-li podpořit metabolismus, bez změn v jídelníčku se neobejdete. Konzumujte co nejvíce ryb, zeleniny, ovoce, koření typu chilli nebo jiné pálivé koření, libového masa, ořechů, semen a mléčných výrobků, ideálně v podobě bílých jogurtů.

Pravidelné stravování
Kromě toho, co jíte, je důležité i to, jak se během dne stravujete. Před snídaní si dejte sklenici vody, pomůže to zrychlit metabolismus, večer nejezte 3 a méně hodin před spaním. Během dne konzumujte jídlo pravidelně, ideálně 5 krát a s odstupem 3 hodin.

Zdravý a dostatečný pitný režim
Velký vliv na metabolismus má i to, co pijete. Zde by základ pitného režimu měla tvořit čistá voda v objemu 2 až 3 litrů, i podle teploty okolí a míry fyzické aktivity. Stimulovat látkovou přeměnu můžete i cíleným pitím čaje, zejména bylinného a zeleného.

Pravidelný pohyb a fyzická aktivita
Hýbat se je nezbytnou podmínkou stimulace trávení i metabolismu, hlavně po večeři. Snažte se skloubit pravidelnou chůzi po čerstvém vzduchu s intenzivnějším tréninkem, například cyklistikou, během nebo kardio cvičením, kde budete měnit tempo a zapojování svalů.

Ovlivnění externích faktorů
Minimalizovat třeba také některé vlivy a faktory z externího prostředí, které mohou látkovou přeměnu zpomalovat. Eliminovat třeba kouření, při rizikových lécích hledejte náhrady, nevystavujte se příliš vysoké a nízké teplotě a dopřejte si i dostatek spánku.

Speciální doplňky výživy a přípravky
Na zrychlení metabolismu víte využít i hotové produkty a to v podobě volně dostupných doplňků výživy a fitness přípravků. Ideální je, pokud obsahují bylinné extrakty a aminokyseliny zlepšující spalování tuků, například L-Karnitin, kofein nebo chilli.

Komplexnější dietní opatření
Zásadní změnu v rychlosti metabolismu mohou přinést celkové dietní opatření, která mají za cíl radikální změnu životosprávy. Z těch nejznámějších diet je však jen pár takových, které vám mohou pomoci dlouhodobě, vyhýbejte se tím krátkodobým.

PŮSOBENÍ MUSÍ TRVAT DELŠÍ DOBU

Zrychlení metabolismu vyžaduje určitý čas, ať už jde o klidový bazální metabolismus, nebo celkově látkovou přeměnu během dne i při nějaké aktivitě. Zmíněné možnosti, způsoby a prostředky proto musí působit delší dobu a to i více týdnů.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Jednou z možností, jak urychlit metabolismus, je zkusit i komplexní dietní programy. Zde si však třeba dát pozor, aby nešlo o krátkodobé, drastické a redukční diety, které slibují zázraky na počkání, ale paradoxně, metabolismus mohou spíše zpomalovat.

Proto je mnohem lepší vsadit na dlouhodobou dietu, například ketonovou dietu:
• základem diety je omezení příjmu sacharidů a také nezdravých tuků naopak zvyšuje se příjem bílkovin, zeleniny, ořechů a semen v jídelníčku
• díky snížení příjmu sacharidů pod 50 gramů za den tělo přechází do stavu ketózy, což je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu
• během tohoto stavu organismus primárně využívá jako zdroj energie tuky místo cukru, a to tím, že spaluje tukové zásoby v těle, čili tukové tkáně
• z pohledu hubnutí je tento stav mimořádně efektivní, takže výsledkem je viditelný úbytek hmotnosti, ale díky bílkovinám bez pocitu hladu a oslabení

Právě zvýšený příjem proteinů ve stravě je pro ketogenní dietu alfa a omega, výsledkem je to, že svalstvo nechradne a stále máte dostatek fyzické vitality. Snížení příjmu cukru má pozitivní vliv na snížení jeho hladiny v krvi a preventivně i vůči vzniku cukrovky.

Kromě toho dieta prospívá preventivně i vůči vzniku některých kardiovaskulárních onemocnění, normalizuje krevní tlak a také hladinu tzv. dobrého cholesterolu v krvi. Keto dieta není žádnou rychlou dietou, má tři fáze a trvá 12 až 14 týdnů. Jejím výsledkem je komplexní změna energetického metabolismu a minimální riziko jojo efektu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Změny v jídelníčku s cílem zvýšení příjmu bílkovin jsou základní charakteristikou Keto diety. Ne každému se však chce takové změny absolvovat, zejména s ohledem na náročnější přípravu jídel. Pro tyto lidi přináší řešení producent značky KetoMix.

Jde o dietní program obsahující potraviny určené právě pro Keto dietu:
V nabídce najdete proteinové polévky, hlavní i menší jídla, stejně tak koktejly a nápoje s obsahem syrovátkové a sójové bílkoviny, které jsou ideální pro pitný režim

Po těchto produktech mohou sáhnout muži i ženy, přičemž v nich získají:
• na jednom místě komplexní řešení svého celodenního stravování
• snadnou a rychlou přípravu jídel a nápojů, stačí jen voda a 5 minut
• jistotu, že jídla, suroviny, potraviny a nápoje splní podmínky Keto diety

Nabídka zahrnuje proteinové kaše, omelety, palačinky, pečivo, sušené maso, těstoviny, polévky i jiné suroviny, které víte využít pro přípravu snídaně, oběda či večeře. Kromě toho najdete v sortimentu KetoMix i proteinové tyčinky, které můžete konzumovat během celého dne, pokud si budete chtít zamlsat, tak dokonce i čokoládu, perníky, dezerty a chipsy.

Všechny tyto potraviny a jídla splňují podmínky Keto diety a nenaruší proces ketózy, což je mimořádně důležité. Obsahují také dostatek vitamínů, minerálů, stopových prvků a dalších potřebných živin naopak nenajdete v nich žádné rizikové chemické přísady.

S výjimkou pečiva se v nich nenachází ani lepek, jsou tedy vhodné i pro celiaky. Můžete také sáhnout po proteinových nápojích s různými příchutěmi od banánu, přes vanilku až po kokos. Zároveň naleznete v nabídce KetoMix i doplňky výživy obsahující L-Karnitin, což je aminokyselina podporující spalování tuků, takže víte podpořit i tuto oblast.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Zaujaly vás potraviny, jídla či samotná Ketogenní dieta? Všechny tyto produkty a celý sortiment najdete na www.ketomix.cz, což je oficiální webstránka značky. Jsou zde také informace o Keto dietě, taktéž i telefonická a online infolinka pro vaše další otázky.

V eshopu můžete nakoupit za pár minut přes telefon i počítač, přičemž:
• máte jistotu originality a nejlepší ceny, jedná se o oficiální online obchod
• nemusíte nikam osobně jít, objednávku i doručení vyřídíte z domu
• nákup je flexibilní, je věcí pár kliknutí, máte více možností platby
• z pohodlí domova víte všechny produkty porovnat a podívat složení

Co se týče placení, v eshopu KetoMix máte na výběr dobírku a platbu kurýrovi přímo v hotovosti, ale i bezhotovostní platby online a předem, ať už přes internet banking nebo platební kartou. Právě poslední možnost je nejrychlejší a také nejkomfortnější.
Pokud se rozhodnete nakupovat přes eshop, můžete si vybrat i několik kurýrní služby a doručení domů i na odběrné místo zásilkový. Zpravidla do 3 pracovních dnů vám kurýrní služba zásilku doručí. Produkty a potraviny si víte objednat jednotlivě, ale i v komplexních balíčcích podle doby diety na 1 týden i na celý měsíc.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno