Jaké příčiny má a co znamená chuť na sladké – Zde jsou tipy, jak ji omezit nebo zahnat

0
208
Jaké příčiny má a co znamená chuť na sladké - Zde jsou tipy, jak ji omezit nebo zahnat

Nadměrná chuť na sladké, ať už po jídle nebo večer, je při hubnutí jedním z nejčastějších problémů, kteří výrazně kazí morálku. Pochopitelně, tělo potřebuje sacharidy a cukry, ale je velmi důležité, zda jde o jednoduché nebo komplexní a jaké je množství.

V některých případech je větší chuť na sladké a na sladkosti odrazem nedostatku vitamínů nebo některých minerálů a stopových prvků, může jít i o problém s jídelníčkem obecně nebo s tím, jaké druhy sacharidů kombinujete. Pokud chcete vědět, jak ji odstranit, potlačit nebo eliminovat, na toto téma si nyní řekneme více.

Co je chuť na sladké a příčiny, což znamená nebo kdy nastává

Sacharidy jsou pro naše tělo přirozené a důležité a je proto normální, že si je tělo ptá tím, že máte chuť na něco sladkého. Pod pojmem sladké však netřeba myslet hned na nezdravé sladkosti, vždyť sacharidy se nacházejí také v ovoci, rýži, bramborách a obilninách.

Velmi důležité však je, jaké sacharidy přijímáte. Pokud jde o ty ze sladkostí, zákusků, čokolád, sušenek a podobně, jedná se o formu rychlých a jednoduchých cukrů. Ty nevyžadují žádné složité štěpení a tělo je okamžitě spotřebuje. Zároveň s tím se do organismu vyloučí i různé hormony a látky, které vyvolávají pocit štěstí a uspokojení.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Chuť na sladké však může mít i následující příčiny a důvody:
• absence některých vitaminů a minerálů, nejčastěji jde o nedostatek vitamínu B1, který působí i na vitalitu nebo chromu, který působí na inzulín
• konzumace jídel s vysokým podílem soli nebo jednoduchých cukrů, v případě soli chce tělo obnovit acidobazickou rovnováhu, při cukrech jejich rychle spálí
• vliv vnějších negativních faktorů, zejména stresu nebo podráždění, což způsobí přetížení nervového systému a ten potřebuje na uklidnění sacharidy
• svůj vliv může mít i nadměrný příjem kofeinu, ale stejně tak i nesprávné stravování, například málo bílkovin nebo příliš rychlé jedení

KDY UŽ TŘEBA NAVŠTÍVIT LÉKAŘE?

Chuť na sladké může znamenat v některých případech i indikaci vážnějšího problému, například selhávání štítné žlázy. Za lékařem jděte, pokud jde o dlouhodobý problém a objevují se i jiné příznaky, například bolesti, nedostatek močení a sucho v ústech.
Co jíst a jak odstranit chuť na sladké díky potravinám

Chcete-li eliminovat nebo alespoň omezit a minimalizovat chuť na sladké, můžete pro to udělat řadu opatření. Některé znamenají určité omezení stravování, jiné naopak jsou zaměřeny na stimulaci jídelníčku. Možnosti jsou i v pitném režimu.

Toto je 6 nejdůležitějších zásad, jak snížit chuť na sladké:

Změna typu přijímaných sacharidů: Rychlý hlad i po najedení se a zvýšená chuť na sladkosti vyplývá z nadměrné konzumace jednoduchých a nedostatku složených sacharidů. Zařaďte tak do stravy více ovoce, rýži, brambor a ovesných vloček.

Zvyšte příjem bílkovin: Proti pocitu hladu a také nadměrné chuti na sladké velmi dobře pomáhá zvýšit příjem bílkovin ve stravě. Do jídelníčku tak zařaďte kromě zmíněných potravin a surovin i ryby, vejce, tofu, tvaroh a nízkotučné jogurty či sýry.

Jídlo konzumujte pomaleji: Problém může být někdy nejen v tom, co v jídelníčku máte nebo co vám tam naopak chybí, ale také v tom, jak jíte. Příliš rychlé „polykání“ sousta a nedostatečné požvýkáním způsobí i rychlé natrávení a pocit nedostatku cukru.

Doplňte chybějící látky: Jak již bylo řečeno výše, doplnit vitamin B1 nebo chrom může být užitečné, stejně tak zvýšit i příjem vlákniny. Nejlepší je tak do jídelníčku zařadit zeleninu, celozrnné těstoviny, ořechy, špaldové těstoviny a semínka.

Pravidelné stravování: Nejen změny ohledně jídelníčku, ale i pravidelnost stravování a konzumace potravin a jídel má velký vliv na pocity hladu i chuti na sladké. Základem je jíst během dne pravidelně, dodržujte odstupy 2 až 3 hodin mezi jídly.

Čaje namísto kávy: Nadměrný příjem kofeinu, zejména v podobě kávy, která má výrazný vliv na odvodnění těla, může také zvýšit chuť na sladké nebo sladkosti. Místo ní si dejte čaj, je zdravější a má také simulační účinky, například zelený či bylinkový.

Další důležité zásady pro hubnutí bez sladkostí

To, jak efektivně budete hubnout, je ve velké míře ovlivněny nejen tím, zda jíte nebo nejíte sladkosti, ale i některými dalšími důležitými opatřeními. Ty se týkají jednak životosprávy, ale i životního stylu a omezení negativních faktorů.

Ideální je využít působení a prostředky v těchto oblastech:

Omezení i jiných typů potravin

Nejen snížení podílu jednoduchých cukrů, které se velmi často rychle spálí a zvýší chuť na sladké, ale i omezení jiných potravin je pro hubnutí důležité. Jde o smažená jídla, polotovary, konzervované potraviny, tučná jídla a tučné maso či mléko.

Více jídel během dne a v menší porci

Druhou dobrou zásadou je změna jídelníčku tak, abyste během dne přijali sice stejný počet kalorií, ale ve větším počtu jídel. K snídani, obědu a večeři tak přidejte svačinu, svačina a případně i druhou menší večeři, zároveň však snižte velikost každé porce.

Působení na rizikové faktory

Kouření, nedostatek spánku, nadměrně mnoho alkoholu a stres, to vše jsou rizikové faktory, které zpomalují metabolismus, zvyšují ukládání tuků a zhoršují trávení. Snažte se na ně působit a omezit jejich, obzvláště podceňovaný je spánek i odpočinek během dne.

Dostatečný pitný režim

Kromě stravování je neméně důležité ovlivnit i pitný režim. Tak, jak při jídle, i zde se snažte pít menší dávky, ale častěji, ideálně 1 až 2 dcl vody každou hodinu, Podpoříte tak efektivnější trávení a metabolismus. Základem by měla být voda, případně čaje.

Více pohybu a fyzické aktivity

Výraznou vzpruhou pro lepší hubnutí a efektivnější spalování kalorií a i tukových zásob je pohyb. Snažte se každý den chodit všude, kde se dá, pěšky, plus k tomu přidejte více krát týdně i cílenou pohybovou aktivitu, například běh, kolo nebo kardio trénink.

Z ČASU NA ČAS SI SLADKÁ DOPŘEJTE

Většina diet a zásad na hubnutí je založena na přísném omezování se. Na druhou stranu, z času na čas si můžete nějakou sladkost či zakázané jídlo klidně i dopřát. Jde o tzv. cheat day, kdy jednou za týden nebo 10 dní můžete sníst něco, co jindy ne.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

V případě, že už máte nadváhu nebo byste chtěli shodit nadbytečné kilogramy efektivně a bez drastických redukčních diet, dáváme vám do pozornosti Keto dietu. Jde o speciální dietní program založený na dlouhodobé a komplexní změně stravování.

Ketogenní dieta má tři fáze a jsou pro ni typické tyto vlastnosti:
• cílem je stav zvaný ketóza, jde o fyziologicky přirozený stav změny energetického metabolismu, kdy tělo namísto cukru primárně sahá po tucích
• to znamená, že pokud organismus potřebuje energii, nezískává ji štěpením rychlých cukrů, ale efektivnějším spalováním uložených tukových zásob
• právě dosažení stavu ketózy je cílem první fáze ketonovou diety, v té druhé jde o co nejefektivnější hubnutí právě přes stimulaci spalování tuků
• ve třetí fázi jde o postupný návrat k běžnějšími jídelníčku, ale zároveň i o udržení dosažené hmotnosti a současně i o eliminaci známého jojo efektu

Cílem diety je co nejlépe hubnutí, ale má i jiné pozitivní vlivy. Jde o snížení hladiny cukru v krvi, zvýšení tzv. dobrého cholesterolu, normalizaci krevního tlaku a preventivní působení vůči vzniku cukrovky a některým kardiovaskulárním onemocněním.

Všechny tyto vlivy jsou výsledkem radikální změny jídelníčku co je nedílná součást Keto diety. Principem je totiž snížit příjem sacharidů pod 50 gramů za den, stejně tak snížit příjem nezdravých tuků a naopak zvýšit příjem vlákniny ze zeleniny a zejména bílkovin. Díky tomu nebudete pociťovat zvýšený hlad a podpoříte trávení.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že byste chtěli Keto dietu vyzkoušet, ale právě zmíněné změny jídelníčku vám přijdou jako příliš složité na realizaci v praxi, k dispozici je ještě jedna pohodlnější možnost a tou je značka KetoMix. Jde o producenta potravin a produktů pro dietu.

V sortimentu této značky najdete výběr pro celodenní stravování:

Základem nabídky jsou proteinové hlavní jídla i menší potraviny, které podporují přísun bílkovin, najdete zde i nápoje a doplňky výživy pro spalování tuků
Tyto produkty, jídla a nápoje jsou určeny pro muže i ženy, přičemž:
• všechny mají vyvážený poměr živin, aby byly vhodné pro Keto dietu
• víte tato jídla i nápoje připravit jednoduše a obvykle do 5 minut
• koupě je možná jednotlivě, ale víte si udělat jídelníček i na míru

Pro ty, co mají alergii na lepek, je dobrou zprávou, že s výjimkou pečiva ho potraviny a produkty KetoMix neobsahují, jsou vhodné i pro celiaky. Stejně tak zde nenajdete žádné rizikové látky nebo chemické přísady, naopak, je tu množství potřebných a užitečných vitamínů a stopových prvků. Samozřejmě základem složení jsou proteiny.

Pokud jde o konkrétní sortiment potravin, výběr KetoMix obsahuje proteinové polévky, kaše, omelety, palačinky, sušené maso, těstoviny, pečivo, tyčinky, pomazánky, omáčky, dresinky a jiné potraviny, suroviny a jídla pro snídaně, oběd, večeři, svačinu i svačina .

Abyste doplnili sójové či syrovátkové bílkoviny, můžete sáhnout i nápojích, nejčastěji si lidé vybírají hydrolyzované koktejly v prášku, kde stačí už jen přidat vodu. Na výběr máte i veganské druhy a několik příchutí od kávy, přes kokos, vanilku až po ovocné chutě. KetoMix nabízí také doplňky výživy obsahující L-Karnitin na spalování tuků.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud se rozhodnete zkusit Keto dietu právě se sortimentem KetoMix, všechny potraviny, nápoje a produkty si umíte prohlédnout a porovnat na oficiální webstránce www.ketomix.cz. Najdete zde i množství detailních informací týkajících se ketogenní diety.
Samozřejmě, je tu i oficiální eshop, kde je nakupování plné výhod:
• objednávku uděláte za pár minut a to přes počítač, tablet i mobil
• nemusíte nikam jít, nákup i doručení vyřídíte přímo z domova
• máte na výběr několik možností platby, nejen hotovost, ale i online
• zároveň máte záruku, že produkty jsou originální a za nejlepší cenu

Eshop nabízí i oficiální telefonickou a online infolinku, kde se můžete operátora zeptat na další detaily týkající se nakupování nebo produktů. Při placení můžete využít dobírku, ale i internet banking nebo platbu platební kartou přes internet, což je nejlepší.

Zmíněné potraviny, nápoje a další produkty víte nakoupit samostatně  iv ucelených balíčcích, například na 7, 14, 212 nebo až 30 dní. Doručení je standardně do 3 pracovních dnů, při větší objednávce neplatíte žádné poštovné. Kromě dodání zásilky domů si umíte vybrat i doručení na nejbližší místo zásilkový a tam si ji vyzvednout.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno