Jak ovlivňuje kuřecí, krůtí, vepřové nebo hovězí maso na hubnutí a které jíst

0
493
Jak ovlivňuje kuřecí, krůtí, vepřové nebo hovězí maso na hubnutí a které jíst

Mezi nejlepší zdroje bílkovin a energie patří maso, které zároveň neobsahuje žádné sacharidy, které jsou z pohledu hubnutí rizikové. Naopak, více druhů masa obsahují problematický tuk, výjimkou jsou ryby a jejich zdravé nenasycené mastné kyseliny.

Přestože maso mnohým z nás chutná, nemělo by být zcela každodenní součástí jídelníčku, občas je vhodné dopřát si i bezmasý den. Velký vliv na to, zda vám maso pomůže nebo naopak uškodí při hubnutí, má nejen jeho druh, ale i způsob zpracování. Nejméně zdravé je smažení, naopak, vaření a dušení jsou nejzdravější, případně ještě pečení.

Jaký vliv má maso na hubnutí, přibírání a nadváhu

Maso je důležitou složkou a součástí jídelníčku většiny lidí a to hlavně kvůli tomu, že obsahuje bílkoviny. Běžný člověk potřebuje přijmout denně 60 až 80 gramů bílkovin, v případě větší fyzické aktivity nebo sportování klidně i o něco víc.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Pokud jde o výběr masa z pohledu hubnutí, přibírání nebo rizika nadváhy, přednost byste měli dávat tzv. libovému masu. To je charakterizováno tak, že obsahuje méně než 10 gramů celkového množství tuku. Jde však o konzumaci čistého masa, nemáme na mysli slaninu, salámy, klobásy a masné polotovary, které jsou při hubnutí tabu.

Voda má v případě hubnutí následující pozitivní účinky a vlivy:
• největším plusem z pohledu hubnutí je, že maso obsahuje hodně proteinů, které jsou důležité pro fyzickou aktivitu, takže podporuje hubnutí pohybem
• kromě toho dokáže kvalitní maso žaludek zasytit na dostatečně dlouhou dobu, což snižuje chuť na sladkosti i pocit hladu, minimalizuje to riziko přejídání
• rybí maso je bohaté na množství aminokyselin, zdravé omega-3 a omega-6 mastné kyseliny a minerály, které jsou důležité pro trávení a také metabolismus
• obecně je maso velmi dobrým zdrojem vitamínů B, zinku, hořčíku a železa, v případě aminokyselin jsou právě ty živočišné biologicky dostupnější

Nejvíce si třeba dát bez ohledu na druh masa, pozor na smažený způsob přípravy naopak upřednostnit třeba vaření a páru. Za jistých okolností, s využitím zdravých olejů a ve vhodném množství je možné za vhodné považovat i maso jater a grilované.

ZKUSTE AJ DALŠÍ ZDROJE BÍLKOVIN

Pokud jde o proteiny, ale například i o některé aminokyseliny, zdravé tuky, vitamíny, minerály a stopové prvky, kromě masa můžete zkusit i jiné zdroje živočišných bílkovin. Do jídelníčku zařaďte nízkotučné sýry, bílé jogurty a čas od času i vejce.

Které maso je na hubnutí nejlepší a které naopak nejhorší

Pojďme se nyní podívat na to, jak jednotlivé druhy masa lze využít a zařadit i do jídelníčku a jaký je jejich vliv na hubnutí či jiné oblasti lidského zdraví. Důležité je, jaké živiny daný typ masa obsahuje a kolik z nich má pozitivní vliv.

Zde jsou jednotlivé druhy, včetně ryb, spolu s jejich posouzením:

Ryby: Jednoznačně nejlepším typem masa při hubnutí je rybí maso. To obsahuje mnoho zdravých omega mastných kyselin, jód, zinek, hořčík, vápník, bílkoviny, množství vitamínů, včetně D, i jiných prospěšných stopových prvků. Do jídelníčku zařaďte zejména lososa, tuňáka, makrelu a sledě.

Kuřecí maso: Drůbež patří také do kategorie tzv. libového masa, zejména pokud jde o kuřecí prsa, pochopitelně bez kůže. Kuřecí maso má jen velmi málo tuku, přestože prsa jsou na tom o trochu hůř. Obecně však platí, že zařazením kuřecího masa do jídelníčku si jen pomůže a získáte dobrý zdroj proteinů.

Krůtí maso: Obdobně pozitivní a zdravý vliv má i krůtí maso. To má dokonce ještě nižší průměrný podíl tuku a to pod 2%, přičemž i zde platí, že krůtí prsa jsou z tohoto pohledu nejvýživnější. V případě tohoto druhu masa můžete bez výčitek svědomí sáhnout i po produktech z něj, konkrétně šunce.

Maso ze zvěřiny: Bez nadměrného množství tuku je i zvěřina, která je navíc bez pesticidů, antibiotik a růstových hormonů. Naopak, toto maso je velmi dobrým zdrojem bílkovin, vitamínů skupiny B, železa, fosforu i draslíku. Nejlepší je sáhnout po mase z bažanta, to se hodí do polévky i samostatně.

Králičí maso: Pokud jde o podíl tuku, tak velmi podobně jako krůtí maso, je na tom i to králičí. To má význam speciálně pro sportovce a lidi, kteří se věnuj intenzivnějšímu cvičení, tréninku nebo fitness, jelikož obsahuje nadprůměrně mnoho kreatinu. Tato látka je důležitá pro hubnutí i svalovou hmotu.

Telecí maso: Zdravé z pohledu bílkovin je já telecí maso, které patří také do kategorie libového a snadno stravitelného masa. Má poměrně málo tuků, zato obsahuje vodu, proto je také vhodné pro různé diety. Nejlepší je ho zkombinovat se zeleninou, například hráškem a salátem, tehdy doplníte i dostatek vlákniny.

Hovězí maso: Větší obsah tuku už má hovězí maso, průměrně okolo 20%. Zde je velmi důležité vybrat si správný druh, roštěná nebo svíčková nemusí být čas od času v jídelníčku žádný zásadní problém. V takovém případě získáte přes hovězí maso významný objem bílkovin, hlavně při tom mladém.

Vepřové maso: Do ​​kategorie masa, které je třeba omezit, patří vepřové červené maso. Jde o tučné maso s vysokým objemem kalorií, které sice má také mnoho bílkovin, železa, zinku a vitamínů B, ale právě příliš mnoho nezdravých tuků z něj dělá při hubnutí špatnou volbu. Konzumujte ho maximálně jednou za měsíc.

Kachní maso: Mezi ty méně vhodné druhy masa na hubnutí, které byste měli pro jistotu opravdu minimalizovat, patří i kachní maso. To má sice až 18 gramů bílkovin na 100 gramů masa, obsahuje však nadprůměrně mnoho cholesterolu a tuků. Je také velmi kalorické, takže při něm je riziko přibírání vysoké.

Vnitřnosti: Poslední kategorií jsou vnitřnosti, které patří obvykle mezi nejmastnější části a to bez ohledu na druh masa. Obsahují totiž spoustu tuku a cholesterolu, ale i zde se najdou světlejší výjimky. Z vnitřností je nejlepší konzumovat pečeni a pokud chcete doplnit lecitin, vitamíny a některé stopové prvky.

NEZAPOMEŇTE NA ROSTLINNÉ BÍLKOVINY

Kromě živočišných zdrojů bílkovin je vhodné zařadit do jídelníčku i rostlinné zdroje. Bílkoviny najdete zejména v obilovinách, například v sójových produktech, stejně v ořeších a semínkách, z luštěnin je nejlepší fazole a ze zeleniny špenát.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Na komplexnější hubnutí nebo výraznější shození nadbytečných kilogramů jsou vhodné i celkové diety. Nemluvím však o žádných rychlých, drastických a prudkých redukčních dietách, kde hrozí jojo efekt. Naopak dlouhodobější alternativy jsou vhodné.

Takovou možností je i Keto dieta, která má následující pravidla:
• základem je radikální snížení příjmu sacharidů a to pod 50 gramů za den, stejně tak je třeba snížit příjem tuků, zejména pokud jde o nezdravé tuky
• v důsledku snížení příjmu sacharidů se tělo dostane do 2 až 4 dnů do stavu ketózy, což je fyziologicky přirozený stav těla a energetického metabolismu
• během ketózy dochází ke zvýšenému spalování tuků, tělo totiž začne využívat jako primární zdroj tuky a tak začíná sahat po spalování tukové tkáně
• aby se předešlo pocitu hladu a oslabení fyzické výkonnosti, součástí diety je zároveň zvýšení příjmu bílkovin ve stravě, které jsou důležité pro svaly

Kromě toho je důležité, abyste do jídelníčku ve vyšší míře zařadili i zeleninu, ořechy a semena. Jde totiž o velmi dobré zdroje vitamínů, minerálů a především vlákniny. Ta je nezbytná pro správné trávení a metabolismus, což je součástí hubnutí.

Ketonová dieta má pozitivní efekt i na hladinu cukru a cholesterolu krvi, na krevní tlak a také preventivně vůči vzniku cukrovky. Samotné diety je dlouhodobé, trvá i přes 3 měsíce a probíhá ve třech fázích. V té první jde o dosažení ketózy, ve druhé o její udržení a co nejefektivnější spalování tuků a v poslední o snížení rizika jojo efektu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud se rozhodnete ketogenní dietu vyzkoušet, máte na výběr dvě cesty. První je radikální změna jídelníčku a domácích receptů s cílem zvýšit zastoupení bílkovin. Druhou jsou hotové produkty, potraviny, jídla a nápoje, které budou vhodné pro dietu.

Druhou cestu můžete vyzkoušet s pomocí dietního programu KetoMix:
Nabídka značky obsahuje proteinové jídla, polévky, menší potraviny a suroviny, které jsou využitelné celý den, sáhnout můžete i po nápojích a doplňcích výživy

Pokud se rozhodnete uvedený sortiment zkusit, získáte několik benefitů:
• rychlá a jednoduchá příprava, stačí vám jen voda a čas kolem 5 minut
• komplexnost, na jednom místě vyřešíte prakticky celodenní jídelníček
• jistota, že všechna jídla od polévek až po sladkostí splňují podmínky diety

Sortiment potravin nabízí velký výběr polévek různé příchutě, proteinové omelety, kaše i palačinky, sušené maso, těstoviny různých druhů, pečivo, pomazánky, omáčky, dresinky i menší potraviny a jídla. K dispozici máte také proteinové tyčinky a sladké či slané pochutiny, například čokolády, chispas, nachos, perníky, sušenky, krekry a podobně.

Pokud jde o nápoje a pitný režim, i zde přináší KetoMix řešení a to v podobě koktejlů v prášku, kde stačí přidat vodu a zamíchat. Na výběr máte několik příchutí, sáhnout můžete i po veganských koktejlech. V koktejlech máte velmi dobrý zdroj bílkovin.

Plusem je také to, že značka má k dispozici i některé doplňky výživy, ať už jde o ty, které jsou určeny na podporu spalování tuků, případně o ty, které pomáhají s detoxikací střev. Dobrou zprávou je, že uvedené potraviny a produkty si víte zakoupit jednotlivě, ale i v balíčcích a to buď podle doby diety nebo podle toho, jakou máte nadváhu.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Všechny doplňky výživy, potraviny, jídla i nápoje bez většího problému zakoupíte přímo ve značkové prodejně, případně si je umíte objednat i přes oficiální web www.ketomix.cz. V tom druhém případě si je můžete i detailně prohlédnout a porovnat složení.

Při tomto nákupu přes internet můžete využít řadu praktických výhod:
• obejdete se bez hotovosti, platit se dá přes internet a také předem
• objednávka je věcí pár minut, uděláte ji přes počítač i smartphone
• netřeba nikam jít, kurýr vám donese balíček s produkty až domů
• máte také jistotu, že všechny produkty jsou originální a za nejlepší cenu

Způsob objednávky a nakupování je v tomto eshopu velmi podobný, jako u jiných online obchodů. Stačí jen vložit vybrané potraviny a produkty do online košíku, vyplnit své osobní údaje, adresu doručení a vybrat způsob platby a kurýrní službu.

Pokud jde o placení, můžete si zvolit dobírku a hotovost, čili platbu kurýrovi, ale i internet banking či platbu kartou online, což je ještě pohodlnější a rychlejší. Doručení může být k vám domů i na odběrné místo Zásilkovna ve vaší blízkosti, je to na vás. K dispozici máte i oficiální infolinku, kde se můžete zeptat další otázky.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno