Mají sacharidové vlny výsledky Zde jsou zkušenosti pro muže a ženy a tipy na jídelníček

0
374
Mají sacharidové vlny výsledky Zde jsou zkušenosti pro muže a ženy a tipy na jídelníček

Sacharidové vlny patří mezi jednu z najpropagovanejších diet a to nejen na hubnutí, ale i pro kulturistiku, bodybuilding či fitness. Jak již říká jejich název, jde o dietu založenou na střídání některých fází, konkrétně dní a to z pohledu příjmu sacharidů.

Sacharidové vlny jsou programem, který je náročný na přípravu a provedení, přestože se to zdá na první pohled jednoduché. Mnoho lidí má problém s tím, jaké recepty zvolit pro jídelníček, aby byla zachována jeho pestrost. Důležitý je i správný výpočet sacharidů během tzv. vysokosacharidových a nízkosacharidových dní. Více se dozvíte níže.

Co jsou Sacharidové vlny, jaké mají pozitivní efekty a jaké mají negativa a rizika

Dieta zvaná Sacharidové vlny je založena na střídání dní, kdy je důležitý příjem vyššího množství sacharidů s dny, kdy je příjem sacharidů nižší. Během jednoho týdne se střídají dny s odlišným příjmem sacharidů, což graficky připomíná vlny.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Během celé diety se naopak množství tuku a bílkovin nemění. Kombinace těchto pravidel by měla mít výsledek v lepším spalování podkožního tuku a to i během vysokosacharidových dní. Pokud zároveň během diety cvičíte, lépe budujete a posilujete svalovou hmotu. Stravování je zároveň pravidelné a podporuje metabolismus.

Tak, jako jiné diety, i Sacharidové vlny však mají své nevýhody a negativa:
• střídání příjmu sacharidů může u některých lidí přinášet vedlejší efekty v podobě pocitů nadměrné či nedostatečné energie a výkyvů nálad
• dieta je efektivní pouze určitý čas, nejvíce několik týdnů, pak se již efekt na spalování tuků a hubnutí ztrácí, není tedy příliš dlouhodobá
• jídelníček není příliš pestrý, přičemž u některých dnů může i pod vlivem nedostatku sacharidů dostavit zvýšený pocit hladu
• dieta je na rozdíl od mnoha jiných náročnější nejen na pevnou vůli, ale i přesný výpočet potřeby sacharidů, hrozí zde také zvýšené riziko jojo efektu

Vzhledem k povaze diety je možné se setkat v případě nízkosacharidových dní i s některými vedlejšími účinky diety na organismus. Nejčastěji se objevují bolesti hlavy, zápach z úst, slabost, svalové křeče a zažívací problémy typu průjem nebo zácpa.

PRO KOHO NEJSOU SACHARIDOVÉ VLNY VHODNÉ?

Tento dietní program není vhodný ani určen pro každého, některé skupiny lidí by dietu držet nikdy neměli. Jde o děti do 18 let, těhotné a kojící ženy, vytrvalostní sportovci, lidé s cukrovkou a problémy s hladinou cukru v krvi a senioři nad 65 let.

Jaké fáze a výpočet mají Sacharidové vlny

Sacharidové vlny probíhají ve dvou fázích. První jsou ty dny, kdy je příjem sacharidů vyšší nebo zvýšený, druhou zase ty, kdy je nižší a snížen. To, kolik sacharidů máte který den přijmout, závisí na vaší hmotnosti a částečně i fyzické aktivity a pohlaví.

O celém konceptu a fázích třeba vědět toto:

Výpočet: Základem je výpočet sacharidů přijatých během dne. Vzorec říká, že ve dnech s vyšším příjmem třeba přijmout 4 až 5 gramů na 1 kg hmotnosti, ve dnech s nižším příjmem stačí 2 gramy. Nejčastěji se začíná na příjmu kolem 50 gramů v první den a postupně se to zvyšuje o 50 gramů denně až na 350 gramů v poslední den.

Vysokosacharidových den: Pokud jde o samotné fáze, první fází sacharidové vln je vysokosacharidových den. V tyto dny přijímáte vyšší množství sacharidů, důležité je dodržet stravování 5 krát za den a zároveň využít více přijaté energie na intenzivnější trénink větších svalů, náročnější fyzickou aktivitu či více sportu.

Nízkosacharidové den: Opakem je nízkosacharidové den, který, jak už říká i jeho samotný název, je typický nižším příjmem sacharidů. Tyto dny můžete mít pocit únavy a vyčerpání, fyzické aktivity by mělo být proto pomálu. Dbejte však i nadále na dostatek příjmu bílkovin a tuků a pravidlo 5 porcí jídel za den.

Principy a vhodné a nevhodné jídla pro Sacharidové vlny

Nejen střídání nízkosacharidových a vysokosacharidových dní, ale i některé jiné principy a zásady jsou důležité pro to, abyste s pomocí sacharidových vln efektivně zhubli. Pozor je třeba dávat i na příjem dalších živin, pitný režim a fyzickou aktivitu.

Zde je přehled nejdůležitějších zásad diety:

Střídání dní podle příjmu sacharidů

Základním pravidlem úspěšného dodržování diety je střídání dní v závislosti na příjmu sacharidů. Nejčastěji se začíná od nízkosacharidových dní, které jsou v první polovině týdne, končí vysokosacharidových v té druhé polovině.

Příjem bílkovin a tuků

Zatímco při sacharidech se příjem mění, v případě bílkovin a tuků zůstává po celou dobu sacharidové diety příjem konstantní. Průměrně by měl muž přijmout za den 150 gramů bílkovin, žena 90 gramů. Tuku byste měli přijmout 1 až 2 lžíce.

Doporučené jídla

Mezi doporučené jídla a potraviny patří ty, které obsahují zdravé formy tuků, sacharidů a bílkovin. Do jídelníčku zařaďte zejména libové maso, ryby, vejce, zelenina, brambory, bílý jogurt, rýže, ovesné vločky, kuskus a celozrnné těstoviny.

Nevhodné jídla

Na rozdíl od jiných diet, při sacharidové vlnách nejsou žádné standardní jídla zcela zakázáno, záleží spíše na tom, kolik sacharidů máte během dne přijmout. Obecně se vyhýbejte polotovarům, sladkostem a přesolení jídlům.

Čas a pravidelnost stravování

Stejně jako většina jiných diet, i pro Sacharidové vlny je důležitá pravidelná konzumace jídel v menších porcích a častěji, ideálně 6 krát za den. Snídaně si dejte 30 minut po probuzení, pozdní večeři nejpozději 2 hodiny před spaním.

Zdravý pitný režim

Nejen to, co jíte, ale i to, co pijete, je důležité pro správný průběh diety a také hubnutí. Základem by měla být neochucená voda, případně na doplnění zelený čaj. Vyhýbejte se alkoholu, slazeným limonádám a energetickým nápojem.

Fyzická aktivita

Sacharidové vlny jsou ideální dietou pro ty, co se chtějí věnovat cvičení či podpořit hubnutí pohybem a fyzickou aktivitou. V nízkosacharidové dny by mělo jít o mírnější aktivitu, v ty vysokosacharidové si dopřejte intenzivnější trénink.

NA CO SI DÁT NEJVÍCE POZOR?

V případě sacharidová vln je problémem dlouhodobost, dietu se nedoporučuje držet více než 8 až 10 týdnů, pro někoho může být problém i měsíc. Po skončení zas může nastoupit jojo efekt, čemuž je třeba zabránit dlouhodobou kontrolou příjmu sacharidů.

Vyzkoušejte i Keto dietu

Přestože Sacharidové vlny patří do kategorie populárních diet, to, že nejsou vhodné pro mnoho lidí a také to, že není možné držet dietu příliš dlouhodobě, jsou důvody, proč se poohlédnout i po jiných alternativách. Takovou alternativou může být Keto dieta.

Ta se nazývá někdy i Ketonová a má tyto principy:
• cílem diety je navození fyziologického stavu zvaného ketóza, který je pro tělo přirozený a během kterého dochází k vyššímu spalování tuků
• to je z pohledu hubnutí ideální, protože nedochází k využívání sacharidů jako zdroje okamžité energie, ale hubne se z uloženého tukové tkáně
• aby byl dosažen stav ketózy, je třeba minimalizovat dlouhodobě příjem sacharidů a také nezdravých tuků a zároveň zvýšit příjem bílkovin
• zároveň je nutné do jídelníčku zařadit kvůli vláknině i zeleninu v objemu půl kilogramu denně a ořechy či semínka v objemu 20 gramů za den

Tato dieta s sebou přináší nejen pozitivní efekt na hubnutí, ale právě díky vláknině i podporu lepšího trávení a metabolismu. Snížení příjmu tuků a sacharidů znamená zas pozitivní vliv na snížení špatného cholesterolu v krvi a hladiny cukru v krvi.

Stravování v rámci ketogenní dieta je také dobrou prevencí před některými onemocněními srdce a cukrovkou, ačkoli platí, že pokud již cukrovku máte, dietu držet nemůžete. Celý program se skládá z několika fází, v prvních dvou je hubnutí nejintenzivnější, ve třetí fázi se zas Keto dieta zaměřuje na udržení hmotnosti a návrat do původního jídelníčku.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Základem ketonovou diety je tedy příprava a konzumace potravin s vyšším obsahem bílkovin a naopak nižším obsahem sacharidů a tuků. Pokud si chcete proces přípravy usnadnit a nechcete nic složité vařit, můžete sáhnout i po hotových produktech.

K tomu slouží sortiment značky KetoMix, který nabízí velký výběr:
KetoMix je dietní program, který zahrnuje hlavní proteinové jídla i polévky, ale i slané a sladké pochutiny a nápoje pro celodenní jídelníček v souladu s Keto dietou

Dobrou zprávou je, že pro uživatele má tato značka samé výhody:
• na jednom místě najdete všechny větší i menší jídla pro celou dietu
• máte záruku, že z hlediska živin, vitamínů a minerálů jsou jídla vyvážené
• k dispozici máte také doplňky výživy s L-karnitin na spalování tuku

Co se týče sortimentu jednotlivých potravin a surovin, v nabídce můžete najít proteinové omelety, polévky, sušené maso, těstoviny, dresinky, kaše či palačinky, které lze použít pro hlavní jídla během dne. Doplnit je víte o zmíněnou zeleninu, ale i o některé proteinové slané a sladké pochutiny, například chipsy, tyčinky a čokolády.

Pokud jde o nápoje, základem nabídky KetoMix jsou hlavně proteinové koktejly, které jsou bohatým zdrojem syrovátkových i sójových bílkovin a také vlákniny. Neobsahují glutamát či lepek a můžete si je dopřát ve velmi široké paletě příchutí od kávy po banán.

Potraviny a produkty KetoMix jsou bezproblémové z hlediska původu i kvality složení, neobsahují lepek a různé rizikové chemické přísady naopak mají mnoho vitamínů a důležitých živin a to v optimalizovaném poměru. Jsou připravovány výživovými poradci a představují velmi kvalitní zdroj všech potřebných živin pro ketonovou dietu.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud jde o doplňky výživy, potraviny či nápoje značky KetoMix, v případě, že vás oslovili, můžete si je zakoupit osobně v kamenné prodejně značky, ale i přes oficiální web www.ketomix.cz, kde najdete eshop i detailnější informace o celé dietě.

Online nakupování je z pohledu uživatelů zajímavé a to proto, že:
• je výhodné, ať už jde o ceny přípravků nebo také možnost dopravy zdarma
• máte záruku, že všechny potraviny a produkty jsou originální
• nemusíte platit pouze v hotovosti, můžete tak udělat i přes internet
• vše vyřešíte během několika minut přes počítač i mobil

Nákup v oficiálním online obchodě KetoMix je podobný objednávce v běžném eshopu, což s sebou přináší rychlost a maximální komfort. Za pár minut můžete jednotlivé potraviny či balíčky na týden i měsíc objednat i přes smartphone přímo z gauče.

Dobrou zprávou je, že je to nejen pohodlné, ale také rychlé a jednoduché. Doručení k vám domů zajistí kurýrní služba a obvykle netrvá déle než 3 pracovní dny. I ta nejtěžší zásilka neváží více než 5 kilogramů. Platit můžete na dobírku a v hotovosti přímo kurýrovi, ale také přes internet banking a platební kartou předem.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 4]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno