Jóga na hubnutí, nejlepší cvičení pro začátečníky a které cviky jsou na břicho

0
427
Jóga na hubnutí, nejlepší cvičení pro začátečníky a které cviky jsou na břicho

Jdou jóga a hubnutí dohromady? Tuto otázku si klade stále více mužů i žen a na první pohled jsou jógové cviky a polohy pro hubnutí kontraproduktivní. Většina lidí je totiž vnímá jako příliš pomalé či pasivně, ale hodně záleží na tom, co konkrétně cvičíte.

Přestože jóga není primárně určena na hubnutí, dá se s její pomocí shodit nějaké to přebytečné kilo. Nejlepší je však zaměřit se na problematiku snížení hmotnosti komplexně a uvědomovat si, že to, jak vaše tělo vypadá a kolik vážíte, je výsledek několika vlivů a faktorů. Minimum, což však s jógou dosáhnete, je lepší dýchání a podpora svalstva.

Jóga a její vliv na hubnutí

Jóga je cvičení, jehož cílem je posílení síly, rovnováhy, flexibility a výkonnosti svalů a těla, ale zároveň slouží i ke zklidnění, uvolnění a relaxaci mysli. Přestože není na primárně určena na hubnutí, při dodržení určitých pravidel něj může pomoci.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Jóga a její cviky nemají vysoké tempo a nejsou ani příliš intenzivní, ale právě to je jejich výhoda. Pomaleji a plynulé provádění cviků a zapojování většího množství svalových partií spolu s jejich natahováním jsou nejsilnější stránkou tohoto způsobu posilování svalů a spalování kalorií. Přidat k tomu třeba správné dýchání, což je také velká výhoda.

Mezi nejdůležitější zásady, aby vám jóga cviky pomohli na hubnutí, patří:
• pravidelnost a dlouhodobost, to jsou nezbytné principy, aby bylo jakékoliv cvičení úspěšné, v případě jóga cviků to platí ještě více a důležitá je i trpělivost
• intenzita, optimální je cvičit jógu 4 až 5 krát za týden a jedno cvičení by mělo trvat alespoň 60 minut, ideálně i více, aby došlo k efektivnějšímu spalování kalorií
• cvičení bez plného žaludku, protože tehdy máte dostatek potřebné flexibility a síly na provádění všech cviků, pozic a poloh se správnou intenzitou
• střídání cviků a poloh, nesnažte se zaměřit pouze na jednu partii svalů, například na břicho, hýždě, stehna, boky či záda, ale vnímejte cvičení komplexně

Nepřímým pozitivním vlivem, který má jóga na hubnutí a který se podceňuje, je celkové zklidnění organismu a navození psychické pohody. Minimalizace hladiny kortizolu, což je známý stresový hormon, je pro optimalizaci hmotnosti také důležitá.

PRO KOHO MAJÍ JOGA CVIKY NA HUBNUTÍ VÝZNAM

Při porovnávání aktivity a množství spálených kalorií zapomíná mnoho lidí na to, že ne všichni mohou hubnout agresivním a intenzivním způsobem pohybu. Nejčastěji jde o lidi s určitými zdravotními komplikacemi a omezeními a pro ně je jóga ideální.

Které jóga cvičení na hubnutí je nejlepší

Dříve, než se začnete věnovat konkrétním jóga cvikům na hubnutí, nezapomeňte na zahřátí těla a svalů pomocí strečinku. Nejlepší je na to Power Joga, kdy nastartujete správné dýchání a hlavně dostanete srdce na optimální tepovou frekvenci.

Pak můžete přejít na tyto cviky na formování a hubnutí:

Poloha kočky: Nejjednodušším cvičením na záda i svalstvo bříška je poloha kočky. Klekněte si na všechny čtyři končetiny, konkrétně na kolena a dlaně. S nádechem prohýbejte záda nahoru a hlavu dolů naopak s výdechem tlačte trup dolů a hlavu nahoru.

poloha kočky yoga

Poloha kobry: Druhou pozicí zaměřenou hlavně na břišní svalstvo je poloha kobry. Lehněte si břichem a tváří na zem s nataženýma nohama. Pomalu zvedejte trup a hlavu s pomocí natažených paží, nahoru vydržte minutu a s výdechem se vraťte zpět.

poloha kobry yoga

Poloha můstku: Tento cvik je dobrý na napnutí a posilování svalstva břicha, ale pomáhá i na záda, paže a nohy. Lehněte na záda, zapřete se nohama a horní částí zad o zem a pomalu zvedejte boky a břicho. Následně se vraťte do původní pozice.

most yoga

Poloha loďky: Na ruce, záda, břicho i nohy je také účinnou poloha loďky. Sedněte si na podložku a zadkem, hlavně jeho vrchní částí, se pořádně zapřete o zem. Následně zvedejte obě nohy a ruce natahujte k špičkám. Dodržujte pomalé dýchání.

Poloha židle: Neméně zajímavým cvikem je i pozice židle. Postavte se do vzpřímené polohy, spojte chodidla a ruce ať jsou natažené podél těla. S nádechem jejich zvedejte nahoru a mírně krčte kolena, jako kdyby si chcete sednout. S výdechem zas naopak.

poloha židle yoga

Poloha kolébky: Posledním cvikem, který vám pomůže na záda, trup i břicho, je pozice kolébky. Lehněte si na bok, ruce mějte vedle těla vzadu. Ohněte nohy v kolenou a snažte se rukama chytit zezadu kotníků s napnutím břicha. Potom pozici uvolněte.

Další způsoby řešení problémů s hubnutím doma

Kromě zmíněných jóga cviků a pozici, které vám pomohou s hubnutím a lepším formováním těla, nezapomínejte na to, že hubnutí je komplexní proces. Zahrnuje tak nejen cvičení a cviky na spálení kalorií, ale také opatření k optimalizaci jejich příjmu.
Velmi důležité je působit i celkově na metabolismus:

Stravování

Základem z pohledu optimálního příjmu kalorií je stravování. Pro lepší metabolismus a trávení je třeba stravovat častěji a v menších dávkách a do jídelníčku zařadit hlavně ovoce, zeleninu a libové maso. Naopak, vyhýbejte se sladkostem a polotovarem.

Pitný režim

Dalším velmi důležitým aspektem z pohledu hubnutí je pitný režim. I v tomto případě je třeba pít během celého dne pravidelně a raději v menších dávkách po 1 až 2 dcl, ideální jsou voda, ovocné šťávy, bylinné čaje a čas od času i kvalitní káva s kofeinem.

Režimová opatření

Pro zlepšení životosprávy a podporu hubnutí však nestačí pouze potraviny a nápoje, ale třeba větší změny. Ty by měly zahrnovat pravidelný pohyb, například běh, plavání a chůzi, omezení stresu a nadměrného vyčerpání z práce a dostatek spánku a odpočinku.

Specializované přípravky

Pokud budete chtít pomoci svému hubnutí ještě více a ještě efektivněji, sáhnout můžete i po specializovaných produktech a přípravků. Může se jednat o čaje, tabletky i kapky, které pomohou zrychlit metabolismus, spalovat tuky nebo snížit chuť k jídlu.

NA VÝSLEDKY JE TŘEBA VÍCE ČASU

Pokud jde o zmíněné možnosti a opatření na podporu hubnutí, včetně jógových cviků, na vše je potřebný jistý čas. Nečekejte zázraky ze dne na den, právě naopak, hubnutí je dlouhodobá záležitost. Udržení optimální hmotnosti je zas celoživotní věc.

Výživové doplňky a přípravky na hubnutí

V případě, že byste chtěli podpořit hubnutí i prostřednictvím specifických přípravků, k dispozici máte několik druhů a typů. Některé jsou určeny na konkrétní oblasti, například metabolismus, jiné mají obecný a komplexní účinek na snížení hmotnosti.

K dispozici máte několik forem a podob těchto produktů:
Sáhnout můžete po přípravcích v podobě čajů, ale také po doplňcích výživy v podobě tablet, kapslí a kapek, které mají velmi bohaté složení látek

Plusem pro všechny tyto formy přípravků jsou následující vlastnosti:
• jejich prodej není podmíněn lékařským vyšetřením nebo předpisem
• obsahují zpravidla jen přírodní účinné látky, čili mají přirozené působení
• užívání je možné i dlouhodobější, základem je však pravidelné dávkování

Podle konkrétního typu a značky se ve složení mohou nacházet probiotické kultury, trávicí enzymy nebo látky podporující trávení, ale i různé rostlinné extrakty snižující chuť na jídlo, aminokyseliny typu L-Karnitin, které podporují metabolismus a výtažky z koření, které zrychlují spalování tuků, samozřejmě v rámci podpůrného účinku.

Výhodou těchto produktů je jednoduché dávkování přesně podle instrukcí od výrobce. Pokud jde o čaje, můžete si koupit tak hotové nápoje, jakož i sušené čajoviny na jejich přípravu. Nejlepší volbou jsou však hotové produkty v podobě doplňků výživy a tablet.

V jejich případě můžete sáhnout i po komplexnějších přípravků, které vám pomohou tak s trávením, jakož i se spalováním tuků a proti nadměrné chuti do jídla. Jejich výhodou je také přirozené složení a hlavně působení, několik obsahují známé stimulanty typu kofein, případně extrakty z divokého pomeranče a zeleného čaje na lepší metabolismus.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na hubnutí

Jelikož jsou všechny zmíněné přípravky a produkty dostupné volně, je možné je zakoupit bez receptu a to i z domu. Nejlepší kombinaci sortimentu, pohodlné a jednoduché objednávky a odborného zázemí nabízejí internetové lékárny.

Sáhnout můžete hlavně po známějších značkách, které mají tyto výhody:
• široký výběr různých značek a typů produktů, většina je skladem
• výhodnější ceny a to nejen za samotné přípravky, ale i za doručení
• několik možností platby a to ať už v hotovosti nebo i bezhotovostně
• jednoduchý způsob objednávky, v mnoha případech i bez registrace

Online objednávka v lékárně se velmi podobá nákupu v běžném eshopu, stačí jen do košíku vložit přípravky, které si chcete zakoupit a následně zadat své údaje, způsob platby a vybrat si kurýrní službu. Lékárna a doručovací společnost se o vše postarají.

Plusem je, že si umíte vybrat z několika podob platby od hotovosti na dobírku až po převod přes internet banking nebo platbu platební kartou online. Větší a známější lékárny internetové lékárny mají i větší výběr z kurýrních služeb, což může zkrátit čas doručení i na 24 hodin a samozřejmostí jsou zajímavé cenové akce a slevy.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Joga vám sice může v jistém smyslu k hubnutí pomoci, ale pokud preferujete komplexní přístup, bez změny životosprávy a jídelníčku se to neobejde. Velmi zajímavé výsledky a stále větší popularitu v této oblasti dosahuje Ketonová dieta.

Jde o ucelený dietní program, který má následující zásady a pravidla:
• v první řadě je třeba snížit příjem sacharidů a tuků v jídlech během dne, při sacharidech je maximální denní povolený limit nejvýše 50 gramů
• zadruhé se zvyšuje příjem bílkovin důležitých pro svalstvo, díky čemuž nedochází během diety k poklesu výkonnosti a chřadnutí svalů
• současně s tím je třeba přidat do jídelníčku alespoň půl kilogramu zeleniny, ta je důležitá kvůli vláknině, stejně tak i za hrst ořechů a semen
• výsledkem zmíněných opatření je, že v těle dojde ke změně metabolismu, nastává stav zvaný ketóza a jeho výsledkem je efektivnější spalování tuku

Cílem Keto diety je tedy ketóza, která je metabolickým a fyziologickým stavem, kdy tělo nesahá primárně po energii v podobě cukrů, ale naopak, sahá po tucích, konkrétně po uložených tukových zásobách. To je z pohledu efektivity hubnutí ideální stav.

Celá dieta má tři fáze a trvá zhruba 12 až 14 týdnů, jde tedy o dlouhodobou změnu, která se týká nejen hubnutí, ale i zlepšení trávení a metabolismu celkově. Kromě toho je ketóza důležitá iz pohledu prevence vůči cukrovce a změna jídelníčku popsaná výše má pozitivní vliv také na normalizaci cholesterolu, hladiny cukru a krevního tlaku.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud se nechcete příliš zatěžovat s přípravou potravin nebo sestavováním jídelníčku, který bude obsahovat více bílkovin a naopak minimum sacharidů a tuků, využít můžete i velmi zajímavou alternativu. Jde o speciální dietní program KetoMix.

Za tímto názvem se skrývá výrobce a dodavatel sortimentu pro dietu:
Nabídka KetoMix zahrnuje hotové potraviny, jídla, nápoje i doplňky výživy, které jsou určeny pro ketonovou dietu a celý jídelníček si tak připravíte za pár minut
Potraviny a produkty mohou užívat muži i ženy, přičemž platí, že:
• s výjimkou pečiva se zde nenachází lepek, mohou je tedy i celiatici
• v potravinách nejsou obsaženy žádné rizikové chemické přísady
• máte jistotu, že v produktech je vyvážený poměr živin i vitaminů

Sortiment KetoMix obsahuje doslova celodenní jídelníček a to tak z pohledu potravin i nápojů. Pokud jde o hlavní jídla, v nabídce najdete například proteinové polévky různé příchuti, omelety, kaše, těstoviny a dresinky k nim, pečivo i pomazánky a také sušené maso. Doplnit je víte o sladké a slané pochutiny, například tyčinky nebo chipsy.

Pokud hledáte pamlsky, k dispozici máte proteinové dezerty, perníky a čokolády, které nenaruší stav ketózy. Z pohledu nápojů jsou nejvíce vyhledávané proteinové koktejly, ať už neochucené, nebo s příchutí kávy, čokolády, banánů a jiného ovoce.

Tyto nápoje obsahují syrovátkovou i sójovou bílkovinu a na jejich přípravu stačí jen voda, do pár minut máte koktejl hotový. Chcete-li spalování tuků ještě zefektivnit, klidně sáhněte po výživových doplňcích v podobě kapslí, které obsahují aminokyselinu L-Karnitin. Kromě jednotlivých produktů si umíte koupit i balíčky na více týdnů či celý měsíc.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Jako doplněk k józe a jiným pohybovým aktivitám se tedy z pohledu komplexnosti hubnutí Ketogenní dieta opravdu hodí. Právě uvedené produkty a potraviny KetoMix mohou být její výrazným usnadněním, jednoduchý je i jejich nákup přes eshop www.ketomix.cz.

Podobně, jako v případě nákupu v jiných online obchodech, i zde máte:
• možnost placení nejen hotovostně na dobírku, ale i online a předem
• maximální pohodlí, objednávku i její doručení vyřešíte přímo doma
• jednoduchý způsob nákupu přes počítač i mobil doslova za pár minut
• možnost v případě dotazů kontaktovat telefonickou i internetovou infolinku

Tento internetový obchod neslouží pouze pro srovnání a nákup potravin a produktů KetoMix, ale najdete zde i veškeré další potřebné informace ohledně samotné diety. Nakupování je navíc mimořádně jednoduché a za pár kliknutí ho vybavíte doslova z gauče.

Není třeba nikam chodit, například ani pro hotovost, zaplatit za objednávku totiž víte i po jejím uskutečnění a to přímo přes internet banking nebo platební kartou, samozřejmě online a předem. Do 3 pracovních dnů vám pak kurýrní služba přinese zásilku domů, přičemž ani v případě balíčku potravin na celý měsíc nejde o žádný rozměrný balík.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno