10 nejdůležitějších zásad pro zdravé vaření, které vám pomůže i na hubnutí

0
564
10 nejdulezitejsich zásad pro zdrave vareni ktee vam pomuze i na hubnuti

Chcete-li jíst zdravě, neznehodnocují potraviny a v nich obsažené vitamíny, minerály či stopové prvky nesprávnou přípravou a zároveň optimalizovat svou tělesnou hmotnost, zdravé vaření je nezbytnou podmínkou. Platí to pro dospělé, ale i pro děti.

Je všeobecně známo, že mezi nejzdravější způsoby přípravy pokrmů patří příprava na páře nebo pečení, kde se využívají zdravé oleje typu olivový olej nebo kokosový olej. To ale zdaleka není všechno, důležité jsou i konkrétní recepty a používané suroviny. Chcete vědět, zda může být zdravé vaření i levné a co všechno dodržet? Zde jsou odpovědi.

Co je zdravé vaření a jak ovlivňuje hubnutí a nadváhu

V případě, že se chcete zdravě stravovat, musíte tomu přizpůsobit tři věci. První je složení jídelníčku, kde by měly být co nejvíce zastoupeny potraviny s dostatkem živin i stopových prvků. Druhou je způsob stravování během dne, zejména počet a velikost jídla.

Třetí je samotné zdravé vaření, což zahrnuje hlavně techniky a způsob vaření, ale i využití některých základních surovin pro tepelnou úpravu pokrmů. V této oblasti nejde přitom jen o nějaké zdravé recepty, ale hlavně o to, jaké živiny bude mít jídlo po přípravě, zda bude obsahovat škodlivé a nezdravé tuky nebo i to, jak snadno se bude trávit.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Z pohledu hubnutí a nadváhy má zdravé vaření více vlivů:
• v první řadě rozhoduje o tom, jak budou fungovat vaše trávení a metabolismus, v případě jejich zpomalení je riziko přibírání a nadváhy mnohem vyšší
• zároveň jde o obsah vitamínů, minerálů a všech živin před i po tepelném zpracování, čím menší je rozdíl, tím je i samotné jídlo zdravější
• používání nebo naopak minimalizace některých surovin na dochucení či technik tepelné úpravy stravy může ovlivnit spalování i ukládání tuků
• dlouhodobě nezdravá příprava jídel nebo používání škodlivých surovin má za následek nejen přibírání, ale i související problémy se srdcem a krevním oběhem

ČISTOTA AJ V KUCHYNI

Pokud má být vaše vaření zdravé, nestačí jen používat správné suroviny a techniky přípravy jídel, důležitá je i čistota v kuchyni. V této oblasti se snažte důkladně čistit pánve i hrnce a pravidelně, alespoň jednou za dva týdny, vyčistěte i troubu, ideálně s pyrolýzou.

Pravidla, zásady a podmínky pro zdravé vaření

Pokud chcete mít vyváženou stravu, musíte dívat na celý jídelníček komplexně. Základem by měla být eliminace škodlivých a rizikových potravin a naopak zvýšení zastoupení těch jídel a potravin, které mají všechny potřebné živiny, vitamíny a stopové prvky.

Chcete zdravě vařit? Držte se následujících doporučení a tipů:

Příprava ve vodě a na páře: Základem zdravého vaření je příprava buď vařením ve vodě, nebo přípravou na páře Takovýmto způsobem si víte připravovat většinu potravin a surovin, ať už živočišného nebo rostlinného původu. Ideální je takto připravovat zejména čerstvou, sterilovanou nebo konzervovanou zeleninu, drůbeží libové maso a ryby.

Zdravé grilování: Druhým zdravým způsobem přípravy jídel je grilování. V tomto případě se však vyhýbejte grilování uzenin nebo tučného masa, hubnutí a ani svému srdci tím rozhodně nepomůžete. Pokud již budete grilovat, tak ideálně ryby nebo zeleninu, samozřejmě s minimem oleje a nejzdravější je s využitím elektrického grilu.

Zdravé oleje: Další důležitou a prospěšnou zásadou pro zdravé vaření je využívání pouze zdravých rostlinných olejů. Zde jsou nejlepší volbou olivový olej, lněný olej a makový olej. Všechny tyto druhy bývají tzv. extra panenské a připravované za studena, pomáhají celkově na trávení a proti zažívacím potížím a obsahují zdravé tuky.

Minimum solení: Sůl lze dává jídlům zvláštní chuť a v mnoha případech jde doslova o „první pomoc“, pokud se vám vaření příliš nepodařilo, ale je riziková pro zdraví i pro hubnutí. Zhoršuje totiž krevní oběh a zvyšuje zadržování vody v těle. Solte tedy minimálně a pokud už musíte, používejte himalájskou nebo mořskou sůl.

Dochucení bylinkami a kořením: Namísto soli je vhodné používat na dochucení bylinky a koření. Kombinovat můžete hořkou, sladkou i kyselou chuť, docílíte tím vždy jiný tón a chuťové podbarvení jídla. Pro zdravé dochucování doporučujeme využívat zejména česnek, cibuli, chilli, bazalku, oregano, zázvor, ocet a citrónovou šťávu.

Čas tepelné přípravy: Vhodně zvolený čas tepelné úpravy, zejména pokud jde o pečení a grilování, má velký vliv na to, jaký zdravý bude konečný výsledek. Zvláště při mase a rybách platí, že „propásnout“ správný čas se nevyplatí a to nejen z pohledu živin, ale zejména chuti. Výsledkem může být usušené a příliš tvrdé maso.

Chlazené a ne mražené potraviny: Ačkoli je to z pohledu uskladnění pohodlnější, snažte se minimalizovat zastoupení mražených potravin. Při procesu jejich zmrazování totiž přicházejí o spoustu prospěšných živin i stopových prvků a navíc, ztrácí se jejich kvalita, což se projeví po rozmrazení. Speciálně to platí pro ryby a pro zeleninu.

Ovoce se slupkou: Ovoce je všeobecně považováno za jednu z nejzdravějších surovin ve vašem jídelníčku. Určitě ho nevařte, konzumujte jej v syrovém stavu. Co je však ještě důležitější, snažte se jíst maximum ovoce se slupkou, ať už půjde o jablka, hrušky nebo dokonce i o kiwi. Právě ve slupce se nachází většina vitamínů.

Domácí namísto kupovaného: Ať už jde o jogurty nebo ovocné a zeleninové smoothies nebo šťávy, platí, že nejzdravější je udělat si takovou potravinu nebo surovinu doma. V tomto případě totiž víte omezit ty největší negativa, které průmyslově zpracovávané potraviny tohoto typu mají, zejména vysoký podíl sacharidů a nezdravých tuků.

Zelenina jako univerzální příloha: Bez ohledu na to, jaký druh jídla budete vařit, využívejte zeleninu jako univerzální přílohu. Nejen, že tím eliminujete všechny negativní důsledky nadměrného používání brambor a rýže v naší oblasti, ale zároveň podpoříte trávení a metabolismus. Téměř každá zelenina je totiž zdrojem vlákniny.

NEZAPOMÍNEJTE NA DIGESTOŘ

Pokud jde o vaření nebo pečení v kuchyni, vždy používejte i digestoř, jen otevřít okna určitě nestačí. Už i průměrné modely vám mohou pomoci s eliminací přes 90% tuků a nečistot z ovzduší, což se projeví i na zdravém prostředí v domácnosti.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Důležitou součástí hubnutí je nejen samotné vaření, ale i komplexní přístup k jídelníčku a stravování. Pokud se již déle bojujete s nadváhou nebo byste chtěli viditelnější a účinnější shodit pár kilogramů, vyzkoušejte i celkovou dietu, například Keto dietu.

Ta je dlouhodobou dietou s trváním 12 až 14 týdnů, přičemž dieta:

• sestává ze tří fází a je postupná, což znamená jednak postupné a dlouhodobější hubnutí, ale zároveň i minimalizaci rizika známého jojo efektu
• je založena na ketóze, což je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, pro který je typické, že tělo využívá jako zdroj energie tuk, ne cukry
• díky ketóze tak dochází k efektivnějšímu spalování tukových zásob v tkáních, přičemž platí, že kromě toho dieta stimuluje i trávení a metabolismus
• za ketogenní dieta je komplexní změna jídelníčku, která se projeví i snížením hladiny cukru v krvi a preventivním působením vůči vzniku cukrovky

Základem diety je radikální omezení příjmu sacharidů, konkrétně pod limit 50 gramů denně. Díky tomuto snížení nastává do pár dní zmiňovaná ketóza a také pozitivní vliv na cukr v krvi. Dieta normalizuje krevní tlak a také hladinu dobrého cholesterolu.

Kromě toho se z jídelníčku minimalizují i ​​nezdravé tuky, což je také součástí zdravého stravování a vaření. Zároveň dochází ke zvýšení zastoupení bílkovin a zeleniny, která je bohatá na vlákninu. Výsledkem ketonovou diety je podpora trávení a metabolismu a díky vyššímu zastoupení bílkovin nehrozí pocit hladu a ani ochabnutí svalů.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Velkým plusem Keto diety je tedy její široké pozitivní působení, no tak, jakož i jiné dietní programy, ani tento nemá jen výhody. Počítat třeba s tím, že realizace diety je náročnější na jídelníček z pohledu správného vyvážení zastoupení bílkovin a sacharidů.

Naštěstí existuje řešení v podobě sortimentu značky KetoMix:
Jde o producenta produktů, nápojů a potravin, které jsou založeny na obsahu bílkovin a mají minimum sacharidů, takže jsou ideální právě pro ketonovou dietu

Jde o hotová jídla a nápoje, které mají několik důležitých výhod:
• na jednom místě najdete vše pro váš jídelníček i pro pitný režim
• jídla i nápoje si umíte připravit jednoduše a rychle, většinou do 5 minut
• z pohledu složení jsou potraviny bez rizikových přísad a konzervantů

Sortiment jídel KetoMix zahrnuje hlavní jídla i menší potraviny využitelné od snídaně až po večeři. Sáhnout můžete po proteinových polévkách s různou příchutí, pečivu, sušeném mase, těstovinách, omeletách, kaších, palačinkách, různých dresingů a omáčkách, pomazánky nebo pomazánkách, ale i po tyčinkách využitelných po celý den.

K tomu máte k dispozici i široký výběr nápojů, zejména v podobě proteinových koktejlech v prášku, kde stačí jen přidat vodu a zamíchat. I zde jsou na výběr několik příchutě od vanilky až po kávu, na výběr máte i veganské nápoje a koktejly se sójovou bílkovinou.

Kromě sortimentu jídel a nápojů má značka KetoMix ve své nabídce také doplňky výživy, konkrétně na detoxikaci trávicí soustavy nebo na podporu spalování tuků pomocí aminokyseliny L-Karnitin. Tak potraviny, jakož i nápoje, jsou vyvážené z pohledu proteinů a sacharidů, obsahují dostatek vitamínů a s výjimkou pečiva jsou bez lepku.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že vás Ketogenní dieta zaujala, více informací o ní najdete i na oficiálním webu značky KetoMix, na stránce www.ketomix.cz. Samozřejmě, prioritně jsou zde informace týkající se sortimentu potravin a produktů značky a to včetně jejich složení.

K dispozici je i eshop, kde víte nakoupit přes počítač i smartphone:
• objednávka je věcí pár minut a kliknutí a uděláte ji přímo doma
• stejně tak nemusíte nikam chodit pro balíček, kurýr vám do donese
• máte k dispozici několik možností platby v hotovosti i bezhotovostně
• při větší objednávce neřešíte poštovné, v tomto případě je zdarma

Velké plus pro nákup přes oficiální eshop KetoMix je garance originality a nejlepší ceny. Navíc zmíněné potraviny, jídla a nápoje si umíte koupit nejen samostatně, ale i po balíčcích, které jsou na 7 až 30 dní a výhodně nimi vyřešíte diety dlouhodobě.

Na výběr máte několik kurýrních služeb i možností doručení, ať už k vám domů nebo na odběrné místo zásilkových v blízkosti vašeho bydliště. Platit lze na dobírku a v hotovosti, ale také přes internet banking nebo platební kartou. Pokud byste měli jakékoli dotazy týkající se produktů, způsobu nákupu nebo Keto diety, značka má i hotlinku.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 4]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno