Kolik kalorií má pivo, banán, vejce, jablko, rohlík, rýže, víno či řízek Zde je tabulka

0
1327
Kolik kalorií má pivo banán vejce jablko rohlík rýže víno či řízek Zde je tabulka

Většina lidí se při hubnutí zaměřuje pouze na diety nebo na extrémně cvičení, ale zapomínají na to, že důležité jsou i kalorie. Ty jsou exaktním vyjádřením toho, kolik energie obsahují konkrétní potraviny, jídla ši nápoje a podle toho si víte zařídit jídelníček.

V případě, že se rozhodnete kalorie sledovat, třeba tak činit samozřejmě s jistým nadhledem. Není nutné počítat každou kalorii v každém jednom jídle, které zkonzumujete během dne. Na druhou stranu, úspěšné hubnutí je založeno právě na tom, že se budete snažit minimalizovat příjem kalorií a naopak, maximalizovat a zefektivnit výdej.

Co jsou kalorie a jak ovlivňují hubnutí

Pod pojmem kalorie se myslí z pohledu hubnutí jednotka energie, kterou obsahuje konkrétní potravina, z technického hlediska jde o jednotku energie, která se uvolní během trávení. Vliv kalorií je zásadní pro celkové fungování organismu a jeho orgánů.

Kalorie se standardně v těle využívají na tzv. bazální metabolismus, který zahrnuje základní životní funkce v klidovém stavu a za optimálních podmínek. V rámci tohoto procesu se spotřebuje okolo dvou třetin z celkového výdeje energie, zbytek víte spálit například prostřednictvím pohybu, aktivity, sportu, cvičení nebo zpracování potravy.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


V případě působení kalorií na hubnutí třeba vědět to, že:

• standardně existují doporučení, že průměrná žena by měla během dne přijmout okolo 2 tisíc kalorií, muž 2500 kalorií, při vyšší aktivity pochopitelně více
• v případě, že tělo přijme více kalorií a neumí je zpracovat na výdej energie, ať už pro bazálním metabolismus nebo fyzickou aktivitu, musí je ukládat
• výsledkem je, že dochází k ukládání kalorií ve formě tuků a tukových zásob, které se pak spalují mnohem náročnější a dlouhodobější během hubnutí
• pro hubnutí je tedy nejdůležitější přijmout méně kalorií, než v daný den tělo vydá, nejlépe kombinací omezení příjmu a zvýšení spalování

Pokud jde o příjem kalorií, ne všechny jsou pochopitelně špatné. No extra pozor si třeba dát na tzv. prázdné kalorie, například v sladkostech, alkoholu nebo slazených nápojích. Většinou se takové kalorie nacházejí v potravinách bez vitamínů, minerálů a živin.

PŘEPOČET KALORIÍ NA KILOJOULY

Chcete vědět, kolik kilojoulů, ve zkratce kj, obsahují konkrétní jídla, potraviny či nápoje? Stačí jednoduchý převod z kalorií na kilojouly, kde platí, že 100 kalorií se rovná zaokrouhleně 419 kilojoulů. Hodnotu kalorií tak stačí jen pronásobit koeficientem 4,19.

Kolik kalorií mají konkrétní potraviny, jídla a nápoje

Pojďme se nyní podívat od teorie do praxe a na konkrétní skupiny a kategorie jídel, potravin, nápojů či surovin z pohledu obsahu jejich kalorií. Pochopitelně, cílem není dosáhnout to, abyste jedli jen nízkokalorické jídla, jde Skurla o sladění s těmi kalorickými.

Zde jsou skupiny potravin a jídel a přehled, kolik obsahují kalorií:

Maso a masné produkty: Co se týče masa, nejméně kalorií obsahuje drůbež, krůtí i kuřecí maso kolem 120 kalorií. Mnohem více, okolo 300 má vepřové maso, hovězí je někde uprostřed a má kolem 180 až 200 kalorií. Rizikové jsou některé masné produkty, zejména slanina s 800 kaloriemi. Na opačném konci je drůbeží šunka se 150 kaloriemi.

Ryby: Ryby jsou jedním z nejvíce doporučených typů živočišné potravy při hubnutí, jsou tu však rozdíly právě v počtu kalorií. Nejméně je mají kapr a aljašská treska, něco kolem 120. Naopak, sleď, tuňák v oleji, makrela, treska v salátu či sardinky v omáčce mají kolem 200 kalorií. Nejvíce oblíbený losos je ve středu a má 160 kalorií.

Mléko a mléčné výrobky: U mléka a mléčných produktů jsou rozdíly ještě výraznější, než u jiných živočišných jídel. Nízkotučné mléko má okolo 40 kalorií, plnotučné i přes 60. Podobné je to s jogurty, bílý má do 100, ovocný i přes 140, nízkotučný naopak pod 60 kalorií. Nejvíce mají sýry, některé i přes 400.

Pečivo: Co se týče pekárenských výrobků, je všeobecně známo, že z pohledu hubnutí jsou lepší celozrnné a ty, které jsou tmavé naopak pečivo z bílé mouky je nejvíce problematické. Pokud však jde o kalorie, rozdíly nejsou vůbec dramatické. Bílý chléb se od kmínový příliš neliší, stejně ani rohlíky, všechny mají kolem 280 kalorií.

Zelenina: Pokud jde o čistě rostlinné zdroje jídel a potravin, zelenina má obvykle kalorií průměrně, i zde však existují některé extrémy. Nejvíce kalorií mají olivy, celer, petržel nebo červená řepa naopak velmi málo je obsahují rajčata, špenát, chřest nebo paprika. Při olivách si dejte extra pozor, mají přes 100 kalorií.

Ovoce: Pokud jde o ovoce, zde jsou rozdíly v obsahu kalorií poměrně velké. Nejvíce kalorické jsou typicky nejvíce sladké druhy ovoce, například jako banán, ananas, broskev či avokádo, které mají i 60 a více kalorií. Naopak více kyselejší ovoce jich má méně, například grep jen 40 kalorií. Zajímavostí je meloun, který má dokonce pod 40 kalorií.

Nápoje: Při nápojích třeba v případě hubnutí považovat za základ pitného režimu čistou vodu, která obsahuje všechny potřebné minerály a stopové prvky. Na doplnění jsou vhodné čaje, zejména bylinkové, u nich je objem kalorií téměř nulový. Naopak, vystříhejte se limonádám, které mají i přes 40 kalorií, v případě alkoholu to je i násobně více.

Tato tabulka vám ukáže, kolik kalorií mají některé potraviny a nápoje:

Jídlo / potravina / nápoj Počet kalorií v 100 g / ml
Kachní maso 292
Husí maso 378
Kuřecí prsa 116
Vepřový bůček 365
Hovězí kýta 183
Slanina 811
Kabanos 297
Losos 162
Makrela 204
Sleď 220
Tuňák 148
Nízkotučné mléko 38
Polotučné mléko 46
Plnotučné mléko 64
Bílý jogurt 96
Čokoládový jogurt 117
Brynza 271
Bílý chléb 233
Knackebrot 282
Celozrnný chléb 183
Bílý rohlík 286
Lilek 26
Cibule 41
Hlávkové zelí 39
Hrášek 87
Ředkvička 27
Avokádo 80
Banán 50
Hrušky 66
Kiwi 50
Káva s mlékem 11
Nealko pivo 19
Světlé pivo 33
Radler 27
Bíle víno 55
Červené víno 67
Sekt 83
Burčák 102
Vaječný koňak 333

 

SPALOVÁNÍ TUKU VS. KALORIE

Pokud chcete vědět, kolik kalorií musíte spálit, abyste dokázali hubnout, jde o jednoduchý poměr. Stačí totiž jen to, aby jich bylo více, než těch přijatých. Při spalování tuku je o něco náročnější, abyste spálili 1 kilogram tuku, musíte spálit až okolo 7200 kalorií.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Pokud chcete zhubnout, jen počítání kalorií nebude stačit, je nutné přijmout komplexnější změny a opatření týkající se životosprávy a jídelníčku. Dobrým příkladem takové změny může být i Keto dieta, která je stále populárnější a zejména má dobré výsledky.

Tato dieta je založena na následujících základech a pravidlech:
• nejdůležitější změnou je změna jídelníčku z pohledu sacharidů, ty třeba přijímat méně, konkrétně do 50 gramů za den, snížit třeba i nezdravé tuky
• naopak, zvyšuje se příjem potravin bohatých na proteiny, stejně tak se doporučuje během Keto diety konzumovat i mnohem více zeleniny, ořechů a semen
• výsledkem změny jídelníčku je stav zvaný ketóza, což je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, kdy tělo mnohem více spaluje tuky a kalorie
• během ketózy totiž dochází k tomu, že organismus v důsledku snížení příjmu sacharidů upřednostňuje primárně jako zdroj energie tuky a nikoli cukry

Díky tomu je hubnutí s ketogenní dieta velmi efektivní a viditelné. Plusem je i to, že díky vyššímu příjmu zeleniny dochází k podpoře trávení a metabolismu, protože zelenina obsahuje dostatek vlákniny. Dieta má pozitivní vliv i na krevní tlak.

Jelikož během ní přichází i ke snížení příjmu sacharidů, vedlejším efektem je také snížení hladiny cukru v krvi a zvýšení tzv. dobrého cholesterolu. Keto dieta patří mezi ty dlouhodobější, drží se totiž 12 až 14 týdnů, nejde tedy o žádnou drastickou redukční dietu. Díky příjmu bílkovin však během diety nehrozí hlad a ani chřadnutí svalů.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Ketonová dieta má několik plusů a benefitů, hlavně pokud jde o šířku její účinnosti celkově na organismus. Má však i jeden mínus a tím je náročnost jídelníčku, zejména jeho změny ve prospěch bílkovin. Tento aspekt víte vyřešit produkty značky KetoMix.

Jde o výrobce potravin, jídel a nápojů na proteinovém základě:
V nabídce najdete hlavní jídla, polévky, menší potraviny a suroviny pro jejich přípravu, jakož i nápoje, koktejl či doplňky výživy na spalování tuků s L-karnitin

Jak vidíte, sortiment je široký, přičemž nabízí několik benefitů:
• můžete si na jednom místě složit celodenní jídelníček i pitný režim
• máte jistotu, že všechny potraviny i nápoje splní podmínky Keto diety
• příprava je jednoduchá, rychlá a zvládne ji každý, obvykle i do 5 minut

Pro ty, co se rozhodnou sortiment KetoMix využít, je dobrou zprávou to, že sortiment je dost široký. V nabídce jsou proteinové polévky, omelety, kaše, palačinky, pečivo, dresinky, sušené maso, pomazánky, těstoviny i čokolády nebo chipsy. V potravinách nenajdete žádné rizikové chemikálie, s výjimkou pečiva ani lepek, takže je mohou i celiatici.

Co se týče nápojů, zde má značka KetoMix k dispozici proteinové koktejly, můžete si vybrat i veganské typy. Nabídka zahrnuje několik příchutě koktejlů a to od vanilky, přes kokos, kávu až po ovoce, všechny tyto nápoje obsahují mnoho syrovátkových a sojových bílkovin.

Jídla i nápoje si můžete koupit jednotlivě i po balíčcích, zvláště pokud jde o balíčky na delší dobu diety od 7 do 30 dní, případně o balíčky složená i podle míry nadváhy. Zároveň obsahuje nabídka KetoMix doplňky výživy na detoxikaci i podporu hubnutí přes lepší spalování tuku, sáhnout můžete také po sortimentu pomůcek pro přípravu jídel.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že vás Keto dieta zaujala a chtěli byste ji vyzkoušet právě s využitím sortimentu KetoMix, není nic jednoduššího. Stačí jen navštívit osobně značkovou prodejnu nebo eshop www.ketomix.cz. Právě druhá možnost je pohodlnější, nakoupíte totiž z domu.

Zmíněná stránka a nakupování online mají několik výhod:
• naleznete zde celý sortiment a to skladem, produkty si umíte i porovnat
• nemusíte nikam jít, tak objednávku i doručení vyřídíte z domu
• máte flexibilní možnosti placení, doručení i výběru kurýrní služby
• můžete získat další a detailnější informace o dietě či produktech

Online nákup probíhá v případě internetového obchodu KetoMix podobně, jakož i v případě ostatních eshopů. Stačí jen produkty nebo potraviny vložit do online košíku, vyplnit své osobní údaje, zvolit typ platby a doručení a po kontrole objednávku odeslat.

Můžete si vybrat platbu v hotovosti, kartou i přes internet banking, doručení k vám domů i do pobočky zásilkových a také máte na výběr několik kurýrních služeb. Při větší zásilce nemusíte řešit poštovné a doručení trvá standardně do 3 dnů. Na webstránce najdete i online a telefonickou infolinku, kde se můžete zeptat další otázky a dotazy.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 4]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno