Je možné hubnutí sportem – Zde je 10 tipů na ty sporty, které jsou vhodné na hubnutí

0
246
Je mozne hubnuti sportem Zde je 10 tipu na ty sporty ktere jsou vhodne na hubnuti

Pohyb patří mezi přirozenou lidskou činnost a je všeobecně známo, že od jeho pravidelnosti a intenzity závisí i tělesná hmotnost. Čím více ho budete mít, tím je vyšší pravděpodobnost, že nepřiberete naopak můžete díky němu zhubnout.

Sport a hubnutí jdou přirozeně dohromady, ale ne všechny sporty jsou na hubnutí vhodné nebo dostatečně efektivně. Hodně závisí také na tom, jak pravidelně a jak často se budete sportu věnovat, stejně tak od intenzity sportovní aktivity. Pravda je, že hubnout se dá i bez sportu, na druhou stranu, pokud si vyberete ty správné aktivity, je to efektivnější.

Jaký vliv má sportování na hubnutí, přibírání a hmotnost

Sportování představuje pravidelný pohyb a cílenou fyzickou aktivitu, které jsou pro tělo přirozené a to i s ohledem na hubnutí, tělesnou hmotnost či snížení rizika přibírání. Čím je pohyb častější a intenzivnější, tím je riziko nadváhy obvykle níže.

Pokud byste chtěli s pomocí sportování hubnout, máte na výběr dva druhy fyzické aktivity. První je aerobní aktivita, kdy jde o spalování tuků při delším trvání aktivity, ale pouze při nízké až střední zátěži. Druhou je anaerobní fyzická aktivita, kdy naopak jde o spalování tuků díky mnohem intenzivnějšímu pohybu a sportování ve vyšší zátěži.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Pokud jde o smysl a vliv sportování pro hubnutí, tak platí, že:
• fyzická aktivita obecně pomáhá na podporu trávení a peristalitky střev, což je důležité pro kontinuální trávení přijaté potravy a jeho stimulaci
• zároveň má sportování cílený vliv na podporu spalování kalorií, zvláště pokud jde o intenzivní aktivitu, kdy je spalování tukových tkání efektivněji
• obecně je pohyb důležitý i pro látkovou přeměnu a metabolismus celkově, v tomto případě však musí jít o pravidelný a dlouhodobý pohyb, ideálně každý den
• zároveň pohyb snižuje částečně chuť na jídlo a hlavně pocit hladu, ale to platí pouze během něho a krátkodobě po něm, důležitá je pak i zdravá strava

Kromě vlivu na hubnutí a hmotnost má sportování pozitivní účinky i na srdce a fyzickou kondici, zlepšuje zdraví a fungování svalů, ovlivňuje pozitivně na dýchací cesty a podporuje uvolnění hormonů štěstí, čímž zlepšuje psychickou vitalitu.

Nepřehánějte to s intenzitou aktivity

To, že pohyb, fyzická aktivita a sportování jsou vhodné pro hubnutí i pro další oblasti zdraví je nepochybné, ale platí to jen při vhodné intenzitě. Příliš excesivní cvičení nebo nadměrné sportování mohou organismus vyčerpat a hubnutí zpomalit.

Které sporty jsou na hubnutí nejlepší

Fyzická aktivita a pohyb jsou tedy pro hubnutí prospěšné a to hlavně svým komplexním působením na každý aspekt, ať už jde o spalování kalorií, odbourávání a metabolismus tuků nebo i celkovou podporu trávení. Ideální je zkombinovat několik sportů.

Zde jsou jednotlivé sporty, jejich vliv na hubnutí a vlastnosti:

Chůze: Pokud chcete zhubnout s pomocí chůze, musíte se jí věnovat každý den a alespoň po dobu 60 minut. To, kolik dokážete spálit kalorií a tukových zásob, závisí na typu a intenzity. Klidná chůze je nejméně efektivní, spálíte jen kolem 500 kJ. Rychlá chůze a chůze do schodů však dokáže spálit i 2000 kJ.

Běh: Mnoho lidí si myslí, že běháním dokáží výrazně zhubnout, ale není to tak úplně pravda. Ano, běh má pozitivní vliv na srdce, kondičku či dýchání, ale hodinou běhu spálíte obvykle jen kolem 2 tisíc kJ, takže z tohoto pohledu jsou i intenzivnější sporty. Na druhou stranu, je nenáročný na vybavení.

Cyklistika: Třetí velmi oblíbenou aktivitou, která je příliš nezatěžuje šlachy, svaly a většinou ani klouby, je cyklistika. Zde dostávají zabrat zejména nohy, hýždě a střed těla. Podle intenzity můžete hodinou jízdy na kole spálit až 3 tisíc kJ, ale pokud to budete „flákat“, bude to mnohem méně, jen tisíc.

Tenis, badminton a squash: Skvělým sportem na kondičku, posilování svalstva rukou i nohou a na hubnutí je také tenis. Pokud se mu budete věnovat opravdu intenzivně a nepolevíte, bez větších problémů můžete za hodinu spálit i 3500 kJ. O něco méně je to již při badmintonu a squashi, okolo 500 až 600 kJ.

In-line brusle: Spojit příjemné s užitečným v případě pěkného počasí umožňuje i in-line bruslení. Kromě toho, že výrazně podporuje získávání kondice zejména na svalech nohou, má pozitivní vliv i na klouby, které nadměrně nezatěžuje. Hodinou bruslení víte podle intenzity spálit kolem 2500 kJ.

Plavání a cvičení ve vodě: Mezi ty druhy pohybu, které nejméně zatěžují klouby a zároveň výborně pomáhají na hubnutí, patří plavání. Pol hodina plavání znamená spálení až 1500 kJ a podporu všech kosterních svalů. Pokud máte rádi vodní aerobik, zde víte za hodinu spálit 2 tisíc kJ.

Veslování: Pokud máte rádi vodu, na hubnutí a spálení přebytečných tuků a kalorií vám může pomoci i veslování. Zhruba za hodinu veslování víte spálit okolo 2 tisíc kJ, přičemž podpoříte kondici a výkonnost zejména sedacího, stehenního a ramenního svalstva. Veslovat můžete i na suchu v posilovně.

Cvičení v posilovně: V případě nepříznivého počasí a v zimě můžete přidat více fyzické aktivity a sportování v posilovně. Nejlepší je spinning neboli jízda na stacionárním kole, díky ní spálíte za hodinu kolem 3700 kJ. Od 1500 do 2500 kJ můžete spálit cvičením na stepperu, rotopedu či běžeckém pásu.

Pilates: Zejména u žen je velmi populárním sportem pilates a mnoho z nich se ptá, zda jim i takový druh aktivity může pomoci na hubnutí. Odpověď je ano, ale spíše má vliv na formování postavy a natažení svalů. Počítejte s tím, že hodina Pilates vám pomůže spálit kolem 1200 kJ energie v těle.

Běžkování na lyžích: Pokud jde o zimní sporty, běžkování na lyžích patří mezi ty, které vám také mohou pomoci s hubnutím. Během jedné hodiny takové aktivity byste mohli spálit i 5 tisíc kJ, ale pouze tehdy, pokud budete mít opravdu vysoké a intenzivní tempo. Plusem je, že podpoříte několik svalových partií nohou i rukou.

SPORTU SE DÁ V KAŽDÉM VĚKU

Mnoho mužů i žen ve vyšším věku, například nad 60 či 65 let, si řekne, že sport už není pro ně, vždyť sotva vládzu chodit nebo se hýbat. Je to zažitý omyl, protože právě tehdy, pokud začnete sportovat, zjistíte, že máte stále dostatek energie a sil.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Kromě sportování, které pomáhá především na spalování kalorií a uložených tuků, se vyplatí dívat i na jejich příjem a na životosprávu a stravování. Vyhýbejte se však příliš agresivním a rychlým redukčním dietám naopak lepší jsou ty komplexní.

Dobrým příkladem takové celkové a ověřené diety je Keto dieta:
• tato dieta má tři fáze a trvá 12 až 14 týdnů, jde tedy o dlouhodobější dietu s postupným začátkem hubnutí a nižším rizikem vzniku jojo efektu
• v první fázi jde o nastolení stavu ketózy, který je důležitý pro začátek spalování tuků, v druhé právě o jejich spalování a ve třetí o udržení hmotnosti
• ketóza je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, kdy tělo začíná namísto cukrů využívat primárně jako zdroj energie tuky a jejich zásoby
• aby ke ketóze přišlo, je nezbytné radikálně snížit příjem sacharidů a to pod 50 gramů denně, stejně tak se snižuje i denní příjem nezdravých tuků

Na rozdíl od jiných diet však nehrozí při ketogenní dieta hladovění nebo chřadnutí či úbytek svalové hmoty a to proto, že se zvyšuje příjem bílkovin v jídelníčku. Stejně tak je třeba během diety ve vyšší míře konzumovat i zeleninu, ořechy a semena.

Díky tomu podporujete nejen spalování tuků, ale i lepší trávení a metabolismus a to v souvislosti s vyšším příjmem vlákniny. Dieta má i další pozitivní efekty, například preventivně působí proti vzniku cukrovky a některých kardiovaskulárních onemocnění, stejně tak i snižuje hladinu cukru v krvi a normalizuje cholesterol a vysoký krevní tlak.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud budete chtít ketonovou dietu držet, musíte buď změnit jídelníček právě s cílem snížení sacharidů a zvýšení bílkovin, případně využít hotové produkty. Značka KetoMix je tou druhou cestou, jelikož nabízí potraviny právě pro tuto dietu.

Sortiment obsahuje různé hotová jídla i nápoje na proteinovém základě:

V nabídce KetoMix se nacházejí hlavní jídla i menší potraviny a suroviny pro celodenní stravování, koktejly a také doplňky výživy na spalování tuků
Pro ty, co si zvolí tuto značku, jsou připraveny různé výhody a plusy:
• jednoduchá příprava do 5 minut, například k nápojům stačí jen voda
• komplexnost, na jednom místě víte najít vše od snídaně po večeře
• záruka, že všechny potraviny, jídla i pochutiny jsou v souladu s ketózou

Sortiment potravin KetoMix obsahuje zejména proteinové polévky, omelety, kaše, sušené maso, těstoviny, dresinky, palačinky, pomazánky nebo tyčinky, které jsou využitelné celodenně. Pokud byste měli chuť mlsat, můžete sáhnout i po sladkých a slaných pochutinách, chipsech, čokoládách, dezertech a jiných sladkostech, které nenaruší ketózu.

Velký je také výběr nápojů, především v podobě koktejlů v prášku, kde stačí už jen přidat vodu. Na výběr máte různé příchutě od kávy až po kokos a vanilku, stejně tak i veganské koktejly. Na podporu efektivnějšího hubnutí jsou k dispozici i doplňky výživy.

Ty obsahují L-Karnitin, známou aminokyselinu podporující lepší spalování tuku. Všechny potraviny a nápoje jsou bez rizikových chemických látek, přísad a konzervantů, kromě pečiva neobsahují ani lepek, jsou tedy vhodné i pro celiaky. Můžete si je zakoupit jednotlivě i v celých balíčcích a to buď podle míry nadváhy nebo času držení diety.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud budete chtít držet ketonovou dietu právě s potravinami a nápoji KetoMix, celý sortiment najdete na www.ketomix.cz. Jde o oficiální web značky, kde si umíte prohlédnout celé složení a navzájem si potraviny, jídla, produkty a nápoje porovnat.

Najdete zde i oficiální eshop, který nabízí následující výhody a plusy:
• jednoduchý nákup přes počítač, mobilní telefon, tablet i notebook
• objednávka je zároveň rychlá a pohodlná, vyřídíte ji přímo z domu
• máte záruku a jistotu originality produktů a také nejlepší ceny
• stejně tak máte dostatečnou flexibilitu při výběru způsobu placení

Zaplatit víte buď přímo kurýrovi a to v hotovosti, na výběr jsou však i bezhotovostní způsoby placení a to buď přes internet banking nebo platební kartou online a předem. Stejně tak si umíte vybrat z více kurýrních služeb a možností doručení.

Zásilku si totiž víte probrat buď přímo doma u dveří, nebo si ji nechat doručit na nejbližší odběrné místo zásilkovne, kde si pro ni můžete přijít kdykoli vám to bude vyhovovat. Dobrou zprávou je, že ani při tom největším balíčku dietních produktů na celý měsíc nepřesáhne hmotnost 5 kg. Doručení je obvykle do 3 pracovních dnů.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno