7 věcí, jak zrychlit zpomalený metabolismus, jak se to dá a co na to nejlépe pomáhá

0
897
7 věcí jak zrychlit zpomalený metabolismus jak se to dá a co na to nejlépe pomáhá

Zpomalený metabolismus není nic příjemné a jde o problém, který má komplexní vliv na celý organismus. Na rychlost látkové přeměny v těle přitom ovlivňuje řada faktorů, mezi jinými i věk, po 50. roce života bývá metabolismus už extrémně zpomalen.

Zároveň platí, že v každém věku existuje řada možností a způsobů, jak rozhýbat zpomalený metabolismus, ať už prostřednictvím ovlivnění jídelníčku, pohybem nebo i přes speciální přípravky a produkty. Nezapomeňte však, že pokud chcete zrychlit zpomalený metabolismus za účelem hubnutí, základem je, aby bylo působení komplexní.

Co je zpomalený metabolismus, jak vzniká a jaké má příznaky

Pod pojmem metabolismus se myslí souhrn procesů látkové přeměny, kdy dochází k přeměně živin v podobě cukrů, tuků, aminokyselin a nukleových kyselin na energii. Lidé se většinou soustředí na metabolismus tuků, ale jde o komplexní proces.

Rychlost metabolismu je ovlivněna především tím, jak funguje bazální metabolismus. Jde o stav látkové přeměny v čase, kdy je organismus v klidu a nevykonává žádnou činnost Jedná se tedy o minimální metabolickou aktivitu bez cílené snahy. U každého člověka je rychlost tohoto metabolismu individuální a poměrně těžko ovlivnitelná.

Co se týče zpomalení celkového metabolismu, tento stav se projevuje následovně:
• nejčastěji dochází ke zpomalení přeměny cukrů a tuků na energii, tyto živiny se tak ukládají nadměrně v těle a dochází tak k hromadění tukových zásob
• zpomalený metabolismus se projevuje i přibíráním typicky v některých problémových partiích na těle, hlavně pokud jde o boky, břicho a zadek
• typickým projevem zpomaleného metabolismu je snížení fyzické výkonnosti, v případě dlouhodobého stavu dochází i k atrofii a úbytku svalové hmoty
• zároveň platí i to, že zpomalený metabolismus s sebou přináší také celkovou únavu a pocit mentální vyčerpanosti, dochází k poklesu pocitu energie a vitality


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Zrychlení metabolismu s sebou přináší řadu pozitiv a to nejen na hubnutí nebo trávení. V případě, že dochází k efektivnější přeměně živin na energii a například i k menšímu ukládání tuků, jde o velmi dobrou prevenci kardiovaskulárních onemocnění.

Zrychlení metabolismu nemusí být dostačující

Mnoho lidí se domnívá, že pokud dokáží zrychlit své metabolismus, automaticky zhubnou. Není to však tak, hubnutí je komplexnější a vyžaduje i širší působení. Zároveň však platí, že mnoho rad na zrychlení metabolismu funguje i na hubnutí.

Příčiny a kdy vzniká zpomalený metabolismus

Za zpomaleným metabolismem může být několik příčin i faktorů s působením různého charakteru. Některé z nich se nedají tak rychle ovlivnit, zvláště pokud jde o některé metabolické poruchy, jiné, například stravování, jsou ovlivnitelné o něco víc.

Mezi nejčastější příčiny, vlivy a faktory patří:

Životospráva: To, co jíte, jak pravidelně se stravuje, jaké je složení živin, ale i to, co pijete, jaký máte během dne pravidelný pitný režim nebo zda kouříte, to vše má také vliv na metabolismus. Životospráva ho totiž ví zpomalit, ale i zrychlit.

Fyzická aktivita: Druhým významným a důležitým faktorem je míra fyzické aktivity, ať už jde o běžný pohyb nebo cílené sportování a cvičení. Čím je takové aktivity méně, tím menší je výdej energie a tím pomaleji obvykle přichází i k jejímu přeměně.

Onemocnění a externí vlivy: Za zpomalením metabolismu mohou být někdy i méně ovlivnitelné externí vlivy či onemocnění. Jde například o teplotu okolí, onemocnění štítné žlázy nebo chronické problémy, poruchy trávicí soustavy.

Řešení zrychlení zpomaleného doma

Co se týče řešení zpomaleného metabolismu a jeho zrychlení, velmi mnoho víte udělat doma kombinací více režimových opatření, omezení negativních vlivů a stimulací metabolismu aktivními změnami ve stravování a životosprávě.

Pokud jde o nejlepší možnosti a prostředky, vyzkoušejte:

Složení jídelníčku

Alfa a omega pro zrychlení metabolismu je složení jídelníčku během dne. Jezte v každém jídle bílkoviny, vlákninu a zdravé tuky, nezapomínejte ani na minerály, aminokyseliny a vitamíny. Konzumujte ryby, ořechy, ovoce, zelenině a libové maso.

Pravidelnost a velikost porcí

Nejen to, co jíte, ale i to, jak se stravujete během dne, má velký vliv na metabolismus. Nejlepší je jíst menší porce a více krát za den, ideálních je 5 jídel denně. Nevynechávejte snídaně, jezte pomaleji a napijte se tekutin před jídlem, ne během něj.

Pitný režim

Neméně důležitou součástí metabolismu jsou tekutiny. V této oblasti je třeba eliminovat co nejvíce nezdravých, hlavně pokud jde o alkohol a slazené limonády naopak nejlepší jsou čistá voda, voda s citronem, melounem a jiným ovocem, nebo různé bylinné čaje.

Pravidelný pohyb a cvičení

Pohyb je také nezbytnou součástí podpory trávení a metabolismu, ať už jde o běžnou chůzi, nebo také o cílenou aktivitu vyšší intenzity. Nejlepší je kombinovat pravidelnou chůzi s během, cyklistikou, plaváním a kardio tréninkem ve fitness centra.

Koření a přírodní prostředky

Na zrychlení metabolismu je možné využít i termogenní efekty, na což je ideální použití koření v rámci studené i teplé kuchyni. Zkuste hlavně chilli, pepř, zázvor, skořici nebo oregano. Jako doplněk můžete zkusit i lístky máty.

Relax během dne i spánek v noci

Nejen aktivita, ale i odpočinek má vliv na metabolismus, jeho rychlost a jeho efektivitu. Týká se to tak odpočinku během dne, čímž snížíte vliv stresu, jakož i dostatečného spánku, který má vliv na hormony související s metabolismem.

Podpůrné přípravky a doplňky výživy

Pokud byste chtěli působit ještě efektivněji, můžete využít i některé hotové produkty a přípravky. K dispozici jsou různé vitaminové a výživové doplňky, ale například i komplexní tabletky a přípravky na hubnutí, metabolismus a spalování tuků.

DLOUHODOBÉ A KOMPLEXNÍ PŮSOBENÍ

Pokud se rozhodnete řešit zrychlení svého metabolismu, snažte se na něj působit co nejvíce komplexně, čili s využitím maximálních možností zmíněných i vyšší, ale zároveň i dlouhodobě. Trpělivost je totiž nezbytným předpokladem úspěchu.

Výživové doplňky a přípravky k urychlení zpomaleného metabolismu

Pokud chcete zrychlit a zefektivnit svůj metabolismus, ale například působit i na jiné aspekty fungování trávicí soustavy, bez problému tak víte udělat i přes několik hotové produkty. K dispozici máte obecné doplňky výživy i specializované přípravky.

Co se týče mechanismu jejich fungování, ten závisí od daného typu:

V nabídce najdete všeobecné vitaminové a minerálové doplňky, tabletky určené speciálně na hubnutí a trávení, ale také přípravky a spalovače tuků pro sportovce

Je jedno, jakou formu nebo značku si zvolíte, tyto přípravky nabízejí:
• přirozené složení a z toho vyplývající i přirozené působení
• možnost dlouhodobého užívání a to bez větších rizik vedlejších účinků
• většinou komplexní účinky, které celkově podporují metabolismus

K dispozici máte několik perorální formy, nejčastěji jde buď o klasické pilulky nebo tobolky pro perorální užití, případně různé druhy nápojů nebo prášků na přípravu nápojů, které jsou určeny hlavně pro sportovce nebo během cvičení. K dispozici jsou i šumivé tablety nebo sirupy, hlavně pokud jde o komplexnější výživové doplňky.

Co se týče jejich složení, obvykle tyto přípravky obsahují minerály typu železo, chrom nebo hořčík, případně vitamíny B a C, nebo také různé koření, aminokyseliny typu L-Karnitin a extrakty z koření, například ze zázvoru, chilli, skořice a podobně.

Sáhnout můžete i po komplexních přípravcích a produktech určených na hubnutí. V jejich případě máte k dispozici složení přesně nakombinované aktivními látkami na celkovou podporu metabolismu, spalování tuků, podpory trávení a dokonce i snížení nadměrné chuti na jídlo, což společně přináší maximální možný a viditelný efekt.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky k urychlení zpomaleného metabolismu

Dobrou zprávou je, že výše zmíněné přípravky a produkty si umíte zakoupit volně a bez receptu, což znamená, že nejste odkázáni pouze na osobní nákup. Využít můžete v případě přípravků pro sportovce specializované eshopy, ale například i lékárny.

Kromě klasických kamenných jsou stále více populární i internetové lékárny:
• v nich máte na výběr širší sortiment, hlavně v těch větších
• zároveň víte nakupovat přímo z pohodlí domova a i přes smartphone
• ušetříte a to nejen na cenách přípravků, někde máte i dopravu zdarma
• kromě toho můžete platit nejen hotově, ale i předem a online

Pokud jde o ty známější a větší lékárny, jako je i zmiňovaná značka, jejich výhodou je, že díky tomu, že jsou na trhu delší dobu, mají nejen bohatší sortiment, ale především kvalitnější zákaznické služby. To vidno tak při objednávce, tak při doručování.

Lepší lékárny zpravidla doručují zásilky i do 24 či 48 hodin, ke zrychlení nákupu přispívá i možnost realizovat objednávku bez zdržující registrace. Při plotny víte využít nejen internet banking, ale i platební kartu. Co se týče způsobu nákupu, ten probíhá velmi podobně, jako v každém běžném eshopu a jde o věc pár kliknutí.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Zrychlení zpomaleného metabolismu lze realizovat nejen izolovanými opatřeními s využitím některých jídel nebo doplňků výživy, ale nejlepší je to přes komplexní přístup. Přesně takový cíl má i Ketonová dieta, která má dosah na hubnutí.

Tato dieta je dlouhodobá, má tři fáze a zde jsou její základní principy:
• cílem diety je navození ketózy, což je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, kdy tělo nesahá po energii z cukrů, ale z tuků
• díky tomu je hubnutí mnohem efektivnější, protože se spaluje uložené tukové tkáň, stejně tak se celkově stimuluje metabolismus a trávení
• v první fázi dochází tedy k navození stavu ketózy a to ovlivněním složení jídelníčku z pohledu poměru příjmu bílkovin, sacharidů a tuků
• v druhé fázi jde o dosažení nejlepší efektivity hubnutí a to spalováním tuků a zrychlením metabolismu, třetí fáze slouží k udržení tohoto stavu

Ketóza je závislá na tom, zda dokážete snížit příjem sacharidů pod 50 gramů za den, stejně tak třeba snížit příjem tuků. Tělo v takovém případě sahá v případě potřeby energie po uloženém tuku. Dítě můžete dlouhodobě, klidně i více měsíců.

Vzhledem k tomu, že dieta je založena i na zvýšení příjmu vlákniny prostřednictvím zeleniny, dochází nejvíce k podpoře trávení a metabolismu, přičemž výsledkem jsou i jiné pozitivní efekty v organismu. Jde hlavně o zlepšení cholesterolu a snížení hladiny cukru v krvi, což je právě následkem snížené konzumace jídel s nezdravými tuky a sacharidy.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 2 Průměrně: 4.5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno