Co je DASH dieta, což jsou její zásady, zkušenosti s ní, jaký je jídelníček a jaké má výsledky

0
1707
Co je DASH dieta což jsou její zásady zkušenosti s ní jaký je jídelníček a jaké má výsledky

DASH dieta je dietou, která je primárně zaměřena na vysoký krevní tlak, ale má i jiné pozitivní výsledky a efekty, ať už jde o hubnutí nebo působení na další oblasti lidského zdraví. Plusem je, že nevyžaduje žádné speciální recepty nebo jídelníček.

Na druhou stranu, podobně jako u jiných dietách, i zde třeba počítat s tím, že existují vhodné i nevhodné potraviny, velmi důležité jsou také fyzická aktivita a pohyb, ale ne běh a ani aerobik. Dieta je určeno pro muže i pro ženy a to i pro ty, co mají denně vyšší výdej energie. Pokud chcete vědět, jaké jsou zkušenosti s ní, čtěte dále.

Co je DASH dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Zkratka DASH je odvozena od anglických slov Dietary Approaches to Stop Hypertension. V překladu to tedy znamená, že jde o dietní postupy určené na vysoký krevní tlak. To je primárním cílem diety, ale tam její výhody nekončí a nejde jde o hubnutí.
Zásady diety totiž působí pozitivně i na cholesterol, metabolické onemocnění a riziko kardiovaskulárních potíží a chorob. Dieta se soustředí na omezení spotřebu sodíku a zároveň optimalizaci příjmu draslíku, hořčíku, vápníku a vlákniny. Dívá se také na množství přijatých kalorií a to podle pohlaví a podle aktivity.

Tak jako i jiné diety, ani tato nemá jen pozitiva, ale jsou zde i mínusy:
• v prvních fázích přichází k radikálnímu snížení příjmu sacharidů, co můžete způsobit úbytek energie v organismu a navodit stav vyšší únavy
• důležitou roli při DASH dietě hrají kalorie, ale zde může mít laik problém odhadnout optimální denní množství, což je zase riziko pro výkonnost
• příliš zeleniny může být pro některé lidi rizikem z hlediska trávení a zažívacích potíží na úvod, hlavně pokud jde o nadýmání
• v některých fázích je obtížné se vyhnout občas pocitu hladu, což může svádět k přejídání se, nebo po skončení diety i k riziku jojo efektu

Každopádně je třeba v případě DASH diety pamatovat na to, že je určena pro lidi s vysokým krevním tlakem a působí především na kardiovaskulární systém. Jejím cílem není proto intenzivně a za krátký čas zredukovat vaši váhu, musíte být proto trpěliví.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


KDO BY NEMĚL TUTO DIETU DRŽET

Co se týče DASH diety, není, podobně jako i některé jiné diety, určená úplně pro každého. Držet by ji určitě neměli těhotné a kojící ženy a děti do 18 let, stejně je nevhodná pro lidi s nízkým krevním tlakem. Pozor si dejte i na riziko alergie na ořechy.

Jaké fáze má DASH dieta

Dietní program DASH diety má dvě fáze, které se od sebe odlišují hlavně jídelníčkem a jídly, které můžete během dne přijmout. Cílem je měnit skladbu živin a látek v potravinách, ale i aktivně ovlivňovat množství přijatých kalorií.

Zde jsou obě fáze DASH diety popsáno trochu detailněji:

1. fáze: Během první fáze dochází k vypuštění špatných tuků a cukrů z jídelníčku. Tato fáze trvá 14 dní a v tomto období se musíte vzdát například bílého pečiva, červeného masa, tučných mléčných výrobků a celkově obilovin či ovoce. Pro někoho to může být šok a hlavně ztráta ovoce je ztrátou vitamínů.

Na druhou stranu, důležitý je zvýšený příjem zeleniny. Díky tomu se v této fázi ve vašem těle nastartuje metabolismus, zrychlí trávení, získáte dostatek vlákniny a optimalizuje se i krevní tlak. To je způsobeno tím, že v této fázi dochází ke snížení příjmu sodíku, který je nejvíce zodpovědný za hypertenzi.

2. fáze: Druhá fáze DASH diety již obsahuje i ovoce, což pomáhá k doplnění sacharidů a zároveň proti pocitu nadměrného hladu. Do jídelníčku už přibývají i celozrnné výrobky, ale stále zůstává omezený příjem solí. Také je důležité zachovat konzumaci několika větších i menších jídel během celého dne.

Cílem druhé fáze je zastabilizovať hubnutí a postupně připravit organismus na ukončení diety. Postupně můžete projít i na 2 až 3 porce mléčných výrobků a během týdne si můžete občas v rámci „cheatování“ dopřát i nějakou drobnou sladkost. Druhá fáze může trvat také 14 dna, tak i ta první.

Principy, vhodné a nevhodné jídla pro DASH dietu

Stejně jako mnoho jiných diet, iv případě této diety existují některé povolené a naopak zakázané potraviny či nápoje. Kromě toho dieta dívá i na výdej energie prostřednictvím pohybu a fyzické aktivity, kde však platí také určitá pravidla.

Toto jsou nejdůležitější zásady, kterými se DASH dieta řídí:

Zakázané potraviny

Co se týče zakázaných potravin a surovin, do tohoto seznamu patří bílá mouka a bílé pečivo z ní, potraviny s vysokým obsahem soli nebo tuku, tučné mléko a tučné mléčné výrobky, tučné a červené maso a na úvod i obiloviny a ovoce, později jsou povoleny .

Povolené potraviny

Do svého jídelníčku naopak třeba zařadit celozrnné pečivo, zeleninu kvůli vláknině, luštěniny, libové maso z drůbeže a ryb, hrst ořechů nebo semen denně, používat můžete i olivový a kokosový olej a později i čerstvé sýry a tvaroh.

Pitný režim

Kromě jídel, potravin a surovin je důležitý i pitný režim. Přednost dejte hlavně čisté, neochucené a nebublinkovej vodě, ráno se můžete osvěžit jedním hrnkem pomerančové šťávy. Naopak omezit třeba mléko a samozřejmě alkohol.

Fyzická aktivita

Důležitá pro hubnutí, ale i pro zdraví srdce a cév, je také fyzická aktivita. Nejlepší je, pokud se jedná o každodenní a pravidelnou aktivitu a přirozený typ pohybu, například procházka po dobu 15 až 30 minut. Vyhněte se však běhu a aerobiku.

Příjem kalorií

Aby bylo hubnutí co nejefektivněji, je důležité, abyste si dávali pozor na příjem kalorií během dne. Běžná žena může denně přijmout kolem 2000 kalorií, běžný muž okolo 2400. Pokud máte aktivnější život, je možné navýšení o 200 až 400 kalorií.

5 jídel denně

Posledním pravidlem DASH diety, ale i mnoha jiných, je pravidelná konzumace 5 jídel během dne. To znamená tři velká jídla typu snídaně, oběd, večer a dvě menší mezi nimi, čili desátá a svačina. Díky tomu podpoříte metabolismus.

VÍCE ZÁSADY SI OSVOJTE DLOUHODOBĚ

Po skončení diety je vhodné si osvojit několik její principy i z dlouhodobého hlediska, protože mají opravdu velmi pozitivní vliv na zdraví. Jde zejména o počet jídel, pravidelný pohyb, konzumaci čerstvých jídel a potravin či omezení alkoholu.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Přestože má DASH dieta nepochybně pozitivní účinky na několik oblastí lidského zdraví, nemusí každému vyhovovat a to zejména tehdy, když očekává intenzivnější hubnutí. V tomto ohledu se pak mnoho lidí poohlíží po alternativách, například jako je Keto dieta.

Ta nabízí několik pozitiv a je založena na mírně odlišných zásadách:
• tuky a sacharidy jsou při této dietě minimalizovány a přestože nejsou vyloučeny, pokles jejich příjmu je důležitý, konzumace zdravých mastných kyselin je ale možná
• druhou důležitou zásadou je zvýšený příjem bílkovin, které neovlivňují hubnutí a hmotnost, ale mají pozitivní efekt na svalstvo a fyzickou výkonnost
• takové složení jídelníčku znamená navození stavu ketózy, což je specifický stav organismu, kdy tělo nespaluje cukry, ale využívá spalování tuků
• pozitivem Keto diety je, že také ovlivňuje příznivě kardiovaskulární systém, což znamená v praxi hlavně vliv na cholesterol, krevní tlak a cukr v krvi

Mezi nevhodné jídla patří ty, které obsahují příliš mnoho sacharidů a tuků a naopak zvýšená je konzumace hlavně zeleniny, které můžete sníst během dne až půl kila. To pomáhá na vlákninu a také lepší trávení a metabolismus. Povolené jsou i semena a oříšky.
Ketogenní dieta má několik fází, čemuž se přizpůsobuje i jídelníček. Díky tomu přichází ke změně postupně a zároveň i hubnutí je založeno na dlouhodobějších změnách. Ve výsledku poskytuje tato dieta mnohem efektivnější optimalizaci hmotnosti a to zároveň při zachování dostatečné fyzické výkonnosti, eliminaci pocitu hladu a bez rizika jojo efektu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud byste chtěli ketonovou dietu vyzkoušet, není nic lehčí a to i díky značce KetoMix. Jde o společnost, která má právě pro tento typ diety vytvořen komplexní stravovací program zahrnující různé potraviny, doplňky výživy a suroviny pro celý den.

Nejde však jen o jídelníček, nakolik cílů programu je několik:
KetoMix je o kompletním nastavení stravování a efektivní podpoře hubnutí přes Keto dietu a to s využitím optimálního složení živin, vitaminů a stopových prvků
Pro muže i ženy, kteří se pro dietu rozhodnou, má KetoMix výhody:
• jde o komplexní program zahrnující hlavní jídla i polévky či nápoje
• všechny produkty jsou nutričně vyvážené a důraz je kladen na kvalitu surovin
• velmi jednoduchá je příprava, jde o záležitost pouze několika minut
V sortimentu KetoMix je opravdu velký výběr, ať už jde o proteinové polévky, těstoviny, kaše, omelety, pečivo, pomazánky, dresinky a omáčky, nebo io palačinky, chipsy, tyčinky, čokolády a sladkosti. Obávat se netřeba ani o pitný režim, na výběr máte více druhů koktejlů, například s příchutí čokolády, kávy, banánu, jahody, kokosu či lesní směsi.

K dispozici jsou i odměrky a pomůcky pro přípravu jídel a nápojů, abyste měli co nejméně starostí. Pro ty, co chtějí ještě více podpořit metabolismus, hubnutí a trávení, jsou v nabídce i doplňky výživy, které obsahují aminokyseliny typu L-Karnitin a jiné.

KetoMix je tedy opravdu komplexním programem na hubnutí, který je nastavitelný na míru, s čím vám mohou pomoci výživový poradci přímo v oficiálním eshopu značky. Obrátit se můžete i na všeobecné poradenství na Hotlink. Navíc k dispozici máte balíčky i na delší období pro pokrytí celého jídelníčku na 7 dní nebo i celý měsíc.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že vás Keto dieta oslovila a chtěli byste ji vyzkoušet právě prostřednictvím programu KetoMix, můžete tak udělat jednoduše přes oficiální eshop www.ketomix.cz. V něm najdete celý sortiment a také další informace o ketonovou dietě.

Objednávka přes tento eshop s sebou přináší zároveň více pozitiv:
• nemusíte se obávat o originalitu všech potravin a produktů
• máte garantovanou nejlepší možnou cenu a to přímo od výrobce
• nejste odkázáni pouze na placení v hotovosti, víte tak udělat i online
• nikam netřeba chodit, doma uděláte objednávku a také převzetí zásilky

Díky velkému výběru ověřených kurýrních služeb se netřeba bát ani o doručení, obvykle do 3 pracovních dnů máte zásilku se všemi potravinami a produkty doma. Ani při tom největším balíčku nepřekročí hmotnost 5 kilogramů, je to tedy bezproblémové.
Pokud jde o postup nákupu, ten se v ničem neliší od běžných eshopů. Do online košíku vložíte ty potraviny nebo balíčky, o které máte zájem, vyplníte své údaje, zvolíte způsob platby, kurýrní službu a objednávku odešlete. Platit se dá tak na dobírku a v hotovosti kurýrovi, jakož i předem a online, ať už platební kartou nebo přes internet banking.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno