Atkinsonova dieta, zkušenosti s ní, jaké má fáze, zakázané potraviny a její výsledky

0
152
Atkinsova dieta zkušenosti s ní jaké má fáze zakázané potraviny a její výsledky

Jednou z diet, jejichž hubnutí je založeno na snížení příjmu sacharidů, je i Atkinsonova dieta. Na rozdíl od jiných dietních programů, tato dieta se nezaměřuje na hladovění či radikální snížení množství kalorií, spíše dívá na změnu poměru živin.

Díky tomu nedochází k pocitu nedostatku jídla, nemusíte se ani bát o nějaké vážné ohrožení fyzické výkonnosti či o chřadnutí svalstva a celkově těla. Jídelníček při Atkinsonové dietě zahrnuje poměrně pestrý seznam potravin a různorodé recepty. Na druhou stranu, tak jako mnoho jiných diet, i tato má své možná rizika a nevýhody.

Co je Atkinsova dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Atkinsova dieta je pojmenována podle Roberta Atkinsona Colemana, lékaře v oboru kardiologie a zároveň nutričního specialistu. Základem diety je změna jídelníčku směrem k nízkosacharidové stravě, která je však naopak bohatá na tuky a bílkoviny.

Dieta má 4 fáze, během nichž dochází ke snižování hmotnosti a změnám v jídelníčku právě v zmíněném duchu. Plusem je, že z pohledu viditelnosti hubnutí je Atkinsova dieta opravdu účinná, přičemž zároveň nebudete mít pocity hladu, nakolik se netřeba vzdát tuků a bílkovin. Správný je i způsob stravování a to po menších porcích.

Podobně jako u jiných dietách, i zde třeba vidět možná rizika a mínusy:
• radikálním snížením příjmu cukru dochází k omezení příjmu okamžité energie, což se obvykle projeví zvýšenou únavou a pocitem snížení výkonu
• zároveň vlivem neomezený tuků hrozí problémy se zhoršením krevního oběhu, mohou se objevit zažívací potíže a problémy se žaludkem a slinivkou
• v jídelníčku Atkinsonové diety je poměrně málo ovoce, což znamená významnou ztrátu vitamínů a minerálů pro tělo, stejně tak antioxidantů
• v některých fázích může přijít i k deficitu vlákniny, případně po skončení diety může nastat stav nadměrného zadržování vody v organismu


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Ačkoli je cílem diety snížení tělesné hmotnosti, což se částečně naplní, třeba zároveň říci, že pokud i tento cíl dosáhnete, nemusí být trvalý. Po skončení diety a návratu k běžnému stravování bez jiných změn se může dostavit jojo efekt.

KDO BY SI MĚL DÁT NA DIETU VÍCE POZOR?

Přestože je Atkinsova dieta populární, není vhodná pro všechny lidi. Vyhnout by se jí měly děti a dospívající do 18 let, těhotné a kojící ženy a lidé s cukrovkou. Pozor si musejí dát i senioři nad 65 let a lidé s metabolickými obtížemi a nemocemi.

Jaké fáze má Atkinsonova dieta

Atkinsova dieta je složena z několika fází, které následují jedna po druhé a nelze je přeskočit či vynechat, protože každá z nich má svá pravidla i zvláštnosti. Dobrou zprávou je, že díky postupnému diety trvá i efekt déle.

Zde jsou jednotlivé fáze diety, jejich stručná charakteristika a popis:

1. fáze: Tato fáze se nazývá také indukční a jejím základem je v první řadě omezit příjem sacharidů a to nejvíce na množství 20 gramů denně. Trvání fáze by mělo být v optimálním případě 2 týdny, jelikož právě za takovou dobu se sníží cukr v krvi. Zároveň musí přijít ke zvýšení bílkovin na 150 gramů a tuku na 100 gramů denně.

2. fáze: Druhou v pořadí je fáze hubnutí, kde zůstává příjem sacharidů téměř nezměněn, může stoupnout nejvýše na 25 gramů za den. V této fázi je možné zařadit do jídelnička ovoce s nízkým glykemickým indexem, například borůvky a maliny. Fáze by měla trvat tak dlouho, až se přiblížíte k ideální hmotnosti doslova už jen na pár kilo.

3. fáze: Tato fáze se nazývá také fází tzv. před-údržby a její trvání může být kolem 4 týdnů. V tomto období se už tělo připravuje na ukončení Atkinsonové diety a to tak, že se zvyšuje příjem sacharidů, nejvýše však o 10 gramů oproti předešlému týdnu. Sledujte si svoji váhu a pokud by došlo k nadměrnému tloustnutí, objem sacharidů uberte.

4. fáze: Poslední je udržovací fáze, jejíž trvání je flexibilní a může jít i o několik měsíců. Jde o závěrečné období celé diety, přičemž pro tuto fázi je typické, že byste se měli snažit udržovat jídelníček na podobné úrovni, jako byla v předešlé fázi, čili tak, aby nedošlo ke zvýšení hmotnosti a k ​​velmi známému jojo efektu.

Principy a vhodné a nevhodné jídla pro Atkinsonovu dietu

Jak vidno i podle popisu fází, Atkinsova dieta je založena na několika principech a také na změnách jídelníčku z pohledu vhodných a nevhodných jídel, potravin a nápojů. Dodržování těchto pravidel je důležité pro efektivitu hubnutí.

Toto jsou ty nejdůležitější zásady, pravidla a změny jídelníčku:

Povolené a doporučené potraviny
Chcete-li držet Atkinsonovu dietu, do jídelníčku třeba zařadit zejména vlákninu a bílkoviny. Ty obsahuje zejména maso, hlavně kuřecí, červené a rybí, stejně tak vejce, zdravé kokosové či avokádové oleje, semena a ořechy a nízkosacharidová zelenina.

Zakázané a nedoporučené potraviny
Z jídelníčku třeba obecně vyřadit jídla, která obsahují příliš mnoho sacharidů a to včetně zeleniny a ovoce. Sem patří tradiční sladkosti, obiloviny, nezdravé rostlinné oleje, několik luštěniny typu čočka, hrách a fazole a taková zelenina a ovoce, které mají hodně sacharidů.

Změny pitného režimu
Snížení příjmu sacharidů se týká i nápojů, omezit třeba slazené a energetické nápoje, stejně tak slazené vína a tvrdý alkohol. Čas od času si můžete dát v malém množství suché víno nebo neslazený zelený či černý čaj, základem zůstává čistá voda.

Pravidelnost stravování
Pokud budete chtít efektivně hubnout a podpořit trávení i metabolismus, důležité je nejen to, co jíte a pijete, ale i pravidelnost. Během dne třeba jíst 5 jídel v menších porcích a s odstupem 3 hodin, pomůžete tak stimulaci trávení a spalování kalorií.

Cvičení a fyzická aktivita
Tak, jako v případě některých jiných dietních programů, ani při Atkinsonové dietě není nezbytné nějak exscesívne cvičit, ale pravidelný pohyb může na hubnutí jen pomoci. Ideální je kombinace každodenní chůze s během, plaváním či kolem.

DEJTE SI POZOR NA ZNÁMÝ JOJO EFEKT

U některých lidí je Atkinsonova dieta riziková z pohledu návratu k původní hmotnosti, čili jde o známý jojo efekt. Ten nastává, pokud po skončení diety přestanete dodržovat alespoň základní pravidla a vrhnete se na nezdravé tuky a sladkosti.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Kromě Atkinsonové diety víte sáhnout i po jiných typech dietních programů určených na hubnutí, například po stále více populární ketonovou dietě. Tu si mnoho lidí plete právě s tou Atkinsonová, ale je tam rozdíl v jídelníčku i důrazu na poměr živin.

Pro ketogenní dietu jsou charakteristické následující zásady a principy:
• cílem diety je dosažení stavu ketózy, kdy dochází k efektivnějšímu hubnutí díky spalování tukových zásob namísto spalování cukrů
• tato dieta si klade za cíl nejen snížit příjem sacharidů a tuků na nezbytné minimum, ale zároveň zvyšuje příjem proteinů a vlákniny
• změna jídelníčku je zaměřena na omezení potravin s vyšším podílem sacharidů a tuků a zároveň na zlepšení příjmu zeleniny, ořechů a semen
• výsledkem takové úpravy je fyziologicky přirozený stav organismu zvaný ketóza, ale zároveň i zlepšení trávení a metabolismu vlivem zvýšení vlákniny

Keto dieta kromě toho pomáhá i na kardiovaskulární systém, ať už jde o normalizaci zvýšeného krevního tlaku, snížení hladiny krevního cukru nebo snížení hladiny tzv. špatného cholesterolu v krvi. Jídelníček této diety je dobrou prevencí před cukrovkou.

Mezi další pozitiva třeba zařadit zlepšení způsobu stravování v podobě pravidelných a menších porcí jídel více krát za den, důraz na pitný režim a omezení slazených nápojů a stejně tak podpora pohybových aktivit. Pokud jde o možné negativa, ty vyplývají spíše z charakteru diety, například kontraindikace s některými onemocněními.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Keto dieta je charakteristická kombinací zvýšení proteinových jídel a snížení těch, které mají příliš mnoho sacharidů a tuků. Pokud se vám zdá příprava takových jídel složitá, můžete vyzkoušet značku KetoMix, která je výrobcem potravin právě pro Keto dietu.

Nabídka obsahuje nejen potraviny, ale také jiné typy produktů:

Sortiment KetoMix obsahuje hlavní jídla i polévky pro ketonovou dietu, stejně tak proteinové slané a sladké pochutiny a také výživové doplňky s L-karnitin

Pro ty, co se rozhodnou po sortimentu sáhnout, je tu více dobrých zpráv:
• v první řadě jde o kvalitní složení bez škodlivých a rizikových chemikálií
• všechny potraviny, nápoje a produkty si připravíte doslova za pár minut
• získáte jídla s vyváženým podílem živin, minerálů i vitamínů

Na jednom místě si víte vybrat přípravky, potraviny a produkty pro celodenní jídelníček, přičemž máte jistotu, že dodržíte všechny důležité zásady diety ohledně příjmu bílkovin a omezení sacharidů a tuků. Potraviny neobsahují lepek a jsou vhodné i pro celiatiky, produkty netřeba míchat s mlékem a získáte všechny potřebné živiny pro tělo.

Dobrou zprávou je, že sortiment obsahuje nejen potraviny, ale i nápoje, zejména pokud jde o koktejly s různými druhy příchutí. Pro ty, co by chtěli podpořit spalování tuku ještě efektivněji, jsou k dispozici tobolky a tabletky obsahující L-Karnitin.

Samotný sortiment potravin nabízí velký výběr větších i menších jídel pro celodenní stravování. K dispozici máte například proteinové polévky, omelety, kaše nebo pomazánky, stejně tak zdravé pečivo. Sáhnout můžete i po chipsech, tyčinkách, proteinových čokoládách a jiných sladkostí nebo i po slaných pochutinách.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že se rozhodnete zakoupit si zmíněné proteinové potraviny a produkty značky KetoMix, víte tak udělat buď osobně na pobočce, nebo ještě pohodlnější a to přes internet. V oficiálním eshopu www.ketomix.cz najdete celou nabídku na jednom místě.

Takový způsob nákupu s sebou přináší řadu pozitiva výhod:
• ušetříte, ať už na cenách přípravků, při větším nákupu i na doručení zdarma
• máte záruku originality všech přípravků, produktů a potravin
• nemusíte nikam osobně chodit, nákup i doručení vybavíte doma
• obejdete se i bez hotovostní platby, zaplatit můžete i přes internet

Nakupování přes zmíněný internetový obchod je podobné běžné objednávce přes eshop. Přes mobil, počítač nebo tablet vložíte do online košíku produkty, které chcete, vyplníte své údaje, zvolíte způsob platby, kurýrní službu a na závěr objednávku odešlete.

Pokud se rozhodnete platit v hotovosti, je to klasicky prostřednictvím dobírky, v případě platby předem můžete využít internet banking i platbu platební kartou. Doručení netrvá obvykle déle než 3 pracovní dny a kurýr vám může zásilku dodat domů nebo na odběrné místo. Samotný nákup je otázkou několika minut a je bezproblémový.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 4]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno