14 denní dieta, její vliv na hubnutí, doporučený jídelníček, výsledky a zkušenosti

0
787
14 denni dieta jeji vliv na hubnuti doporuceny jidelnicek vysledky a zkusenosti

Na rozdíl od krátkodobých diet na pár dní mají ty programy, které trvají déle, výhodu v komplexnějším působení na hubnutí, ale také trávení, metabolismus a jiné oblasti zdraví. Podobně je na tom 14 denní dieta, která je i očistná a detoxikační.

Dvoutýdenní dieta je pojem, který může označovat různé způsoby změn jídelníčku a stravování. Taková dieta může být Monotematická například vajíčková nebo citrónová, no mnohem lepší je, pokud se jedná o širší a hlubší změny stravování. Právě proto se podíváme na 14 denní dietu, která pamatuje na bílkoviny, sacharidy, ovoce i zeleninu.

Co je 14 denní dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Dvoutýdenní dieta je určena pro ty lidi, co vědí, že za pár dní nezhubnou zdravě, rychle a efektivně tolik kilogramů, kolik potřebují, ale zároveň nechtějí čekat zbytečně dlouho. Jde o dietu zaměřenou především na stravování a zlepšení jídelníčku.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Pozitivem 14denní diety je, že pomáhá nejen k optimalizaci hmotnosti, ale stejně tak komplexně na trávení, metabolismus a také detoxikaci těla. Plusem je, že se při ní klade důraz na zdravé a čerstvé potraviny, omezují se polotovary, sladkosti a přesolené jídla a také to, že i následkem tohoto jídelníčku pomáhá na krevní oběh.

Na druhou stranu, je třeba vidět i některá rizika a nevýhody:
• tím prvním je, že z pohledu omezení sacharidů a také tuků jde o velmi drastickou změnu jídelníčku, což se může projevit zvýšením nedostatkem energie
• dieta doporučuje stravování pouze třikrát během dne a ve větších porcích, což má u většiny lidí vliv na zpomalení metabolismu a trávení
• v rámci jídelníčku je možné kombinovat v jednom jídle některé druhy potravin, které představují zátěž pro tělo z pohledu využití živin
• přestože dieta obsahuje dostatek vitamínů a minerálů, při některých jídlech se může velmi rychle dostavit pocit hladu a riziko přejídání

Dieta má za úkol snížit hmotnost, ale absentuje v ní například pravidelný pohyb. Ten sice můžete dodatečně přidat, ale jde také o závažný nedostatek. Navíc nelze zapomínat na to, že dieta je časově omezená a po jejím skončení hrozí jojo efekt.

PRO KOHO NENÍ TATO DIETA VHODNÁ?

Dva týdny sice nejsou příliš dlouho z pohledu diety, ale i tak existují skupiny lidí, kteří by se měli této konkrétní dietě vyhýbat. Jde především o lidi s cukrovkou, problémy s játry a ledvinami, stejně tak o těhotné a kojící ženy.

Jaké principy má 14 denní dieta

Abyste mohli využít naplno všechny zmíněné benefity dvoutýdenní diety, zaměřte se nejen na samotný jídelníček, ale i na jiné aspekty podporující hubnutí, trávení a metabolismus. Proto je třeba dívat i na způsob stravování.

Zde jsou 4 nejdůležitější pravidla dvoutýdenní diety:

Stravování 3 krát denně: Pro mnoho lidí bude při této dietě šokem, že by se měli stravovat jen tři krát za den, čili systémem snídaně, oběd a večeře. Oproti mnoha jiným dietním programem se vynechávají svačina a svačina. Snažte se však jíst jídla pravidelně, snídaně si dejte zhruba 30 minut poté, co se vzbudíte.

Pozor na bílkoviny: Důležitou součástí stravování během diety jsou bílkoviny, hlavně ty živočišného původu, ideální je, pokud půjde o kuřecí nebo krůtí maso. Na druhou stranu, vyvarovat se třeba jejich konzumaci současně se sacharidy, hlavně pokud by mělo jít o ovoce. To třeba jíst zvlášť, můžete je ale kombinovat se zeleninou.

Pitný režim: Abyste během diety podpořili metabolismus a trávení, je nezbytné přes den přijmout 2,5 litru až 3 litry tekutin. Mělo by jít zejména o čistou a neslazenou vodu, případně o vodu ochucenou citrónem. Její doplňkem mohou být neslazené bylinkové čaje, zejména zelený čaj. Vyhýbejte se však ovocným šťávám nebo džusem.

Hodně ovoce a zeleniny: V rámci 2 týdenní diety patří ovoce mezi důležitý zdroj vitamínů, minerálů a zdravých sacharidů a třeba ho konzumovat hlavně bez tepelné úpravy. Kromě toho je důležitá i zelenina, která je v kategorii neutrálních potravin a můžete ji zkombinovat s ovocem i s bílkovinami, čili s masem.

Vhodné a nevhodné jídla a nápoje pro 14 denní dietu

Vzhledem k výše uvedené principy je pochopitelné, že tak, jako jiné diety, i 14 denní dieta má své povolené a své zakázané potraviny a nápoje. Ty se mohou objevovat v jídelníčku v různé dny, ty nevhodné jsou vyloučeny úplně.

Zde je přehled doporučených a nedoporučených potravin:

Povolené a vhodné potraviny a nápoje

Pokud jde o ty potraviny, které jsou v této dietě optimálně, prim hrají zdravé bílkoviny, zdravé sacharidy a dostatek ovoce a zeleniny. Základem jídelníčku by mělo být libové maso bez kůže, nejlépe drůbež, společně s rybami, například lososem či sleďům.

Využívat můžete také nízkotučné jogurty a sýry, rýži, otruby, oves, ovesné vločky a celozrnné pečivo, zejména pokud jde o snídani. Pokud jde o pitný režim, zde je nejdůležitější voda a bylinné čaje bez cukru, z hlediska zdraví je nejlepší možností zelený čaj.

Z ovoce dejte přednost více šťavnatým plodům, například pomerančem, melounem, citrónem či ananasu, případně bobulové ovoce typu jahody a maliny. Ze zeleniny je nejlepší listová a kořenová zelenina. Na dochucení přidejte i semena a ořechy.

Zakázané a nevhodné potraviny a nápoje
Co se týče omezení ohledně nápojového lístku, i v případě 14 denní diety je třeba se vyhýbat alkoholickým nápojům, slazeným limonádám, energetickým nápojem, plnotučného mléka a kávě. Tyto typy nápojů se snažte vyloučit i po skončení diety.

V rámci diety je velmi důležité se vyhýbat sacharidům, což v praxi znamená, že je třeba zapomenout na všechny tradiční sladkosti, čokolády, dezerty, ale také ovoce a zeleninu s vysokým obsahem cukrů. Jde například o vyloučení brambor, banánů či hrušek.

Kromě toho se vyhýbejte bílé mouce a pečivu z ní, bílým těstovinám, máslu a margarínem, nepoužívejte plnotučné mléčné produkty ani dresinky a samozřejmě žádné polotovary a konzervované jídla. Pozor i na tučné maso, uzeniny a tučné ryby.

CO DĚLAT PO UPLYNUTÍ DVOU TÝDNŮ?

Po skončení diety je třeba dávat pozor na tzv. jojo efekt, který by mohl vzniknout v důsledku drastického omezení tuků a sacharidů. Snažte se do jídelníčku zařadit zdravé formy obou typů živin a vyhýbejte se sladkostem a tučným či mastným jídlům.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Kromě 14 denní diety existují samozřejmě i jiné alternativy, které mají několik podobných principů, zvláště pokud jde o změny v jídelníčku směrem k zdravějšímu stravování. Takovou alternativou je i Ketogenní dieta, kterou je možné držet i více měsíců.

Tato dieta je založena na principu ketózy a těchto zásadách:
• cílem diety je změna jídelníčku tak, aby se v něm nacházely potraviny s vyšším objemem bílkovin a naopak s nižším objemem sacharidů a tuků
• díky této změně přijde v první fázi diety ke stavu zvanému ketóza, pro který je typické to, že v těle přijde k efektivnějšímu spalování tuků
• cílem druhé fáze je ještě zvýraznit takový způsob hubnutí, který je nejen zdravý, ale také díky zvýšení bílkovin neohrožuje výkonnost svalstva
• v poslední fázi, která může být dlouhodobá, pak nastává stabilizace hmotnosti při dodržení několika základních stravovacích principů

Do jídelníčku se během ketonovou diety dostává i víc vlákniny a to hlavně zvýšením konzumace zeleniny na objem zhruba půl kilogramu denně. Přidat můžete i za hrst ořechů a semen, které jsou dobrým zdrojem minerálů a zdravých mastných kyselin.

Právě z pohledu živin je Keto dieta bezproblémová, protože ve stravě máte zastoupeny všechny podstatné minerály i vitamíny. Výsledkem je, že dieta je dlouhodobě udržitelná, nedostavuje se během ní oslabení. Má dokonce pozitivní vlivy na cholesterol, krevní tlak, hladinu cukru v těle a samozřejmě i stimulaci trávení a metabolismu, nejen hubnutí.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud vás Ketogenní dieta zaujala, ale vidíte překážku v složitosti receptů, které by měly být součástí jídelníčku a měly by splňovat všechny podmínky ohledně poměru živin, řešením může být sortiment potravin značky KetoMix právě pro Keto dietu.

Tato značka je výrobcem potravin a produktů v široké nabídce:

K dispozici máte proteinové jídla, polévky, pochutiny, tyčinky, nápoje a různé koktejly, které si připravíte za pár minut a které jsou z hlediska živin dobře vyvážené

Nejen jednoduchá příprava, ale i další výhody a benefity jsou důležité:
• na jednom místě víte vyřešit celý svůj jídelníček od snídaně po večeři
• máte záruku, že všechny potraviny a produkty jsou pro dietu optimální
• nemusíte se bát o jejich složení, neobsahují žádné rizikové chemikálie

V případě, že se rozhodnete zmíněné přípravky a produkty využít, víte si je zakoupit buď jednotlivě nebo v celých balíčcích, například na 1, 2, 3 nebo i 4 týdny předem, což je maximálně pohodlné. Výživoví specialisté vám mohou také připravit na míru kompletní balíček podle toho, kolik chcete zhubnout nebo jak vysokou máte nadváhu.

Kromě potravin a nápojů proteinového typu máte k dispozici i doplňky výživy, které mohou ještě zefektivnit hubnutí. Jde o tabletky nebo tobolky s perorálním užitím, které jsou určeny na spalování tuků a to proto, že jejich hlavní aktivní složkou je L-Karnitin.

Pokud jde o konkrétní sortiment, z potravin víte sáhnout po proteinových polévkách, omeletách, snídaňových kaších, palačinkách, pečivu, pomazánky, těstovinách a dresink, ale i po slaných a sladkých pochutinách či výživných tyčinkách. Z nápojů jsou nejpopulárnější míchané koktejly, které jsou dobrým zdrojem syrovátkové bílkoviny.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Všechny zmíněné produkty, potraviny a doplňky výživy značky KetoMix si můžete zakoupit osobně v jejich prodejně, ale existuje také pohodlnější a jednodušší cesta a tou je oficiální eshop www.ketomix.cz. V něm najdete vše na jednom místě.

Online nákup je využíván stále více a to zejména pro tyto důvody:
• jednoduchost, objednávku provedete přes počítač i přes smartphone
• rychlost, za pár kliknutí máte vše vyřešení, doručení je do 3 dnů
• flexibilita při placení, můžete platit v hotovosti i bezhotovostně
• komfort, netřeba nikam jít, nákup i doručení vyřídíte přímo doma

Celá objednávka je vyřešena za pár minut, stačí jen do online košíku vložit všechny produkty a potraviny, které potřebujete, vyplnit své údaje, zvolit způsob platby a dopravy a odeslat ji. Kurýr vám doručí balíček domů nebo na odběrné místo v Zásilkovna.

Pokud jde o platbu, zde máte na výběr několik možností. K dispozici máte placení na dobírku v hotovosti při převzetí zásilky, ale i online platbu předem přes internet banking nebo přes platební kartu. Na výběr máte více doručovacích společností, při větší objednávce je poštovné zdarma. Pokud budete mít nějaké otázky, eshop má k dispozici infolinku.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 0 Průměrně: 0]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno