Mrkvová dieta a její jídelníček, jaké jsou zkušenosti s ní a jaké má výsledky na hubnutí

0
31
Mrkvová dieta a její jídelníček, jaké jsou zkušenosti s ní a jaké má výsledky na hubnutí

Mrkvová dieta představuje další ze skupiny jednostranných diet a jak již říká její název, je založena právě na využívání mrkve jako základní a nejdůležitější suroviny a potraviny v jídelníčku. To s sebou přináší samozřejmě několik výhody i nevýhody.

Dieta je aplikovatelná pro muže i ženy, je bez cvičení a jde o krátkodobou dietu, která se obvykle drží 5 až 7 dní. V přísnějším variantě je povoleno konzumovat pouze mrkev nebo mrkvovou šťávu, v tom volnějším máte k dispozici i jiné druhy zeleniny. Tato redukční dieta je na první pohled sice efektivní, ale netřeba ani zde zapomínat na riziko jojo efektu.

Co je mrkvová dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Mrkvová dieta je krátkodobým dietním programem určeným pro lidi, co chtějí co nejrychleji shodit přebytečné kilogramy a jde jim o viditelné výsledky. Základem stravování je mrkev v surové, vařené, dušené a jinak tepelně upravené podobě.

Dietu je možné držet pár dnů i celý týden, přičemž mezi její pozitiva patří, že je opravdu účinná a zároveň vylučuje některá jídla a nápoje, které jsou obecně pro organismus škodlivé. Zařazením mrkve jako hlavní suroviny získáváte velmi dobrý zdroj vitamínů a vlákniny, což je dobré i pro trávení, metabolismus a odbourávání tukových zásob.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Dieta však má i poměrně hodně rizik a negativ, o kterých je třeba vědět:
• co se týká dlouhodobosti, právě to, že dietu nelze ze zdravotního hlediska držet více než týden, ji činí nevyužitelnou pro celkové zlepšení životosprávy
• dieta je výživově velmi nevyvážená, což v praxi znamená, že nemáte dostatečně široké spektrum vitamínů, minerálů a hlavně sacharidů a bílkovin
• chuťová jednotvárnost diety je zřejmá, v praxi to znamená, že ačkoliv budete mít dostatek mrkve, dříve či později se dostaví hlad po dalších jídlech
• nedostatek proteinů znamená oslabení svalstva, málo sacharidů zas pocity únavy a vyčerpání, dostavit se mohou i zažívací potíže, hlavně průjem

Velkým mínusem každé jednostranné diety, čili i té mrkvové, je fakt, že dochází k úbytku energie a to je rizikem nejen pro zmíněné pocity vyčerpání, ale i pro nemožnost větší fyzické aktivity. Tato dieta tak nepřímo vylučuje cvičení.

MRKVOVÁ DIETA NENÍ VHODNÁ PRO KAŽDÉHO

Tak, jako v případě mnoha jiných diet, ani mrkvová dieta není vhodná úplně pro každého. Neměly by ji dodržovat děti do 18 let, senioři nad 65 let, těhotné a kojící ženy, lidé s vážnějšími problémy střev a ani těžší fyzicky pracující lidé.

Jaké principy má mrkvová dieta

Mrkvová dieta patří mezi ty typy dietních programů, které jsou sice na první pohled jednotvárné a jednoduché, ale i zde je třeba držet určitých principů. Několik pravidla a zásady jsou důležité hlavně pro efektivitu hubnutí a trávení.

Mezi nejdůležitější pravidla a principy diety patří:

Konzumace mrkve: Základem jídelníčku, zejména pokud jde o snídaně, oběd a večeři, je při mrkvové dietě logicky mrkev. Tu můžete konzumovat syrovou a nastrouhanou, ale také v rámci smoothie, připravit si mrkvovou polévku, podusit baby mrkev, udělat si bohatší mrkvový salát se zeleninou či mrkvovou pomazánku.

Pevná vůle a časový plán: Jak již bylo řečeno, mrkvová dieta patří mezi jednostranné a jednotvárné, což vyžaduje hlavně prvních 24 hodin pevnou vůli, neboť může dostavit intenzivnější pocity hladu. Předem si také stanovte, jak dlouho budete dietu dodržovat, čili zda půjde jen o tři dny, pět dní nebo týden.

Flexibilita stravování: Další zásadou, na kterou byste neměli zapomínat v případě této diety, je flexibilita stravování. Na rozdíl od jiných diet si totiž můžete vybrat, zda budete jíst jen snídaně, oběd a večeři během dne, nebo přidáte v některé dny i svačinu, obvykle obsahující zeleninu či ovoce.

Pitný režim: Neméně důležitou součástí každé diety je také pitný režim, protože právě tekutiny jsou důležité z pohledu metabolismu, stimulace trávení a také z pohledu hubnutí. Kromě mrkvové šťávy nezapomínejte pít během diety dostatek vody, zabráníte tím výraznějšímu odvodnění organismu.

Vhodné a nevhodné jídla a nápoje pro mrkvovou dietu

I když se zdá, že mrkev je jediným základem celého jídelníčku během mrkvové diety, není tomu tak, alespoň v případě jejího volnější a populárnější varianty. I v této dietě existují některé doporučené a některé nedoporučované potraviny, jídla a tekutiny.

Toto jsou obě kategorie se stručným přehledem a seznamem:

Povolené jídla, potraviny a nápoje
Základem jídelníčku je v případě této diety mrkev a to buď v surovém stavu nebo po nějaké úpravě vařením či dušením v rámci polévek nebo v rámci širší kombinace zeleniny. Pokud budete pociťovat hlad, syrovou mrkev můžete jíst i mezi jídly.

Co se týče jiných povolených jídel, v případě mírnější formy diety můžete konzumovat celozrnné pečivo, nízkotučné mléčné výrobky, zejména jogurty a tvaroh, libové maso, kam patří hlavně to kuřecí a krůtí a ze živočišných zdrojů i vajíčka.

Pokud jde o rostlinné zdroje potravin, do jídelníčku zařaďte ze zeleniny papriku, brambory, hrášek, celer, květák a brokolici, z ovoce ananas, citron nebo jablko. S mírou můžete používat i med, olivový olej, čerstvé bylinky nebo provensálské koření.

Zakázané jídla, potraviny a nápoje
Mezi ty jídla a potraviny, které byste neměli konzumovat během diety, patří tučné, smažené a těžká jídla. Z masa jde hlavně o červené maso a tučné ryby, stejně tak uzeniny a různé masné produkty typu párky a podobně a to v jakékoliv úpravě.

Zapomenout třeba i na plnotučné mléko a plnotučné mléčné produkty, například jogurty a sýry. Tabu během mrkvové diety jsou i sladkosti, slané pochutiny a všechny uměle zpracované potraviny se solí a konzervačními látkami, čili polotovary a konzervy.
Důležité je nejíst vysokokalorické potraviny, čili i některé druhy ovoce. Vyhýbat se třeba nejen nadměrně slazeným jídlům, ale stejně tak i nápojem, kam patří limonády, alkohol a energetické nápoje. Zapomeňte také na kávu a pokud budete mít čaj, tak neoslazená.

JE NUTNO PŘI DIETÁCH AJ CVIČIT?

Pro mrkvovou dietu, stejně jako i pro jiné podobné dietní programy založené převážně na jedné potravině, je typický pokles příjmu kalorií a energie. Pokud se rozhodnete během diety cvičit, bude to náročné a vyčerpávající, takže pokud pohyb, tak spíše chůze.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Mrkvová dieta je jako jednostranná dieta z dlouhodobého hlediska nepoužitelná a hlavně nevyvážená, což s sebou přináší otázku jiných alternativ. Z tohoto pohledu je možné nalézt řešení v ketonovou dietě, která je naopak pestrá a i dlouhodobá.

Pokud jde o její nejdůležitější charakteristiky a vlastnosti, tak Keto dieta:
• je založena na změnách v jídelníčku, které směřují ke snížení příjmu sacharidů a tuků v potravě a jídlech a naopak ke zvýšení zastoupení bílkovin
• díky této změně přichází v organismu k navození stavu zvaného ketóza, což je pro tělo přirozený stav charakteristický zvýšeným spalováním tuku
• dieta tak dosáhne nejefektivnější možné hubnutí z tukových zásob, přičemž díky dostatku bílkovin nehrozí pocity hladu a snížení fyzické výkonnosti
• zároveň dochází k pozitivním vlivem nejen na hubnutí, ale díky vysokému obsahu vlákniny i k podpoře metabolismu a trávení jako takového

Součástí diety je i zvýšená konzumace zeleniny, které byste měli sníst denně alespoň půl kilogramu, díky čemuž dostanete do těla dostatek vlákniny, ale také minerálů a vitamínů. Právě vyvážení jídelníčku z hlediska těchto látek je velkým plusem.

Stejně tak lze za výhodu považovat i pozitivní vlivy na kardiovaskulární systém, srdce a cévy. Dieta pomáhá ke snížení hladiny tzv. špatného cholesterolu a cukru v krvi, normalizuje také krevní tlak a napomáhá prevenci vůči cukrovce. Držet se může dlouhodobě, zejména pokud jde o její poslední fázi, která je prevencí vůči jojo efektu.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pro ketonovou dietu je charakteristické, že je nutné recepty a jídelníček přizpůsobit snížení sacharidů a tuků a zvýšení bílkovin. Pokud by měla být toto pro vás překážka, pak je řešením KetoMix, specializovaná značka sortimentu pro Keto dietu.

V rámci jejího dietního programu získáte rozmanitý výběr produktů:

Nabídka KetoMix zahrnuje hlavní jídla pro celodenní stravování, slané i sladké pochutiny, proteinové nápoje a koktejly a také doplňky výživy s L-karnitin
Pokud jde o největší benefity a plusy této diety, tak sem patří zejména:
• jednoduchost, příprava jídel nebo nápojů je triviální a trvá pár minut
• komplexnost, na jednom místě najdete potraviny pro celý jídelníček
• bezpečnost, hlavně z hlediska nepoužívání škodlivých chemických přísad

Všechny potraviny a produkty mají kvalitní původ jednotlivých surovin, není třeba je vydělávat s mlékem, obsahují dostatek vitamínů i minerálů a víte si je koupit jednotlivě iv rámci komplexních balíčků. Můžete si tak najednou zakoupit všechna jídla na 7 dní, 14 dní, 3 týdny i na celý měsíc ketogenní diety a to na míru přímo pro sebe.

Co se týče výběru, z hlavních jídel máte v nabídce proteinové kaše, omelety, polévky, sušené maso, těstoviny, různé dresinky a omáčky, pečivo i pomazánky. Sortiment slaných a sladkých pochutin potom obsahuje proteinové chipsy, čokolády či dezerty.

Plusem je, že kromě jídel si můžete zakoupit v programu KetoMix i nápoje a to v podobě prášků, které stačí zalít vodou. Pít můžete i ochucené koktejly, například čokoládový, banánový, kávový či s příchutí lesního ovoce. Potraviny s výjimkou pečiva jsou bez lepku, takže jsou vhodné i pro celiaky a z hlediska konzumace jsou bezproblémové.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud se rozhodnete pro ketogenní dietu s pomocí sortimentu zmíněného výše, víte všechny potraviny i produkty bez větších problémů objednat přímo přes oficiální eshop www.ketomix.cz. Nákup uděláte za pár minut a to přes počítač i smartphone.

Takový způsob nakupování má několik plusů a výhod:
• je to jednoduché a jde o věc pár kliknutí, vše vyřešíte z domu
• netřeba mít u sebe hotovost, zaplatit můžete i přes internet
• zároveň máte zaručeno, že všechny produkty a potraviny jsou originální
• máte také jistotu nejlepší ceny, nakupujete z oficiálního zdroje

Všechny zmíněné výhody doplňuje rychlé doručení do 3 pracovních dnů, stejně tak můžete ušetřit na poštovném pokud uděláte najednou větší objednávku. Platit lze na dobírku v hotovosti a bezhotovostně předem přes internet nebo platební kartou.

Nákup je otázkou doslova několika minut a probíhá tak, jako ve standardním eshopu. Stačí jen do košíku vložit ty přípravky a produkty, které chcete koupit, vybrat si způsob platby, zvolit kurýrní službu, vyplnit své údaje včetně adresy dodání a objednávku odeslat. K dispozici máte i online hotlinku s opera pro poradenství.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno