Jíst či nejíst sacharidy před spaním a na večeři Doporučení, kdy jejich jíst během dne

0
722
Jíst či nejíst sacharidy před spaním a na večeři Doporučení, kdy jejich jíst během dne

Sacharidy jsou důležitou živinou prakticky pro celé naše tělo a to nejen jako zdroj rychlé energie, ale také z pohledu stavební funkce a vlivu na jiné látky či živiny v těle. Nejlepším zdrojem, jako je do organismu doplňovat, jsou potraviny a jejich výběr je velký.

Sáhnout můžete po těch potravinách, které obsahují tzv. rychlé sacharidy, čili ty s využitím okamžitě, například při nedostatku energie. K dispozici jsou ale i jídla, kde jsou takové druhy sacharidů, které vám dají energii pro celý den. Důležitou otázkou je však to, kdy během dne sacharidy jíst a zda se to doporučuje před cvičením, po tréninku nebo i večer.

Co jsou sacharidy a proč je třeba je jíst

Sacharidy, nazývané také uhlohydráty, jsou jednou ze tří nejdůležitějších živin pro lidské tělo a řadíme je mezi makronutrienty. Mají především funkci dodání energie do těla, přičemž podle tohoto významu je rozdělujeme na jednoduché a komplexní.

V prvním případě jde hlavně o cukry, které dokáží zvýšit pocit energie okamžitě, v tom druhém jde o sacharidy, které se v těle vstřebávají pomaleji a podporují energii delší dobu. Poměr přijatých sacharidů by měl být 80% ku 20% právě ve prospěch těch komplexních, přičemž z celkově přijaté energie během dne by měly sacharidy tvořit polovinu.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Co se týče významu sacharidů, ty jsou důležité během celého dne, neboť:
• jde o primární zdroj energie pro celý organismus, ať už půjde o okamžitou energii z jednoduchých sacharidů nebo dlouhodobější z komplexních sacharidů
• mají i stavební funkci a to především pokud jde o součást buněčných membrán, enzymů a některých hormonů, pomáhají snižovat hladinu kortizolu
• jsou důležité z hlediska metabolismu tuků a celkově z hlediska metabolismu a trávení, zejména pokud se jedná o sacharidy obsahující vlákninu
• mají i regulační funkci, například pokud jde o udržování hladiny cukru v krvi, stejně tak regulují chuť na jídlo a působí na pocit sytosti po něm

Pokud jde o způsob doplňování sacharidů, zde je vhodné najít správný balanc mezi zdravými a méně zdravými jídly a mezi jednoduchými a složenými sacharidy. Dopřát si čas od času i nějakou sladkost určitě není na škodu, pestrosti jídelníčku to prospívá.

JAK ZJISTIT, ŽE VÁM SACHARIDY CHYBÍ?

Pokud jde o nedostatek sacharidů v organismu, takový stav má některé příznaky a na základě nich se dá na první pohled určit, že je třeba sacharidy doplnit. Jde hlavně o bolesti hlavy, zápach z úst, pocit vyčerpání, únavy a nedostatku energie a častý hlad.

Kdy během dne a při jakých příležitostech jíst sacharidy

Téma příjmu sacharidů není jen věcí kulturistů nebo ty, kteří cvičí zda mají pravidelně naplánovaný trénink. Sacharidy třeba přijímat během dne a také při cvičení, ale téma je konzumace doprovází i řada mýtů, které jsou kontraproduktivní.

Zde jsou ty situace, kdy byste měli nebo neměli sacharidy jíst:

Sacharidy během dne: Pokud jde o optimální rozložení sacharidů a jejich příjmu během dne, v dopoledních hodinách by měl být jejich příjem vyšší, upřednostnit byste měli ty komplexní. Ideální je zařadit je hned na snídaně, avšak i společně s bílkovinami. Za tímto účelem se hodí ovesné vločky a zelenina, později zas a ovoce.

Sacharidy po cvičení: Druhou nejčastější situací, kdy byste měli sacharidy ve vyšší míře přijímat, je nějaká fyzická aktivita. Zde se doporučuje je doplnit po cvičení nebo tréninku, ideálně společně se zdravými tuky a bílkovinami. Do jídelníčku po fyzické aktivita zařaďte banány, ořechy, brambory, cottage cheese lesní ovoce.

Sacharidy večer: Pokud jde o sacharidy na večeři, zde třeba volit především ty, které jsou obsaženy v zelenině, bramborách, rýži nebo v ovoci, kde jich je o něco méně, například v jablkách či bobulovém ovoci. Večer byste si však měli příjem sacharidů hlídat o něco více, vyhýbejte se tím jednoduchým a hlavně rychlým cukrem v sladkostech.

Sacharidy před spaním: Ačkoli většina obecných doporučení se staví ke konzumaci sacharidů před spaním velmi rezervovaně, pokud půjde o zdravou formu a nejpozději 2 hodiny před spaním, netřeba mít strach. Takto přijaté sacharidy, například v zelenině, semínkách či ovoci, vám mohou pomoci k uklidnění, lepší spánek i kontrolu tlaku.

Nejlepší zdroje zdravých sacharidů

V případě sacharidů je velmi důležité nejen to, kdy je budete jíst, ale i to, které potraviny a jídla s jejich obsahem si vyberete před spaním a které během dne. V tomto ohledu je třeba dívat na ty, které obsahují spíše složené sacharidy a jsou zdravější.

Následující potraviny a suroviny do jídelníčku určitě zařaďte:

Ovoce

Pokud jde o zdravé potraviny s obsahem sacharidů, na prvním místě je ovoce., Které je bohaté na minerály a vitamíny. Nejvíce sacharidů mají banány a mango, s nimi opatrně, ale například jablka, jahody, melouny nebo borůvky jsou bezproblémové.

Zelenina a luštěniny

Druhou velmi zdravou potravinou, která také obsahuje sacharidy, je zelenina. Zde doporučujeme do jídelníčku zařadit špenát, brambory, zelí, brokolici, křen a květák. Ze luštěnin jsou nejlepšími zdroji sacharidů čočka, cizrna a fazole, obsahují i ​​vlákninu.

Ořechy

Vhodnou potravinou, kterou byste měli také zařadit do jídelníčku jako doplněk k hlavním jídlům či na svačinu, jsou ořechy. Kromě sacharidů jsou bohaté i na zdravé mastné kyseliny a minerály, hlavně mandle a vlašské, para a Makadamove ořechy.

Rýže a její alternativy

Celkem zdravým a vhodným zdrojem sacharidů, ať už na oběd nebo večeři, je rýže, případně její alternativy. Jde například o bulgur, quinou, jáhly nebo pohanku. Všechny tyto potraviny obsahují i ​​několik minerály, například selen, hořčík a mangan.

Ovesné vločky

Pokud jde o příjem sacharidů hned ráno a na úvod dne, nejlepší možnou potravinou jsou ovesné vločky. Ty obsahují nejen sacharidy, ale i hodně bílkovin, minerály typu železo či vitamíny ze skupiny B. Naopak plusem je, že nejsou problémové z pohledu tuku

NEZAPOMEŇTE ANI NA JINÉ ŽIVINY

Vedle toho, jak se budete soustředit na příjem a konzumaci sacharidů, nezapomínejte sledovat ani tuky a bílkoviny. Pozor byste si měli dát i na vlákninu, kterou víte získat hlavně v zelenině, pomáhá na efektivní vstřebávání všech živin a na trávení.

Sacharidy a jejich význam pro hubnutí

To, že sacharidy jsou zodpovědné za přibírání a obezitu, je dost často se objevující mýtus. Je však třeba dodat, že regulací jejich příjmu opravdu je možné ovlivnit hmotnost, zvláště pokud mluvíme o hubnutí a to prostřednictvím stále známější Keto diety.

Nazývá se někdy i Ketonová a to podle stavu, který chce vyvolat:

Ketogenní dieta je založena na principu navození stavu ketózy, což je fyziologicky přirozený stav metabolismu, kdy tělo spaluje v první řadě tuky a ne sacharidy

Aby mohla ketóza nastat, je třeba splnit následující předpoklady:
• nejdříve třeba snížit příjem sacharidů ve stravě a to pod 50 gramů denně
• zároveň s tím je důležité snížit i příjem tuků, zejména nezdravých
• souběžně s tím konzumujte více bílkovin, které jsou důležité pro výkonnost

V případě, že se rozhodnete sáhnout po Keto dietě, získáte nejen velmi dobrý program na hubnutí, ale díky zvýšenému příjmu zeleniny i účinnou podporu trávení a metabolismu. Výsledkem pak bude komplexní působení na optimalizaci hmotnosti. Zároveň s tím má dieta pozitivní vliv i na cholesterol a cukr v krvi a normalizaci tlaku.

Keto dieta probíhá ve třech fázích, přičemž v té první jde o dosažení ketózy, ve druhé o maximální efektivitu hubnutí a ve třetí o udržení hmotnosti a dosažení dlouhodobě pozitivní změny životosprávy. Dítě můžete klidně i více měsíců.

Jak vyplývá z charakteristik, Keto dieta je založena na změně jídelníčku a pokud chcete tuto změnu realizovat efektivnější a jednodušší, můžete sáhnout po potravinách a produktech značky KetoMix. Jde o výrobce, který nabízí proteinové jídla, polévky, tyčinky i jiné suroviny či pochutiny, které splňují všechny podmínky a předpoklady diety.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Jak vidíte, díky sortimentu značky KetoMix není vůbec problém držet Keto dietu jednoduše a pohodlně. Podobné je to i s koupí zmíněných potravin a produktů, protože značka má u nás oficiální zastoupení prostřednictvím eshopu www.ketomix.cz.

Co se týče online objednávky a nákupu v něm má několik výhod:
• v první řadě jde o záruku originality a zároveň jistotu nejlepší ceny
• objednávku uděláte z domu, také doručení je k vám domů
• nákup je věcí pár minut a kliknutí, uděláte ho i přes mobil
• máte k dispozici infolinku, kde se můžete cokoli zeptat

Nakupování v oficiálním online obchodě KetoMix je prakticky totožné s běžným nákupem v eshopu. Stačí jen vložit vybrané potraviny, produkty či balíčky na více dní do online košíku, vyplnit své osobní údaje, zvolit typ platby a způsob doručení a to je všechno.

Produkty by vám měly dorazit do 3 pracovních dnů a na výběr máte tak několik kurýrních služeb, jakož i možnost doručení domů či do zásilkového. Dobrou zprávou je, že můžete platit nejen hotově, ale i bezhotovostně, například přes internet banking nebo platební kartou. Při větším nákupu získáte finanční bonus v podobě poštovného zdarma.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 0 Průměrně: 0]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno