Jaký význam na hubnutí má 5 denní dieta Zkušenosti ukazují, že hlavní je jídelníček

0
23

Rychlé hubnutí je dnes velmi oblíbenou tématem a to platí hlavně na jaře nebo před letem. Krátkodobé diety, které dokáží zázraky za pár dní, se stávají hitem a zkouší jejich stále více lidí. Dobrým příkladem je i expresní 5 denní dieta, na kterou se podíváme blíže.

Z hlediska jídelníčku by se dala tato dieta charakterizovat jako proteinová, zeleninová a ovocná, jelikož právě tyto tři složky budou ve stravování převládat nejvíce. Nejde o dietu, která by byla monotónní, například jako okurková dieta. Základem kombinace potravin s nižším objemem kalorií, ale za to s vyšším přísunem vitamínů a minerálů.

Co je 5 denní dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

5 denní dieta je speciálním dietním programem, jehož cílem je co nejrychleji dosažení stavu rychlejšího a účinnějšího spalování tuků. Nejde o žádnou drastickou dietu s jednostranným zaměřením, ale určitým změnám jídelníčku se nevyhnete.

Vzhledem k tomu, že jde o krátkodobou dietu, může být první den pro mnohé šokem, ale výhody se této dietě upřít nedají. Jednak dochází ke snížení příjmu nezdravých tuků a cukrů, zároveň budete mít díky dostatku ovoce a zeleniny zabezpečený přísun všech potřebných vitaminů a živin. Plusem diety je i to, že hubnutí je viditelné.

Počítat byste však měli také s některými minusy či nevýhodami:
• první nevýhodou je, že dieta mění stravování na konzumaci jen 3 jídel za den, což není dostatečně stimulující pro trávení a metabolismus
• zároveň vzhledem k povaze omezení jídelníčku není doporučeno při dietě cvičit a mít více námahy, což je mínus pro lepší spalování tuku
• během diety dochází k omezení nejen nezdravých sladkostí, ale sacharidů celkově, což se může odrazit na zvýšené únavě a bolestech hlavy
• dieta je krátkodobá a tak je i nastavená, pokud byste ji chtěli držet déle a zhubnout více, není to možné, minimálně se to nedoporučuje ze zdravotního hlediska

Tak, jako u jiných krátkodobých dietách, i při 5 denní dietě je přítomno riziko známého jo-jo efektu. Na rozdíl od jiných redukčních diet je však toto riziko menší, nakolik jídelníček je stále dostatečně pestrý. Třeba s ním však i tak počítat.

Ne každý může držet dietu

5 denní dieta je sice efektivní, ale není určena nebo vhodná pro každého, ne každý ji totiž může držet. Vyvarovat by se jí měly děti a těhotné či kojící ženy, stejně tak lidé s cukrovkou. Pozor si musejí dát i senioři a ti, co mají trávicí problémy.

Jaké principy má 5 denní dieta

5 denní dieta je založena na kombinaci několika zásad týkajících se jídelníčku, pitného režimu a způsobu stravování. Mnoho těchto principů je od jiných diet odlišných, například jídelníček zůstává dostatečně pestrý, no stravování probíhá 3 krát denně.
Toto jsou ty zásady, principy a pravidla, která je třeba dodržovat:

Změna poměru živin: Prvním principem diety je omezení příjmu sacharidů a tuků, protože právě tyto dva druhy živin jsou nejčastěji odpovědné za obezitu a nadváhu. Zároveň s tím se d jídelníčku ve větším množství doporučuje zařadit zeleninu, ovoce, ořechy, maso a některé mléčné výrobky, které mají hodně bílkovin, vitamínů a vlákniny.

Způsob přípravy stravy: Druhým pravidlem je změna způsobu přípravy jídel na rozdíl od běžného stravování. Smažení a pečení na velkém množství oleje jsou tabu, naopak, příprava na vodě nebo páře jsou ideální možnosti. Zeleninu a ryby lze také na přírodně grilovat, totéž platí io libovém mase. Ovoce konzumujte zásadně syrové.

3 jídla denně, ale pravidelně: Oproti mnoha jiným dietám je 5 denní dieta odlišná iv tom, jak často se během dne třeba stravovat. Pokud jste byli dosud zvyklí jíst třikrát denně systémem snídaně, oběda a večeře, nemusíte nic měnit, právě takto se stravujte nadále. Jezte však pravidelně v tentýž čas a snídani si dejte půl hodinu po probuzení se.

Vhodné a nevhodné jídla a nápoje pro 5 denní dietu

Jídelníček je v případě 5 denní diety alfa a omega, protože právě kombinaci vhodných potravin a vyloučení těch nevhodných dokáže zhubnout na optimální hmotnost. Nevhodnými jsou všechny standardně nezdravé potraviny a ty, které nejsou mezi vhodnými.

Zde je přehled těch potravin a nápojů, které se v dietě nejvíce doporučují:

Zelenina a ovoce
5 denní dieta je založena především na zelenině jako velmi dobrém zdroji vlákniny. Do jídelníčku zařaďte brokolici, zelený salát, pórek, kapusta, zelí, rajčata, papriky nebo ředkvičky. Z ovoce volte nízkosacharidové, zejména jablka, maliny, borůvky nebo jahody.

Maso a ryby
Důležitou složkou stravy jsou živočišné potraviny a to kvůli vysokému obsahu bílkovin. Ideální je libové kuřecí či krůtí maso, případně některé druhy ryb, například losos, tuňák, treska či sleď. Nejlepší je zařadit maso i ryby do jídelníčku na oběd.

Nízkosacharidové mléčné produkty
Dobrým zdrojem živočišných bílkovin mohou být i mléčné výrobky, musí však jít o nízkotučné a nízkosacharidové produkty. Nejvíce se využívají tvaroh, řecký jogurt a některé druhy sýrů, hlavně mozzarella a cottage cheese. Nezapomeňte na vejce.

Ořechy a semena
Součástí jídelníčku při této dietě mohou být na doplnění některých minerálů i zdravých omega mastných kyselin ořechy a semena. Do stravování zařaďte především arašídy, kešu ořechy, vlašské ořechy a lněné, sezamová, dýňová nebo chia semínka.

Pečivo a další potraviny

Co se týče dalších surovin a potravin, které lze v dietě použít, jde hlavně o celozrnné produkty, například celozrnné pečivo, toasty a těstoviny, stejně tak o zdravé oleje, například olivový či avokádový. Dopřát si můžete také ovesné vločky či tofu.

Voda a zdravé čaje
Pokud jde o nápoje a pitný režim v případě 5 denní diety, zde jsou základem čistá voda bez jiných přísad, nejvíce pomáhá metabolismu a trávení. Na její doplnění můžete použít bylinkové, zelené nebo černé čaje. Naopak, vyhýbejte se alkoholu a slazeným nápojem.

DIÉTOVANIE S OBMĚNOU AJ DELŠÍ DOBU

Většina krátkodobých diet má slabinu právě v tom, že po jejich skončení se lidé vrátí k původnímu jídelníčku a mají problém is jojo efektem. S menšími obměnami je však možné tuto dietu držet déle, zvláště pokud jde o přidání bílkovin do jídelníčku.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Co se týče zmíněné délky diety a obměn, 5 denní dieta je velmi blízká již dostatečně známé a ověřené ketonovou dietě. Ta se snaží o dosažení a udržení stavu ketózy, který je pro dlouhodobé hubnutí optimální, protože dochází ke spalování tuků.

Pro ketogenní dietu, jak se také někdy nazývá, je typických více zásad:
• v první řadě jde o změnu jídelníčku tak, že strava obsahuje několik proteinů, čili bílkovin, díky čemuž mají svaly dostatek důležitých látek a nechradnú
• zároveň s tím dochází ke snížení příjmu sacharidů pod 50 gramů za den, čímž se vyvolá zmíněný stav ketózy, který mění metabolismus v organismu
• výsledkem těchto změn je to, že tělo začíná produkovat ketolátky spalováním tuků namísto spalování sacharidů a tím pádem dochází k hubnutí
• tento stav lze dosáhnout již v prvních dnech diety, ta však má tři fáze a právě delší časové rozložení slouží k udržení ketózy a efektivnější hubnutí

Díky ketóze je možné tuto dietu držet i dlouhodobě. Jídelníček je stále bohatý na dostatek vitamínů a minerálů a mastných kyselin, ačkoli v něm dochází i ke snížení příjmu tuků. Přidáním zeleniny, ořechů a semen se do trávicí soustavy dostane i vláknina.
Díky takto sestavenému jídelníčku dochází nejen k podpoře trávení a metabolismu, které mají zásadní vliv na hubnutí, ale také k pozitivním vlivem na srdce, cévy a na krevní oběh. Dieta pomáhá preventivně vůči cukrovce a srdečním onemocněním, ale také aktivně na některé aktuální obtíže, zejména s krevním tlakem, cholesterolem a cukrem.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Jak vidno, Ketonová dieta má vcelku prospěšné působení nejen na hubnutí, ale i jiné oblasti, ale mnoho lidí se jí obává kvůli riziku složitějšího jídelníčku. Stravování v souladu s principy diety, pokud jde o poměr živin, však můžete jednoduše vyřešit.
Tím řešením je KetoMix, dietní program určený pro ketogenní dietu:

Značka KetoMix nabízí totiž velký sortiment všech potřebných jídel, pochutin, doplňků výživy a jiných produktů, díky kterým bude držení Keto diety hračkou.

Potraviny jsou určeny pro muže i ženy a oproti běžnému vaření nabízejí:

• snadnější přípravu, příprava jídel i nápojů je věcí pár minut
• záruku vyváženosti všech potřebných vitaminů a stopových prvků
• garanci kvalitního složení bez přidání rizikových chemických látek

Většina potravin a produktů je i bez lepku, s výjimkou pečiva, takže jsou vhodné i pro celiaky. Pochopitelně, pokud máte některé alergie, například na ořechy či hořčici, může jít o problém, ve většině případů je však konzumace bezproblémová. Součástí nabídky jsou i doplňky výživy obsahující L-Karnitin, což je známý stimulant spalování tuku.

Základem nabídky KetoMix je sortiment hlavních jídel, zvláště pokud jde o proteinové polévky, těstoviny, pečivo, pomazánky, dresinky, omelety, kaše nebo sušené maso. K tomu si umíte do jídelníčku nakombinovat proteinové tyčinky, palačinky, chipsy i různé pochutiny.

Součástí sortimentu jsou také proteinové nápoje, které jsou velmi dobrým zdrojem syrovátkové nebo sójové bílkoviny a můžete je zakoupit neochucené i ochucené. Potraviny a produkty si můžete objednat samostatně a nakombinovat podle sebe, ale i v rámci ucelených balíčků, kdy vyřešíte najednou jídelníček na týden, 14 dní, 21 dní i celý měsíc.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Dobrou zprávou je, že všechny zmíněné přípravky, produkty a potraviny značky KetoMix si umíte bez problémů zakoupit, aniž byste museli opustit pohodlí domova. Přes eshop www.ketomix.cz uděláte nákup i přes smartphone a bez ohledu na to, kde jste.
Jde o oficiální eshop značky, který nabízí všechny výhody online nákupu:
• jednoduchost, objednávku uděláte za pár kliknutí přes počítač i mobil
• rychlost, doručení kurýrem obvykle netrvá déle než 3 pracovní dny
• garance originality přípravků a produktů a jistota nejlepší ceny
• komfort, netřeba nikam jít, kurýr vám donese balíček přímo ke dveřím
Pokud budete chtít, můžete si zvolit pro doručení i nejbližší pobočku zásilkových, čili fyzické odběrné místo. Také máte několik možností při platbě, kde si umíte zvolit standardně dobírku a hotovost, ale i platbu bezhotovostně, předem a online.
Nejvíce populární je platba platební kartou přes internet, případně placení bankovním převodem a přes internet banking. Plusem je, že při větší objednávce máte doručení zdarma a poštovné neplatíte. Eshop má k dispozici i oficiální telefonickou a internetovou infolinku, kde vám operátor zodpoví všechny otázky ohledně nákupu i samotné diety.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 4]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno