Jak začít hubnout zdravě a doma, můžete ale zkusit cvičit i v posilovně

0
552
Jak začít hubnout

Jak mám začít s hubnutím? Tuto otázku se ptá mnoho lidí, ale místo toho by se měli spíše ptát, jak začít hubnout zdravě a doma. Hubnutí si totiž mnoho lidí zaměňuje s tím, že začnou nadměrně cvičit nebo sáhnou po nějaké drastické redukční dietě.

Jde o velmi častou chybu, která vyplývá hlavně ze snahy zhubnout rychle a bez ohledu na okolnosti. V posilovně se však nehubne, tam se formují svaly a postava. Hubnutí je v první řadě otázkou životosprávy, životního stylu, stravování, pitného režimu a pravidelného pohybu. Tyto faktory a vlivy třeba řešit už hned na začátku.

Jak začít s hubnutím a které oblasti hubnutí zahrnuje

Pokud jste se rozhodli začít s hubnutím, je pravděpodobné, že máte buď nadváhu či obezitu, nebo se vám nelíbí aktuální postava. Při tom prvním je třeba se soustředit zejména na snížení příjmu kalorií a jejich zvýšené spalování, při tom druhém i na cvičení.

Abyste mohli hubnout, musí platit, že denní objem spálených a vydaných kalorií musí být vyšší, než denní objem kalorií přijatých. Poměr můžete ovlivnit stravováním, pohybem, pitným režimem a omezením rizikových faktorů. Chcete-li kromě hubnutí i formovat svou postavu, budete muset také cvičit cílené cviky na konkrétní svalové partie.

Při hubnutí je třeba soustředit především na tyto důležité oblasti:

• příjem kalorií a živin do těla, což znamená ovlivňovat jídelníček a jeho složení, ale i způsob stravování během dne, což může vést i k pocitům hladu
• intenzita trávení a metabolismu, zejména pokud jde o metabolismus tuků a sacharidů, na co mají vliv tak jídelníček, jakož i celá životospráva
• spalování tuků, kde je nejdůležitější zejména pohyb a fyzická aktivita během dne, to zahrnuje běžné činnosti, chůzi i cílené cvičení nebo sportování
• udržení snížené hmotnosti, kde svou roli hrají nejen udržování si zdravého životního stylu, ale i omezení zlozvyků či stresu a to dlouhodobě


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Hubnutí neurychlujte

Hubnutí není nic, co by se dalo urychlit a pokud ano, tak jedině za cenu jojo efektu, čili krátkodobého zhubnutí a následně nabrání hmotnosti zpět, případně za cenu, že si poškodíte své zdraví. Nic rychlé a jednoduché není zdravé a dlouhodobé.

Chyby a problémy, na které je třeba si dát pozor

Mnoho začátečníků dělá při hubnutí několik chyb a omylů, které nevyhnutelně vedou k některým problémům. Ty se mohou projevit pomalým hubnutím, jojo efektem nebo tím, že se hubnutí po pár dnech zastaví. Dobrou zprávou je, že to víte ovlivnit.

Stačí se vyhnout těmto 4 nejčastějším chybám a situacím:

Hladovění: Jednoduchá poučka, že kdo nejí, ten hubne, neplatí a mnoho lidí se o tom musí přesvědčit až na vlastní kůži. Vynechávání jídel během dne, hladovka obden nebo více dní za sebou, to vše vede ke zhoršení metabolismu, narušení spalování kalorií a po obnově jídelníčku k tvoření si zásob v těle, čili k jojo efektu.

Jednostranný jídelníček: Velmi častou chybou, kterou mnoho začátečníků při hubnutí dělá, je to, že se zaměří více na jeden druh jídla nebo stravy. Může to mít formu upřednostňování, že budou jíst pouze jeden druh jídel nebo omezování, že si nějaké potraviny či živiny zakážou. V tomto případě je riziko jojo efektu ještě větší.

Příliš málo nebo hodně cvičení: Je všeobecně známo, že na hubnutí má velký vliv i míra fyzické aktivity. V případě, že se jí nebudete věnovat dostatečně, nebo to naopak budete přehánět, však způsobíte opak. Metabolismus se zpomalí, trávení se zhorší, spalování tuků nebude optimální a tím pádem nebudete ani hubnout.

Příliš nereálné očekávání: Tato chyba je spíše psychického a mentálního charakteru, ale odrazí se tím, že na hubnutí poměrně rychle rezignujete. Pokud si budete dávat příliš nereálné očekávání, například při tempu hubnutí, budete zklamáni a vzdáte to. Zdravě a dlouhodobě se dá hubnout nejvýše 5 kilogramů měsíčně, tomu přizpůsobte i své cíle.

Řešení začátku hubnutí doma

Chcete-li začít hubnout, nespoléhejte fitko či posilovnu, nejvíce víte udělat v domácím prostředí. Kromě toho, že je nezbytné vyhnout se zmíněným chybám, musíte se soustředit i na pozitivní stimulaci faktorů podporujících hubnutí.

Zde jsou ty oblasti, kde můžete působit nejefektivněji iu vás doma:

Více zeleniny a ryb
Kdo chce hubnout, musí přijímat hodně vlákniny pro trávení a mnoho zdravých tuků kvůli metabolismu. Do jídelníčku byste tak měli ve větším měřítku zařadit zeleninu, luštěniny, ořechy, semena a zejména ryby, hlavně lososa, makrelu, tuňáka a sledě.

Více jídel a menší porce
Kromě složení jídelníčku hraje roli i to, jak se během dne stravujete. Jezte raději menší porce, ale častěji, například 5 krát za den a v pravidelných časových odstupech. Snídaně si dejte půl hodinu po probuzení, večeři nejpozději 3 hodiny před spaním.

Zdravý pitný režim
Neméně důležité je nejen stravování, ale i pitný režim. Minimalizujte slazené nápoje a limonády, naopak, voda v objemu 2,5 až 3 litrů denně by měla být nezbytným základem. Doplnit ji mohou bylinné čaje nebo ovocné či zeleninové šťávy.

Více pravidelného pohybu
Mnoho lidí už hned na úvod hubnutí podceňuje pohyb, hlavně jeho pravidelnost každý jeden den. Myslí si, že to doběhnou ve fitku jednou či dvakrát za týden, ale to je omyl. Nejlepší je pravidelná každodenní chůze a k tomu jednou za čas běh či jiný sport.

Omezení negativních faktorů
Důležité je omezit během hubnutí alkohol, kouření a také nadměrný stres, který obvykle vzniká z propracovanosti nebo jako časový stres. V případě kouření je jasné, že jde o obecně negativní faktor, alkohol zas podporuje hlad a má mnoho kalorií.

Dostatek odpočinku
Mnoho lidí podceňuje při hubnutí odpočinek a spánek. To první je důležité i pro minimalizaci stresu a také pro odpočinek pro trávicí soustavu během dne. To druhé má vliv obecně na hubnutí a metabolismus, stejně tak na vitalitu pro další hubnutí.

TRPĚLIVOST
Je přirozené, že pokud máte nějaké to kilo navíc, tak byste ho chtěli shodit co nejdříve. Právě přílišná nedočkavost je největším problémem začátečníky. Naopak, potřebná je trpělivost, hubnutí totiž může trvat i více měsíců, stejně tak i disciplína.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Jednou z možností, jak začít doma hubnout dlouhodobě, efektivně a bez rizika jojo efektu, je Ketogenní dieta. Ta představuje stále populárnější alternativu ke klasickým krátkodobým a redukčním dietám, které sice slibují rychlé výsledky, ale nejsou zdravé.

Keto dieta je přitom nejen dlouhodobý, ale zejména komplexní program:

• jejím cílem je metabolický stav zvaný ketóza, pro který je typické zvýšené spalování tuků a tukových zásob, které jsou využívány primárně jako energie
• aby se tělo do ketózy dostalo, je nezbytné změnit jídelníček a omezit příjem sacharidů pod 50 gramů denně, stejně tak i nezdravých tuků
• díky tomu začne tělo využívat jako zdroj energie tuky a ne cukry a to formou spalování tukových tkání, což je z pohledu hubnutí efektivně
• kromě toho dieta zahrnuje zvýšení příjmu bílkovin ve stravě, což je důležité pro to, abyste zabránili pocitům nadměrného hladu a a také chřadnutí svalů

Právě díky bílkovinám je Ketonová dieta oproti jiným bezpečnější, nepřichází totiž o základní zdroj fyzické síly pro svaly a pohybový aparát. V dietě je důležité konzumovat i více zeleniny, ta zas obsahuje vlákninu důležitou pro trávení a metabolismus.

Keto dieta má tři fáze, trvá 12 až 14 týdnů a díky takovéto dlouhodobosti je bez zvýšeného rizika jojo efektu. Snížení příjmu sacharidů a nezdravých tuků během ní má za následek i jiné pozitivní efekty, zejména pokud jde snížení hladiny cukru v krvi, zvýšení tzv. dobrého cholesterolu, normalizaci krevního tlaku či prevenci vůči vzniku cukrovky.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Ketogenní dieta patří mezi ty, které jsou náročnější na změnu jídelníčku, zejména pokud jde o přípravu jídel. Řešením pro ty, co hledají pohodlnější, rychlejší a lepší možnost, je značka KetoMix, producent potravin a produktů speciálně pro Keto dietu.
Sortiment zahrnuje prakticky vše potřebné pro celodenní stravování:

V nabídce najdete proteinové polévky i hlavní jídla, menší potraviny využitelné během celého dne, ale i nápoje a koktejly se syrovátkovou a sójovou bílkovinou
Mezi výhody těchto produktů, kromě jednoduché přípravy, patří i:
• rychlost, stačí obvykle jen přidat vodu a do 5 minut je vše hotovo
• jistota, že každé jedno jídlo nebo potravina nenaruší nastolenou ketózu
• optimální složení z pohledu vitamínů, minerálů a ostatních živin

V případě jídel i nápojů platí, že neobsahují žádné problematické či rizikové chemické přísady nebo konzervační látky. S výjimkou pečiva v nich nenajdete ani lepek, takže je možné jejich používání i celiatiky. Potraviny i nápoje si můžete koupit jednotlivě, ale i po balíčcích, například podle nadváhy nebo podle doby dodržování diety.

Sortiment potravin KetoMix obsahuje proteinové polévky různé příchuti, omelety, kaše, palačinky, těstoviny, pečivo, sušené maso, omáčky, dresinky, pomazánky a další jídla využitelné od snídaně až po večeři. Součástí nabídky jsou i proteinové tyčinky.

Zároveň máte k dispozici také sortiment nápojů a koktejlů, též s proteinovým základem. Zde jde o hydrolyzované nápoje v práškové podobě, kde stačí přidat vodu a máte koktejl hotový. K dispozici jsou také různé příchutě od vanilky, přes kokos, kávu, čokoládu až po ovocné druhy. Pro lepší spalování tuku najdete také doplňky výživy s L-karnitin.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud vás nabídka značky KetoMix oslovila a chtěli byste Keto dietu držet právě s využitím těchto produktů a potravin, není nic jednoduššího. Kompletní sortiment si umíte najít na www.ketomix.cz, což je oficiální web značky u nás a zároveň oficiální eshop.

Nákup v tomto internetovém obchodě je rychlý a velmi jednoduchý:
• netřeba nikam osobně jít, objednávku a doručení vyřídíte z domu
• na výběr máte několik možností platby, ať už hotovost nebo internet
• jde o oficiální obchod, máte tak jistotu originality i nejlepší ceny
• víte všechny potraviny, jídla a nápoje detailně porovnat a podívat

V případě, že se rozhodnete nákup přes eshop využít, proces je podobný běžné objednávce v jiných online obchodech. Stačí vložit všechny potraviny a jídla do online košíku, vybrat způsob platby a dopravy, zadat své údaje a adresu doručení a to je všechno.
Pokud jde o placení, kromě dobírky, kde platíte v hotovosti kurýrovi, můžete zkusit i platbu předem a online, ať už přes internet banking nebo platební kartou. Na výběr máte i několik kurýrů a možnost doručení balíčku domů i do zásilkového v blízkosti vašeho bydliště. Standardně trvá doručení 3 pracovní dny, při větší objednávce je zdarma.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno