Co pomáhá na přejídání, jaké má příznaky, jaké jsou následky a tipy na rychlou pomoc

0
95
Co pomáhá na přejídání, jaké má příznaky, jaké jsou následky a tipy na rychlou pomoc

Mezi na první pohled nevinné prohřešky a zlozvyky, avšak s výraznými následky na zdraví, patří přejídání. V mnoha případech je za tímto stavem psychika, zvláště pokud jde o stres nebo nezvládnuté životní situace, tehdy je to jakési volání o pomoc.

V jiných případech je zvýšený příjem potravin důsledkem hormonální nerovnováhy, příkladem je období před a během menstruace u žen. V těhotenství zas nastává přejídání i vlivem potřeby zvýšeného příjmu živin pro tělo matky a pro vyvíjející se plod. Nejhorší je, když nastává večer a sladkostmi, popřípadě jde o noční přejídání.

Co je přejídání se, jak vzniká a jaké má příznaky

Přejídání je označení stavu, kdy člověk ve zvýšené míře přijímá potraviny, jídla nebo i nápoje a to nad rámec jeho energetické potřeby. Právě jídelníček a pitný režim jsou důležitým faktorem příjmu potřebných živin, což ovlivňuje i na lidské zdraví.

Pokud je však příjem těchto živin nadprůměrný, dochází k problému s jejich využitím, což se projeví dvěma následky. Prvním jsou zažívací potíže, tím druhým zvyšování hmotnosti a později nadváha či obezita. Navenek se přejídání projevuje zvýšenou hmotností, nadměrným ukládáním tuku v problémových partiích a problémy s kondicí.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Co se týče procesu a postupu vzniku přejídání, platí to, že:
• nejčastěji jde o problém se zvýšeným apetitem, za což je zodpovědná nerovnováha hormonů grelin a leptin, které usměrňují pocit hladu nebo zasycení se
• velkou roli hraje však i způsob stravování, pokud je nepravidelné nebo pokud dochází k vynechávání jídel, organismus potřebuje zásoby doplnit jednorázově
• důležitý je nejen objem jídla, ale i poměr a objem některých živin, například rychlé cukry spíše vyvolávají pocit hladu, stejně jako nedostatek proteinů
• za přejídáním mohou být i psychické obtíže, zejména pokud jde o bulimii, případně různé poruchy a potíže související se stresem nebo nervozitou

Pozor vážnějším komplikace

Nejen nadváha, ale při dlouhodobém přejídání vám hrozí i mnohem vážnější komplikace a to s vlivem na zdraví celkově. Jde o metabolický syndrom, který znamená souhrn vážnějších onemocnění včetně zvýšené hmotnosti, cukrovky a ischemické choroby srdeční.

Příčiny a kdy vzniká přejídání

Přejídání je tedy stav, který vzniká na základě zvýšeného příjmu potravin, jídel nebo i různých hustších typů nápojů. Za vznikem přejídání a následně i jeho následků, čili nadváhy a obezity, je řada faktorů, ať už interních nebo externích.

Toto jsou ty vlivy a příčiny, se kterými byste měli počítat nejvíce:

Špatná životospráva: Nejčastěji dochází k přejídání se vlivem špatné životosprávy. V tomto ohledu jde buď o problémy se zdravým stravováním, případně o nadměrnou fyzickou aktivitu. Oba faktory ovlivňují pocit hladu a to během dne, tak večer a v noci.

Onemocnění a poruchy: Několik metabolická onemocnění, například cukrovka, ale i choroby týkající se trávicího ústrojí, mohou také způsobit přejídání. V těchto případech bývá ovlivněna chuť k jídlu, čili apetit, ale například i hladina cukru v krvi.

Hormonální změny: V mnoha případech může být přejídání důsledkem změn v hormonální rovnováze. Jde jednak o rovnováhu grelínu a leptinu, což jsou hormony regulující sytost a hlad, ale i nerovnováhu během menopauzy nebo v těhotenství.

Psychické vlivy: Nejen fyziologické problémy a potíže, ale i psychika hraje při přejídání významnou roli. Platí, že nejčastěji způsobují přejídání stres, nervozita, partnerské problémy, potíže v práci a strach z nějaké události v budoucnosti.

Řešení přejídání doma

Přejděme nyní od popsání problému a jeho příčin až ke konkrétním možnostem, jakým způsobem snížit míru a intenzitu přejídání. Hodně víte udělat i doma, zejména v případě kombinace opatření potlačující negativní vlivy a stimulujících pozitivní.

Naopak, potřebujete něco komplexní a dlouhodobé typu Keto dieta:

Pravidelnost stravování
To základní, co je třeba v případě přejídání řešit, je způsob stravování. V tomto ohledu je důležitá pravidelnost a co největší počet jídel během dne, ale s menší velikostí porce. Ideální je mít 5 jídel denně, to poslední jezte nejpozději 3 hodiny před spaním.

Optimalizace poměru živin
Kromě způsobu stravování třeba vidět i na jídelníček. To, že z něj musíte vyhodit nejvíce nezdravé potraviny, je jasné. Dejte si však pozor na poměr živin, minimálně polovina by měla být tvořena bílkovinami, nejméně ať je tzv. rychlých cukrů.

Eliminace psychických faktorů
Snažte se ovlivnit nejen na ty fyziologické příčiny, ale i na faktory související s psychickou vitalitou nebo psychohygieny. Minimalizujte stres, nervozitu a napětí, zejména pokud jde o pracovní povinnosti, připravujte si i celodenní plán a časový harmonogram.

Celodenní pitný režim
Na hlad, ale také míru trávení a metabolismu, má velký vliv nejen stravování, ale stejně tak i pitný režim. Zde by měla být základem čistá a neochucená voda, kterou byste měli pít během celého dne každou hodinu až dvě. Dohromady vypijte za den alespoň 2,5 litru.

Zdravé pamlsky a pochutiny
V případě, že chcete zahnat hlad, ale zároveň nevíte odolat nějakému „mlsání“ během dne nebo večer, ideální je, pokud zvolíte tzv. zdravé pamlsky a pochutiny. Zkuste například nakrájenou zeleninu, nízkosacharidové ovoce či kombinaci ořechů a semen.

Odpočinek přes den i v noci
Za přejídáním mohou být i problém s nedostatkem odpočinku a zvýšenou fyzickou námahou, což přirozeně stimuluje i pocit vyššího apetitu. Třeba proto mít více odpočinku během dne a zejména dostatek kvalitního a nepřetržitého spánku alespoň 8 hodin.

Komplexní a dlouhodobý dietní program
Pokud se nechcete spoléhat pouze na dílčí změny, můžete sáhnout i po dlouhodobějších a komplexních dietách. Ty mají zásadní vliv na stravování a dokáží omezit pocit hladu i přejídání. Neplatí to však pro krátkodobé, drastické a redukční diety.

NA ŘEŠENÍ POTŘEBUJETE DISCIPLÍNU

Řešení problému s přejídáním je v první řadě o disciplíně. Všechny výše zmíněné možnosti jsou jen natolik úspěšné, jak úspěšná bude vaše sebekázeň. Snažte se vytrvat a buďte trpěliví, tak můžete porazit chuť na mlsání a také přejídání.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Dokázali jste omezit nebo minimalizovat přejídání, ale i tak se vám zdá, že ručička váhy je stále příliš vysoko? V takovém případě trpíte nadváhou a zde už je třeba jednat rázněji. Jak? Například i pomocí diet, ale ne těch rychlých nebo krátkodobých.

Naopak, potřebujete něco komplexní a dlouhodobé typu Keto dieta:
• tato dieta trvá obvykle 12 až 14 týdnů a má tři fáze, čili hubnutí je komplexní a postupné, zároveň se tak minimalizuje riziko známého jojo efektu
• jak již říká název, dieta je založena na ketóze, což je fyziologický stav energetického metabolismu, kdy se jako energie využívají tuky namísto cukrů
• díky tomu přichází ke spalování tukových zásob v uložených tukových tkáních, což je z pohledu hubnutí nejlepší řešení a s viditelným efektem
• kromě toho pomáhá tato dieta i na celkovou podporu a stimulaci trávení a celkově metabolismu, podporuje zdravé zažívací procesy a to dlouhodobější

Základem diety je změna jídelníčku a to tak, že snížíte příjem nezdravých tuků a zejména sacharidů, v případě sacharidů pod 50 gramů za den. Díky tomu se tělo po 2 až 3 dnech dostane do stavu ketózy, což nastartuje hubnutí právě přes spalování tuků.

Zároveň s tím se v jídelníčku zvyšuje i příjem bílkovin. Ty jsou důležité z pohledu svalstva, nakolik jsou základní stavební látkou svalových vláken a ovlivňují tedy i výkonnost, ale pomáhají také ke zmírnění hladu. Konzumovat třeba i víc zeleniny, která je bohatá na vlákninu, stejně tak byste měli do jídelníčku zařadit ořechy a také semena.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Ketonová dieta má tedy řadu výhod, ale i jednu nevýhodu. Jde o nutnost radikální změny jídelníčku, hlavně přípravu jídel bohatých na bílkoviny. Pokud byste si chtěli situaci usnadnit, existuje ještě jedna cesta. Tou cestou je sortiment značky KetoMix.

V nabídce tohoto producenta jsou produkty určené právě pro tuto dietu:
KetoMix je dietním programem, který nabízí hotová jídla, nápoje, potraviny či koktejly s vysokým obsahem proteinů a také doplňky výživy na spalování tuku

Všechna jídla i nápoje víte připravit rychle a do 5 minut a zároveň:
• máte jistotu, že jsou dobrým zdrojem bílkovin a jsou v souladu s dietou
• na jednom místě vybavíte komplexně celý jídelníček i pitný režim
• kromě pečiva není v jídle ani nápojích lepek a jsou i pro celiatiky

Sortiment potravin značky KetoMix zahrnuje proteinové polévky, omelety, kaše, palačinky, sušené maso, těstoviny, pečivo, omáčky, dresinky, tyčinky a jiné potraviny či suroviny pro přípravu všech jídel od snídaně až po večeři. Pokud budete mít chuť na chipsy, čokoládu, perníky, krekry nebo jiné dezerty, sladkosti či pochutiny, není to problém.

I tyto druhy potravin má KetoMix v nabídce, přičemž podobně jako při hlavních jídlech, i při těchto jsou základem bílkoviny a tak ani takové pochutiny nenaruší vaši ketózu. Velký výběr je i v případě nápojů, zvláště pokud jde o proteinové koktejly v prášku.

V tomto případě se jedná o nápoje, které jsou velmi dobrým zdrojem syrovátkové a sójové bílkoviny, přičemž platí, že na výběr máte několik příchutí od vanilky až po ovocné chutě. Kromě jídel a potravin má KetoMix ve svém sortimentu také doplňky výživy v podobě kapslí a tablet, které obsahují L-Karnitin, aminokyselinu známou spalováním tuku.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud byste chtěli ketogenní dietu vyzkoušet a to právě s využitím potravin a produktů KetoMix, celý sortiment najdete na oficiálním webu značky www.ketomix.cz. Zde se nacházejí také informace o složení produktů a také detaily o dietě jako takové.

Pokud jde o eshop, který je také na webstránce, nakupování v něm:
• je výhodné, jde o oficiální obchod, čili máte nejlepší možné ceny
• je otázkou pár minut, vybavíte ho přes počítat, tablet i smartphone
• vyřešíte přímo z pohodlí domova, stejně tak, jako i doručení
• je flexibilní pokud jde o možnosti platby v hotovosti i přes internet

Zmíněné potraviny, jídla i nápoje si můžete bez jakýchkoliv problémů koupit tak jednotlivě, tak v ucelených balíčcích, například na 7, 14, 21 nebo 30 dní diety. Můžete si nechat i poradit při výběru jídelníčku, značka má svou oficiální infolinku.

Co se týče platby, zde máte na výběr dvě možnosti a to buď platit přímo při doručení v hotovosti, nebo zaplatit předem a online, ať už přes internet banking nebo platební kartou. Pokud jde o doručení, to je obvykle záležitostí 3 pracovních dnů a na výběr máte několik kurýrních služeb. Při větší objednávky neplatíte za doručení poštovné.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno