Které zásady má Cambridge dieta, což zahrnuje jídelníček a plán a možné nežádoucí účinky

0
159
Které zásady má Cambridge dieta, což zahrnuje jídelníček a plán a možné nežádoucí účinky

Mezi diety, které jsou založeny takříkajíc na vědeckých předpokladech, patří i Cambridge dieta pocházející z Velké Británie. Tato dieta slibuje rychlé shození nadváhy a to pomocí přísného režimu stravování, který zahrnuje 5 mírně odlišné fáze.

Tyto etapy se odlišují hlavně tím, jaký jídelníček je během nich uplatňován, kolik kalorií organismus za den příjmu a které jsou povoleny potraviny a produkty. Pokud chcete vědět, které recepty jsou nejlepší, jako je tato dieta finančně náročná z pohledu ceny, jaké má výhody nebo naopak nevýhody či jaké jsou možné nežádoucí účinky, čtěte dál, dozvíte se.

Co je Cambridge dieta, jaké má pozitivní efekty a jaké má negativa a rizika

Cambridge dieta je pojmenována podle toho, že byla vyvinuta Alanem Howardem, který byl chemikem Cambridgské univerzity. Ve druhé polovině minulého století se zabýval obezitou a výsledkem jeho výzkumu byl dietní program zaměřen na energetický příjem.

Dieta sestává z hotových potravin a produktů, což znamená na jedné straně jednoduchost, ale na straně druhé i vyšší finanční náročnost. Cílem je konzumace potravin s nižší energetickou hodnotou a zvýšení výdeji energie pravidelným pohybem. Dieta je tak poměrně účinná a výsledky jsou viditelné, což je druhá významnější výhoda.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Tak, jako jiné diety, ani Cambridge dieta však není bez negativ a rizik:
• vzhledem k významný pokles přijaté energie třeba počítat s poklesem fyzické i mentální výkonnosti, problémy budete mít hlavně při vyšší zátěži
• objevit se mohou také některé vedlejší a nežádoucí účinky a efekty, například jako je zácpa, trávicí potíže celkově, zápach z úst či vypadávání vlasů
• stravování je poměrně monotónně, v prvních dnech či týdnech navíc hrozí problém se zvýšenou chutí k jídlu a hladem, což je kontraproduktivní
• na rozdíl od většiny ostatních diet a stravovacích programů je dieta založená pouze na třech jídlech denně, což neprospívá stimulaci trávení a metabolismu

V případě, že potřebujete vidět výsledky hubnutí za poměrně krátký čas, může Cambridge dieta přinést nějaké efekty, ale z dlouhodobého hlediska nejde o optimální řešení. Jednak nejde o úplně nejzdravější stravování a zároveň je to i finančně náročnější.

KDO BY CAMBRIDGE DIETU NEMĚL SKOUŠET

Tato dieta je sice pro lidi s těžší obezitou poměrně efektivní, ale zároveň zde jsou i skupiny lidí, kteří by ji rozhodně neměli držet. Vyhýbat by se jí měli těhotné a kojící ženy, pozor by si měli dát senioři nad 65 let a lidé s vážnějšími metabolickými poruchami.

Jaké fáze má Cambridge dieta

Cambridge dieta je sestavena ze 6 programů, případně pokud to chcete vysvětlit i jinak, tak ze 6 fází nebo časových etap. Tyto programy mají své vlastní trvání, přičemž v některých etapách je možná i časová flexibilita přidáním extra týdne navíc.

Co se týče jednotlivých programů a fází, zde je jejich přehled:

1. fáze: V první fázi je cílem efektivní a viditelný pokles hmotnosti, čemuž je přizpůsobeno i snížení příjmu kalorií na úroveň nejvíce do 600 kalorií za den. Trvání fáze může být od 1 do 12 týdnů, přidat můžete extra týden navíc.

2. fáze: Druhá fáze je již z pohledu energetického příjmu o něco benevolentnější a v tomto okamžiku je možné přijmout denně až do 800 kalorií. Kromě Cambridge produktů je možné doplnit jídelníček i o bílkoviny či odstředěné mléko.

3. fáze: Pro třetí fázi diety je znovu typické zvýšení denního příjmu kalorií, tentokrát až na úroveň 1 000 kalorií denně. Zde je možné do jídelníčku přidat odtučněné mléko v objemu 200 ml, saláty a produkty obsahující proteiny.

4. fáze: Ve čtvrté fázi diety pokračuje postupné navyšování energetického příjmu o dalších 200 kalorií za den a to na hodnotu 1 200 kalorií denně. V této fázi stále ještě může pokračovat hubnutí, ale už jde více o stabilizaci váhy.

5. fáze: Pátá fáze je typická navýšením denního příjmu kalorií na hodnotu 1 500 denně a jejím cílem je už udržování dosažené hmotnosti. V rámci jídelníčku stačí jíst už jen 1 produkt z originální Cambridge diety a odstředěné mléko.

6. fáze: Poslední šestou etapou dochází k završení diety a tato fáze má za cíl zabránit jojo efektu. Udržujte kalorický příjem do 1 600 kalorií za den, konzumujte dostatek vlákniny a bílkovin a držte uhlohydráty na uzdě.

Principy a vhodné a nevhodné jídla pro Cambridge dietu

Tak jako i jiné diety, i Cambridge dieta má některé své principy, zásady a pravidla a stejně tak i povolené a zakázané jídla a potraviny. Dodržování všech těchto doporučení je nezbytné pro to, abyste mohli s dietou efektivně hubnout.

Zde jsou informace o jednotlivých principech a jídelníčku:

Stravování třikrát za den

Na rozdíl od ostatních diet, Cambridge dieta je založena nikoli na 5, ale jen na 3 jídlech během dne a to snídani, obědě a večeři. Důležité je postupně přijímat bílkoviny ve všech těchto jídlech, samozřejmě kromě originálních Cambridge potravin.

Povolené a zakázané potraviny

V jídelníčku Cambridge diety převládají jídla bohatší na bílkoviny a vlákninu, například odtučněné mléčné výrobky, zelenina a libové maso. Naopak, omezují se nezdravé sladkosti, mastné a těžká jídla a potraviny obsahující hodně sacharidů.

Sledování kalorického příjmu

Důležitým principem diety je sledování denního příjmu kalorií. V úvodních fázích je pokles kalorického příjmu oproti běžnému životu drastický a to na hodnotu do 600 kalorií. V poslední etapě je vyšší a to v hodnotě 1 500 až 1 600 kalorií.

Zdravý pitný režim a vhodné nápoje

Nedílnou součástí dietování je pitný režim. Denně třeba vypít alespoň 2,5 litru tekutin, ideálně neslazených minerálech a čisté vody. Zkonzumovat můžete jednou za čas i neslazenou kávu nebo čaj. Zcela se vyhýbejte alkoholu, má příliš mnoho kalorií.

Pravidelný pohyb a fyzická aktivita

Stejně jako v případě jiných diet, i v případě Cambridge diety je důležité mít pravidelný pohyb a fyzickou aktivitu. Díky tomu je spalování tuků ještě intenzivnější a hubnutí je tak ještě efektivnější. Nejlepší jsou chůze, kolo, plavání a běh.

DIETA NENÍ VHODNÁ DLOUHODOBĚ

Cílem Cambridge diety je velmi rychlé zhubnutí a tato dieta je ideální pro lidi, kteří trpí nadměrnou obezitou a chtějí se přebytečných kil zbavit co nejrychleji. Z dlouhodobého hlediska však vhodná není, protože výrazně omezuje přísun energie.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Pokud byste chtěli vyzkoušet takový typ diety, který bude udržitelný dlouhodobější a nebudete muset až natolik snižovat svůj energetický příjem, můžete sáhnout po Keto dietě. Ta má také několik fáze, také upravuje jídelníček a také je určena pro muže i ženy.

Zde jsou nejdůležitější pravidla a charakteristiky diety:

• základem diety je navození stavu zvaného ketóza, během kterého dochází ke spalování tukových zásob namísto cukrů jako zdroje rychlé energie
• abyste tento stav dosáhli, je třeba udělat změny v jídelníčku týkající se omezení příjmu tuků a sacharidů a zvýšení příjmu bílkovin
• současně s tím se během diety konzumuje zelenina v objemu 500 gramů denně kvůli podpory trávení, povoleny jsou i oříšky a semena v objemu 20 gramů
• dieta je z hlediska živin poměrně vyvážená, díky zelenině máte dostatek vlákniny, tělo víte dostatečně dobře zásobovat i vitamíny nebo minerály

Součástí ketonovou diety je tedy vyšší příjem proteinů, díky čemuž mají svaly dostatek energie a nedochází současně s hubnutím k chřadnutí organismu nebo ke ztrátě svalové hmoty. Dostatečný přísun bílkovin zabezpečuje i eliminaci pocitů hladu.

Dieta má díky svým vlastnostem pozitivní vlivy nejen na snížení hmotnosti, ale i na jiné oblasti. Patří sem například podpora krevního oběhu, snížení hladiny tzv. špatného cholesterolu, snížení krevního tlaku a prevence vůči kardiovaskulárním onemocněním či cukrovce. Držet ji mohou i senioři, pokud jim to lékař před začátkem nezakáže.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

V případě, že byste chtěli ketonovou dietu zkusit, ale zdá se vám složité připravovat některé recepty nebo jídla s ohledem na proteiny či sacharidy, dáváme vám do pozornosti program značky KetoMix. Ten obsahuje celý sortiment produktů pro tuto dietu.

V nabídce najdete různé suroviny, potraviny i jiné přípravky

Program KetoMix obsahuje proteinové polévky, různé větší jídla, slané i sladké pochutiny, sušené maso, nápoje a koktejly a také doplňky výživy s L-karnitin

Ti, kteří se pro něj rozhodnou, získají v praxi řadu benefitů:
• všechna jídla jsou vyvážené z pohledu živin, minerálů a vitamínů
• z hlediska původu jsou potraviny a produkty kvalitní a z ověřených surovin
• na jednom místě si víte vyskládat jídelníček přesně na míru

Jednotlivé potraviny a suroviny si můžete zakoupit samostatně a podle vlastního výběru, ale můžete zvolit i kompletní balíčky připravené na týden, 14 dní, tři týdny a také na celý měsíc. Stejně tak si můžete nechat sestavit jídla v závislosti na tom, jak vysokou obezitou trpíte, případně se telefonicky či online poradit něco víc.

V nabídce jsou také různé naběračky, odměrky a pomůcky pro přípravu jídel a nápojů, abyste to měli ještě rychleji, komfortnější a jednodušší. Sáhnout můžete i po doplňcích výživy pro lepší metabolismus a spalování tuků, které obsahují L-Karnitin.

Sortiment KetoMix je velmi bohatý, zvláště pokud jde o jídla a nápoje. Na výběr máte různé polévky, omelety, těstoviny, pečivo, kaše, sušené maso, pomazánky a jiné menší jídla využitelné během celého dne. K dispozici jsou i slané a sladké pochutiny, palačinky či dezerty. Z nápojů jsou nejoblíbenější koktejly s výběrem více příchutí.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pokud jste se rozhodli, že si ketogenní dietu usnadníte právě s využitím produktů a potravin značky KetoMix, celý sortiment najdete přímo na oficiální webstránce www.ketomix.cz. Zde je eshop výrobce a zároveň i množství informací o dietě jako takové.

Online nákup přes eshop KetoMix má pro uživatele tyto plusy:
• pohodlí, vše vyřídíte z domu a to přes počítač i přes smartphone
• jednoduchost, nákup je věcí několika kliknutí a pár minut
• komfort, nemusíte platit pouze v hotovosti, můžete tak udělat i online
• výhodnost nejlepší ceny a záruka originality produktů

Nákup probíhá velmi podobně, jako u jiných eshopů. Stačí jen vybrané produkty, potraviny, doplňky výživy nebo kompletní balíčky vložit do online košíku, vyplnit údaje o sobě, zvolit způsob dopravy a platby, objednávku zkontrolovat a odeslat.

K dispozici máte několik možností platby od dobírky až po platbu kartou přes internet, na výběr máte i několik kurýrních služeb. Doručení trvá zpravidla nejvýše 3 pracovní dny a ani při tom největším balíčku se nemusíte obávat o nadměrnou hmotnost, nejvíce je to do 5 kg. Eshop má i oficiální hotlinku, která vám zodpoví všechny otázky.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 0 Průměrně: 0]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno