Co jsou nejvíce nezdravá jídla a potraviny a jak ovlivňuje stravování na nadváhu a obezitu

0
240
Co jsou nejvíce nezdravá jídla a potraviny a jak ovlivňuje stravování na nadváhu a obezitu

Stravování má zásadní vliv na lidské zdraví, o tom není žádných pochyb. Nejviditelnější účinky jídel a potravin se projevují navenek a to na hmotnosti. Za nadváhou a obezitou, které trápí už skoro polovinu populace, je právě špatný jídelníček.

Pochopitelně v úvahu je třeba brát i některé jiné faktory, například jako je nedostatek pohybu nebo celkově špatná životospráva zahrnující alkohol, kouření či stres, ale tím základem je právě stravování. Mnoho lidí tuto oblast podceňuje a také několik jídel, které vypadají na první pohled zdravě, jsou vlastně nezdravé. Pokud chcete vědět více, zde se to dozvíte.

Jak ovlivňují jídla a potraviny na zdraví a tělesnou hmotnost

Fungování organismu závisí především na makroživin, vlákniny, vitamínů, minerálů a stopových prvků. Z makroživin jsou důležité bílkoviny, sacharidy i tuky, avšak ve správném poměru. Stejně to platí i pro všechny vitamíny či minerály.


HUBNUTÍ S KETOMIXEM
– Rychlé hubnutí bez hladovění pro ženy a muže
– Bez lepku a škodlivých chemických přísad
– Vhodný už od první fáze Ketomix diety
– Koktejlem můžete nahradit až 5 denních jídel
– Zdroj pro tělo nezbytných vitamínů a minerálních látek


Všechny tyto látky a živiny se do těla dostávají především přes potraviny a jídla. To znamená, že skladba jídelníčku ovlivňuje to, zda je některé složky nedostatek nebo naopak přebytek. Některé problémy vznikají z nedostatku, zvláště pokud jde o vitamíny, jiné naopak z přebytku, hlavně tuků a cukrů. Obtíže nastávají zejména při jejich ukládání.

Zde jsou 4 oblasti, na které mají jídla a potraviny nejvíce vliv:
• trávicí soustava a metabolismus, čili látková přeměna, s tím souvisí i nadměrné ukládání nevyužitého tuku a cukru do zásoby v tukových tkáních
• kardiovaskulární systém, ať už jde o fungování srdce, zdraví cév, ale zejména krevní oběh, kde se jedná o hladinu cukru, cholesterolu a o výšku krevního tlaku
• nervový systém, kde jde o fungování přenosu nervových vzruchů, stejně tak i imunitní systém, hlavně o přirozenou obranyschopnost vůči patogenům
• pohybový aparát, ať už jde o zdraví a stav svalů nebo kostí, ale hlavně o výkonnost a vitalitu, s tím souvisí i fungování Respirační a výměna plynů

Kromě fyziologických procesů ovlivňuje jídelníček i na psychickou vitalitu. V tomto ohledu jde zejména o mentální výkonnost, koncentraci, soustředění se, pocit energie či naopak pocity únavy nebo nedostatku výkonu. Nezdravá jídla tak ovlivňují i ​​na psychiku.

NEZAPOMÍNEJTE ANI NA PITNÝ REŽIM

Nejen jídla a potraviny či způsob stravování, ale i nápoje a pitný režim výrazné ovlivňují zdraví, krevní oběh, trávení a metabolismus. I zde platí, že vyhýbat se třeba slazeným nápojem, nejlépe je pít čistou vodu a to pravidelně každou jednu až dvě hodiny.

Které jídla, potraviny a suroviny jsou nezdravé a třeba se jim vyhýbat

Pojďme se nyní podívat na ty recepty, jídla a potraviny, které jsou využitelné na dietní, zdravé, chutné a lehké obědy. Prakticky všechny následující příklady splňují nejdůležitější pravidla zmíněné výše, některé mohou jít například z pohledu živin ještě dál.

Přestože nejde o kompletní seznam, těmto potravinám se vyhýbáte:

Polotovary a hotová jídla: Na čele žebříčku nezdravých potravin jsou polotovary a hotová jídla, ať už jde o konzervované, chlazené nebo zmrazené jídla. V tomto případě je riziko hlavně v tom, že obsahují příliš mnoho soli, nezdravých tuků a konzervačních látek. Ty ovlivňují hladinu cholesterolu a zejména na ukládání tukových zásob.


HUBNUTÍ S CHIA SHAKE
– Spalujete tuk bez pohybu
– Sníží se chuť na jídlo
– Bez jo-jo efektu
– Rychlé hubnutí
– Sníží se hladina cukru v krvi


Sladké a slané pochutiny: Druhou typickou kategorií jsou pochutiny, kam patří sladkosti, chipsy a jiné sladké a slané potraviny. Jejich problém tkví jednak ve vysokém obsahu cukrů a solí, ale hlavně v tom, že obsahují i ​​nezdravé tuky, které tělo ukládá a neví spálit. Mnohé obsahují mnoho stabilizátorů a dochucovadel škodlivých pro zdraví.

Masné produkty: Vepřové sádlo, klobásy, salámy, slanina či jitrnice, to vše jsou masné produkty a potraviny s rizikovým vlivem na zdraví. Mají velký objem nasycených mastných tuků, které zhoršují krevní oběh a radikálně zvyšují hladinu cholesterolu v krvi. Výsledkem jsou zejména kardiovaskulární onemocnění, například ateroskleróza.

Bílá mouka a produkty z ní: Mezi velmi nezdravé potraviny patří i ty, které obsahují bílou mouku, například pečivo, dezerty, koláče, sušenky a podobně. Nacházejí se zde totiž také nezdravé tuky a sacharidy, které naše tělo neumí spotřebovat. Výsledkem je zvyšování tukových zásob, což má za následek riziko nadváhy a později i obezity.

Smažené potraviny: Pokud si rádi dopřejete smažený řízek, sýr či zeleninu, je na místě zbystřit svou pozornost. Tyto typy jídel jsou většinou připravovány na rostlinném oleji a s využitím vysoké teploty, což znamená jednak to, že obsahují málo prospěšných živin, zároveň však mají mnoho tuku. A ten, jak víme, je pro tělo nebezpečný.

Sacharidové ovoce, zelenina a obiloviny: O ovoci a zelenině se říká, že jsou zdravé, ale ne všechny typy stejně a při některých druzích je lepší omezit jejich přítomnost v jídelníčku. Jde o hrušky, brambory, dýni či banány. Problematické jsou i některé obiloviny, například bílá rýže nebo kukuřice, které mají nadměrné množství sacharidů.

Sušené ovoce: Podobnou kategorií potravin, která je mylně považována za velmi zdravou, je i sušené ovoce. I v tomto případě je riziko právě v tom, že se v něm nachází nadměrně mnoho cukru ve formě, kterou tělo neumí spálit a dochází k ukládání do tukových zásob. Rizikem mohou být i některé konzervační látky, například oxid siřičitý.

Potraviny s nezdravými bílkovinami: Přestože bílkoviny patří mezi makroživiny, které jsou nezbytné pro svalstvo a fyzickou výkonnost, některé nejsou zrovna nejzdravější a mohou tělu spíše škodit. Vyvarujte se proto nadměrné konzumaci vepřového masa a některých jiných živočišných produktů, především vajec a plnotučného mléka.

Ovocné jogurty: Tento příklad je jako vystřižený z učebnice, protože mnoho lidí si myslí, že jogurty jsou obecně zdravé a jde o rozšířený mýtus. V případě ovocných jogurtů to však neplatí, obsahují hodně cukru a málo bílkovin. Navíc obvykle neobsahují ani dostatek ovoce. Lepší volbou jsou bílé a nízkotučné jogurty řeckého typu.

KTERÉ POTRAVINY NAOPAK JÍST?

Chcete-li nejen hubnout, ale hlavně si udržovat zdravé fungování prakticky celého těla, měl by váš jídelníček obsahovat co nejvíce ovoce s nižším objemem cukru, obecně zeleninu a luštěniny, méně tučné ryby, libové maso, oříšky a semena.

Proč vyzkoušet i Keto dietu

Pro ty z vás, které trápí ve větším měřítku problém s nadváhou či obezitou, je vhodné dívat nejen na jednotlivá jídla a potraviny, ale komplexně na celý jídelníček. Vyhýbejte se však drastickým dietám, které tělo oslabují a navíc mají jojo efekt.

 

Lepší je vsadit na dlouhodobý dietní program, například jako Keto dieta:
• tato dieta má tři fáze a trvat může klidně i více měsíců, přičemž v první fázi je cílem navození ketózy, což je specifický metabolický stav v těle
• v druhé fázi jde o stimulaci hubnutí a to prostřednictvím lepšího spalování tuků, ve třetí fázi o udržení snížené hmotnosti a prevenci jojo efektu
• ketóza je fyziologicky přirozený stav energetického metabolismu, kdy dochází ke změně využívání energie, tělo ji získává z tuků a nikoli z cukrů
• aby mohlo ke ketóze přijít, je třeba udělat změnu stravování, konkrétně se jedná o omezení příjmu tuků a zejména sacharidů a to pod 50 gramů denně

Zmíněné změny jídelníčku jsou při ketonovou dietě ale o něco širší, zahrnují totiž nejen omezení sacharidů a tuků, ale i zvýšení příjmu bílkovin a vlákniny, zejména přes zeleniny. Výsledkem tak je, že vám nehrozí hladovění a ani chřadnutí svalstva.

Dieta má pozitivní účinky i na jiné oblasti, například snížení hladiny cukru, normalizaci cholesterolu v krvi, normalizaci krevního tlaku a preventivně působí proti cukrovce. Díky tomu, že součástí jídelníčku je i zelenina, pomáhá dieta na celkovou stimulaci trávení a také metabolismu. Působení na hubnutí je tak komplexní a dlouhodobé.

Výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Pro některé lidi může být velkou nevýhodou diety radikálnější změna jídelníčku a to zejména ohledně přípravy jídel, které by měly mít vyšší objem bílkovin. Pro tuto situaci existuje řešení a to v podobě speciálního dietního programu KetoMix.

Jde o producenta produktů a přípravků speciálně pro Keto dietu:

Sortiment značky obsahuje potraviny a produkty na proteinovém základě, které pokryjí celodenní stravování i pitný režim, jsou zde i doplňky na spalování tuku

Pro ty, kteří se rozhodnou po nich sáhnout, přinášejí tyto plusy:
• jednoduchá příprava jídel i nápojů, stačí vám jen voda a pár minut
• komplexnost, na jednom místě víte vyřešit celodenní stravování
• záruka, že všechny potraviny od hlavních jídel po sladkosti jsou zdravé

Nabídka potravin a jídel zahrnuje ty, které jsou využitelné pro hlavní jídla, jakož i ty, které můžete jíst na svačinu či svačinu, například jako jsou proteinové tyčinky. Základ KetoMix sortimentu však tvoří proteinové polévky, omelety, kaše, palačinky, pečivo, těstoviny, sušené maso, pomazánky a dresinky, které víte zařadit do celodenního jídelníčku.

Na doplnění pro ty, co by chtěli více mlsat, jsou zde sladké a slané pochutiny, mezi nimi i perníky, chipsy, čokolády a různé krekry nebo dezerty. Všechny tyto pochutiny mají také proteinový základ a nenaruší ketózu, mají i vyvážený poměr jiných živin.

Součástí sortimentu jsou ty proteinové nápoje, konkrétně koktejly v různé příchuti, taktéž i doplňky výživy na detoxáciu nebo ty, které obsahují L-Karnitin, což je známý spalovač tuků. Zmíněné jídla a nápoje jsou velmi dobrým zdrojem vitamínů a minerálů, neobsahují rizikové chemikálie a přísady a kromě pečiva ani lepek.

Jak a kde koupit výživové doplňky a přípravky na Keto dietu

Zmíněné jídla a potraviny, ať už jednotlivě nebo v rámci ucelených balíčků, si umíte zakoupit přímo v oficiálním značkovém obchodě KetoMix. Kromě kamenné prodejně máte k dispozici i eshop na webstránce www.ketomix.cz, kde je celý sortiment.

Jde o oficiální web značky u nás, který nabízí několik benefitů:
• naleznete zde eshop, kde si umíte všechny potraviny a nápoje zakoupit online
• kromě toho jsou zde všechny informace týkající se ketogenní dieta
• na všechny otázky odpoví operátoři na online i telefonické lince
• na jednom místě si umíte produkty porovnat a máte záruku nejlepší ceny

V případě, že se rozhodnete produkty a potraviny KetoMix nakoupit právě přes internet, postup objednávky je podobný, jako u jiných eshopů. Stačí jen vložit zvolený zboží do online košíku, vyplnit své údaje a adresu a vybrat si podmínky zaplacení a doručení.

Platit můžete v hotovosti na dobírku, ale i předem a přes internet, zejména prostřednictvím internet bankingu nebo platební kartou online. Doručení trvá obvykle do 3 pracovních dnů a kurýr vám může zásilku dodat tak domů, jakož i na nejbližší odběrné místo zásilkový. Při větší objednávce máte výhodu v tom, že poštovné je zdarma.

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno